arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

ورود ارتش آلمان به میدان برای مقابله با موج دوم کرونا

ارتش آلمان با حدود ۴ هزار نیرو در مبارزه با بحران کرونا وارد عمل می‌شود. تعداد نیرو‌های ارتش آلمان برای کمک به مهار کرونا در عرض یک هفته تقریبا دو برابر شده است. "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه "آر تی ال" آلمان از فعال بودن ارتش در بسیاری مراکز بهداشت و درمان این کشور سخن گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش آلمان با افزایش چشمگیر شمار نیروهای خود در عرصه مقابله با کرونا حضور قدرتمندانه‌تری را در میدان مبارزه با موج دوم این بحران از خود نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، ارتش آلمان با حدود 4 هزار نیرو در مبارزه با بحران کرونا وارد عمل می شود. تعداد نیروهای ارتش آلمان برای کمک به مهار کرونا در عرض یک هفته تقریبا دو برابر شده است.

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه "آر تی ال" آلمان از فعال بودن ارتش در بسیاری مراکز بهداشت و درمان این کشور سخن گفت.

به گفته وی نیروهای ارتش آلمان در بسیاری نهادهای بهداشتی از جمله در ردیابی زنجیره های انتقال کرونا، در ایستگاه های تست گیری کرونا و نمونه برداری ها کمک می کنند. این نیروها همچنین در خانه های سالمندان فعال هستند.

وزیر دفاع آلمان همچنین گفت که این نیروها به واحد عملیاتی موسوم به کمک علیه کرونا که مجموعا 15 هزار نیرو را شامل می شود تعلق دارند.

کارن بائر همچنین تصریح کرد: ما می بینیم که نیاز به کمک واقعا روز به روز افزایش پیدا می کند. این نشانه این است که موج دوم کرونا چقدر گسترده است.

وی از مردم درخواست کرد به قواعد و محدودیت های سختگیرانه جدید که از روز دوشنبه در کشور اجرایی می شود پایبند باشند تا همه بتوانند کریسمس بی دغدغه ای را پشت سر بگذارند.

شمار مبتلایان جدید روزانه به کرونا در آلمان در هفته های اخیر به سرعت در حال افزایش است. در روز شنبه انستیتو رابرت کخ آلمان شمار مبتلایان روزانه در این کشور را بیش از 19 هزار نفر اعلام رد که بالاترین رکورد مبتلایان روزانه از شروع بحران کرونا بود.

انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین از محدودیت ها وکمبودها در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی آلمان و گزارش های ارائه شده در این باره خبر داده است.

دولت آلمان تصمیم گرفته با اعمال محدودیت‌های شدید برای شهروندان به مقابله با موج دوم کرونا برود. این مقررات تازه از فردا دوشنبه، دوم نوامبر به اجرا درمی‌آیند و تا پایان این ماه ادامه خواهند یافت.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ایالت‌های شانزده‌گانه این کشور روز چهارشنبه 7 آبان در یک کنفرانس ویدئویی بر سر اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در مورد تماس شهروندان با یکدیگر به توافق رسیدند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان تا به حال 537437 نفر به کرونا مبتلا شده و 10601 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

نظرات بینندگان