arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹
لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا؛

جو بایدن پیروز انتخابات معرفی شد / فاکس نیوز، آسوشیتدپرس، سی ان ان و ان بی سی این خبر را اعلام کرده اند / بیانیه ترامپ: نتیجه انتخابات هنوز قطعی نشده / پیشنهاد داماد ترامپ به او برای پذیرش شکست

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از مدتی قبل با رای گیری زودهنگام آغاز شده، روز ۱۳ آبان به طور رسمی به پایان رسید و از شامگاه آن نتایج به ترتیب ایالت‌ها در حال روشن شدن است. با اخبار لحظه به لحظه این انتخابات همراه باشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماس اوباما با افراد حاضر در صف رای از طریق فیس تایم / نیویورک تایمز: ترامپ به مشاورانش گفته كه در صورت شکست، انتظار دارد دادستان یه صورت جدی به آن رسیدگی کند / پیشگویان اسراییلی: ترامپ در یک مبارزه طولانی، مجددا پیروز خواهد شد

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از مدتی قبل با رای گیری زودهنگام آغاز شده، روز ۱۳ آبان به طور رسمی به پایان رسید و از شامگاه آن نتایج به ترتیب ایالت‌ها در حال روشن شدن است.

با اخبار لحظه به لحظه این انتخابات همراه باشید.

پسر ترامپ: ۷۰ میلیون جمهوری خواه خشمگین حتی یک شهر را هم آتش نزدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۰:۱۱

پسر ارشد ترامپ به نتایج انتخابات اخیر آمریکا و شکست پدرش واکنش نشان داد و نوشت: ۷۰ میلیون جمهوری خواه خشمگین (اشاره به تعداد افرادی که به ترامپ رای دادند) بدون آنکه هیچ شهری را آتش زنند.

پسر دونالد ترامپ پیش از این هم از پدرش خواسته بود که یک جنگ تمام عیار را به خاطرآنچه که تقلب در انتخابات دانست آغاز کند که البته توییتر این پست را محدود و برچسب دار کرد.

پیشنهاد کوشنر به ترامپ برای پذیرش شکست انتخاباتی
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۹

دو منبع آگاه در آمریکا گزارش کردند که «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به وی پیشنهاد داده است که شکست در انتخابات را بپذیرد.

این منابع به شبکه آمریکایی «سی ان ان» گفتند، لحظاتی بعد از آنکه ترامپ در بیانیه‌ای به گزارش «سی ان ان» در معرفی «جو بایدن» بعنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور ایالات متحده واکنش نشان داد، ظاهراً کوشنر به ترامپ پیشنهاد داده که رقابت را به بایدن واگذار کند.

هریس: آخرین زنی نخواهم بود که معاون رئیس جمهور می شوم
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۸

پیش از سخنرانی بایدن، کامالا هریس که برای معرفی رییس جمهور منتخب در جایگاه قرار گرفته بود، "از همه کسانی که با دادن رای امسال را به یکی از پرمشارکت ترین انتخابات آمریکا تبدیل کردند" تشکر کرد.

هریس گفت: شما امید، اتحاد، درستکاری، علم و بله حقیقت را انتخابات کرده اید. شما جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب کرده‌اید.

او افزود: من اولین زنی هستم که معاون رئیس جمهور می شوم اما آخرین نخواهم بود.

جو بایدن: انتخابات تمام شد/ بیایید به هم فرصت بدهیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۶

جو بایدن در اولین سخنرانی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت می‌خواهد کاری کند که آمریکا دوباره در جهان احترام پیدا کند.

او مبارزه با تبعیض نژادی را یکی از اهداف دولت خود خواند و سپس خطاب به هواداران ترامپ گفت: بیایید به هم فرصت بدهیم. وقتش است شعارهای تند را کنار بگذاریم، شعله را پایین بکشیم، همدیگر را ببینیم، باز به هم گوش کنیم... با مخالفان خود مثل دشمن رفتار نکنیم.

بایدن افزود: همه دنیا امشب به ما نگاه می کند. من همیشه معتقد بودم که آمریکا در یک واژه خلاصه می شود؛ فرصت. فرصت برای همه. آزاد و عادلانه.

بایدن گفت: آمریکا همیشه از نقاط عطف گذشته و زیر فشار آنها شکل گرفته، لحظاتی در زمان که تصمیم های سخت درباره این گرفته ایم که ماهیت ما چیست و چه می خواهیم باشیم. لینکلن در ۱۸۶۰ برای نجات کشور آمد، رزولت در ۱۹۳۲ به کشوری گرفتار قول توافقی نوین را داد، جان اف کندی در ۱۹۶۰ قول مرزهای تازه (ماموریت ماه) را داد و وقتی باراک اوباما با پیروزی در انتخابات تاریخ آفرید گفت "بله می توانیم."

او افزود: امشب، کل جهان به آمریکا چشم دوخته و به اعتقاد من آمریکا در روزهای خوبش چراغی برای جهانیان است.

سکوت معنی‌دار نخست وزیر اسرائیل و متحدان عربش نسبت به پیروزی بایدن / رسانه اسرائیلی: نتانیاهو منتظر نتایج نهایی انتخابات است
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۳:۱۲

با وجود اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل و برخی حکام عرب حاشیه خلیج فارس که اخیرا روابط خود را در سایه دونالد ترامپ با اسرائیل عادی سازی کرده‌اند، تاکنون نسبت به شکست دونالد ترامپ سکوت اختیار کرده‌اند. رسانه‌های اسرائیلی پیش بینی‌کرده‌اند که نتانیاهو در انتظار اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری است و از هرگونه اظهار نظری نسبت به پیروزی بایدن خودداری کرده است.

واکنش جمهوریخواهان به پیروزی بایدن؛ سناتور رامنی تبریک گفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۳:۱۲

«میت رامنی» سناتور جمهوریخواه، پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاونش «کامالا هریس» را تبریک گفت و هر دو افرادی دارای حسن نیت و ستودنی نامید. این سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا شنبه شب در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: من و [همسرم] ان به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب و کامالا هریس معاون منتخب ریاست جمهوری تبریک می‌گوییم.

توییتر به استقبال رئیس جمهوری منتخب آمریکا رفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۳:۱۱

شبکه اجتماعی توییتر که طی چهار سال اخیر بویژه طی روزهای اخیر به توئیت های دردسر ساز و جنجالی «دونالد ترامپ» برچسب زده ، نوشت : چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده به بایدن رسید. با مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات ها، با تغییر عنوان «دونالد ترامپ» در صفحه شخصی وی به «چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا» به استقبال این تغییر قدرت در کاخ سفید رفت

تبریک فرانسه به نامزد دموکرات آمریکا / مکرون خطاب به بایدن : بیایید با هم کار کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۳:۱۰

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز بسرعت به جمع مقامات کشورهایی پیوست که پیروزی بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت. وی در صفحه توییتر خود نوشت: «آمریکایی ها رئیس جمهوری خود را انتخاب کرده اند. تبریک به جو بایدن و کامالا هریس.» مکرون در بخش دیگری از توییت خود افزود: «ما برای غلبه بر چالش های امروز باید کارهای زیادی انجام دهیم. بیایید با هم کار کنیم.»

اوباما پیروزی بایدن و هریس را «قاطع و تاریخی» توصیف کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۳:۰۹

باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا و هم‌حزبی جوبایدن، پیروزی وی در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده ریاست جمهوری آمریکا را به او و "کاملا هریس" معاون اش تبریک گفت. وی نوشت: بایدن به وظیفه خود در راستای منافع همه آمریکایی‌ها عمل خواهد کرد. وی ادامه داد: من به کاملا هریس و پیروزی تاریخی و قاطع وی به عنوان معاون ریاست جمهوری آمریکا افتخار می‌کنم.

تبریک نخستین مقام جهان عرب به جو بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۲:۲۷

"عبدالفتاح السیسی" رییس جمهوری مصر به عنوان نخستین رهبر عرب و در سایه سکوت رهبران دیگر کشورهای عربی، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

آکسیوس به نقل از منابع مطلع: بایدن ابتدا تیم ۱۲ نفره برای مهار کرونا تشکیل می‌دهد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۲:۰۸

منابع مطلع شامگاه شنبه به وقت تهران گفتند که «جو بایدن» نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در آستانه پیروزی بر رقیب خود «دونالد ترامپ» قرار دارد، قصد دارد در اولین گام تیم ویژه ای را برای مبارزه با شیوع کرونا تشکیل دهد. وبگاه «آکسیوس» به نقل از منابع مطلع نوشت که جو بایدن تشکیل تیم ویژه ۱۲ نفره برای مبارزه و مهار شیوع کرونا را روز دوشنبه اعلام خواهد کرد. گفته می‌شد که مهار شیوع کرونا نشان دهنده اولویت کاری بایدن پس از اعلام پیروزی پس از انتقال قدرت است .

پیام تبریک مرکل به بایدن: راه فائق آمدن بر چالش‌های کنونی، همکاری دو سوی آتلانتیک است
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۲:۰۴

دفتر صدراعظم آلمان پیام تبریک «آنگلا مرکل» به «جو بایدن» و «کامالا هریس» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون اول وی را منتشر کرد. صدراعظم آلمان ضمن ابراز امیدواری برای بهبود مناسبات اتحادیه اروپا و آمریکا در دوره زمامداری بایدن افزود: «از همکاری های دوجانبه با رئیس جمهور بایدن استقبال می کنیم. برای مواجهه با چالش های بزرگ عصرمان، دوستی دو سوی آتلانتیک ما بدون جایگزین است.»

تماس تلفنی کامالا هریس با جو بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۱:۵۵

کامالا هریس در تماس تلفنی با جو بایدن: ما انجامش دادیم؛ ما موفق شدیم جو! / تو رئیس جمهور بعدی ایالات متحده هستی

معاون بایدن : این پیروزی به روح آمریکا تعلق دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۱:۴۹

کاملا هریس معاون جو بایدن در تماس تلفنی با رییس جمهوری منتخب آمریکا گفت : این انتخابات و پیروزی نه به من و نه به بایدن بلکه به روح آمریکا تعلق دارد. هریس و بایدن همچنین عبارت رییس جمهوری و معاون رییس جمهوری منتخب را به بیوگرافی خود در توییتر افزودند.

تبریک نخست وزیر انگلستان به پیروزی جو بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۱:۳۲

نخست وزیر انگلیس نوشت:  جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا و کاملا هریس برای دستاورد تاریخی‌اش تبریک می گویم.

آمریکا مهم‌ترین هم‌پیمان ماست و امیدواریم با هم بر اولویت‌های مشترکمان کار کنیم، از تغییرات آب و هوایی گرفته تا تجارت و امنیت

هیلاری کلینتون: انتخاب بایدن، دست رد به سینه ترامپ بود / پلوسی: انتخاب بایدن، طلوع یک روز جدید برای امیدواری در آمریکاست
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۱:۱۸

"هیلاری کلینتون" وزیر امورخارجه اسبق آمریکا که در سال ۲۰۱۶ رقیب دونالد ترامپ بود و شکست خورد، شنبه شب در مورد پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در توئیتی نوشت: این یک بلیت تاریخ‌ساز و دست رد به سینه ترامپ و صفحه جدیدی برای آمریکاست. "نانسی پلوسی" رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در توئیتی نوشت: انتخاب بایدن، طلوع یک روز جدید برای امیدواری در آمریکاست.

شادی مردم شهرهای مختلف آمریکا پس از اعلام پیروزی بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۱:۱۲

ساعتی پس از آنکه رسانه‌های آمریکایی از جمله شبکه سی ان ان و آسوشیتدپرس پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کردند، طرفداران وی در ایالات مختلف به خیابان‌ها آمده و جشن گرفتند.

وکیل ترامپ: شکایت انتخاباتی از دوشنبه آغاز می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۰:۵۰

وکیل شخصی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از ارائه شکایت به دادگاه خبر داد و گفت:این شکایت از روز دوشنبه آغاز می‌شود. رودی جولیانی روز شنبه در حالی که بیشتر رسانه‌های آمریکایی جو بایدن نامزد حزب دموکرات را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا معرفی کردند، در پنسیلوانیا حضور یافت و این مطلب را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

نخست وزیر کانادا، پیروزی بایدن را تبریک گفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۰:۴۰

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به او تبریک گفت

بایدن: من رئیس جمهور تمام آمریکایی‌ها هستم
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۰:۳۰

جو بایدن در نخستین توییت  پس از پیروزی در انتخابات آمریکا نوشت: افتخار می‌کنم که من را انتخاب کردید. کاری که پیش‌روی ما قرار دارد دشوار خواهد بود اما قول می‌دهم من رییس‌جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود چه به من رای داده باشید یا چه نه

ترامپ: هنوز نتیجه انتخابات قطعی نشده
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۰:۲۴

ترامپ در واکنش به اعلام پیروزی بایدن اعلام کرد: مامی‌دانیم که بایدن عجله داشت به عنوان برنده ژست بگیرد.

 دونالد ترامپ در بیانیه‌اش گفته است: هم‌پیمانان رسانه‌ای بایدن سخت تلاش دارند به او کمک کنند. ترامپ در این بیانیه  گفت: هنوز نتیجه انتخابات قطعی نشده است

به گفته وی، بایدن هنوز در هیچ کدام از ایالتهایی که برنده شده، پیروزی‌اش تایید نشده است.

این در حالی است که رسانه طرفدار ترامپ، یعنی فاکس نیوز هم پیروزی بایدن را تایید کرد و حتی آرای نوادا را هم به حساب بایدن ریخته است و به این ترتیب آرای بایدن را ۲۹۰ رای الکترال تاکنون دانسته است.

جو بایدن پیروز انتخابات معرفی شد / فاکس نیوز، آسوشیتدپرس، سی ان ان و ان بی سی این خبر را اعلام کرده اند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۰:۱۰

رسانه‌های آسوشیتدپرس، «سی‌بی‌اس» و «سی‌ان‌ان» بایدن را پیروز و رئیس جمهوری منتخب خواندند.

رسانه‌های دیگری نظیر «نیویور‌تایمز»، «یو‌اس‌ای تودی» و «ان‌پی‌آر» نیز پیروزی بایدن در انتخابات را اعلام کرده و وی را چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا دانستند.

فاکس‌نیوز هم بالاخره پیروزی بایدن را اعلام کرد: بایدن پس از پیروزی در نوادا و پنسیلوانیا، چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا شد

 

بر اساس گزارش برخی منابع برتری بایدن بر ترامپ در پنسیلوانیا به حدود ۳۱ هزار رای رسیده و وی این ایالت را برده است. در صورتی که بایدن این ایالت را برده باشد، بدون احتساب آرای آریزونا به ۲۷۳ الکترال و با احتساب آن به ۲۸۴ الکترال رسیده است. برای پیروزی ۲۷۰ الکترال کافی ا‌ست. 

اریک ترامپ: چه کسی باور می‌کند رای بایدن از اوباما هم بیشتر باشد؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۹:۳۱

اریک ترامپ در توییتی نوشت: «آیا کسی باور می‌کند "بایدن" نامزدی که به سختی می‌توانست یک اتاق را از هوادارانش پر کند، ۸.۸۹ میلیون رای بیشتر از "باراک اوباما" ( رئیس جمهور سابق) در سال ۲۰۱۲ کسب کند؟ این در حالی است که ترامپ که حدنصاب حزب جمهوریخواه را با ۷.۵میلیون رای بیشتر در سال ۲۰۱۶ زده بود، اینک عقب افتاده است؟»

ستاد بایدن: بزودی اخبار خوشحال کننده‌ای از پنسیلوانیا خواهد آمد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۹:۲۵

ستاد بایدن خبر داد که بزودی اخبار خوشحال کننده‌ای از پنسیلوانیا خواهد آمد. جو بایدن که تا روز چهارشنبه گذشته با فاصله زیاد از دونالد ترامپ در تعداد آرا در ایالت پنسیلوانیا عقب‌تر بود، حالا نه تنها از او سبقت گرفته، بلکه فاصله خود را با رقیب جمهوریخواهش بسیار افزایش داده است. در حالی که تنها ۵۰ هزار رای شمارش نشده در ایالت پنسیلوانیا باقی مانده، بایدن با حدود ۲۹ هزار رای از ترامپ پیش است.

ترامپ: من انتخابات را با اختلاف زیاد برده ام!
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۹:۱۵

ترامپ در توئیت جدیدی نوشت: من این انتخابات را برده‌ام، با اختلاف زیاد! توییتر روی این توییت هشدار اطلاعات نادقیق گذاشته و تاکید کرده است که نتایج انتخابات هنوز اعلام نشده است

مقام کمیسیون انتخابات فدرال: هیچ شواهدی از تقلب در انتخابات وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۸:۲۹

«الن واینترَب» مقام کمیسیون انتخابات فدرال در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت می‌خواهد مردم آمریکا بدانند که هیچ شواهدی از تقلب در انتخابات امسال آمریکا وجود ندارد. این مقام انتخاباتی همچنین گفت: هیچ شواهدی از رای دادن غیرقانونی وجود ندارد. مجبور نیستید حرف من را (بدون مدرک) قبول کنید زیرا مردم از سراسر کشور، کارشناسان انتخاباتی غیرحزبی، در این انتخابات مشارکت کرده و نحوه برگزاری آن را اداره کردند.

ترامپ: تراکتورها درها و پنجره ها را مسدود کرده بودند / شیشه ها با مقوای ضخیم پوشانده شده بودند تا ناظران قادر به دیدن اتاق های شمارش نباشند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۸:۰۴

«دونالد ترامپ» نوشت: «در ساعاتی که اجازه شفافیت قانونی داده نشد، اتفاقات بدی رخ داد. تراکتورها درها و پنجره ها را مسدود کرده بودند و شیشه ها با مقوای ضخیم پوشانده شده بودند به طوری که ناظران قادر به دیدن اتاق های شمارش نبودند. چیزهای بدی در داخل اتفاق افتاده است. تغییرات بزرگ روی داده است.»

ترامپ در توییت دیگری افزود: «این امر همچنین می تواند نتیجه انتخابات را در ایالت های مختلف از جمله پنسیلوانیا که همه فکر می کردند در شب انتخابات پیروزی در آن به راحتی کسب شده است، تغییر دهد به طوری که یک پیشتازی بزرگ از دست برود، بدون اینکه کسی اجازه داشته باشد برای فواصل زمانی طولانی نظارت کند که چه اتفاقی افتاده است.»

به نوشته نامزد جمهوری خواهان در این ایالت ده ها هزار برگه رای پس از 8 صبح سه شنبه روز انتخابات به طور غیرقانونی دریافت شده است و در نتیجه برد کاملا آسان وی در پنسیلوانیا و سایر ایالت هایی که رقابت در آنها شانه به شانه است، تغییر کرده است. وی همچنین از این که ناظران تیم وی به شکلی غیرقانونی مجاز به نظارت بر صدها هزار رأی نبوده اند، ابراز ناخرسندی کرد.

همچنین ترامپ نوشت: مردم فریاد می زنند شمارش آرا را متوقف کنید و ما خواستار شفافیت هستیم.(اما) ناظران قانونی پذیرش این امر را در اتاق های شمارش رد می کنند.

ترامپ: ده‌ها هزار رای غیرقانونی در پنسیلوانیا پیروزی را از من گرفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۷:۱۳

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «روز سه شنبه (موعد اصلی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری) ده‌ها هزار رای به صورت غیرقانونی بعد از ساعت هشت شب دریافت شد و این موضوع به طور کامل و به راحتی نتایج انتخابات در پنسیلوانیا و برخی دیگر از ایالت‌ها را عوض کرد».

مایک پنس کجاست؟ / غیبت سه روزه معاون ترامپ در انظار عمومی
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۶:۲۱

یکی از سوالاتی که در شبکه‌های اجتماعی داغ شده این است که مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و همراه انتخاباتی او کجاست؟

پنس سه روز است که در انظار عمومی ظاهر نشده. او روز پنج‌شنبه در نطق‌ آقای ترامپ کنار رئیس جمهور آمریکا نبود.

به گزارش ان‌بی‌سی در سه روز گذشته برنامه‌ای از حضور علنی در تقویمش نبوده و تا کنون برای شنبه و یکشنبه هم برنامه‌ای اعلام نکرده است.

مایک پنس روز جمعه بیانیه‌ای در حمایت از ترامپ و ادعاهایش نداد و پستی هم در شبکه‌های اجتماعی نگذاشت.

