arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

ناسا فهرستی از صداهای فضایی «ترسناک» را منتشر کرد

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روز گذشته (شنبه ۳۱ اکتبر) همزمان با جشن هالووین فهرستی از صداهای (ترسناک) شبح وار را از فضا منتشر کرد. این صداهای ترسناک شامل صداهای یک «زمین لرزه» احتمالی است که در سیاره سرخ مریخ توسط کاوشگر Mars InSight ناسا ثبت شد و نیز حاوی صداهای مهیبی از کیهان باستان، مرکز کهکشان راه شیری و امواج پلاسما از یونوسفر سیاره مشتری است که توسط فضاپیمای Juno ثبت شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روز گذشته (شنبه ۳۱ اکتبر) همزمان با جشن هالووین فهرستی از صداهای (ترسناک) شبح وار را از فضا منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی فاکس نیوز، ناسا در بیانیه ای در این زمینه توضیح داد: ممکن است پیش از این صداهای ناشی از بروز برخی شکاف ها، ترک ها و سر و صداهای جمع آوری شده از کیهان را شنیده باشید اکنون با استفاده از داده های فضاپیمای خود، مجموعه جدیدی از صداهای ترسناک ناشی از اعماق فضا را برای مناسبت هالووین جمع آوری کرده ایم.

فهرست این صداهای هالووینی که به Soundcloud ارسال شده است، پر از ناله و سون های ترسناک است.

این صداهای ترسناک شامل صداهای یک «زمین لرزه» احتمالی است که در سیاره سرخ مریخ توسط کاوشگر Mars InSight ناسا ثبت شد و نیز حاوی صداهای مهیبی از کیهان باستان، مرکز کهکشان راه شیری و امواج پلاسما از یونوسفر سیاره مشتری است که توسط فضاپیمای Juno ثبت شده است.

ناسا اوایل هفته جاری تصویری از خورشید شبح وار را نیز برجسته کرد. در این تصویر، خورشید شباهت زیادی به یک کدو تنبل دارد که برای جشن هالووین داخل آن را خالی کرده و درون آن شمع گذاشته اند. ناسا در یک نامه الکترونیکی به فاکس نیوز، تصویر خورشیدی را با یک «کدو تنبل غول پیکر فضایی» مقایسه کرد.

سازمان فضایی آمریکا در پستی در وب سایت خود توضیح داد در این تصویر که در روز هشتم اکتبر ۲۰۱۴ گرفته شده است، مناطق فعال بر روی خورشید ترکیب شده تا چیزی شبیه صورت یک کدو تنبل هالووینی را نمایان سازد. مناطق فعال به دلیل ساطع کردن نور و انرژی بیشتر، روشن تر به نظر می رسند- همچنین در این تصویر نشانگرهای از مجموعه ای شدید و پیچیده از میدان های مغناطیسی مشاهده می شود که در اتمسفر خورشید یعنی تاج خورشید قرار دارند.

ناسا افزود: در این تصویر دو مجموعه طول موج نور ۱۷۱ و ۱۹۳ آنگستروم که معمولاً به رنگ های طلایی و زرد رنگ آمیزی شده اند، با هم ترکیب می شوند تا ظاهری خاص مانند هالووین ایجاد شود.

اندازه گیری آنگستروم برای طول موج نور استفاده می شود. ناسا در این پست توضیح داد: این تصویر در واقع ترکیبی از دو طول موج نور ۱۷۱ و ۱۹۳ آنگستروم است که توسط رصدخانه Solar Dynamics ثبت شده است.

هالووین ( Halloween) که مخفف «هالووز ایووینگ» (Hallows' Evening) به معنای عصر قدیسان است، جشنی است که در روز ۳۱ اکتبر و در شامگاه مراسم عید مقدسان که یکی از آیین ‌های مسیحیت غربی است، برگزار می ‌شود.

فعالیت‌ های مرسوم روز هالووین شامل قاشق ‌زنی، شرکت در مهمانی ‌های هالووین با لباس‌های ویژه این روز، تهیه کدوی هالووین، روشن ‌کردن آتش، سیب ‌بازی، بازی‌ های فال ‌بینی، شوخی دستی، بازدید از خانه‌ های وحشت، تعریف‌ کردن قصه‌ های وحشت‌ آور و تماشای فیلم‌ های ترسناک است.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان