arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

راه‌های پیگیری مرسولات پستی

راههای پیگیری مرسولات پستی: ارسال بسته‌های پستی در سراسر جهان همچنان ادامه دارد و برخی از افراد از پست برای دریافت و ارسال بسته‌های مختلف کمک می‌گیرند. این بسته‌ها می‌توانند شامل انواع وسایل مورد نیاز از جمله پوشاک، وسایل تزئینی و حتی خوراکی باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

راههای پیگیری مرسولات پستی: ارسال بسته‌های پستی در سراسر جهان همچنان ادامه دارد و برخی از افراد از پست برای دریافت و ارسال بسته‌های مختلف کمک می‌گیرند. این بسته‌ها می‌توانند شامل انواع وسایل مورد نیاز از جمله پوشاک، وسایل تزئینی و حتی خوراکی باشند.


به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، اگرچه ارسال بسته از طریق پست ساده به نظر می‌رسد، اما باز هم برخی از افراد در دریافت و ارسال این نوع بسته‌ها مشکلاتی دارند. در ادامه سعی داریم برخی از این ابهامات و مشکلات را حل کنیم:

ارسال بسته

رهگیری محصولات پستی از طریق کد رهگیری


شاید اولین راه حلی که به ذهنتان می‌رسد این است که سفارش خود را از طریق پست پیگیری کنید. اداره پست در سایت خود قسمتی را برای پیگیری مرسولات پستی طراحی کرده است. وقتی که شما خریدی انجام می‌دهید و یا یک بسته پست می‌کنید یک کد رهگیری پستی به شما داده می‌شود. در صورتی که خرید و یا بسته ارسالی شما طول می‌کشد می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کنید. نحوه استفاده از این سایت بسیار ساده است. هنگام ورود به سایت با صفحه مانند زیر مواجه خواهید شد. در کادری که وسط صفحه است کد رهگیری مرسولات پستی خود را وارد می‌کنیم و روی آیکن ذره بین کلیک می‌کنیم.

کد پیگیری

بعد از سرچ با صفحه‌ای دیگر مواجه می‌شویم. در این صفحه شما می‌توانید تاریخ و ساعت تحویل، نقطه پستی و رویداد را مشاهده کنید. اگر مرسوله پستی به دست شما یا فرد مورد نظرتان رسیده باشد در قسمت رویداد توضیح داده می‌شود. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری مشاهده کنید روی دکمه زرد رنگ مشاهده جزئیات کامل مرسوله کلیک کنید. بعد از کلیک روی دکمه مشاهده جزئیات کامل مرسوله در قسمت پایین صفحه یک قسمت اضافه می‌شود. در این قسمت نقطه ورود و خروج مرسوله پستی شما با تاریخ و زمان ثبت شده است.

سفارشات

رهگیری مرسولات پستی از طریق پیامک


اگر به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید مرسولات پستی خود را از طریق پیامک رهگیری کنید. برای انجام این کار حرف R. را تایپ کنید. کد ۱۰ رقمی یا ۲۰ رقمی مرسوله خود را وارد کنید. بعد پیامک را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید.

 

پیگیری مرسولات ناجا، گواهینامه و... بدون کد رهگیری و پستی

برای پیگیری مرسولات پستی بدون کد رهگیری و از طریق کارت ملی نیز می توانید از طریق این سایت مرسوله های سازمانی خودتان را پیگیری نمایید . توجه داشته باشید که پیگیری مرسولات پستی با کد ملی فقط به گواهینامه و نظام وظیفه اختصاص دارد. با توجه به نوع مرسوله می بایست اطلاعات مرتبط را وارد نمایید و سپس از گزینه ی جستجو استفاده نمایید.

 

مرسولات سازمانی

پیگیری وضعیت مرسولات سازمانی مانند گواهینامه و کارت سوخت

 

برای رهگیری شناسنامه، کارت خودرو، گواهینامه، مرسولات نظام وظیفه و ابلاغیه دیوان عدالت اداری وارد سامانه رهگیری مرسولات سازمانی شوید. در صفحه‌ای که پیش رو دارید نوع سند خود را انتخاب کنید. اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید.

ستاره مربع

پیگیری مرسولات پستی با ستاره مربع‌ها


برای پیگیری گواهینامه، کارت پایان خدمت، گذرنامه و.. کد ستاره ۱۱۰ مربع را وارد کنید. بعد از بین گزینه ها، پلیس + ۱۰ را انتخاب کنید. سپس وضعیت مدارک را انتخاب کنید. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید (کارت پایان خدمت، گذرنامه، گواهینامه). کد ملی (برای پیگیری گواهینامه و گذرنامه)، شماره گواهینامه (برای پیگیری گواهینامه) خود را وارد کنید و وضعیت مرسوله خود را مشاهده کنید.

193
با شماره گیری # ۱۹۳*خدمات پستی رهگیری مرسولات پستی رهگیری مرسولات ناجا و اعلام نزدیک‌ترین دفاتر پستی از طریق تلفن همراه در دسترس خواهد بود. از طریق سرویس رهگیری مرسولات پستی مشتری در هر لحظه و هرکجا بدون نیاز به دسترسی به اینترنت می‌تواند وضعیت مرسوله پستی خود را با استفاده از کد ۰۲ رقمی مرسوله پستی پی گیری نماید.

کد

از طریق سرویس رهگیری مرسولات ناجا نیز سرنوشت مدارک ارایه شده از سوی ناجا (نیروی انتظامی) نظیر شناسنامه و کارت خودرو، گواهینامه، نظام وظیفه و... قابل رهگیری می‌باشد. اعلام نزدیک‌ترین دفاتر پستی دیگر خدمتی است که با توجه به موقعیت مکانی مشتری و با استفاده از سرویس مذکور، نشانی نزدیک‌ترین دفاتر پستی را به متقاضی اعلام می‌نماید.

 

استعلام نرخ پستی، درخواست تأییدیه توزیع مرسولات، صدای مشتری و تالار گفتگو، اعلام الکترونیکی به گیرنده مبنی بر وجود نامه آماده تحویل به وی، اعلام الکترونیکی به فرستنده مبنی بر تأیید توزیع نامه به گیرنده، اعلام الکترونیکی به گیرنده مبنی بر وجود امانت آماده تحویل به وی و اعلام الکترونیکی به فرستنده مبنی بر تأیید توزیع امانت به گیرنده سایر خدماتی است که بر بستر تلفن همراه به هموطنان قابل ارایه می‌باشد.

 مرسولات پستی

چرا مرسولات پستی برگشت می‌خورند؟

مرسولات پستی که به عللی از جمله: نقص در نشانی گیرنده، مراجعه نکردن گیرنده برای دریافت مرسوله، نقل مکان گیرنده، پیدا نکردن گیرنده در نشانی مندرج شده روی مرسوله، فوت گیرنده و ... توزیع نشود، به فرستنده مرسوله بازگردانده خواهد شد.


مرسولات با توجه به نوع سرویس، مدت زمان مشخصی را «به عنوان مثال مرسوله پیشتاز تا ۵ روز پس از دو بار مراجعه پستچی به نشانی گیرنده، در باجه نگهداری می‌شود». جهت تحویل به گیرنده، در محل اداره پست (باجه معطله) نگهداری می‌شوند، که مشتری می‌تواند با توجه به نشانی مندرج روی اطلاعیه ورود، به اداره پست مورد نظر مراجعه کرده و نسبت به دریافت مرسوله خود، اقدام نماید.


برای تحویل مرسولات ثبت شده، پستچی به نشانی گیرنده مراجعه می‌کند و چنانچه گیرنده به هر علتی در محل مورد نظر حضور نداشته باشد، پستچی اقدام به صدور، اطلاعیه ورود کرده و به اطلاع گیرنده می‌رساند که در روز و ساعت مشخصی مجدداً، جهت تحویل مرسوله اقدام کند. در صورتی که در مراجعه بعدی هم تحویل مرسوله انجام نشود، پستچی اینبار اقدام به صدور برگ اطلاعیه مجدد کرده و از گیرنده مرسوله تقاضا می‌شود تا، به نشانی مشخص شده اداره پست مراجعه کند و نسبت به دریافت مرسوله خود اقدام کند. این اطلاعیه در صندوق پستی مکان و یا در هر محل دیگری در دسترس گیرنده، قرار داده می‌شود.

نظرات بینندگان