به گزارش رسانه‌ها‌ دفتر پنس در پاسخ به این سوال که او کجاست سکوت کرده است. او که رئیس کارگروه ویژه مقابله با کرونا در آمریکا است در جلسات اخیر شرکت نکرده در حالی که آمار بیماری و مرگ به شدت افزایش یافته است.

با وجود این یک "منبع آگاه" به ان‌بی‌سی گفته که پنس در کاخ سفید فعال است و هم‌زمان از طرف کارزار انتخاباتی آقای ترامپ در حال مذاکره با حامیان مالی برای تامین هزینه شکایات حقوقی اوست.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۶:۰۹

مقاله غیر منتظره وال استریت ژورنال متعلق به روپرت مرداک: میراث ترامپ تا حد زیادی دچار خدشه می‌شود، اگر اقدام نهایی او نپذیرفتن تلخ «شکست مشروعش» باشد.

بایدن ۲۶۴ ترامپ ۲۱۴؛ فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / پیروزی بایدن فقط در یکی از سه ایالت پنسیلوانیا، نوادا و جورجیا او را به کاخ سفید می‌رساند؛ فعلا او در هر سه ایالت جلوتر است / بایدن: هنوز قصد اعلام پیروزی را نداریم، اما ارقام روشن هستند / سی بی اس: ترامپ ناامید شده؛ جمعه شب بیشتر وقت خود را با تماشای تلویزیون و رفت و آمد میان دفاتر کاخ سفید گذراند

 

تازه ترین نتایج انتخابات کنگره
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۵:۴۶

در حال حاضر آرای دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در سنا هر کدام ۴۸ کرسی است در حالی که دمکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا ۲۱۲ کرسی و جمهوریخواهان ۱۹۴ رای بدست آورده اند.

گاردین نوشته تکلیف دو کرسی باقی مانده از ایالت جورجیا برای مشخص شدن اکثریت سنا، در دور دوم تعیین خواهد شد. قرار است "دیوید پردو" جمهوری خواه و "یان اوسوف" دمکرات برای یکی از کرسی ها و همچنین "رافائل وارناک" دمکرات و "کلی لوفلر" جمهوری خواه برای دیگر کرسی ایالت جورجیا در پنجم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۶ دی ماه ۱۳۹۹) برای دور دوم انتخابات سنا رقابت کنند.

مجری مورد علاقه ترامپ: ترامپ با متانت نتیجه‌ انتخابات را بپذیرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۵:۴۰

لورا اینگراهام، مجری مورد علاقه دونالد ترامپ در فاکس نیوز در سخنانی که به نظر می‌رسد به شکل غیر مستقیم او را خطاب قرار داده است، گفت: "امیدوارم که این اتفاق نیافتد اما اگر بالاخره نتیجه‌ای اعلام شود که مطلوب رئیس‌جمهور ترامپ نباشد، چه بهتر که او با متانت و آرامش آن را بپذیرد".

اولین کشور به بایدن تبریک گفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۴:۲۰

نخست وزیر فیجی در حالی که هنوز نتایج قطعی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام نشده، به جو بایدن نامزد دموکرات‌ها، در حساب کاربری خود در توئیتر تبریک گفت و خواستار بازگشت ایالات متحده به پیمان اقلیمی پاریس شد.

فرانک باینیماراما افزود: ما یک سیاره (کره زمین) داریم که باید آن را با یکدیگر از شرایط وخیم آب و هوایی نجات دهیم و یک اقتصاد جهانی داریم که باید از عواقب ناشی از شیوع ویروس کرونا، بهتر از قبل دوباره آن را با یکدیگر بسازیم؛ اکنون بیش از هر زمان دیگری به چندجانبه گرایی ایالات متحده نیاز داریم.

رهبر جمهوری‌خواهان سنا: مطمئنم انتقال قدرت مسالمت‌آمیز خواهد بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۵۷

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا گفته مطمئن است که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتقال قدرت مسالمت‌آمیز خواهد بود.

او با ابراز اطمینان درباره این مسئله گفت: "ما از سال ۱۷۹۲ تا الان، هر چهار سال شاهد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت بوده‌ایم."

وزرای احتمالی دولت بایدن چه کسانی هستند؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۲:۵۹

روزنامه «ایندیپندنت» نوشته بایدن در حال انتخاب وزرای دولت آینده آمریکا است و گمان می‌رود طی روزهای آینده شماری از آن‌ها را اعلام کند.

«پولیتیکو» نوشته، سنانور «الیزابت وارن» این شانس را دارد به عنوان وزیر خزانه‌داری و «برنی سندرز» نیز به عنوان وزیر کار انتخاب شود.

این نشریه همچنین نوشته ممکن است «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی دولت اوباما به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شود.

پایگاه «آکسیوس» نیز «تونی بلینکن» حامی برجام را گزینه احتمالی وزیر خارجه معرفی کرده است.

تمدید ممنوعیت پرواز در اطراف خانه بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۲:۳۷

ممنوعیت پرواز بر فراز خانه جو بایدن در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور تمدید شد. زمانی که نامزدی آقای بایدن از سوی حزب دموکرات قطعی شد، به درخواست سرویس مخفی آمریکا ممنوعیت موقت پرواز به شعاع یک مایل از منزل آقای بایدن وضع شد.

از روز چهارم نوامبر، فردای روز رای‌گیری در انتخابات آمریکا، شعاع ممنوعیت پرواز به سه مایل افزایش یافت و روز جمعه این محدودیت تا ۱۱ نوامبر تمدید شد. این اقدام احتمالا به معنای پیش‌بینی برنده شدن او در انتخابات نیست بلکه تمهیدی امنیتی است که به دلیل حساسیت شرایط وضع شده است.

تحقیقات درباره سوءاستفاده انتخاباتی ترامپ از کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۲:۲۹

دیده بان فدرال آمریکا موسوم به «دفتر شورای ویژه» که یک نهاد مستقل قضایی در آمریکا است تحقیقاتی را در زمینه اتهام سو استفاده ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ از کاخ سفید بعنوان مقر و مرکز انتخاباتی در روز انتخابات، آغاز کرده است.

بنابر قانون هچ مصوب سال ۱۹۳۹میلادی، به غیر از شخص رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری آمریکا، سایر کارکنان در دستگاه های اجرایی فدرال آمریکا از دخالت در فعالیت های سیاسی، بخصوص سوءاستفاده از مقام خود برای اعمال نفوذ در امر انتخابات منع شده اند.

ترامپ متهم است که از فضای دفتر واقع در ساختمان اجرایی «آیزنهاور» که از متعلقات به ساختمان کاخ سفید است، بعنوان مقر انتخاباتی خود و «اتاق جنگ» استفاده کرده است.

آخرین وضعیت شمارش آرا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۲۲

آریزونا؛ در این ایالت بایدن با ۲۹,۸۶۱ رای از ترامپ جلو است.رسانه ها از جمله آسوشیتدپرس بایدن را پیروز این ایالت دانسته و یازده رای الکترال آن را به حساب او گذاشته اند.

پنسیلوانیا؛ بایدن ۲۸,۸۳۳ رای از ترامپ جلو است. این ایالت با ۲۰ رای الکترال مهم‌ترین ایالت باقی‌مانده است و به تنهایی - جتی بدون اتساب آریزونا - می‌تواند بایدن را به ۲۷۰ رای لازم برای ورود به کاخ سفید برساند.

نوادا؛ بایدن در این ایالت ۲۲,۶۵۷ رای بیش از ترامپ دارد. البته شمارش آرا همچنان در جریان است.

جورجیا؛ در این ایالت تقریبا ۹۹ درصد آرا شمرده شده بود اما به دلیل اختلاف بسیار اندک دو نامزد مقام‌ها بر اساس قوانین ایالتی اعلام کردند که آرا بازشماری خواهد شد. بایدن فقط ۴,۳۹۵ رای از ترامپ جلو است.

بایدن: هنوز قصد اعلام پیروزی را نداریم، اما ارقام بسیار روشن هستند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۲۱

نامزد حزب دموکرات با تاکید بر اینکه در ایالت‌های کلیدی از برتری برخوردار است، از اعلام پیروزی زودهنگام خودداری کرد و گفت: مردم آمریکا در این انتخابات «تغییر» را انتخاب کردند.

جو بایدن با بیان اینکه هنوز اعلامیه پایانی پیروزی را نداریم، اظهار کرد: اما ارقام بسیار روشن هستند. ما این رقابت را خواهیم برد. فقط به آنچه که از روز گذشته اتفاق افتاد نگاه کنید.

معاون اول دولت سابق آمریکا یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ما در جورجیا عقب بودیم و در این ایالت پیروز خواهیم شد، ۲۴ ساعت قبل، ما در پنسیلوانیا عقب بودیم و اکنون در حال برنده شدن پنسیلوانیا هستیم.

بایدن با بیان اینکه در آریزونا و نوادا هم پیروز شده است، خاطرنشان کرد: ما در مسیر دریافت ۳۰۰ رای الکترال هستیم. به آمار سراسر کشور نگاه کنید، ما در این رقابت با اکثریت آشکار پیروز می‌شویم. ملت پشت سر ما هستند. ما ۷۴ میلیون رای دریافت کرده‌ایم.

وی این تعداد رای را بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا دانست و افزود: این آرا همچنان در حال افزایش است. ما دونالد ترامپ را با ۴ میلیون رای بیشتر شکست دادیم. این فاصله همچنان رو به رشد است.

نامزد حزب دموکرات اظهار کرد: نخستین نامزد دموکراتی هستم که آریزونا را پس از ۲۴ سال برنده شدم و دموکراتی هستم که جورجیا را پس از ۲۰ سال بردم.

ایالت پنسیلوانیا موقتا آرای بعد از سوم نوامبر را جداسازی می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۱۹

قاضی دیوان عالی آمریکا به درخواست جمهوری‌خواهان، از مقام‌های ایالتی در پنسیلوانیا خواست تا آرایی که بعد از روز انتخابات ارسال شدند، جداسازی و تفکیک کنند اما دستوری مبنی بر توقف شمارش آراء نداده است.

سخنگوی بایدن: ترامپ را از کاخ سفید بیرون می‌کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۱۹

منابع فرانسوی گزارش دادند که سخنگوی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد صورت امتناع ترامپ از قبول شکست در انتخابات، او را از کاخ سفید «بیرون» می کنیم چرا که او بارها ادعا کرده شکست را قبول نکرده و کاخ سفید را ترک نمی کند.

سی بی اس: ترامپ ناامید شده؛ جمعه شب بیشتر وقت خود را با تماشای تلویزیون و رفت و آمد میان دفاتر کاخ سفید گذراند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۱:۱۹

شبکه خبری سی بی اس بامداد جمعه نوشت:‌ با چرخش رای ایالت های پنسیلوانیا و جورجیا به نفع بایدن،‌ دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بسیار عصبانی است و از مشاوران به علت حضور چشمگیر در رسانه ها ناامید شده است.

با ادامه روند شمارش آرا در ایالت های کلیدی و چرخش آنان به طرف بایدن،‌ دونالد ترامپ عصبانی است و از کم کاری های مشاوران و هوادارانش برای طرفداری از او ناامید شده است.

براساس این گزارش،‌ ترامپِ مستاصل بیشتر وقت خود در جمعه شب را با تماشای زیاد تلویزیون،‌ تماس های تلفنی و رفت و آمد میان دفاتر کاخ سفید گذراند.

در حالی که کمپین ترامپ همچنان به مبارزه برای تغییر نتیجه انتخابات ادامه می دهد اما هنوز هیچ راهبرد متمرکزی وجود ندارد و مشاوران به واقعیت این روزها پی برده اند، اما هیچ کسی رغبت نمی کند که در این مورد با رئیس جمهور حرفی بزند.

بایدن: ما در این رقابت پیروز خواهیم شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۷:۳۵

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امروز (شنبه) در سخنانی گفت: هنوز نتایج روشنی به دست نیامده است اما ما در این رقابت پیروز خواهیم شد. ما در مسیر کسب بیش از ۳۰۰ رای الکترال هستیم.

ایالت پنسیلوانیا موقتا آرای بعد از سوم نوامبر را جداسازی می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۷:۳۴

قاضی دیوان عالی آمریکا به درخواست جمهوری‌خواهان، از مقام‌های ایالتی در پنسیلوانیا خواست تا آرایی که بعد از روز انتخابات ارسال شدند، جداسازی و تفکیک کنند اما دستوری مبنی بر توقف شمارش آراء نداده است.

سخنگوی کاخ سفید: ۶هزار رای ترامپ در میشیگان برای بایدن لحاظ شده
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۲:۳۷

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد ۶ هزار رای جمهوری‌خواهان در بخش آنتریم میشیگان به خاطر نرم‌افزار گلیچ به حساب دموکرات‌ها منظور شده است.

کایلی مک‌انانی عصر جمعه در صحفه توئیتری خود با اشاره به اظهارات لورا کاکس رئیس حزب جمهوری‌خواه در ایالت میشیگان، این مطلب را مطرح کرد.لورا کاکس عصر جمعه اظهار کرد یک اشکال در نرم افزار مورد استفاده برای جدول بندی آرای بخش آنتریم میشیگان باعث شد که حداقل ۶ هزار رای جمهوری‌خواهان برای دموکرات‌ها شمرده شود.

وی افزود اشتباه محاسبه، ابتدا توسط یک کارمند شهرستان گزارش شده است. یک تحقیق کوتاه نشان داد که ۴۷ شهرستان در میشیگان نیز ممکن است دچار همان مشکل مشابه با همان نرم افزار شده باشند که می‌تواند باعث شود آرای جمهوری‌خواهان افزایش یابد.

ترامپ: بایدن نباید ادعای ریاست جمهوری کند، روند قانونی تازه آغاز شده!
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۲:۳۰

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی نوشت: جو بایدن نباید به غلط ادعای دفتر ریاست جمهوری را بکند. من هم می‌توانم این ادعا را داشته باشم. روند قانونی تازه آغاز شده است!

برخی از کارکنان کاخ سفید امروز سرکار نیامدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۲:۰۵

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا که با بی‌بی‌سی در آمریکا همکاری می‌کند می‌گوید از مقام‌های داخل کاخ‌سفید شنیده که فضای امروز در داخل کاخ سفید «بسیار سنگین» بوده و برخی از کارکنان دفتر ریاست جمهوری سرکار حاضر نشده‌اند.

تارا مک کلوی، گزارشگر کاخ‌سفید بی‌بی‌سی هم که روز جمعه مطابق معمول به کاخ سفید رفته می‌گوید شاهد همین فضا بوده است.

او می گوید: «بسیاری از میزهای کاری خالی است و فضای کاخ‌سفید التهاب‌آور است. بسیاری از کارکنان در خارج از کاخ‌سفید با موبایل مشغول مکالمات خصوصی هستند و دائم در اطراف قدم می‌زنند.»

آقای ترامپ دست کم برای چند ساعت در دفتر اصلی کار خود -اوال افیس - حضور یافت چرا که تفنگدار دریایی گارد ويژه پشت پنجره اتاق او کشیک می‌داد.

آخرین وضعیت شمارش آراء در ایالت های سرنوشت ساز
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۴۰

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن پس از شمارش ۹۹ درصد آرا در جورجیا از ترامپ پیشی گرفت؛ پیروزی در همین ایالت بایدن را به کاخ سفید می‌فرستد؛ در این صورت، بایدن دیگر به رای دیگر ایالت‌ها نیازی ندارد /  نیروهای امنیتی در محل سکونت بایدن مستقر شدند / ترامپ: کوتاه نمی‌آیم‌؛ تمام اقدامات قانونی را انجام می دهم / احتمال بازشماری آرای انتخاباتی در جورجیا و پنسیلوانیا / پلوسی، بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب» خواند / بایدن در پنسیلوانیا هم از ترامپ جلو افتاد / واشنگتن پست: بایدن احتمالا بزودی اعلام پیروزی می‌کند / تنها راه باقی مانده برای برنده شدن ترامپ: پیروزی در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا جورجیا (16 رای الکترال):
در این ایالت 99 درصد از آراء شمارش شده و بایدن حدود 1500 رای بیشتر از ترامپ کسب کرده است.

 نوادا(6 رای الکترال):
87 درصد از آراء نوادا شمارش شده و بایدن با اختلاف بیش از 20 هزار رای پیشتاز است.

 کارولینای شمالی(15 رای الکترال):
در این ایالت 99 درصد آراء شمارش شده و ترامپ حدود 76500 رای بیشتر از بایدن دارد.

 پنسیلوانیا(20 رای الکترال):
98 درصد از آراء پنسیلوانیا شمارش شده و بایدن 14500 رای بیشتر از ترامپ به دست آورده است.

سی‌ان‌ان: تاخیر در دریافت و شمارش آرای پستی دلیل بر تقلب نیست
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۳۵

هم زمان با شمارش آراء در ایالت‌های سرنوشت‌ساز و تعیین کننده پیروز نهایی پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تارنمای سی‌ان‌ان شامگاه جمعه در گزارشی نوشت که تاخیر در دریافت و شمارش آرای پستی دلیل بر تقلب نیست. بلکه بیانگر این است که چگونه ایالت‌ها آراء را شمارش می‌کنند. برخی ایالت‌ها آراء پستی را ابتدا و برخی آن را در پایان شمارش می‌کنند. این پدیده که به «شیفت آبی» مشهور است در انتخابات اخیر آمریکا رایج شده و به این دلیل است که ترامپ، به رغم قانون انتخابات، ادعا کرده که هرکس در شب اول انتخابات پیروز شده باید تاج پیروزی را بر سر کند.

واکنش معاون فرماندار پنسیلوانیا به ادعای تقلب ترامپ: او می تواند هزار وکیل به اینجا بفرستد، اما این چیزی را تغییر نمی دهد / همه آراء در حال شمارش است و تقریبا همه به نفع بایدن است
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۲۸

معاون فرماندار پنسیلوانیا در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر تقلب انتخاباتی در این ایالت و ارایه شکایت های متعدد قضایی توسط تیم حقوقی کمپین ترامپ گفت: "رئیس جمهور می‌تواند از یک ساندویچ ژامبون شکایت کند. او می تواند هزار وکیل به پنسیلوانیا بفرستد، اما این چیزی را تغییر نخواهد داد ... واقعیت این است که همه آراء پستی که در حال شمارش آن ها هستیم به طور قانونی دریافت شده اند و حتما شمارش خواهند شد و تقریبا همه آن ها به نفع جو بایدن است."

تهدید به بمب‌گذاری در محل نزدیک مرکز شمارش آرای ریاست جمهوری در فیلادلفیای آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۲۰

پلیس شهر «فیلادلفیا» در پی تهدید بمبگذاری، یک مرکز فروش را در این شهر ایالت پنسیلوانیا تخلیه کرد. اداره پلیس فیلادلفیا به پایگاه خبری هیل اعلام کرد که در حال بررسی این تهدید بوده و واحد‌های مربوطه منطقه را بازرسی کرده اما هیچگونه وسیله انفجاری پیدا نکرده‌اند. پلیس اعلام کرده که دو تماس درباره تهدید این بمبگذاری دریافت کرده است و محلی که اعلام شده نزدیک مرکز شمارش آرای انتخابات روز سه شنبه ریاست جمهوری بوده است.

جمهوری‌خواهان پنسیلوانیا به دیوان عالی آمریکا متوسل می‌شوند
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۱۹

جمهوری‌خواهان پنسیلوانیا به دیوان عالی ایالات متحده متوسل می‌شوند تا تقاضای تفکیک آرای پستی که پس از روز انتخابات می‌رسند ارائه کنند.

مقام‌های ارشد برگزاری انتخابات در این ایالت پیش از این دستور داده بودند که این آرا جدا نگه داشته شوند.

ادامه روند کاهش فاصله آرای ترامپ و بایدن در آریزونا / برتری نامزد دموکرات بر رئیس جمهور به کمتر از ۴۰ هزار رأی رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۰:۳۵

با شمارش بخش دیگری از آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت آریزونا، برتری جو بایدن بر ترامپ به کمتر از ۴۰ هزار رأی رسیده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس میزان آرای شمارش شده را ۹۰ درصد کل آرا اعلام کرده است.

ایالت آریزونا ۱۱ رأی الکترال دارد و برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله آسوشیتد پرس و فاکس‌نیوز قبلاً جو بایدن را پیروز انتخابات در این ایالت معرفی کرده‌اند.

دریافت 18هزار رای پستی نظامیان در ایالت جورجیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۶

الجزیره نوشت: مدیر انتخابات ایالت جورجیا گفته است: ما حدود 18000 رای پستی نظامیان را دریافت کرده ایم و منتظر دریافت تعداد بیشتری از این آراء هستیم

چرا آرای پنسیلوانیا به کندی شمرده می شود؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰

روزنامه فیلادلفیا اینکوایرر نوشت: در هفته قبل از انتخابات، چندین شهرستان ایالت پنسیلوانیا که مقامات جمهوری خواه دارند اعلام کردند که تا چهارشنبه شمارش آراء پستی را شروع نمی کنند تا از این طریق تضمین کنند شب انتخابات نتیجه رقابت در این ایالت اعلام نشود و دست ترامپ برای زیر سوال بردن آراء پردازش نشده باز باشد

سی ان ان: نیروهای امنیتی در محل سکونت بایدن مستقر شدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۳:۳۷

هم زمان با افزایش احتمال پیروزی جو بایدن نامزد دمکرات در پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شبکه سی‌ان‌ان از استقرار بیشتر نیروهای سرویس مخفی ایالات متحده در محل سکونت وی خبر داد. این مطلب از سوی دو منبع امنیتی به سی‌ان‌ان تائید شده است. یکی از این منابع اعلام کرد که از هفته گذشته یک تیم امنیتی برای حفاظت از بایدن به حالت آماده باش درآمده است. به گفته وی این تدابیر مطابق با برنامه صورت گرفته و حامل پیام خاصی نیست.

«فاصله‌گذاری» بی سر و صدای مقام‌های کاخ سفید با ترامپ / مشاور رئیس جمهور آمریکا: همه چیز تمام شده
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۵۰

منابع نزدیک به کاخ سفید گفته‌اند با توجه به روند شمارش آرا در ایالت‌های پنسیلوانیا و جورجیا که نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا پیروز انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) نخواهد بود، برخی از مقامات ارشد در داخل کاخ سفید و ستاد انتخاباتی ترامپ در راستای صیانت از خود، به آرامی در حال روی گرداندن از وی هستند.

به گزارش سی‌ان‌ان، یکی از مشاوران کلیدی ترامپ درباره رقابت انتخاباتی گفته است: «همه چیز تمام شده است.»

وی ادامه داد: «فراتر از سوال در این باره که آیا ترامپ نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت، نگرانی‌هایی درباره کاری که وی انجام خواهد داد وجود دارد.»

ترامپ: کوتاه نمی‌آیم!‌ / برای تضمین اعتماد آمریکایی‌ها به دولت خود، تمام اقدامات قانونی را انجام می دهم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۴۵

ترامپ امشب بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: در این بیانیه آمده است: ما معتقدیم که مردم آمریکا شایسته شفافیت کامل در شمارش آرا و تأیید انتخابات هستند و این مسئله دیگر مربوط به یک انتخابات خاص نیست، بلکه به صداقت و درستی کل فرآیند انتخاباتی ما مربوط می‌شود. ما این فرآیند را از تمامی جنبه‌های قانونی پیگیری خواهیم کرد تا مردم آمریکا به دولت ما اعتماد داشته باشند. من هرگز در مسیر مبارزه برای شما و برای کشورمان کوتاه نخواهم آمد.

واکنش جانسون به ادعای تقلب ترامپ: به نهادهای ناظر بر انتخابات اعتماد کامل دارم / تا پایان شمارش آراء باید منتظر ماند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۳۲

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در واکنش به ادعای دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: به نهادهای ناظر بر این رویداد مهم در آمریکا اعتماد کامل دارد. جانسون که از رهبران اروپایی نزدیک به ترامپ است روز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها تصریح کرد که تا پایان شمارش آراء ریاست جمهوری آمریکا باید منتظر ماند.

جشن خیابانی در فیلادلفیا؛ مردم به استقبال پیروزی بایدن رفتند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۲۸

پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و قرار گرفتن او دریک قدمی ورود به کاخ سفید، روز جمعه طرفدارانش را در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا برای جشن پیروزی به خیابان‌ها کشاند. فیلادلفیا بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا است. تا چند ساعت پیش ترامپ در این ایالت پیشتاز بود، اما با ادامه شمارش آرا، جو بایدن گوی سبقت از رقیب جمهوری خواه خود در این ایالت را هم ربود.

سناتور جمهوریخواه: ترامپ نمی‌تواند مدعی تقلب در انتخابات شود / ‌اظهارات او درباره سرقت آرا آزادی در کشور و سرتاسر جهان را خدشه دار می کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۲:۰۳

میت رامنی سناتور جمهوریخواه جمعه شب با انتقاد از ادعاهای پی در پی ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: ‌رئیس جمهوری حق دارد خواستار بازشماری آرا و انجام تحقیقات در مورد برگ های رای شود اما نمی تواند بدون سند و مدرک مدعی سرقت آرا و انجام تقلب در انتخابات شود. رامنی سناتور ایالت «یوتا» در پیام توییتری نوشت:‌اظهارات ترامپ در مورد سرقت آرا و وجود تقلب در انتخابات می تواند آزادی در کشور و سرتاسر جهان را خدشه دار کند.

شهردار فیلادلفیا: تیم ترامپ تاکنون نتوانسته است هیچ مستندی برای تقلب در انتخابات ارائه دهد / شمارش آرا تا آخرین برگه ادامه می یابد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۵۷

شهردار فیلادلفیا با رد ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تقلب انتخاباتی، تاکید کرد: همه آرا باید شمرده شود. جیم کنی بعدازظهر جمعه به همراه اعضای کمیسیون انتخاباتی این شهر،در جمع خبرنگاران حاضر شد و افزود: در هفته اخیر، چشمان کشور و جهان به فیلادلفیا دوخته شده است.

کمیسیون انتخابات پنسیلوانیا: شمارش آرا تا زمانی که همه آرای باقی‌مانده شمارش شوند ادامه می یابد / رئیس جمهور ما را به فساد متهم می کند اما ما به انتقال مسالمت آمیز قدرت کمک می کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۴۵

کمیسیون انتخابات پنسیلوانیا گفت: روند شمارش آرا تا زمانی که تمامی رای‌ها شمارش شوند ادامه خواهد یافت.

وی افزود: رئیس جمهور ما را به فساد متهم می کند اما ما به کار خود ادامه می دهیم و به انتقال مسالمت آمیز قدرت کمک خواهیم کرد.

همچنین مسئول انتخابات در فیلادلفیا(در ایالت پنسیلوانیا) می گوید هنوز حدود 40 هزار رای شمارش نشده باقی مانده است و ممکن است شمارش نهایی آراء چند روز طول بکشد

ترامپ: آرای نظامیان در جورجیا کجاست؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۲۸

دونالد ترامپ که در آستانه پایان شمارش آرا در جورجیا حدود ۱۶۰۰ رأی کمتر از جو بایدن دارد، در پیامی توئیتری اعلام کرد: آرای مفقود شده نظامیان در جورجیا کجاست؟ چه اتفاقی برایشان افتاده است؟

تجمع طرفداران ترامپ و بایدن در مقابل مرکز شمارش آرا در فیلادلفیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۲۱

شمارش آرا همچنان در ایالت کلیدی پنسیلوانیا ادامه داشته و هنوز نتیجه نهایی آن اعلام نشده است. در همین حال طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در برابر مرکز شمارش آرا در فیلادلفیا، بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا تجمع کرده‌اند.

احتمال بازشماری آرا در پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۰:۳۷

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده آرا در ایالت پنسیلوانیا هم ممکن است بازشماری شوند. پیشتر وزیر امور داخلی ایالت جورجیا گفت: با توجه به نزدیک بودن فاصله آرای جو بایدن و ترامپ در این ایالت (کمتر از ۱۱۰۰ رأی فاصله) آرای انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت بازشماری خواهد شد.

بایدن در پنسیلوانیا و نوادا فاصله خود با ترامپ را بیشتر کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۸

فاصله بایدن و ترامپ در ایالت نوادا بیشتر شد و به بیش از 22 هزار رای رسید

بایدن همچنین در پنسیلوانیا فاصله خود با ترامپ را بیشتر کرد. اکنون اختلاف آنها در در این ایالت 8873 رای است

ایوانکا ترامپ: آرای غیر قانونی را نباید شمرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۶

ایوانکا ترامپ درباره شمارش آرای انتخابات آمریکا اظهار نظر کرد و گفت: تمام آرای قانونی باید شمرده شود اما آرای غیر قانونی خیر! معمولا اشاره تیم ترامپ و حامیانشان بر این است که آرایی که به صورت حضوری در صندوق‌ها ریخته شده، آرای قانونی هستند و آرای پستی و غیر حضوری، غیر قانونی.

ترامپ: فرماندار پنسلیوانیا قانون اساسی آمریکا را نقض کرده / موضوع انتخابات را به دیوان عالی می‌کشانم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۶

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی فرماندار پنسلیوانیا را به نقض قانون اساسی آمریکا متهم کرد و بار دیگر تهدید کرد موضوع انتخابات را به دیوان عالی می‌کشاند. او در توییتی نوشت: این چیزی است که اکنون می‌دانیم. باید برگردیم به سطح ایالتی و این که چطور در درجه اول این موقعیت بغرنج ایجاد شد.

آرای انتخاباتی در جورجیا بازشماری می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۵

به گزارش دیلی میل، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا گفت: با توجه به نزدیک بودن فاصله آرای جو بایدن و ترامپ در این ایالت (کمتر از ۱۱۰۰ رأی فاصله) آرای انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت بازشماری خواهد شد. آخرین نتایج انتخابات حاکی از این بود که جو بایدن در ایالت‌های کلیدی جورجیا از ترامپ پیشی گرفته است.

پلوسی، بایدن را «رئیس‌جمهور منتخب» خواند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۹:۴۳

در حالی که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هنوز مشخص نشده رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از عنوان «رئیس‌جمهور منتخب» برای اشاره به سمت «جو بایدن» استفاده و از او اعلام حمایت کرد.

تهدید ستاد انتخاباتی بایدن به خارج کردن ترامپ از کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۹:۱۸

 ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در واکنش به گزارش‌ها درباره قصد ترامپ برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات،  اعلام کرد در صورتی که رئیس‌جمهور فعلی این کشور از قبول شکست سر باز بزند، او را به بیرون از کاخ سفید اسکورت خواهند کرد.

«اندرو بِیتس» سخنگوی این ستاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که نوزدهم ژوئیه گفتیم، مردم آمریکا درباره این انتخابات تصمیم می‌گیرند. 

ترامپ: فیلادلفیا (در پنسیلوانیا) سابقه فاسدی در مورد سلامت انتخابات دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۹:۰۳

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با برگشت آرای ایالت پنسیلوانیا به نفع بایدن در توئیتی نوشت: "فیلادلفیا(ایالت پنسیلوانیا) سابقه فاسدی در مورد سلامت انتخابات دارد."

ایندیپندنت: ترامپ به دنبال برگزاری تجمعات و راهپیمایی پیروزی در آخر هفته است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۸:۴۱

ایندیپندنت نوشت: ترامپ به دنبال برگزاری تجمعات و راهپیمایی پیروزی در آخر هفته است. پیش از این نیز شبکه خبری سی‌ان ان و فاکس نیوز به نقل از منابعی که نامی از آنها نبردند اعلام کردند که دونالد ترامپ برنامه‌ای برای پذیرش شکست و نتایج انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

ستاد ترامپ: انتخابات هنوز به پایان نرسیده است / ادعاهای برخی رسانه ها مبنی بر پیروزی بایدن دروغ و غیرمسئولانه است / ما در پنسیلوانیا خواستار بازشماری آرا خواهیم شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۸:۲۱

بعد از پیشی گرفتن «جو بایدن» از «دونالد ترامپ» در ایالت پنسیلوانیا، ستاد رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «انتخابات تمام نشده است». بنابر اعلام ستاد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قصد ندارد شکست را در پنسیلوانیا بپذیرد و قصد دارد در آنجا خواستار بازشماری آرا شود. همچنین الجزیره نوشت: کمپین ترامپ اعلام کرده است که ادعای فاکس نیوز و آسوشیتدپرس که اعلام کرده اند بایدن در راه رسیدن به پیروزی در انتخابات است، ادعاهای دروغ و غیرمسئولانه ای هستند

ترامپ شکست در انتخابات را نمی‌پذیرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۸:۰۵

شبکه خبری سی‌ان ان و فاکس نیوز به نقل از منابعی که نامی از آنها نبردند اعلام کردند که دونالد ترامپ برنامه‌ای برای پذیرش شکست و نتایج انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

این خبر در حالی منتشر شده که ترامپ در ایالت های حساس جورجیا و پنسیلوانیا از رقیب دموکرات خود بایدن عقب افتاده است.

اختلاف بایدن با ترامپ در ایالت جورجیا به 1٬097 رای رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۷:۴۲

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن پس از شمارش ۹۹ درصد آرا در جورجیا از ترامپ پیشی گرفت؛ پیروزی در همین ایالت بایدن را به کاخ سفید می‌فرستد؛ در این صورت، بایدن دیگر به رای دیگر ایالت‌ها نیازی ندارد / بایدن در پنسیلوانیا هم از ترامپ جلو افتاد / واشنگتن پست: بایدن احتمالا بزودی اعلام پیروزی می‌کند / تنها راه باقی مانده برای برنده شدن ترامپ: پیروزی در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا / پست آمریکا نتوانست ۱۵۰ هزار برگ رای را تا روز انتخابات به مقصد برساند؛ پست آمریکا: بیشتر آنها مربوط به ایالت هایی است که بعد از روز انتخابات هم آنها را می پذیرند / ابطال ۸۵۰ رای پستی در آریزونا و جورجیا / پسر ترامپ: پدرم باید تا سرحد مرگ مبارزه کند

بایدن در پنسیلوانیا هم از ترامپ جلو افتاد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۷:۳۷

بایدن پس از شمارش 99 درصد آرا در پنسیلوانیا از ترامپ پیش افتاد.

در صورت پیروزی بایدن در این ایالت و با توجه به آرای دیگر ایالت ها، اختلاف آرای بایدن با ترامپ بسیار بیشتر و پیروزی نامزد دموکرات ها قاطع تر خواهد شد.

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن پس از شمارش ۹۹ درصد آرا در جورجیا از ترامپ پیشی گرفت؛ پیروزی در همین ایالت بایدن را به کاخ سفید می‌فرستد؛ در این صورت، بایدن دیگر به رای دیگر ایالت‌ها نیازی ندارد / بایدن در پنسیلوانیا هم از ترامپ جلو افتاد / واشنگتن پست: بایدن احتمالا بزودی اعلام پیروزی می‌کند / تنها راه باقی مانده برای برنده شدن ترامپ: پیروزی در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا / پست آمریکا نتوانست ۱۵۰ هزار برگ رای را تا روز انتخابات به مقصد برساند؛ پست آمریکا: بیشتر آنها مربوط به ایالت هایی است که بعد از روز انتخابات هم آنها را می پذیرند / ابطال ۸۵۰ رای پستی در آریزونا و جورجیا / پسر ترامپ: پدرم باید تا سرحد مرگ مبارزه کند

ال گور: انتخابات امسال با انتخابات ۲۰۰۰ کاملا متفاوت است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۷:۲۲

«ال گور» (آلبرت آرنولد گور) نامزد حزب دموکرات در انتخابات جنجالی سال ۲۰۰۰ گفت: «این انتخابات، کاملاً با انتخابات بیست سال قبل متفاوت است. جو بایدن راه‌های متعددی برای تضمین پیروزی خود دارد. البته من طرفدار او هستم و امیدوارم به زودی این اتفاق بیفتد».

معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا در ادامه گفت: «مهمترین اصلی که ۲۰ سال پیش از آن دفاع کردم و اکنون جو بایدن [نامزد دموکرات‌ها] و بسیاری دیگر از آن دفاع می‌کنند این است که تمامی آرای قانونی باید شمرده شده و از خواست مردم آمریکا تبعیت شود».

ال گور همچنین از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به خاطر طرح ادعای دزدیده شدن انتخابات بدون ارائه مدرک انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: «اگر دونالد ترامپ پس از شمارش تمامی آراء با شکست روبه‌رو شود از او خواهم خواست کار درست را انجام دهد. این کار شمار زیادی را متحیر خواهد کرد اما به نفع کشورمان است».

پسر ترامپ: پدرم باید تا سرحد مرگ مبارزه کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۷:۰۲

دونالد ترامپ جونیور درباره معتبر بودن روند انتخابات سوم نوامبر ابراز تردید کرد و در گفتگو با شبکه های خبری در مقر حزب جمهوری خواه در جورجیا گفت: فکر می کنم که یکی از کارهایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باید در این انتخابات انجام دهد، این است که تا سر حد مرگ مبارزه کند تا ما بتوانیم از شفافیت کامل این روند اطمینان حاصل کنیم و همه در حزب دموکرات باید این مساله را مورد استقبال قرار دهند مگر آنکه واقعا دست به تقلب زده باشند.

وی با تکرار اتهامات اخیری که از سوی رئیس جمهوری مطرح شده، دموکرات‌ها را به دلیل تخلف در زمان رای گیری شامل شمارش آرای کسب شده پس از زمان رای گیری متهم کرد و گفت: می‌دانیم که این برخلاف قوانین است.

ترامپ جونیور همچنین احتمال آماری را برای رئیس جمهور آمریکا برای عدم دریافت یک رای در برخی از مناطق که در مجموع ۱۲۳ هزار آرا به نفع جو بایدن کاندیدای دموکرات شمرده شده است، زیر سوال برد.

پست آمریکا نتوانست ۱۵۰ هزار برگ رای را تا روز انتخابات به مقصد برساند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۶:۴۳

واشنگتن پست با استناد به اطلاعات منتشره از سوی اداره پست ایالات متحده آمریکا گزارش داد، پست آمریکا نتوانسته بیش از ۱۵۰،۰۰۰ برگ رای را برای روز انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه به مقصد برساند.

اداره پست این اطلاعات را در روز پنجشنبه در اسنادی که به دادگاه ارائه شده، واگذار کرده است.

دیوید پارتنهایمر ، سخنگوی اداره پست امریکا اعلام کرد بیشتر ۱۵۰ هزار رأی "دیر رسیده " مربوط به ایالت هایی است که حتی بعد از روز انتخابات آنها را می پذیرند. با این وجود ، در ایالت های آریزونا و جورجیا به دلیل تأخیر ، بیش از ۸۵۰ رای پستی باطل شده است.

تعدادی از ایالت ها ، مانند کارولینای شمالی و پنسیلوانیا ، دیرتر از روز انتخابات، رأی های پستی را می پذیرند ، به شرطی که تمبر پستی آنها قبل از ۳ نوامبر باشد.

برادرزاده ترامپ: ترامپ در یک خشم غیرقابل کنترل است / کسی باید جلوی او را بگیرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۶:۴۲

مری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: دونالد ترامپ هرگز در چنین موقعیتی نبوده است. او ناامید است، کسی نیست او را از این مخمصه نجات دهد، او ناامید است و در واقع هیچ کاری از دستش برنمی آید جز اینکه با بیچارگی این وضعیت را تماشا کند.

مری ترامپ، نویسنده کتاب "چطور خانواده من خطرناک ترین مرد را خلق کرد"، گفت که سخنان عمویش به خوبی نشان می‌دهد که چه اتفاقی می‌افتد، به ویژه اگر رهبران جمهوری خواه نخواهند کاری بکنند.

وی افزود: اینجا فقط با دروغگویی یا گمراه کنندگی دونالد ترامپ سر و کار نداریم بلکه با دونالد ترامپی سر و کار داریم که درباره تلاش برای کودتا سخن می‌گوید. رهبری یک کشوری که تلاش می‌کند تا به طرز ناامیدانه‌ای انتخابات را غیرمشروع جلوه دهد. این یک اقدام نادرست و زشت است و باید جلوی آن گرفته شود.

مری ترامپ گفت: او در یک خشم غیرقابل کنترل است می توانم تصورش را بکنم. خوب نیست که بدانیم کسی که در کاخ سفید است دیگر تعادل روانی ندارد. باید درباره سخنان آقای ترامپ نگران بود.

بایدن در آستانه پیروزی نهایی قرار گرفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۳:۰۷

پس از شمارش 99 درصد آرا جورجیا آبی شد. بایدن توانست در ایالت جورجیا ۹۱۷ رای از ترامپ پیشی بگیرد.

پیروزی در همین ایالت بایدن را به کاخ سفید می فرستد.

در این صورت، بایدن دیگر به رای دیگر ایالت ها نیازی ندارد.

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن پس از شمارش ۹۹ درصد آرا در جورجیا از ترامپ پیشی گرفت؛ پیروزی در همین ایالت بایدن را به کاخ سفید می‌فرستد؛ در این صورت، بایدن دیگر به رای دیگر ایالت‌ها نیازی ندارد / درخواست دموکرات‌ها از رای‌دهندگان پستی جورجیا: برای رفع نواقص رای خود شتاب کنید / نتیجه نهایی نوادا تا قبل از ۲۰ آبان اعلام نمی‌شود / واشنگتن پست: بایدن احتمالا عصر جمعه اعلام پیروزی می‌کند / تنها راه باقی مانده برای برنده شدن ترامپ: پیروزی در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا / ترامپ: به سادگی با رأی‌های که قانونی داده شده‌اند، پیروز می‌شوم؛ پرونده انتخابات را به دیوان عالی می‌کشیم / سناتور جمهوری‌خواه ۵۰۰ هزار دلار از هزینه‌های شکایت انتخاباتی ترامپ را می‌پردازد

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۲:۴۳

فاصله ترامپ و بایدن در ایالت جورجیا به 463 رای رسید. این ایالت 16 رای الکترال دارد.

سناتور جمهوری‌خواه و متحد ترامپ ۵۰۰ هزار دلار از هزینه‌های شکایت انتخاباتی را می‌پردازد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۲:۰۳

لینزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه و متحد نزدیک دونالد ترامپ می‌خواهد برای پیش بردن شکایت‌های حقوقی کارزار ترامپ ۵۰۰ هزار دلار به او کمک کند.

گراهام که در انتخابات سنا بار دیگر از کارولینای جنوبی انتخاب شده به شبکه فاکس نیوز در آمریکا گفت که "ادعاها درباره اشتباهات شگفت‌انگیز است."

"من امشب اینجا هستم تا در کنار رئیس‌جمهور ترامپ بایستم. همانطور که او کنار من ایستاد. او کسی است که باعث شد ما در سنای آمریکا اکثریت را داشته باشیم."

ترامپ که چند شکایت علیه موارد ادعایی غیرقانونی و عدم شفافیت در دادگاه ثبت کرده است، گفته که می‌خواهد شکایت خود از شمارش آرا را به دیوان عالی ببرد و برای این کار از جمهوری‌خواهان خواسته که برای تامین هزینه‌های قانونی کمک مالی بکنند.

ترامپ: به سادگی با رأی‌های که قانونی داده شده‌اند، پیروز می‌شوم / آراء مأخوذه بعد از زمان انتخابات باید غیرقانونی شمرده شوند؛ دیوان عالی باید در این مورد تصمیم‌گیری کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۴۲

«دونالد ترامپ» در صفحه توئیتر خود نوشت: «من به سادگی با رأی‌هایی که قانونی داده شده‌اند، پیروز ریاست‌جمهوری می‌شوم. [اما] به هیچ شکل یا نحوی اجازه ورود ناظران انتخاباتی [جمهوری‌خواه] داده نشد».

وی تلویحا با بیان اینکه به دیوان عالی شکایت می‌کند، افزود: «به همین دلیل، آراء مأخوذه بعد از زمان انتخابات باید رأی غیرقانونی برشمرده شوند. دیوان عالی باید [در این مورد] تصمیم‌گیری کند».

نقشه اعضای یک خانواده برای حمله به مرکز شمارش آرا در فیلادلفیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۳۲

پلیس فیلادلفیا درباره نقشه حمله به مرکز شمارش آرا در پنسیلوانیا تحقیق می‌کند.

شبکه خبری ای‌بی‌سی در آمریکا گفته گروهی که احتمال می‌رود اعضای یک خانواده باشند، نقشه داشتند که با یک ماشین شاستی‌بلند هامر به مرکز شمارش آرا هجوم ببرند.

پلیس این ماشین را متوقف و یک مرد را هم در این ارتباط دستگیر کرده است.

ترامپ در این ایالت پیشتاز است اما فاصله او با رقیب دموکرات به تدریج کم و کم‌تر می‌شود. کارزار ترامپ به شدت خواهان توقف شمارش آرا است. با این وجود هواداران بایدن در این ایالت بسیار به نتیجه امیدوار هستند و حتی عده‌ای بیرون مرکز رای‌دهی مهمانی گرفته‌اند.

نتیجه نهایی نوادا تا قبل از ۲۰ آبان اعلام نمی‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۲۶

جو گلوریا، از مقام‌های محلی در بخش کلارک گفت طول کشیدن در شمارش آرا به دلیل تخلف یا آرای مخدوش نیست، بلکه به دلیل حجم آرای پستی است و اینکه همه آرای پست شده تا قبل از پایان روز انتخابات باید دریافت شوند.

نوادا آرای پستی که تا ساعت رسمی رای گیری به صندوق اندخته شده باشد را تا یک هفته بعد، یعنی ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) قبول خواهد کرد و خواهد شمرد.

ترامپ: توئیتر از کنترل خارج شده
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۱۶

دونالد ترامپ، در واکنش به احتمال مسدود شدن حساب توئیترش بعد از شکست در انتخابات نوشت: توئیتر از کنترل خارج شده است.

شکایت رسمی ترامپ از شمارش آرا در نوادا
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۱۳

کارزار انتخاباتی ترامپ در ایالت نوادا هم شکایت رسمی خود را به دادگاه برد.

این کارزار در چند ایالت دیگر هم شکایت خود را به دادگاه برده که پذیرفته نشده است.

در شکایت کارزار انتخاباتی بدون ارائه شواهد گفته شده است: "موارد غیرقانونی در منطقه کلارک وجود داشته از جمله تعلل در تایید درستی برگه‌های رای و سه هزار رای که غیرقانونی بوده است."

در این ایالات آرای بایدن جلو است و هواداران ترامپ می‌خواهند شمارش آرا ادامه پیدا کند چون اعتقاد دارند که آرای جدید به حساب ترامپ افزوده خواهد شد.

افزایش تدابیر امنیتی سرویس مخفی آمریکا برای جو بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۱۲

واشنگتن پست، روزنامه چاپ واشنگتن گزارش داده که تدابیر امنیتی برای جو بایدن افزایش یافته چون پیش‌بینی می‌شود که او روز جمعه اعلام پیروزی کند.

بر اساس این گزارش ماموران امنیتی بیشتری در محل استقرار کارزار انتخاباتی او مستقر شده‌اند. کاترین میلهون، سخنگوی سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا حاضر نشده درباره این موضوع صحبت کند و گفته مسائل امنیتی را نمی‌تواند فاش کند. دستیاران بایدن هم در اینباره اظهار نظر نکرده‌اند.

اعضای ستاد انتخاباتی بایدن در ویلمینگتون ایالت دلاور مستقر هستند.

واشنگتن پست: بایدن احتمالا عصر جمعه به وقت ایران اعلام پیروزی می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۰۸

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که بایدن احتمالا صبح جمعه (به وقت محلی در آمریکا که معادل عصر جمعه به وقت ایران است) پیروزی خود را اعلام خواهد کرد. بایدن پیش از این دو بار با برگزاری نشست خبری از احتمال پیروزی خود خبر داده است و اما تا کنون اعلام پیروزی نکرده است و گفته تمام آراء باید شمرده شود.

فاصله ترامپ و بایدن در ایالت جورجیا باز هم کمتر شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۱:۰۰

فاصله ترامپ و بایدن در ایالت جورجیا باز هم کمتر شد.

بایدن تنها 1٬237 رای با ترامپ فاصله دارد.

این ایالت 16 رای الکترال دارد .

درخواست دموکرات‌ها از رای‌دهندگان پستی جورجیا: برای رفع نواقص رای خود شتاب کنید
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۰:۵۸

دموکرات‌ها در جورجیا از رای‌دهندگان پستی خواسته‌اند که نواقص رای خود را برطرف کنند. شماری از آرای پستی به خاطر امضای نادرست یا نداشتن امضا رد شده است. اما رای‌دهندگان تا ساعت پنج عصر به وقت محلی در روز جمعه فرصت دارند که نواقص رای را برطرف کنند.

آنها می‌توانند به صورت آنلاین نگاه کنند و ببینند که آیا رای‌شان پذیرفته شده یا رد شده است.

دونالد ترامپ هنوز در این ایالت جلو است اما با کم شدن فاصله او با بایدن، دموکرات‌ها تلاش دارند که هرچه در توان دارند به کار بگیرند. فاصله آرا به ۱۸۰۰ رای رسیده است. جورجیا ۱۶ رای الکتورال دارد و گرفتن این آرا به نفع بایدن به آن معناست که آرای الکترال دموکرات‌ها به ۲۶۹ رای می‌رسد که فقط یکی تا رسیدن به کاخ سفید فاصله دارد.

احتمال کشیده شدن هر دو کرسی سنا از جورجیا به دور دوم / در صورت پیروزی دموکرات ها، آرایش سنا ۵۰-۵۰ خواهد شد؛ در این حالت، معاون رئیس جمهور نقش «رای اکثریت» را بازی می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۰:۵۷

هر دو سناتور جمهوری خواه از ایالت جورجیا با چالش شدیدی از سوی دو نامزد حزب دمکرات روبرو شده اند و حداقل یکی از این رقابت ها به دور دوم کشیده شده است.

سناتور جمهوری خواه کلی لوفلر و رقیب او رافائل وارناک روز پنجم ژانویه دوباره به مصاف هم خواهند رفت. لوفلر در انتخابات سه سنبه هفت درصد رای کمتر از حریف به دست آورد اما براساس قوانین این ایالت چون هیچ کدام ۵۰ درصد آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم می کشد.

با ادامه شمارش آرا در دیگر رقابت این ایالت، سناتور دیگر جمهوری خواه، دیود پردو، از رقیب دمکرات جان اوساک کمی پیش است اما او هم به ۵۰ درصد نرسیده.

دمکرات ها برای به رسیدن به اکثریت در سنا بعد از شش سال نیازمند چهار کرسی بودند، اما فقط یک کرسی به شمار قبلی اضافه کرده اند – با پیروزی در دو رقابت در کلورادو و آریزونا و شکست در یک رقابت در آلاباما.

اما اگر دمکرات ها این دو کرسی را به دست آورند آرایش سنا ۵۰-۵۰ خواهد شد و در آن صورت معاون رئیس جمهور می تواند نقش رای اکثریت را بازی کند.

استراتژیست سابق ترامپ: دوست داشتم سر فائوچی و مدیر اف‌بی‌آی را می‌بریدم / فیسبوک و یوتیوب انتشار ویدئوی این اظهارات را ممنوع کردند
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۵۶

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، «استیو بنن» استراتژیست سابق «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در یک پادکست رادیویی گفت که دوست داشت سر «آنتونی فائوچی» رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌های عفونی و همچنین «کریستوفر ری» مدیر اف‌بی‌آی را می‌برید.

وی گفت که دوست داشتم به گذشته بازمی‌گشتم و برای هشدار به بروکرات‌ها در دولت فدرال، سر آنتونی فائوچی و کریستوفر ری را می بریدم و سرهای آنها را در دو گوشه کاخ سفید قرار می‌دادم.

فیسبوک و یوتیوب انتشار ویدئوی این اظهارات را در شبکه‌های اجتماعی خود ممنوع کردند.

فاصله ترامپ و بایدن در پنسیلوانیا به ۲۴ هزار رای رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۸:۱۵

شمارش آرا کماکان در ایالت پنسیلوانیا ادامه دارد. تاکنون ۹۴ درصد آرا این ایالت شمارش شده و فاصله ترامپ و بایدن به ۲۴ هزار رای رسیده است. این ایالت ۲۰ رای الکترال دارد

اختلاف بایدن و ترامپ در جورجیا به کمتر از ۱۸۰۰ رای رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۷:۵۰

اختلاف آرای «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت حساس جورجیا به هزار و ۷۷۵ رای رسید.

بر اساس این گزارش، کاهش چشمگیر پیشتازی ترامپ در ایالت جورجیا همچنان ادامه دارد.

ترامپ در این ایالت دو میلیون و ۴۴۷ هزار و ۳۴۳ رای و بایدن دو میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۶۸ رای را از آن خود کرده‌اند.

این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد

واکنش سندرز به سخنان ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۷:۴۹

زمانیکه ترامپ در سال ۲۰۱۶ با فاصله اندک در ایالتهای پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین پیروز شد، سیستم انتخابات بسیار عالی و سالم بود. حالا که او در حال شکست خوردن است، «تقلب» شده است و «رای‌ها را دزدیده‌اند». اینگونه است که عوام‌فریبان ایمان به دموکراسی را از بین می‌برند و ما را به سمت استبداد می‌کشانند. تک تک رای‌ها را بشمارید.

فرماندار نوادا: سخنان ترامپ گمراه‌کننده، خطرناک و نادرست بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۷:۴۷

«استیو سیسولاک» فرماندار نوادا سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر این‌که انتخابات از وی دزیده شده است را محکوم کرد. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سخنان ترامپ خطاب به مردم آمریکا، گمراه‌کننده، خطرناک و نادرست بود».

توییت فوکویاما درباره اظهارات اخیر ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۷:۴۷

"او [ترامپ] دقیقا همان کاری را می‌کند که همه می ترسیدند بخواهد انجام دهد."

ترامپ: پرونده انتخابات را به دیوان عالی می کشیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۳:۴۴

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز (جمعه) به وقت تهران با ادعای بروز تخلف و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که اگر رای‌های قانونی شمرده می‎شد، ما به راحتی پیروز می‎شدیم. رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: دموکرات‌ها هرگز باور نکردند که با صداقت می‌توانند پیروز شوند و همینجا تقلب را شروع کردند، ده‌ها میلیون رای پستی بدون هیچ گونه نظارتی وارد شد. ترامپ افزود: پرونده های قضایی زیادی تشکیل خواهد شد و در نهایت دیوان عالی تصمیم خواهد گرفت

پسر ترامپ: باید وارد یک جنگ تمام‌عیار بشویم! / زمان آن رسیده که این گند کاری را درست کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۳:۱۷

پسر ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: باید به جنگی برای اثبات تقلب در رای‌گیری برود، روندی که زمان طولانی است ادامه دارد.

وی در ادامه توئیت خود نوشت: بهترین گزینه برای آینده آمریکا این است که دونالد ترامپ وارد جنگ تمام عیاری با این انتخابات سراسر تقلب، دغل کاری، دارای رای دهندگان مرده و خارج از ایالت، که بیش از حد هم طولانی شده، بشود.

وی افزود: زمان آن رسیده که این گند کاری را درست کنیم و شبیه جمهوری موز [کنایه از کشور ضعیف و فاسد] نباشیم.

معاون فرماندار پنسیلوانیا: حدود ۹۹ درصد آرا شمارش شده است / درباره بروز تقلب در رای ‎گیری اطلاعی ندارم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۲:۳۷

«کتی بوکوار» معاون اجرایی فرماندار ایالت پنسیلوانیا بامداد امروز (جمعه) به وقت تهران در یک نشست خبری اعلام کرد که حدود 99 درصد آرای مردم پنسیلوانیا شمارش شده است. معاون اجرایی فرماندار ایالت پنسیلوانیا ادعای ستاد انتخاباتی ترامپ درباره بروز هر گونه تقلب در رأی‌گیری این ایالت را رد کرد و گفت: اطلاعی درباره بروز تقلب در رأی‌گیری ایالت پنسیلوانیا را ندارم.

اعتراض پسر ترامپ به عدم همراهی جمهوری خواهان با پدرش
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۲:۲۹

اریک ترامپ پسر رئیس جمهور آمریکا در اعتراض به عدم همراهی جمهوری خواهان با پدرش در توئیتی نوشت: جمهوری‌خواهان کجا هستند؟! رأی دهندگان ما این را هرگز فراموش نخواهند کرد. پسر ترامپ اندکی بعد این پست را حذف کرد.

۹۹ درصد آرا در جورجیا شمارش شد / بایدن ٩۵٠٠ رای تا رسیدن به ترامپ در این ایالت
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۲:۰۴

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / آغاز شمارش آرا در نوادا؛ افزایش فاصله بایدن با ترامپ در این ایالت / تنها راه باقی مانده برای برنده شدن ترامپ: پیروزی در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا / اختلاف بایدن و ترامپ در آریزونا به اندازه ۱۱ هزار رای به نفع ترامپ کم شد؛ بایدن هنوز ۷۴ هزار رای جلوتر است؛ آسوشیتدپرس بایدن را پیروز اعلام کرد / ترامپ: شمارش آرا را متوقف کنید / بایدن: همه آرا باید شمرده شوندآخرین شمارش آرای ایالت جورجیا نشان می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات برای رسیدن به ترامپ ٩۵٠٠ رای فاصله دارد. تاکنون ٩٩ درصد آرای این ایالت شمارش شده است. این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد.

از طرف دیگر بایدن با سرعتی نسبتا زیاد در حال نزدیک کردن خود به ترامپ در ایالت پنسیلوانیاست و در حال حاضر و پس از شمارش ٨٨ درصد آرای این ایالت، کمی بیش از ٩٠ هزار رای تا رییس‌جمهور آمریکا فاصله دارد.

وزیر خارجه آلمان: آنچه در آمریکا اتفاق می افتد با فرهنگ دموکراسی مطابقت ندارد / برنده بودن آسان است، اما گاهی اوقات بازنده بودن بسیار سخت است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۳۸

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: آنچه در آمریکا اتفاق می افتد با فرهنگ دموکراسی که از ایالات متحده می شناسیم مطابقت ندارد. وی در ادامه نوشت: پذیرش نتیجه انتخابات توسط همه طرف ها، مهم است. برنده بودن آسان است، اما گاهی اوقات بازنده بودن بسیار سخت است

یک مقام ارشد نوادا: نزدیک به۲۰۰ هزار رای شمارش نشده باقی مانده / ۹۰ درصد این رای‌ها مربوط به شهر دموکرات است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۲۸

یکی از مقامات ارشد ایالت نوادا می‌گوید که تقریباً ۱۹۰۱۵۰ رأی شمارش نشده باقی مانده است که ۹۰ درصد آن‌ها مربوط به شهرستان کلارک است که به شدت دموکرات است.

بایدن: شکی ندارم که پیروز انتخابات خواهم شد / آرامش خود را حفظ کنید / فرایند شمارش آرا در حال انجام است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۱:۱۵

جو بایدن عصر پنج‌شنبه در یک نطق تلویزیونی با اشاره به حدود ۲۴۰ هزار جان باخته ناشی از کرونا، بر لزوم شمارش همه آرا تاکید کرد. نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری که به همراه سناتور کامالا هریس سخن می‌گفت، ادامه داد: من و سناتور نسبت به جایگاهی که قرار گرفته‌ایم احساس خوبی داریم، شکی نداریم پس از آنکه همه آرا شمارش شود، من و سناتور هریس پیروز اعلام خواهیم شد. بایدن از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و اضافه کرد: فرایند شمارش آرا در حال کار است و ما به زودی آگاه خواهیم شد.

اریک ترامپ: میزان تقلب گزارش شده در برخی ایالات وحشتناک است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۰۰:۴۳

اریک ترامپ پسر رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: میزان تقلب گزارش شده در پنسیلوانیا، میشیگان، نوادا، جورجیا و ویسکانسین وحشتناک است. وی در ادامه نوشت: لطفاً تجربیات شخصی خود را گزارش دهید. لطفا تمام حقایق و شواهد را حفظ کنید.

آخرین وضعیت شمارش آراء در ۴ ایالت باقی مانده / بایدن همچنان در ایالت نوادا پیشتاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۳:۲۳

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / آغاز شمارش آرا در نوادا؛ افزایش فاصله بایدن با ترامپ در این ایالت / تنها راه باقی مانده برای برنده شدن ترامپ: پیروزی در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا / اختلاف بایدن و ترامپ در آریزونا به اندازه ۱۱ هزار رای به نفع ترامپ کم شد؛ بایدن هنوز ۷۴ هزار رای جلوتر است؛ آسوشیتدپرس بایدن را پیروز اعلام کرد / ترامپ: شمارش آرا را متوقف کنید / بایدن: همه آرا باید شمرده شوندشمارش آراء تنها در 4 ایالت، جورجیا (16 رای الکترال)، نوادا (6 رای الکترال)، کارولینای شمالی (15 رای الکترال) و پنسیلوانیا (20 رای الکترال) باقی مانده است.

جورجیا (16 رای الکترال):
تا کنون 99 درصد آراء شمارش شده و ترامپ با حدود 13 هزار رای بیشتر پیشتاز رقابت است ولی فاصله ترامپ و بایدن در این ایالت در حال کاهش است. حدود 60 هزاری رای که بیشتر آن ها آراء پستی هستند هنوز شمارش نشده اند.

نوادا (6 رای الکترال):
تا این لحظه 76 درصد آراء شمارش شده و بایدن 11 هزار رای بیشتر از ترامپ دارد.
کمیته انتخابات ایالت نوادا اعلام کرده است، هنوز 60 هزار رای شمارش نشده وجود دارد و دریافت آرای پستی و ثبت آن ادامه دارد. احتمالا تا شنبه و یک‌شنبه نتایج نهائی اعلام خواهد شد.

کارولینای شمالی (15 رای الکترال)
94 درصد آراء این ایالت شمارش شده و ترامپ با 77 هزار رای اختلاف، پیشتاز رقابت است

پنسیلوانیا (20 رای الکترال):
تا این لحظه 88 درصد آراء در این ایالت شمارش شده و ترامپ حدود 109 هزار رای بیشتر از رقیب خود کسب کرده است اما فاصله آراء در این ایالت در حال کم شدن است. یکی از مقامات ایالت پنسیلوانیا گفته است احتمالا پیروز انتخابات در این ایالت را امروز اعلام خواهند کرد

یکی از مقامات پنسیلوانیا: بزودی؛ اعلام پیروز انتخابات در این ایالت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۴۷

به گزارش الجزیره؛ یکی از مقامات ایالت پنسیلوانیا گفت احتمالا پیروز انتخابات در این ایالت را امروز اعلام خواهیم کرد. همچنین رسانه های آمریکایی گزارش داده اند شمارش آراء در شهرستان فولتون(بزرگترین شهرستان ایالت جورجیا) پایان یافته و به زودی نتایج آن اعلام می شود

باز هم شکست حقوقی برای کارزار انتخاباتی ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۳۴

ایندیپندنت نوشت: قاضی میشیگان، شکایت کمپین ترامپ برای متوقف کردن شمارش آراء را رد کرد. ترامپ بارها خواستار توقف شمارش آرا در ایالت‌هایی همچون پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان شده بود و امروز پنج‌شنبه هم بار دیگر این خواسته خود را مطرح کرد.

کمیته انتخابات ایالت نوادا: هنوز ۶۰ هزار رای شمارش نشده در نوادا وجود دارد / نتایج قطعی شمارش آن در روزهای شنبه و یکشنبه اعلام خواهد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۲۷

مسئولان برگزاری انتخابات در ایالت نوادا ضمن رد ادعاهای کمپین ترامپ در مورد تقلب در شمارش آرا در این ایالت اعلام کردند که نتایج مقدماتی شمارش آرا در نوادا فردا و نتایج قطعی شمارش آن در روزهای شنبه و یکشنبه اعلام خواهد شد. کمیته انتخابات ایالت نوادا گفت: هنوز ۶۰ هزار رای شمارش نشده در نوادا وجود دارد.

کاهش فاصله ترامپ و بایدن در ایالت پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۲:۰۰

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / آغاز شمارش آرا در نوادا؛ افزایش فاصله بایدن با ترامپ در این ایالت / تنها راه باقی مانده برای برنده شدن ترامپ: پیروزی در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا / اختلاف بایدن و ترامپ در آریزونا به اندازه ۱۱ هزار رای به نفع ترامپ کم شد؛ بایدن هنوز ۷۴ هزار رای جلوتر است؛ آسوشیتدپرس بایدن را پیروز اعلام کرد / ترامپ: شمارش آرا را متوقف کنید / بایدن: همه آرا باید شمرده شوندفاصله ترامپ و بایدن در ایالت پنسیلوانیا همچنان در حال کاهش است و به حدود 114 هزار رای رسید

پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال دارد

در‌خواست‌ها برای مسدودسازی حساب توئیتر ترامپ / نماینده ویرجینیا: اطلاعاتی که او منتشر می کند، غلط محض است / آرای معتبر در حال شمارش هستند؛ اینجا آمریکاست نه روسیه
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۵۵

گروهی از قانونگذاران دموکرات، چهره‌های لیبرال، خبر‌نگاران و فعالان سیاسی در آمریکا با انتشار پیام‌هایی در توئیتر خواستار مسدود‌سازی حساب توئیتری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شده‌اند. «جری کنلی»، نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا در مجلس نمایندگان با انتشار پیامی در توئیتر در واکنش به ادعا‌های ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات نوشت: «حساب کار‌بری او (ترامپ) در توئیتر را مسدود کنید. این اطلاعات غلط محض است. آرای معتبر در حال شمارش هستند. اینجا آمریکاست نه روسیه»

بایدن: آرا در حال شمارش هستند؛ از جایگاهی که قرار داریم احساس خوبی داریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۳۸

جو بایدن در جدیدترین توئیت خود نوشت: صبور باشید مردم! آرا در حال شمارش هستند و ما از جایگاهی که قرار داریم احساس خوبی داریم

ستاد تبلیغاتی نامزد دموکرات: بایدن رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۳۷

نشریه هیل گزارش داد؛ جنیفر او مالی دیلون، مدیر کمپین بایدن می گوید: "ما کاملاً مطمئن هستیم که جو بایدن رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد بود"

یکی از مقامات انتخاباتی جورجیا: ممکن است امروز شمارش آرا به پایان برسد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۱:۳۷

به گزارش نیویورک پست، یکی از مقامات انتخاباتی ایالت جورجیا گفت انتظار می رود امروز شمارش آرا به پایان برسد. وی گفت برخی از شهرستانها "فشار دادن دکمه آپلود نتایج" را فراموش کرده اند و مقامات ایالت اکنون این کار را به آنها یادآوری کرده اند

ترامپ: تقلب را متوقف کنید
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۵۶

ترامپ در توییت جدیدی نوشت: تقلب را متوقف کنید!

آغاز شمارش آرا در نوادا؛ افزایش فاصله بایدن با ترامپ در این ایالت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۵۰

روند شمارش ۲۵ درصد از آرای باقی مانده ایالت نوادا از دقایقی پیش از سر گرفته شد. تعداد آرای بایدن در این ایالت که تنها ۶ رای الکترال دارد، می تواند این نامزد دموکرات را به کاخ سفید بفرستد و سرنوشت نهایی این دوره از انتخابات را رقم بزند.

تا این لحظه، ۷۶ درصد از کل آرای ایالت نوادا شمرده شده و جو بایدن نامزد دموکرات ها با تصاحب ۴۹.۵ درصد از کل آرای شمارش شده در مقابل دونالد ترامپ که ۴۸.۵ درصد را کسب کرده، همچنان در این ایالت پیشتاز است.

اعلام نتایج نوادا تا دقایقی دیگر
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۳۴

تایم نوشت: مقامات انتخاباتی ایالت نواد گفتند انتظار می رود اعلام نتایج از ساعت 9 صبح به وقت محلی (تا دقایقی دیگر) شروع شود

قاضی جورجیا، دادخواست ترامپ برای توقف شمارش آراء را رد کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۲۵

بلومبرگ نوشت: بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، یک قاضی ایالت جورجیا، دادخواست کمپین ترامپ برای توقف شمارش آراء را رد کرد

رئیس دفتر سابق ترامپ: در صورت شکست رئیس جمهور، او در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ بار دیگر کاندید می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۲۳

خبرنگار یورونیوز نوشت: جان مایکل مولوینی، رئیس دفتر سابق ترامپ در سخنرانی خود در انستیتوی امور بین الملل و اروپا (IIEA) گفت: در صورت پیروزی جو بایدن، دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ و احتمالاً در سال ۲۰۲۸ بار دیگر کاندید می‌شود

مقام ایالتی آریزونا: تمام رای های این ایالت شمارش می شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۱۵

«کتی هابز» دستیار فرماندار ایالت آریزونا در واکنش به اعتراض شماری از طرفداران ترامپ در خارج از مراکز شمارش آرا که خواهان توقف شمارش آرا هستند اعلام کرد که بدون شک تمام آرا این ایالت شمارش خواهند شد. این مقام ایالت آریزونا روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "ان. بی. سی" افزود: «من هدف این معترضان را نمی فهمم البته که ما می خواهیم همه آرا را بشماریم ما از نظر قانونی موظف به انجام چنین کاری هستیم».

فاصله ترامپ و بایدن در ایالت پنسیلوانیا کاهش یافت
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۲۰:۱۳

فاصله ترامپ و بایدن در ایالت پنسیلوانیا کاهش یافت و به حدود 125 هزار رای رسید

پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال دارد

ترامپ: پیروزی قانونی بزرگی در پنسیلوانیا بدست آوردیم / تمامی ایالت‌هایی که بایدن مدعی پیروزی شده را به چالش می‌کشیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۵۸

رئیس جمهوری آمریکا در یک یادداشت توئیتری خود را پیروز قانونی پنسیلوانیا اعلام کرد تا هرگونه تغییر رای احتمالی را که به ضرر او باشد، غیرقانونی جلوه دهد. وی همچنین در توئیتی دیگر نوشت: تمام ایالت‌های اخیر که بایدن ادعا می‌کند، به دلیل تقلب در انتخابات و تقلب در انتخابات ایالت توسط ما به چالش کشیده خواهد شد. بسیاری از مستندات موجود است. فقط رسانه‌ها را بررسی کنید. ما پیروز خواهیم شد! اول آمریکا!

یک مقام ارشد ایالت جورجیا: هنوز حدود ۶۰ هزار رای شمارش نشده باقی مانده / بیشتر این رای‌ها آراء پستی هستند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۵۲

وال استریت ژورنال نوشت: بنابر گزارش یکی از مقامات ارشد ایالت جورجیا، حدود ۶۰ هزاری رای که بیشتر آن‌ها آراء پستی هستند باقی مانده است که باید از صبح پنج شنبه (به وقت محلی) شمارش شوند. امی گاردنر، خبرنگار واشنگتن پست نیز گفته بیشتر این رای‌های پستی شمارش نشده مربوط به مناطق دموکرات نشین این ایالت است

هیئت نظارت بر انتخابات آمریکا: هیچ شواهدی دال بر ادعای ترامپ در مورد تقلب در انتخابات وجود ندارد / او حقی در متوقف کردن شمارش آراء ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۳۱

«میشل گئورگ لینک»، رئیس‌ هیئت نظارت بر انتخابات آمریکا از سازمان امنیت و همکاری اروپا گفته هیچ شواهدی دال بر ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد تقلب در انتخابات وجود ندارد.

این مقام آلمانی که وظیفه هدایت این هیئت نظارتی از سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارد روز پنجشنبه به یک رسانه آلمانی گفت: «در روز انتخابات، ما هیچ تخلفی مشاهده نکردیم.»

میشل لینک گفته وی از ادعای ترامپ در مورد تقلب در شمارش آرای پُستی بسیار تعجب کرده؛ زیرا آمریکا در این نوع رأی‌گیری سابقه طولانی دارد و این موضوع به قرن نوزدهم باز می‌گردد.

وزیر اسرائیلی: بازگشت بایدن به برجام می تواند باعث جنگ ایران و اسرائیل شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۲۰

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای اسرائیل چهارشنبه شب مدعی شد، مواضع جو بایدن در مورد توافق هسته ای ایران (برجام) می تواند به جنگ بین اسرائیل و ایران منجر شود. زاخی هانگبی گفت: "بایدن مدت هاست که علناً گفته است به توافق هسته ای با ایران باز خواهد گشت. من این را چیزی می دانم که در نهایت منجر به رویارویی اسرائیل و ایران خواهد شد."

هانگبی گفت که او درباره بیشتر مسائل از جمله شهرک سازی ها نگران تاثیر پیروزی احتمالی بایدن نیست، اما ایران یک استثناء آشکار است.

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای اسرائیل در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسرائیل گفت که او، بنیامین نتانیاهو و بیشتر اسرائیلی ها، توافق هسته ای با ایران را که در سال 2015 توسط دولت اوباما امضا شد، اقدامی اشتباه می دانند.

ترامپ: هر رایی که پس از روز انتخابات آمده باشد شمرده نمی‌شود! / این توئیت برچسب هشدار "گمراه‌کننده بودن" دریافت کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۵۷

ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت که هر رایی پس از روز انتخابات آمده باشد مورد شمارش قرار نمی‌گیرد! توئیتر نیز بی درنگ روی توئیت ترامپ مبنی بر عدم شمارش آرا پس از روز انتخابات برچسب هشدار "گمراه‌کننده بودن" گذاشت.

تازه‌ترین نتایج شمارش آرا در آمریکا / پیشتازی بایدن در نوادا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۳۱

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / نتایج انتخابات ایالت تعیین کننده نوادا با ۶ رای الکتورال جمعه مشخص می‌شود؛ فعلا بایدن جلوتر است / تنها راه باقی مانده برای برنده شدن ترامپ: پیروزی در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا / اختلاف بایدن و ترامپ در آریزونا به اندازه ۱۱ هزار رای به نفع ترامپ کم شد؛ بایدن هنوز ۷۴ هزار رای جلوتر است؛ آسوشیتدپرس بایدن را پیروز اعلام کرد / ترامپ: شمارش آرا را متوقف کنید / بایدن: همه آرا باید شمرده شونددر ایالت جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا، ترامپ در رقابتی تنگاتنگ ۴۹.۶ به ۴۹.۲ درصد پیشتاز است

در ایالت تعیین‌کننده نوادا با شمارش ۷۵ درصد آرا، بایدن ۴۹.۳ به ۴۸.۷ از ترامپ جلوتر است

در ایالت‌های کارولینای شمالی و پنسیلوانیا نیز ترامپ پیشتاز است

بایدن، فقط ۶ رأی الکترال تا کاخ سفید فاصله دارد

درگیری‌های خیابانی در ایالات متحده جریان دارد. ترامپ خواستار توقف شمارش آرا است و بایدن می‌گوید تمام آرا باید شمرده شوند

ترامپ: شمارش آرا را متوقف کنید
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۱۵

ترامپ در توئیتی نوشت: شمارش آرا را متوقف کنید

راهیابی اولین نماینده ایرانی‌تبار به کنگره آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۸:۰۸

استفانی بایس، نامزد ایرانی تبار حزب جمهوری خواه در اوکلاهاما، در انتخابات مجلس نمایندگان پیروز شده و به این ترتیب اولین ایرانی‌تباری است که به کنگره آمریکا راه می‌یابد.

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / نتایج انتخابات ایالت تعیین کننده نوادا با ۶ رای الکتورال جمعه مشخص می‌شود؛ فعلا بایدن جلوتر است / تنها راه باقی مانده برای برنده شدن ترامپ: پیروزی در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا / اختلاف بایدن و ترامپ در آریزونا به اندازه ۱۱ هزار رای به نفع ترامپ کم شد؛ بایدن هنوز ۷۴ هزار رای جلوتر است؛ آسوشیتدپرس بایدن را پیروز اعلام کرد / به جز دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، نامزدهای دو حزب دیگر شرکت کننده در انتخابات آمریکا چقدر رای آوردند؟

در جورجیا ۵۰ هزار رای دیگر باید شمرده شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۷:۵۸

یک مقام انتخاباتی ایالت جورجیا گفته که هنوز حدود ۵۰ هزار برگه رای باقیمانده تا شمارش شود. به گفته رسانه های آمریکا، شمارش کنندگان آرا در هر ساعت ۳۰۰۰ برگه رای را می خوانند. بنابراین ممکن است حدود ۱۶ ساعت شمارش آرا در این ایالت طول بکشد.

بایدن: همه رای‌ها را بشمارید
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۷:۵۴

جو بایدن با همرسانی ویدئویی در توییتر گفته همه آرا باید شمرده شود.

۹۹ درصد آرا در جورجیا شمارش شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۷:۴۴

۹۹ درصد آرا در جورجیا شمارش شد. اختلاف بایدن و ترامپ ۱۸۱۴۸ رای است.

این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد .

اختلاف بایدن و ترامپ در آریزونا به اندازه ۱۱ هزار رای به نفع ترامپ کم شد / بایدن هنوز ۷۴ هزار رای جلوتر است
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۶:۵۳

ادامه شمارش آرا در ایالت آریزونا نشان می‌دهد که اختلاف میان جو بایدن و دونالد ترامپ به نفع آقای ترامپ کم شده است.

اعلام نتایج جدید با افزودن بیش از ۱۴۰ هزار رای از ماریکوپا، پرجمعیت‌ترین بخش این ایالت انجام شده که در چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه شمرده شده‌اند.

در نتایج جدید این بخش بایدن ۷۴,۵۱۴ رای از ترامپ پیش است، این تقریبا ۱۱ هزار رای کمتر از اعلام نتیجه قبلی است.

حدود ۲۰۰ نفر از طرفداران آقای ترامپ شبانه در مقابل محل شمارش آرا تجمع کردند. تجمع آنها به دنبال ادعاهای بی مبنای تقلب انجام شد.

در کل ایالت آریزونا آقای بایدن با ۶۸ هزار رای پیش است.

اما در دو اعلام نتیجه آخر از بخش ماریکوپا، آقای ترامپ ۵۷ درصد آرا را داشته است. اگر او در تمامی آرای باقی مانده چنین نسبتی را از آن خود کند در آریزونا پیروز می‌شود.

اما برخی از بخش‌های باقی‌مانده که رایشان هنوز شمرده نشده طرفدار دموکرات‌ها هستند.

بی‌بی‌سی نوشته هنوز نمی‌تواند برآوردی از پیروز انتخابات آریزونا بدهد، اما آسوشیتدپرس جو بایدن را پیروز این ایالت دانسته است.

تنها راه پیروزی ترامپ در انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۶:۴۵

در ایالت‌های کلیدی باقی‌مانده جو بایدن مسیر هموارتری برای پیروزی دارد تا دونالد ترامپ.

بایدن اگر پنسیلوانیا را هم ببازد (با ۲۰ رای) همچنان می‌تواند با برد در آریزونا و جورجیا و نوادا پیروز انتخابات شود. البته  بسیاری از خبرگزاری‌ها بایدن را پیروز آریزونا و ویسکانسین برآورد کرده‌اند، هرچند هنوز نتایج نهایی نشده.

ترامپ می‌تواند ویسکانسین را ببازد، اما باید در همه ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و یکی از دو ایالت آریزونا یا نوادا هم پیروز شود. اگر فرض کنیم اتفاق غیرمنتظره رخ ندهد و آریزونا هم متعلق به بایدن باشد، پس ترامپ باید در نوادا هم پیروز شود.

 

شرکت ۸۴ درصدی مسلمانان آمریکا در انتخابات / ۶۹درصد به بایدن رای دادند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۶:۴۱

سازمان دفاع و آزادی های مدنی مسلمانان در آمریکا تحت عنوان «شورای روابط آمریکایی – اسلامی» در یک بررسی دریافت که ۸۴ درصد از مسلمانان آمریکا در انتخابات سال جاری مشارکت داشتند و ۶۹ درصد به بایدن و ۱۷ درصد به ترامپ رای دادند.

افشای گفت‌وگوی دو هفته پیش ترامپ و نتانیاهو / ترامپ احساس می‌کند نتانیاهو به او خیانت کرده
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۶:۱۶

پایگاه عبری زبان واللا (نزدیک به محافل شهرک‌نشینی اسرائیلی)، امروز پنجشنبه در گزارشی نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» به دلیل عدم حمایتش در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ناامید شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: مکالمه تلفنی دو هفته پیش میان ترامپ، نتانیاهو و سران سودان که طی آ ن توافق عادی‌سازی خارطوم با اسرائیل اعلام شد، تاریخی بود اما تنها بخش کوچکی از آن مقابل دوربین‌های تلویزیونی نگرانی مشاوران نتانیاهو را به همراه داشت. آن بخش نیز مربوط به سوالی بود که ترامپ از نتانیاهو پرسید که نامزد مورد علاقه و ارجح از نظر او کیست؟ وی نیز با دیپلماسی به این سوال پاسخ داد و گفت که خوشبخت است با هر کسی در آمریکا که می خواهد صلح را پیش ببرد همکاری کند.

اما تنها چند ساعت پس از این مکالمه، یک گفت‌وگوی غیررسمی میان یکی از مشاوران ترامپ و یکی از مشاوران نتانیاهو صورت گرفت و طی آن، طرف آمریکایی اعلام کرد که از واکنش نتانیاهو ناامید شده و انتظار داشته که وی حمایت بیشتری از ترامپ از خود نشان دهد.

اختلاف بایدن با ترامپ در جورجیا به ۱۸ هزار رای کاهش پیدا کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۵:۰۵

اختلاف بایدن با ترامپ در جورجیا به ۱۸ هزار رای کاهش پیدا کرد.

این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد و تاکنون ۹۸ درصد از آرای آن شمارش شده است .

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / نتایج انتخابات ایالت تعیین کننده نوادا با ۶ رای الکتورال جمعه مشخص می‌شود؛ فعلا بایدن جلوتر است؛ اگر نتیجه به شکل فعلی باقی بماند، بایدن رییس جمهور می‌شود / بایدن: ۲۷۰ الکترال را کسب کردیم / وکیل ترامپ: تقلب بزرگی رخ داده؛ اجازه نمی‌دهیم دموکرات‌ها رای‌ها را بدزدند / ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد / دادگاه پنسیلوانیا شکایت ترامپ در اعتراض به نحوه شمارش آرا را رد کرد / اطراف اقامتگاه بایدن، منطقه پرواز ممنوع ایجاد شد / تجمع هواداران ترامپ در بیرون مرکز شمارش آرا در آریزونا / مقام اطلاعاتی آمریکا: شواهدی از مداخله خارجی در انتخابات وجود ندارد

مسکو: اظهارنظر درباره نتیجه انتخابات آمریکا زود است / ترجیح می‌دهیم صبر کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۴:۵۱

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه امروز پنجشنبه هشدار داد که عدم شفافیت در فضای پساانتخاباتی آمریکا، می‌تواند تاثیری منفی بر اقتصاد جهانی داشته باشد.

وی از هرگونه اظهارنظر سیاسی در رابطه با نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اجتناب کرد و افزود: جمع‌بندی نتایج انتخابات و اوضاع کنونی به شیوه‌ای است که نمی‌توان اظهارنظری در این خصوص کرد.

پسکوف افزود: قطعاً ترجیح می‌دهیم صبر کنیم و منتظر بمانیم تا اوضاع تا حدودی مشخص شود و شفافیت‌های بیشتری صورت بگیرد.

نتایج بعدی در نوادا ساعت ۸ و نیم شب به وقت تهران اعلام می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۴:۲۸

ستاد ترامپ در چندین ایالت دعاوی حقوقی آغاز کرده و مدعی اتفاقات غیرمتعارف و تخلف شده است.

آرون فورد، دادستان کل نوادا، می‌گوید نگرانی چندانی از چنین ادعاهایی ندارد چرا که از دید نظام رای‌گیری در این ایالت "وقتی بحث یک دعوای حقوقی علیه ما باش تقریبا رخنه ناپذیر است".

قرار است اعلام نتایج بعدی در نوادا پنج عصر به وقت گرینویچ (هشت و نیم شب به وقت تهران) باشد.

به جز دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، نامزدهای دو حزب دیگر شرکت کننده در انتخابات آمریکا چقدر رای آوردند؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۵۱

جو جورگنسن (Jo Jorgensen) و هاوی هاوکینز (Howie Hawkins) نیز از سوی احزاب آزادیخواه و سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کردند.

پس از شمارش حدود ۸۵ درصد آراء ریخته شده، جورگنسن نامزد حزب آزادیخواه و معاونش اسپایک کوهن تاکنون نزدیک به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار رأی یعنی ۱.۱ آراء شمارش شده در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورند.

هاوکینز، نامزد حزب سبز و معاونش آنجلا نیکول واکر اقبال کمتری داشته و سهمشان از آراء آمریکایی‌ها، کمی بیش از ۳۱۵ هزار رأی بوده است.

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / نتایج انتخابات ایالت تعیین کننده نوادا با ۶ رای الکتورال جمعه مشخص می‌شود؛ فعلا بایدن جلوتر است؛ اگر نتیجه به شکل فعلی باقی بماند، بایدن رییس جمهور می‌شود / بایدن: ۲۷۰ الکترال را کسب کردیم / پلوسی: بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی دارد / وکیل ترامپ: تقلب بزرگی رخ داده؛ اجازه نمی‌دهیم دموکرات‌ها رای‌ها را بدزدند / ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد / دادگاه پنسیلوانیا شکایت ترامپ در اعتراض به نحوه شمارش آرا را رد کرد / ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آن‌ها ناپدید شدند / ستاد بایدن: تیم حقوقی ما برای مقابله با تهدید ترامپ درباره جلوگیری از شمارش آرا آماده است

اطراف اقامتگاه بایدن، منطقه پرواز ممنوع ایجاد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۳۱

«اداره هوانوردی فدرال» آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دستکم تا روز جمعه، اطراف منزل جو بایدن و چند نقطه دیگر از شهر »ولینگتون» در ایالت «دلاوِر» را در حالت «حریم هوایی دفاع ملی» قرار داده است.

اداره هوانوردی فدرال، این محدودیت موقتی پرواز معمولاً در یکی از حالت‌های وضعیت خطرناک، محل برگزاری رویدادی خاص یا هشداری کلی برای این نهاد، اعمال می‌شود.

با این حال، این اداره هیچ توضیحی درباره علت اعلام این وضعیت در اطراف اقامتگاه بایدن ارائه نکرد.

در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری، اداره هوانوردی فدرال، مناطق اطراف منازل هردو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات را پرواز ممنوع اعلام کرده بود.

تجمع هواداران ترامپ در بیرون مرکز شمارش آرا در آریزونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۱۶

شماری از طرفداران جمهوریخواهان در بیرون مرکز شمارش آرا در شهر ماریکوپا در ایالت آریزونا تجمع کردند. این تجمع در واکنش به ادعاهایی که در شبکه های اجتماعی مطرح شده بود تشکیل شد. گفته شده بود که احتمال می رود آرای دونالد ترامپ در این مرکز شمارش نشود.

برخی از معترضان حتی وارد این مرکز شمارش آرا شدند که با مداخله پلیس به بیرون ساختمان هدایت شدند. شمارش آرا در این مرکز همچنان ادامه دارد.

منبع: بی بی سی

فرماندار پنسیلوانیا درخواست ستاد ترامپ برای توقف شمارش آرا را رد کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۱:۱۴

تام وولف، فرماندار پنسیلوانیا به رغم درخواست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ برای توقف شمارش آرای صندوق‌ها، شمارش آرا در این ایالت ادامه خواهد یافت.

این ستاد ادعای سرقت انتخابات پنسیلوانیا از سوی دموکرات ها را مطرح کرده. این ادعاها در حالی مطرح می شود که هیچ گزارشی از تقلب یا بی نظمی گزارش نشده است.

فرماندار پنسیلوانیا گفت چنین تلاش هایی را "مایه شرمساری" خوانده و گفته است برای محافظت از رای هر پنسیلوانیایی به شدت تلاش خواهد کرد. او گفته "من می‌خواهم همه تلاش خود را انجام دهم تا مطمئن شوم که همه آرا به حساب می آیند."

مقام اطلاعاتی آمریکا: شواهدی از مداخله خارجی در انتخابات وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۹:۲۶

بلندپایه ترین مقام امنیت سایبری در سازمان امنیت ملی آمریکا می گوید دولت شواهدی از مداخله خارجی در شمارش آرای انتخابات در دست ندارد.

کریستوفر کربز در بیانیه ای گفت که "شواهدی وجود ندارد که یک کشور متخاصم امکان جلوگیری از رای دادن یا تغییر شمارش آرا را پیدا کرده باشد."

کربز گفت: "ما مواظب کلیه تلاش های بازیگران خارجی برای هدف گرفتن یا مختل کردن شمارش آرا و تایید نتایج نهایی هستیم." تیم آقای ترامپ در چند ایالت شکایاتی را تسلیم دادگاه ها کرده است. رئیس جمهور آمریکا ساعاتی بعد از پایان رای گیری مدعی شد "مردم آمریکا هدف کلاهبرداری هستند" اما شواهدی ارائه نکرد.

کانیه وست، همسر کیم کارداشیان از ادامه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۹:۰۶

«کانیه وست» خواننده کاندید ریاست جمهوری و رقیب ترامپ که در هیچ ایالتی حداقل 5 دهم درصد آرا هم کسب نکرد، از ادامه کار انصراف داد.

مجموع آرا وی تا صبح روز چهارشنبه، کمی بیش از ۶۰،۰۰۰ رای بود.

این خواننده رپ در صبح چهارشنبه از میان ده ایالتی که وی در آن حضور داشت، بیشترین رای را با کسب ۱۰۲۱۶ رای در تنسی به دست آورد.

اما این فقط ۰.۳٪ از کل ایالت بود و تنها حدود یک سوم آرا برای یک رقیب شخص ثالث دیگر، «جو یورگنسن»، نامزد حزب لیبرتاریان بود.

بالاترین درصد وی در هر ایالت ۰.۴٪ بود - نتیجه ای که در سه ایالت به آن رسید: آیداهو (۳۶۳۱ رأی) ، اوکلاهما (۵،۵۹۰ رأی) و یوتا (۴۳۴۴ رأی).

علاوه بر تنسی، وست نیز ۰.۳٪ در آرکانزاس (۴۰۴۰ رأی) ، کنتاکی (۶۲۵۹ رأی) ، می سی سی پی (۳،۱۳۱ رأی) و ورمونت (۱،۲۶۵ رأی) به دست آورد.

وی در کلرادو (۶،۲۵۴ رأی) ، آیووا (۳،۱۹۷ رأی) ، لوئیزیانا (۴۸۹۴ رأی) و مینه سوتا (۷،۷۴۸ رأی) ، ۰.۲٪ رای کسب کرد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۵۸

منشی فرماندار جورجیا: تنها 90735 رای دیگر تا پایان شمارش آرای این ایالت باقی است.

اختلاف بایدن و ترامپ در این ایالت ۳۲ هزار رای بوده و ترامپ جلوتر است.

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن: ۲۷۰ الکترال را کسب کردیم / بایدن در ایالات کلیدی ویسکانسین و میشیگان پیروز شد / وکیل ترامپ: تقلب بزرگی رخ داده؛ اجازه نمی‌دهیم دموکرات‌ها رای ها را بدزدند / ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد / ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند / ستاد بایدن: تیم حقوقی ما برای مقابله با تهدید ترامپ درباره جلوگیری از شمارش آرا آماده است

نتایج انتخابات ایالت تعیین کننده نوادا جمعه مشخص می‌شود / فعلا بایدن جلوتر است / اگر نتیجه به شکل فعلی باقی بماند، بایدن رییس جمهور می شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۵۲

با توجه به رقابت تنگاتنگ نامزد دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، مقامات ایالت نوادا بامداد پنجشنبه اعلام کردند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت تا فردا (جمعه به وقت ایران) به طول خواهید کشید.

ایالت دارای ۶ رای الکترال است

"جنیفر راسل" مدیر ارتباطات ایالت نوادا در این باره به سی ان ان گفت: نتایج نهایی انتخابات این ایالت در ظهر پنجشنبه اعلام خواهد شد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، رقابت انتخاباتی در ایالت نوادا بسیار نزدیک است و مقامات انتخاباتی تا کنون ۷۵ درصد از آرا را شمرده و بایدن تا کنون توانسته ۵۸۸ هزار و ۲۵۲ رای معادل ۴۹.۳ درصد از آرای را به خود اختصاص دهد.

ترامپ نیز با عقب افتادن از بایدن تا کنون ۵۸۰ هزار و ۶۰۵ رای معادل ۴۸.۷ درصد آرای را کسب کرده است.

به طول انجامیدن شمارش آرا در ایالت نوادا بیشتر به خاطر شمارش زیاد آرای پستی بوده است. گفته می شود هر چه به تعداد آرای پستی در ایالت‌های کلیدی و چرخشی آمریکا مانند نوادا افزوده می‌شود شانس ترامپ برای کسب پیروزی در انتخابات کاهش می یابد.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

اگر شش رای نوادا به بایدن برسد او آرای الکتورال لازم برای پیروزی نهایی را کسب خواهد کرد.

ناظران بین المللی انتخابات: هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۴۸

ناظران بین المللی انتخابات بامداد پنجشنبه اعلام کردند که هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد و ادعاهای دونالد ترامپ بی اساس هستند.

"اورسولا گاچک" رئیس مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما احساس می کنیم که این ادعاها مبنی بر تخلفات سیستمی در این انتخابات هیچ پایه محکمی ندارد.

گاچک در ادامه افزود: تیم نظارت انتخابات در ایالات متحده باقی خواهد ماند تا شمارش نهایی آرا و چالش های قانونی را مشاهده کند.

"مایکل گئورگ لینک" دیپلمات سابق آلمانی که به عنوان هماهنگ کننده ویژه مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا خدمت می کرد گفت: ادعاهای بی اساس درباره کمبودهای سیستماتیک به ویژه توسط رئیس جمهور فعلی، از جمله در شب انتخابات، به اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک آسیب می رساند.

مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا با ۱۰۲ ناظر از ۳۹ کشور، کار دولت و مقامات محلی در انتخابات ۲۰۲۰ را تحسین کرد و اعلام کرد که رای گیری در روز سه شنبه با وجود بیماری همه گیر ویروس کرونا به خوبی مدیریت شد.

پلوسی: بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۴۶

رییس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به نمایندگان دموکرات نوشت: بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی در کاخ سفید دارد.

نانسی پلوسی در این نامه تاکید کرد که مردم آمریکا صدای خود را به وضوح در صندوق‌های رای به تصویر کشاندند و جو بایدن و کامالا هریس را به کاخ سفید می‌فرستند.

این برای اولین بار است که پلوسی با اشاره به رقابت‌های سخت برای حفظ قدرت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان در مورد وضعیت رقابت‌های ریاست جمهوری اظهار نظر می‌کند.

پلوسی همچنین از همکارانش خواست تا هنگام شمارش آرای نهایی و تکمیل رقابت‌ها صبور باشند.

دادگاه پنسیلوانیا شکایت ترامپ در اعتراض به نحوه شمارش آرا را رد کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۴۳

دادگاه ایالتی پنسیلوانیا بامداد پنجشنبه شکایت کمپین ترامپ در مورد نحوه برگزاری و شمارش آرای انتخاباتی در این ایالت را رد کرد.

کمپین ترامپ پیش از این طی شکایتی مدعی شده بود که به مقامات انتخاباتی جمهوری‌خواه اجازه نظارت بر نحوه آغاز و شمارش آرا در صندوق های ایالت پنسیلوانیا داده نشده است.

قاضی دادگاه پنسیلوانیا گفت: ناظران (به طور معمول) پای صندوق های رای برای نظارت حضور نداشته اند، بنابراین به نظر می رسید که هیئت انتخابات در شهر فیلادلفیا از قوانین ایالتی پیروی کرده است.

قاضی در ادامه افزود: در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا، وی مانع حضور مقامات انتخاباتی برای نزدیک شدن به صندوق های شمارش آرا نمی شود.

ترامپ: به تمامیت سیستم ما و خود انتخابات ریاست جمهوری آسیب رسیده / چه کاری از ما ساخته است؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۳:۱۵

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: وکلای ما [در حوزه‌های شمارش آرا] درخواست دسترسی قابل قبول کرده‌اند، اما چه کاری از ما ساخته است؟ آسیب همین حالا هم به تمامیت سیستم ما و خود انتخابات ریاست جمهوری وارد شده است. وی افزود: این موضوعی است که باید مورد بحث قرار بگیرد.

شهردار نیویورک خطاب به ترامپ: اتهام تقلب در انتخابات، غیر قانونی است
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۵۶

«بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک به ادعای رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری گفت که مطرح کردن چنین ادعایی «غیر قانونی» و «ناعادلانه» است. وی در یک نشست خبری گفت: اصرار هر یک از جمهوری خواهان از جمله ترامپ بر ادعای تقلب در انتخابات، ناعادلانه و غیر قانونی است. شهردار نیویورک تاکید کرد که این نوع اظهارات ممکن است مردم را سمت به ارتکاب اقدامات بد بکشاند.

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۳۷

فقط ۶ الکتورال تا پیروزی بایدن / بایدن ۲۶۴ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن: ۲۷۰ الکترال را کسب کردیم / بایدن در ایالات کلیدی ویسکانسین و میشیگان پیروز شد / وکیل ترامپ: تقلب بزرگی رخ داده؛ اجازه نمی‌دهیم دموکرات‌ها رای ها را بدزدند / ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد / پس از ویسکانسین، میشیگان هم آبی شد؛ بایدن در آستانه کسب ۲۷۰ رای الکتورال و پیروزی نهایی قرار گرفت / ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند / وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند / ستاد بایدن: تیم حقوقی ما برای مقابله با تهدید ترامپ درباره جلوگیری از شمارش آرا آماده استبا پیروزی بایدن در ایالت میشیگان و کسب ۲۶۴ آرای الکترال اوفقط به ۶ رای  الکترال برای پیروزی در این انتخابات نیاز دارد

تظاهرات مردم نیویورک علیه ترامپ و آراء الکترال
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۲۲

ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره وقوع تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و همچنین زیر سوال بردن میزان بیشتر آراء مردمی «جو بایدن» رقیب دموکرات خود،‌ با اعتراض مردم نیویورک مواجه شد.

شبکه‌های «اسکای‌نیوز» و «راپتلی» گزارش دادند که تعداد زیادی از مردم نیویورک برای اعتراض به شبهه‌افکنی‌های ترامپ درباره سلامت انتخابات، دست به تظاهرات زده‌اند.

در دست معترضان نیویورکی، پلاکاردهایی با نوشته‌هایی مانند «رأی الکترال باید حذف شود» و «هر رأی به حساب می‌آید» دیده می‌شود.

پولتیکو: مقامات دموکرات پنسیلوانیا به کمپین نامزد دموکرات گفته اند بایدن در این ایالت پیروز می شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۱۶

خبرنگار پولتیکو در توئیتی نوشت: مقامات دموکرات پنسیلوانیا به صورت خصوصی به مدیران کمپین بایدن گفته اند پس از شمارش نهایی آراء، بایدن با اختلاف ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار رای در پنسیلوانیا پیروز خواهد شد.

ترامپ مدعی پیشتاز انتخابات در ایالت های کلیدی شد / کمپین بایدن: واضح است که ترامپ شکست خورده
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۲:۰۲

ترامپ در توئیتی با ادعای اینکه در ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا پیروز شده، مدعی شد اگر بخش زیادی از آراء او در میشیگان را مخفیانه دور نریخته بودند، در آنجا نیز پیروز می‌شد.

 شبکه اجتماعی توئیتر اما روی این توئیت‌های ترامپ برچسب هشدار زده و نوشت تمام آراء هنوز شمارش نشده و انتخابات به پایان نرسیده است.

کمپین بایدن در واکنش به ادعای اخیر ترامپ در مورد برنده شدن در چهار ایالت از مجموع ایالت‌های باقی مانده نوشت: روشن است که ترامپ در ویسکانسین بازنده بوده است، در میشیگان بازنده خواهد بود، همان‌طور که ریاست جمهوری را هم خواهد باخت

وکیل ترامپ: پنسیلوانیا سابقه تقلب دارد / باید بررسی کرد چند نفر از مُردگان در آنجا رأی داده‌اند!
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۱:۵۳

«رودی جولیانی» وکیل رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه شمارش ۲۰ ساعته آراء در ایالت پنسیلوانیا غیرقانونی است، مدعی شد: «آنها سابقه تقلب دارند و باید بررسی کرد چند نفر از مُردگان در آنجا رأی داده‌اند!»

شبکه «سی‌ان‌ان» بایدن را پیروز ایالت میشیگان اعلام کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۵۴

شبکه سی ان ان بایدن را پیروز ایالت میشیگان اعلام کرد. این ایالت، ۱۶ رأی الکترال دارد و در نهایت آرای الکترال این نامزد دموکرات به ۲۶۴ رسید.

طرفداران ترامپ با تجمع در شهر دیتروت: شمارش آراء را متوقف کنید
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۴۶

بلومبرگ نوشت: طرفداران ترامپ در شهر دیتروت ایالت میشیگان در مقابل مرکز همایش های TFC، جایی که آراء شمارش می شود تجمع کرده اند و شعار می دهند "شمارش آراء را متوقف کنید"

بایدن: درباره پیروزی خود مطمئن هستم / واضح است که در مسیر کسب ۲۷۰ رأی الکترال هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۴۶

جو بایدن در سخنرانی خود پس از کسب ۲۴۸ رای الکترال گفت: مردم آمریکا در بحبوحه یک پاندامی بیشتر از هر انتخابات دیگری رای دادند و اگر تاکنون شکی داشتیم اما از این به بعد نباید شکی داشته باشیم که دولت در آمریکا برای مردم است و در اینجا مردم تعیین می‌کنند که چه کسی رییس جمهور است.

او بدون اشاره به اظهارات ترامپ و تشکیک او در صحت نتیجه انتخابات گفت:‌باید تک تک آرا شمرده شود. ما مردم زیر بار زورگویی نمی‌رویم و تسلیم نمی‌شویم و مطمئن هستم پیروز بیرون خواهیم آمد اما این پیروزی من به تنهایی نیست بلکه پیروزی مردم آمریکاست.

وی همچنین افزود: «واضح است که در حال پیروز شدن در تعداد کافی ایالت برای کسب ۲۷۰ رأی الکترال هستیم».

وکیل ترامپ: تقلب بزرگی رخ داده / اجازه نمی‌دهیم دموکرات‌ها رای ها را بدزدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۲۵

رودی جولیانی، وکیل ترامپ با چرخش آرا در برخی ایالت ها در توئیتی نوشت: با تیم حقوقی در راه فیلادلفیا هستیم. تقلب بزرگی رخ داده است. ترامپ با ۵۵۰ هزار رای از ۷۵ درصد آرای شمارش شده پیشتاز است. وی در ادامه نوشت: اجازه نمی‌دهیم دموکرات‌ها آن را بدزدند

درخواست توقف شمارش آرا، این بار در پنسیلوانیا / دادستانی پنسیلوانیا: اجازه هیچ‌گونه وقفه در شمارش آرا را نمی دهیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۱۵

پس از میشیگان این بار ستاد انتخاباتی ترامپ درخواست توقف شمارش آرا، در پنسیلوانیا را داده است. ستاد ترامپ اعلام کرد که دادخواستی را به دادگاه پنسیلوانیا داده که طی آن خواستار توقف شمارش آرا در این ایالت شده است.

دادستانی ایالت پنسیلوانیا اما می‌گوید که اجازه هیچ‌گونه وقفه یا توقف در شمارش آراء این ایالت را نمی‌دهد. 

دادستانی ایالت میشیگان نیز گفت که درباره دادخواست حقوقی ترامپ برای توقف شمارش آرا هیچ اطلاعی ندارد.

 

اداره پست آمریکا: تعداد زیادی از آراء پستی تحویل داده نشده
۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۳

نیویورک پست گزارش داد: اداره پست آمریکا اعلام کرد تعداد زیادی از آراء پستی تحویل داده نشده است. این در حالی است که نتایج نهایی در ایالت های میشیگان، جرجیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، نوادا و آلاسکا هنوز اعلام نشده است و رسانه های آمریکایی از به تعویق افتادن اعلام نهایی این نتایج به روز دوم خبر می دهند.

روسیا الیوم:‌ اعلام دیرهنگام نتایج انتخابات، آمریکا را به درگیری سیاسی می‌کشاند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۳:۲۲

شبکه خبری ' روسیا الیوم" چهارشنبه شب بااعلام نتایج نظر سنجی گفت که اکثریت شرکت کنندگان بر این باورند که در صورتی که نتایج انتخاابات آمریکا با تاخیر اعلام شود این کشور وارد درگیری سیاسی خواهد شد. براساس این نظرسنجی که تا لحظه تنظیم این خبر با حضور هشت هزار و ۶۷۴ نفر صورت گرفته است، ۶۳.۹ درصد از شرکت کنندگان؛ حدود ۵ هزار و ۵۴۶ هزار نفر اعلام کردند که درصورت تأخیر در اعلام نتایج ریاست جمهوری در آمریکا این کشور وارد یک درگیری سیاسی خواهد شد درحالی که حدود ۳۸ درصد یعنی ۳ هزار و ۱۲۸ تن دیگر خلاف این نظر را داشته‌اند.

نتایج نهایی این 5 ایالت هنوز اعلام نشده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۳:۰۴

بایدن ۲۴۸ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین پیروز شد / ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد / پس از ویسکانسین، میشیگان هم آبی شد؛ بایدن در آستانه کسب ۲۷۰ رای الکتورال و پیروزی نهایی قرار گرفت / ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند / وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند / ستاد بایدن: تیم حقوقی ما برای مقابله با تهدید ترامپ درباره جلوگیری از شمارش آرا آماده است بایدن در میشیگان و نوادا از ترامپ جلوتر است. این دو ایالت مجموعا 22 رای الکترال دارند که با توجه به اینکه بایدن تا این لحظه 248 رای الکترال دارد، اگر در نهایت فقط در همین دو ایالت پیروز شود، 270 رای الکترال لازم برای راه یافتن به کاخ سفید را به دست خواهد آورد.

بایدن ۲۴۸ به ۲۱۴ الکترال از ترامپ پیشتاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۵۹

بایدن ۲۴۸ به ۲۱۴ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین پیروز شد / ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد / پس از ویسکانسین، میشیگان هم آبی شد؛ بایدن در آستانه کسب ۲۷۰ رای الکتورال و پیروزی نهایی قرار گرفت / ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند / وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند / ستاد بایدن: تیم حقوقی ما برای مقابله با تهدید ترامپ درباره جلوگیری از شمارش آرا آماده است 10 رای الکترال ایالت ویسکانسین به بایدن رسید

ستاد ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۵۴

فاکس نیوز نوشت: کمپین انتخاباتی ترامپ با ارائه شکایت قضایی خواستار توقف شمارش آرا در ایالت میشیگان شده است. کمپین ترامپ ادعا کرده است دسترسی لازم برای نظارت بر شمارش آراء در این ایالت به آن ها داده نشده و بنابراین باید شمارش آراء متوقف شود.

درخواست بایدن از طرفدانش: برای کمک به کمیته صیانت از آرا به کمپین من کمک کنید!
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۴۴

جو بایدن در واکنش به ادعای مکرر ترامپ در مورد پیروزی و تقلب در انتخابات از مردم خواست به کمپین او برای تشکیل کمیته ی صیانت از آرا کمک کنند. او در توییتر خود نوشته است: برای این که مطمئن شویم همه‌ی آرا شمرده می‌شود یکی از بزرگترین برنامه‌های صیانت از آرا را راه‌اندازی کرده‌ایم. چرا که این دونالد ترامپ نیست که تعیین می‌کند چه کسی برنده‌ی انتخابات است، این مردم هستند که برنده را تعیین می کنند.

ترامپ تعداد آرای الکترال خود را به ۲۱۴ رساند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۲:۰۸

بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین پیروز شد / ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد / پس از ویسکانسین، میشیگان هم آبی شد؛ بایدن در آستانه کسب ۲۷۰ رای الکتورال و پیروزی نهایی قرار گرفت / ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند / وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند / ستاد بایدن: تیم حقوقی ما برای مقابله با تهدید ترامپ درباره جلوگیری از شمارش آرا آماده استترامپ در حوزه انتخابیه دوم ایالت مین برنده شد و ۱ رأی الکترال دیگر کسب کرد و آرای الکترال او به ۲۱۴ رأی رسید

بایدن همچنان با ۲۳۸ رأی الکترال پیشتاز است

مقام رسمی پنسیلوانیا: ۵۰ درصد آرا شمارش شده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۵۳

کتی بوکوار وزیر امور داخلی پنسیلوانیا روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: این ایالت در حال حرکت به سوی شمارش ۵۰ درصد آرا است. بر اساس این گزارش وی قول داده است که همه آرا تا قبل از اعلام نتایج شمرده شود. هنوز میلیون‌ها رای شمرده نشده است. امسال نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد آرا پستی ۱۰ برابر شده است. می‌خواهیم همه آرا را بشماریم.

به دنبال پیروزی بایدن در ویسکانسین؛ ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۴۱

کمپین انتخاباتی ترامپ بلافاصله بعد از توییت اعتراضی رییس جمهوری آمریکا در مورد از بین بردن آرا، خواهان بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین شد.

درخواست کمپین انتخاباتی ترامپ در حالی مطرح می شود که طبق قوانین ویسکانسین، یک کمپین انتخاباتی نمی تواند برای بازشماری مجدد درخواست کند تا زمانی که کمیسیون انتخابات ویسکانسین هیات انتخابات شمارش آرا را کامل کند.

ترامپ در کسب آرا نسبت به انتخابات ۲۰۱۶ رکورد زد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۱:۱۷

طبق آمار و ارقام منتشر شده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، آراء بیشتری کسب کرده است.

وبگاه شبکه خبری «فاکس نیوز» با انتشار آمار و ارقام مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نوشته این در حالی است که «جو بایدن»، نامزد امسال دموکرات‌ها نیز نسبت به «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات دوره قبل، آراء بیشتری را به خود اختصاص داده است.

در انتخابات امسال با وجود اینکه تا این لحظه شمارش آراء همچنان ادامه دارد، ترامپ با کسب ۶۷ میلیون رأی نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۶ که حدود ۶۳ میلیون رأی را به خود اختصاص داده بود، رکورد زده است.

تیم ترامپ آماده است نتایج انتخابات را به چالش بکشد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۵۶

یک خبرنگار شبکه خبری فا‌کس‌نیوز گزارش داده تیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آماده ارسال وکلای حقوقی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات است.

خبرنگار فاکس‌نیوز به نقل از منابعی در ستاد انتخاباتی ترامپ نوشته رئیس‌جمهور آمریکا این ارقام انتخاباتی را نخواهد پذیرفت. آنها گفته‌اند این احتمال وجود دارد که رئیس‌جمهور آمریکا برای یک ماه دیگر معلوم نشود.»

همزمان مقام‌های ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ ابراز اطمینان کردند او قادر است از مسیر دادگاه ۲۷۰ رأی الکترال لازم برای ورود به کاخ سفید را کسب کند. شماری از دستیاران ترامپ گفته‌اند آماده‌اند آرای برخی ایالت‌ها را در دادگاه‌ها به چالش بکشند.

اظهارنظر رهبر اکثریت سنا درباره انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۵۱

میچ مک‌کانل، رئیس اکثریت سنا اعلام کرد: اگر دو طرف به دیوان عالی برای تعیین فرد پیروز انتخابات مراجعه کنند، متعجب نخواهیم شد. میچ مک‌کانل اظهار کرد:‌ بعد از پایان شمارش آخرین رای نتیجه انتخابات مشخص خواهد شد.

ترامپ: دارند برای بایدن رای پیدا می‌کنند / [این وضعیت] برای کشور ما خیلی بد است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۸

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه، در واکنش به پیش افتادن بایدن در ایالت‌های کلیدی در توئیتی نوشت:  آن‌ها سخت تلاش می‌کنند تا اختلاف ۵۰۰۰۰۰ رای در پنسیلوانیا را به محض اینکه بتوانند، از بین ببرند، همانطور که در میشیگان و جا‌های دیگر این کار را کردند! او در پیام دیگری نوشت: دارند برای بایدن رای پیدا می‌کنند، در پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان،  [این وضعیت]برای کشور ما خیلی بد است.

فرماندار پنسیلوانیا: شمارش آرا در این ایالت چهارشنبه تمام نمی‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۳۲

فرماندار پنسیلوانیا با اظهار اینکه شمارش آرا در حال انجام است، گفت نتایج انتخابات این ایالت در روز چهارشنبه کامل نخواهد شد. تام ولف روز چهارشنبه در یک نشست خبری افزود: مهمترین چیز این است که ما نتایج دقیق داشته باشیم ، حتی اگر این کار کمی بیشتر از آنچه ما عادت کرده‌ایم طول بکشد.

بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین پیروز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۲۲

شبکه خبری ان‌بی‌سی چهارشنبه شب به وقت تهران به نقل از یک مسئول ارشد ایالت ویسکانسین اعلام کرد که با شمارش تمامی آرای اخذ شده، جو بایدن پیروز قطعی انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت (با ۱۰ رأی الکترال) شده است. در صورت قطعی شدن پیروزی بایدن در میشیگان و نوادا، وی برای پیروزی در انتخابات نیازی به پیروزی در سه ایالت کلیدی پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و جورجیا که شمارش آرای آن‌ها همچنان در جریان است، نخواهد داشت.

بایدن: تا شمارش همه آرا چشم روی هم نمی‌گذاریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۰۷

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اظهار کرد که «تا شمارش آرای همه رای دهندگان چشم روی هم نمی گذاریم.» نامزد حزب دموکرات در پیامی توییتری ضمن درخواست از طرفداران خود مبنی بر اینکه در جریان جدیدترین اخبار انتخابات باشند، نوشت: «جن اومالی دیلون» مدیر ستاد انتخاباتی و همچنین مشاور انتخاباتی من لحظه به لحظه شما را درباره نتایج مطلع خواهند کرد.

فرانس ۲۴ : بدترین سناریو در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در حال رقم خوردن است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۲۰:۰۶

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد: طولانی شدن روند انتخابات بدون سرانجامی مشخص و حتی اقامه دعوی حقوقی در دادگاه دیگر فقط یک سناریو ترسناک نیست؛ چرا که درحال به وقوع پیوستن است. این رسانه فرانسوی به نقل از «فرانسوا دورپر» کارشناس حوزه ایالات متحده بیان کرد: چند هفته گذشته، دونالد ترامپ پیش بینی کرده بود که پرونده این انتخابات در دیوان عالی بسته خواهد شد.

ستاد بایدن: اگر ترامپ به دیوان عالی رجوع کند با «شکست شرم‌آور» مواجه خواهد شد / بایدن امشب برای مردم آمریکا سخنرانی می کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۵۹

ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نامزد دموکرات هشدار داد در صورتی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای به چالش کشاندن آرای پستی به دیوان عالی رجوع کند با شکستی شرم‌آور مواجه می‌شود. ستاد انتخاباتی بایدن همچنین خبر داد که بایدن قصد دارد امشب (به وقت محلی) برای مردم آمریکا سخنرانی کند.

برمر، رییس گروه اوراسیا: بایدن بیشترین آرای تاریخ ریاست جمهوری آمریکا را بدست آورده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۵۳

ایان برمر، نویسنده و محقق علوم سیاسی و همچنین رییس گروه اوراسیا در توئیتی نوشت: بایدن تا کنون ۷۰ میلیون رای کسب کرده است. این بیشترین تعداد رای کسب شده توسط یک کاندیدا در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است

۳۲ هزار رای؛ اختلاف آرای ترامپ و بایدن در میشیگان
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۴۴

بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / پس از ویسکانسین، میشیگان هم آبی شد؛ بایدن در آستانه کسب ۲۷۰ رای الکتورال و پیروزی نهایی قرار گرفت / ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند / وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند / ستاد بایدن: تیم حقوقی ما برای مقابله با تهدید ترامپ درباره جلوگیری از شمارش آرا آماده استبا شمارش ۹۶ درصد آراء، اختلاف آرای ترامپ و بایدن در میشیگان به حدود ۳۲ هزار رای رسید

یکی از مقامات ایالت پنسلوانیا: تعداد آراء پستی بیش از ۱۰ برابر انتخابات دوره قبل است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۲۸

یکی از مقامات ایالت پنسلوانیا از آرای بالای پستی در انتخاب ریاست جمهوری خبر داد. الجزیره نوشت؛ یکی از مقامات ایالت پنسلوانیا در این باره گفت: تعداد آراء پستی بیش از ۱۰ برابر انتخابات دوره قبل است

ستاد انتخاباتی بایدن: نتایج نشان از «مسیر شفاف پیروزی» دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۹:۱۱

کمپین انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات در توئیتی به برگشت آرای برخی ایالت ها واکنش نشان داد. کمپین انتخاباتی جو بایدن در توئیتی اعلام کرد که نتایج نشان از «مسیر شفاف پیروزی» او دارد

ترامپ: دیشب در ایالت‌های کلیدی پیش افتاده بودم؛ حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۸:۵۱

رییس جمهور آمریکا در واکنش به تغییر موقعیت خود در برخی ایالت ها در توئیتی نوشت: شب گذشته من در بیشتر ایالت‌های کلیدی که تقریباً همه آنها تحت کنترل دموکرات‌ها هستند، با اختلاف پیشتاز بودم سپس با شمارش ناگهانی آرا [پستی] این برتری‌ها یکی پس از دیگری غیب شدند!

بیزنس اینسایدر: تکلیف آرای غیابی در پنسیلوانیا احتمالا روز جمعه مشخص می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۸:۰۸

تارنمای بیزنس اینسایدر گزارش داد: شمارش آرای غیابی در ایالت حساس پنسیلوانیا ممکن است تا روز جمعه ادامه یابد، زیرا مقام‌های انتخاباتی این ایالت میدان نبرد کلیدی شمارش آرای غیابی را از صبح روز سه‌شنبه آغاز کرده‌اند. «تام وولف» فرماندار ایالت پنسیلوانیا و «تونی ایورز» فرماندار ایالت ویسکانسین از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ادعای بی اساس پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و تقلبی دانستن ادامه شمارش آرا پس از روز انتخابات، انتقاد کرده اند.

فاکس نیوز: نتیجه انتخابات نامعلوم و ممکن است تا چند روز طول بکشد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۴۴

تارنمای آمریکایی فاکس نیوز نوشت به رغم ادعای دو نامزد اصلی انتخابات ۲۰۲۰ هنوز نتایج انتخابات معلوم نیست و شمارش آرا ادامه دارد و ممکن است تا مشخص شدن قطعی آرا چند روز طول بکشد.

میشیگان آبی شد؛ بایدن بالاخره در میشیگان از ترامپ پیش افتاد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۷:۳۴

بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین جلو افتاد / رقابت نزدیک در ایالت سرنوشت ساز میشیگان؛ ترامپ کمتر از نیم درصد جلوتر است / وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند / ستاد بایدن: تیم حقوقی‌ ما برای مقابله با تهدید ترامپ درباره جلوگیری از شمارش آرا آماده است

بایدن در ایالت میشیگان از ترامپ پیش افتاد. اگر اوضاع در ایالت های باقیمانده به شکل کنونی باقی بماند، باید با 270 رای الکترال رییس جمهور خواهد شد.

ستاد بایدن: تیم حقوقی‌ ما برای مقابله با تهدید ترامپ برای جلوگیری از شمارش آرا آماده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۴۶

«جن اومالی دیلون» مدیر ستاد انتخاباتی بایدن اعلام کرد اگر رئیس جمهوری تهدید خود مبنی بر مراجعه به دادگاه برای جلوگیری از جدول بندی صحیح آرا را عملی کند، ما تیم‌های حقوقی داریم که برای جلوگیری از این اقدام آماده هستند.

ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که به دیوان عالی آمریکا مراجعه می کند تا اجازه افزودن برگه های رای پس از بسته شدن مراکز اخذ رای را ندهد.

 

بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین ۲۰ هزار رای جلوتر است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۶:۲۵

با شمارش ۹۹ درصد آرادر ایالت ویسکانسین، جو بایدن اندکی (حدود ۲۰ هزار رای) از دونالد ترامپ، جلوتر است.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ با کمتر از ۳۰ هزار رای هیلاری کلینتون، رقیبش از حزب دموکرات را در ویسکانسین شکست داد.

با وجود برتری اندک جو بایدن، این رقابت برای پیش‌بینی نتیجه نهایی بسیارنزدیک است.

ویسکانسین می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین برنده کاخ سفید داشته باشد.

اختلاف ارای ترامپ و بایدن در میشیگان به کمتر از یک درصد رسید
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۴۵

بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین جلو افتاد / رقابت نزدیک در ایالت سرنوشت ساز میشیگان؛ ترامپ ۱.۴ درصد جلوتر است / وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند / بایدن: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می‌شود؛ در مسیر پیروزی قرار داریم / فرماندار پنسیلوانیا، ایالتی که ترامپ در آن مدعی پیروزی شد: یک میلیون رای پستی هنوز شمارش نشده

میزان مشارکت آمریکایی‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ رکورد قرن را زد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۱۹

برآورد پروژه انتخابات حاکی است که ۲۳۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ آمریکایی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۰۲۰ بودند که از مجموع ۲۳۰ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۹۲۱ نفر در انتخابات ۲۰۱۶ بیشتر بود. چنانچه مشارکت ۱۵۰ میلیون نفری در انتخابات سال جاری صحت داشته باشد، این به منزله حضور ۶۳ درصدی مردم در انتخابات ۲۰۲۰ است.

نامزد فوت شده در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا پیروز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۱۸

دیویدآندال، نامزد جمهوریخواهان، پیروز مجلس نمایندگان از داکوتای شمالی اعلام شد. اما از بخت بد، آقای آندال، چند روز پیش از انتخابات سوم نوامبر در گذشته بود.

وی در آخرین هفته ماه اکتبر جانش را بدلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده بود.

هنوز معلوم نیست که تکلیف انتخاب نماینده مجلس نمایندگان در این منطقه چه خواهدشد. امکان زیادی هست که انتخابات مجدد در این منطقه برگزارشود.

آخرین وضعیت شمارش آرا در ۶ ایالت باقیمانده
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۴۸

فاصله بایدن با ترامپ در میشیگان به ۱.۴ درصد رسید، اما ترامپ همچنان پیش است.

بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین جلو افتاد / وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند / بایدن: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می‌شود؛ در مسیر پیروزی قرار داریم / فرماندار پنسیلوانیا، ایالتی که ترامپ در آن مدعی پیروزی شد: یک میلیون رای پستی هنوز شمارش نشده

نخست‌وزیر اسلوونی به ترامپ تبریک گفت
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۲۹

پس از اینکه ترامپ مدعی پیروزی در انتخابات شد، نخست وزیر اسلوونی نیز به وی تبریک گفت. اسلوونی محل تولد همسر ترامپ-ملانیا- است. درحالیکه هنوز تعداد بی‌شماری رای شمرده نشده و تکلیف شمارش رای در ایالت‌های مهمی چون پنسیلوانیا، جورجیا و ویسکانسین مشخص نیست، ترامپ اعلام کرد پیروز انتخابات شده و شمارش آرا باید متوقف شود.

یانژ یانسا نخست وزیر اسلوونی در حساب توییتری خود ضمن تبریک به ترامپ نوشت: روشن است که مردم آمریکا برای چهار سال دیگر ترامپ را به ریاست جمهوری خود برگزیده‌اند.

یانسا نخست وزیر دست راستی اسلوونی است که بارها از ترامپ حمایت کرده است.

برآورد پیروزی بایدن در هاوایی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۴:۱۷

برآورد می‌شود که جو بایدن ایالت هاوایی را برده است. هاوایی که ۴ رای الکترال دارد از زمان ایالت شدن در سال ۱۹۵۹ تنها دو بار به نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری رای داده است و به عنوان ایالتی دموکرات شناخته می‌شود.

وقفه در اعلام نتایج شمارش آرا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۲۷

رسانه های آمریکا بخصوص شبکه خبری فاکس نیوز که هوادار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است به دنبال ادعای ساعاتی پیش وی مبنی بر پیروزی در انتخابات، اکنون از اعلام نتایج شمارش آرا آمریکا که تا پیش از این به سرعت آرای هر ایالتی را اعلام می کردند، خودداری کرده و در اعلام نتایج وقفه ایجاد شده است.

با وجودی که هنوز ارای نهایی در ایالت های جرجیا، کارولینای شمالی، ویسکانسین، پنسیلوانیا، نوادا و آلاسکا اعلام نشده است، بایدن با اعلام این مطلب که وی در مسیر پیروزی قرار دارد و ترامپ با این ادعا که وی دراین انتخابات برده است، اکنون اعلام نتایج شمارش آرا با تاخیر قابل ملاحظه ای در آمریکا مواجه شده است.

تام ولف فرماندار ایالت پنسیلوانیا در واکنش به ادعای ترامپ در حساب توئیتر خود نوشت که هنوز یک میلیون رای پستی در این ایالت شمارش نشده و به دموکراسی، انتخابات و آرای این ایالت یک حمله حزبی صورت گرفته است. وی در عین حال وعده داد که تمامی آرا شمرده خواهد شد.

بایدن در ویسکانسین جلو افتاد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۳:۱۴

بایدن با شمارش ۹۵درصد آرا در ویسکانسین جلو افتاد.

ویسکانسین از ایالت های سرنوشت ساز است و 10 رای الکترال دارد.

بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ ایالت‌هایی را بردیم که اصلا انتظارش را نداشتیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند، به آن‌ها اجازه این کار را نمی‌دهیم / بایدن: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می‌شود؛ در مسیر پیروزی قرار داریم / فرماندار پنسیلوانیا، ایالتی که ترامپ در آن مدعی پیروزی شد: یک میلیون رای پستی هنوز شمارش نشده

درخواست ستاد انتخاباتی ترامپ از هواداران او: کمک مالی کنید تا در صورت شکست، اقدامات حقوقی انجام دهیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۴۴

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صبح امروز (چهارشنبه) با ارسال ایمیل به برخی طرفداران، خواستار جلب حمایت مالی این افراد برای آغاز اقدامات حقوقی در صورت شکست شد.

«پابلو خیمنس» (Pablo Ximénez de Sandoval) خبرنگار روزنامه ال پائیس اسپانیا و «برزو داراگاهی» خبرنگار نشریه انگلیسی ایندیپندنت، از دریافت کنندگان این ایمیل ها بوده اند.

در متن این نامه، هدف از این حمایت مالی و جمع آوری پول، آغاز مبارزه قانونی در صورت نتایج غیرقبول حاصل از انتخابات و شکست ترامپ عنوان شده است. همچنین در همین پیام، ترامپ، حزب چپ و رسانه های طرفدار آن که بارها لقب «اخبار جعلی» را به آن ها نسبت داده، به دستکاری در نتایج انتخابات متهم کرد.

در پیام دیگری که کمپین تبلیغاتی ترامپ به نام «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با هدف جلب حمایت و کمک جمهوری خواهان برای آغاز اقدامات حقوقی ارسال کرده، هدف از این جلب حمایت مالی، تضمین صحت نتایج انتخابات عنوان شده است. در پیام ارسالی ضمن متهم کردن حزب دموکرات آمده است: آن ها ترجیح می‌دهند ملت را نابود کنند به جای اینکه چهار سال دیگر تحت رهبری باورنکردنیه رئیس‌جمهوری (ترامپ) باشند.

تابلوی نتایج مجلس نمایندگان و سنا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۳۱

بر اساس گزارش فاکس‌نیوز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تاکنون در کرسی‌های مجلس سنا برابر هستند، اما دموکرات‌ها ۷کرسی بیشتر از جمهوری‌خوان در مجلس نمایندگان کسب کردند.

بایدن ۲۳۸ به ۲۱۳ در کسب الکتورال، پیشتاز است / ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم؛ ایالت‌هایی را بردیم که اصلا انتظارش را نداشتیم؛ دموکرات‌ها به دنبال سرقت انتخابات هستند، به آن‌ها اجازه این کار را نمی‌دهیم / بایدن: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می‌شود؛ در مسیر پیروزی قرار داریم / فرماندار پنسیلوانیا، ایالتی که ترامپ در آن مدعی پیروزی شد: یک میلیون رای پستی هنوز شمارش نشده

پیروزی پلوسی در کالیفرنیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۲:۳۰

با شمارش بیش از ۶۹ درصد برگه‌های رأی، نانسی پلوسی رئیس کنونی مجلس آمریکا با کسب ۸۰ درصد آراء توانست بار دیگر به نمایندگی از حوزه ۱۲ ایالت کالیفرنیا (شهر سانفرانسیسکو) راهی مجلس نمایندگان آمریکا شود.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۵۷

فرماندار ایالت پنسیلوانیا: یک میلیون رای پستی هنوز شمارش نشده است

ترامپ در این ایالت مدعی پیروزی شده بود.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۴۴

بایدن ۲ رأی الکترال دیگر بدست آورد و آرای الکترال او به ۲۳۸ رأی رسید. ترامپ ایالت مین را از دست داد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۵

وضعیت آرای الکترال بایدن و ترامپ تا این لحظه، طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس

بایدن ۲۳۶
ترامپ ۲۱۳

روحانی: مهم بازگشت آمریکا به قانون است نه برنده انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۲۰

حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به انتخابات آمریکا،گفت: برای ما مهم نیست در امریکا چه کسی انتخاب می شود،برای ما فرد و حزب مهم نیست، بلکه شیوه ای که لحاظ می شود مهم است.

وی تاکید کرد: آنچه برای ما مهم است، این است که امریکا به قانون و احترام به ملت ایران برگردد.

ترامپ: رک بگویم؛ انتخابات را بردیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۱۷

ترامپ گفت که (رقیب) حرف هایی میزند که نشان از باخت در انتخابات دارد و می گوید که می خواهند به دادگاه مراجعه کنند. این همان چیزی بود که من از روز اول گفتم. انتخابات تمام شد و این یک تقلب بود. ما جشن خواهیم گرفت . من رک بگویم که این انتخابات را بردیم و این یک روزبزرگی است.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۰۶

ترامپ: توقف شمارش آرا در برخی ایالت ها، تقلب است

ترامپ: نتیجه انتخابات اعجاب‌انگیز است؛ خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم / ایالت‌هایی را بردیم که اصلا انتظارش را نداشتیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۰۱

ترامپ:

نتیجه اعجاب‌انگیز است و ما خود را آماده جشن بزرگ می‌کنیم

ایالت‌هایی را بردیم که اصلا انتظارش را نداشتیم

گروهی سعی می‌کنند این پیروزی را کمرنگ نشان دهند اما در مقابل آنها می‌ایستیم

ما داشتیم می‌بردیم و داریم خودمان را آماده می‌کنیم.

موفقیت بزرگی داشتیم. ایالت‌هایی که اصلا فکر نمی‌کردیم، ببریم. فلوریدا یکی از آنهاست، اوهایو و تگزاس. روشن است که جورجیا را هم بردیم. آنها هرگز به گرد ما نمی‌رسند.

کارولینای شمالی را هم بردیم.

ما در پنسیلوانیا با اختلاف زیاد پیروز می‌شویم.

واکنش ستاد ترامپ به برچسب «گمراه کننده» روی توییت ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۱:۰۰

ستاد انتخاباتی ترامپ به اقدام توییتر برای زدن برچسب گمراه کننده روی توییت ترامپ واکنش نشان داده است. ترامپ در این توییت نوشته بود رقبایش در تلاش برای "سرقت" انتخابات هستند.

مدیر ارتباطات ترامپ گفته است سیلیکون ولی همچنان به مأموریت خود برای سانسور و به سکوت واداشتن رئیس جمهور ایالات متحده ادامه می دهد.

چه تعداد آرای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقیمانده است؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۰:۰۶

چه تعداد آرای الکترال در انتخابات ریاست جمهوری امریکا باقیمانده است؟

103 رای الکترال و نتایج نهایی انتخابات در 9 ایالت آمریکا همچنان باقی مانده است.

این آرای الکترال به شرح زیر:

پنسیلوانیا: 20

میشیگان:16

مین:4

آلاسکا:3

ویسکانسین:10

جورجیا: 16

کارولاینای شمالی:15

آریزونا:11

نوادا:6

توییتر روی توییت ترامپ برچسب «گمراه کننده» زد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۸

شبکه توییتر بر روی توییت ترامپ پیام هشدار زد که این توییت حاوی اطلاعات گمراه کننده است.

ترامپ در توییت خود مدعی شده آنها می‌خواهند انتخابات را به سرقت ببرند و ما به آنها اجازه نخواهیم داد. او نوشته است "پس از بسته شدن رای گیری نمی توان رأی داد"

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۸

وضعیت آرای الکترال بایدن و ترامپ تا این لحظه، طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس

بایدن ۲۲۳
ترامپ ۲۱۲

ترامپ: می‌خواهند انتخابات را به سرقت ببرند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۳۲

ترامپ در توییت خود مدعی شده آنها می‌خواهند انتخابات را به سرقت ببرند و ما به آنها اجازه نخواهیم داد. او نوشته است "پس از بسته شدن رای گیری نمی توان رأی داد"

ترامپ سخنرانی می کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۲۱

ترامپ در توییتی از "پیروزی بزرگ" نوشته و گفته امشب سخنرانی خواهد کرد.

بایدن: نتایج نهایی، فردا یا پس فردا اعلام می شود / در مسیر پیروزی قرار داریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۷

جو بایدن:

ایمان داشته باشید، پیروز خواهیم شد
ما از وضعیتی که داریم خوشحالیم
در مسیر پیروزی قرار داریم
بخاطر رای بی سابقه آرای غیرحضوری باید صبر کنیم
حس خوبی داریم و از موقعیتمان راضی هستیم
در آریزونا می‌بریم و هنوز در جورجیا نباخته‌ایم
پلسینوانیا را هم خواهیم برد
مردم رییس‌جمهور را انتخاب خواهند کرد، نه من و نه ترامپ

جو بایدن وارد محوطه سخنرانی شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۴

براساس تصاویر تلویزیونی جو بایدن لحظاتی پیش در شهر ویلمینگتون به محل سخنرانی رسید و قرار است به زودی با هوادارنش صحبت کند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۱۲

وضعیت آرای الکترال بایدن و ترامپ ( پس از پیروزی در فلوریدا) تا این لحظه، طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس

بایدن ۲۲۳
ترامپ ۱۷۴

ترامپ در ۷ ایالت سرنوشت ساز جلوتر است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۵

ترامپ در ایالت‌های آیداهو، یوتا، وایومینگ، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، نبراسکا، کانزاس، اوکلاهاما، میسوری، آرکانزاس، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کارولینای جنوبی، کنتاکی، ایندیانا و ویرجینیای غربی پیروز شده است.

جو بایدن در ایالت‌های واشنگتن، اورگون، کالیفرنیا، کلرادو، نیومکزیکو، ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، دلاور، نیوجرسی، نیویورک، کانکتیکات، رود آیلند، ماساچوست، نیوهمپشایر و ورمونت به پیروزی رسیده است.

در هفت ایالت بینابین که نقش سرنوشت‌سازی در تعیین رئیس‌جمهور دارند ترامپ پیشتاز است:
* در فلوریدا، ۹۸ درصد از آرا شمارش شده و ترامپ با ۵۱.۳ درصد آرا از جو بایدن با ۴۷.۸ درصد پیشتاز است.
* در ایالت جورجیا، بر اساس شمارش ۷۱ درصد آرا، ترامپ ۵۳.۸ درصد از آرا و جو بایدن ۴۵ درصد را به دست آورده است.
*در کارولینای شمالی، ۹۴ درصد آرا شمارش شده که بر اساس آن ترامپ حائز ۵۰.۱ درصد و جو بایدن حائز ۴۸.۷ درصد آرا شده است.
* در میشیگان بر اساس شمارش ۴۸ درصد آرا دونالد ترامپ توانسته ۵۴.۶ درصد آرا و جو بایدن ۴۳.۴ آرا را به دست آورده است.
* در اوهایو، شمارش ۹۴ درصد آرا حاکی است ترامپ ۵۳.۳ درصد آرا را به دست آورده و جو بایدن برنده ۴۵.۲ درصد از آرا شده است.
*در پنسیلوانیا ۵۱ درصد آرا شمارش شده که نشان می‌دهد دونالد ترامپ موفق به کسب ۵۶ درصد و جو بایدن موفق به کسب ۴۱.۶ درصد شده است.
*در ویسکانسین، ۶۷ درصد آرا شمارش شده است. دونالد ترامپ با کسب ۵۱.۷ در برابر ۴۶.۸ درصد در برابر بایدن پیشتاز است.
*در ایالت تگزاس، شمارش ۷۸ درصد آرا نشان می‌دهد ترامپ برنده ۵۲ درصد و بایدن برنده ۴۲.۶ درصد آرا شده است.

بایدن تا دقایقی دیگر درباره انتخابات بیانیه می‌دهد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۲

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا تا دقایقی دیگر درباره انتخابات بیانیه می‌دهد.

بر اساس آخرین نتایج انتخابات، بایدن هم اکنون از ترامپ جلوتر است اما شمارش آرا نشان می دهد ترامپ در ایالت های کلیدی وضعیت بهتری دارد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۹:۰۱

جو بایدن در ایالت مینه سوتا که 10 رای الکترال دارد، پیروز شده است.

پیروزی ترامپ در فلوریدا و بایدن در نیویورک
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۰۴

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوری خواه در ایالت فلوریدا که 29 رای الکترال دارد، پیروز شد.

«جو بایدن» نامزد دموکرات ها نیز در ایالت نیویور که 29 رای الکترال دارد به پیروزی رسیده است.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۰۱

ارزیابی ارون دیوید میلر مقام ارشد سابق آمریکا از روند نتایج انتخابات:

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۸:۰۰

پیروزی بایدن در ایالت آریزونا

 شبکه «فاکس‌نیوز» گزارش داد بایدن در ایالت آریزونا به پیروزی رسیده که این پیشرفت بزرگی برای دموکرات‌ها در انتخابات است.
همچنین گزارش‌ها از پیروزی ترامپ در ایالت نیوهمپشایر حکایت دارد.

 

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۷:۵۹

ترامپ با پیروزی در ایالت فلوریدا، تا کنون به ۱۱۸ رأی الکترال دست یافته است.

 

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۷:۳۷

بایدن در ایالت‌های واشنگتن، اورگون و کالیفرنیا به پیروزی رسید و مجموع الکتورال هایش به ۲۰۹ رسید

 

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۷:۲۳

آخرین نتیجه شمارش آرا در ایالت‌های پنسیلوانیا و اوهایو

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۷:۰۴

 ترامپ برنده ایالت میزری شد و تعداد آرای الکترال وی به 108 رسید

 

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۶:۳۶

ترامپ در ایالت کانزاس جو بایدن را شکست داد و شش رای الکترال آن را به‌دست آورد به ۹۸ رای رسیده.

 

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۶:۱۲

 بایدن در ایالت کلرادو با ۵۸درصد رای‌ها در برابر ۳۸درصد، بر ترامپ پیروز شد و به ۱۳۱رای الکترال شد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۵۱

فاکس‌نیوز: دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را دوباره به دست آوردند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۴۹

سیما لاجوردیان ، امریکایی ایرانی تبار از حزب دموکرات در انتخابات مجلس نمایندگان از ایالت تگزاس شکست خورد

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۴۹

در ایالت حساس فلوریدا، تاکنون 93 درصد آرا شمارش شده و ترامپ با 51 درصد آرا در برابر 48 درصد از بایدن پیش است.

در اوهایو و تگزاس اما با شمارش شصت درصد آرا، بایدن همچنان با دو درصد اختلاف پیشتاز است

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۳۸

ترامپ در ۴ ایالت دیگر پیروز شد

ترامپ در ایالت‌های نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برنده شد. این ایالت‌ها روی هم رفته ۱۴ رأی الکترال دارند. تا اینجا بایدن ۱۱۹ رأی الکترال و ترامپ ۹۴ رأی الکترال دارد.

 

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۳۷

جو بایدن برنده انتخابات در ایالت نیویورک شد(29 رای الکترال)

مجموعه آرای الکتورال بایدن به  ۱۱۹ رسید

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۲۳

تاکنون، دونالد ترامپ در اوکلاهاما، ایندیانا، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کنتاکی، ویرجینای غربی و کارولینای جنوبی برنده شده و ۷۲ رای الکترال به‌دست آورده.

جو بایدن، در ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، نیوجرسی، رود آیلند، دلاور، کانکتیکات، ماساچوست و ورمونت برنده شده و ۸۵رای الکترال به‌دست آورده.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۱۹

آسوشیتدپرس می گوید بایدن تاکنون موفق به کسب ۸۵ الکتورال در مقابل ترامپ با  ۶۱ الکتورال شده است

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۵:۱۴

نتیجه شمارش ۳۵ درصد آرای تگزاس:
بایدن ۵۲ درصد
ترامپ ۴۶ درصد
04:59 AM
نتیجه شمارش ۶۰ درصد آرای کارولینای شمالی:
بایدن ۵۴ درصد
ترامپ ۴۴ درصد
04:51 AM
نتیجه شمارش ۴۵ درصد آرای کارولینای شمالی:
بایدن ۵۶ درصد
ترامپ ۴۲ درصد
04:50 AM
نتیجه شمارش ۱۶ درصد آرای جورجیا:
ترامپ ۵۵ درصد
بایدن ۴۳ درصد
04:47 AM
دونالد ترامپ همانطور که پیش‌بینی می‌شد در ایالت می سی سی پی پیروز شد.
04:46 AM
نتیجه شمارش ۳۴ درصد آرای ایالت کلیدی اوهایو:
بایدن ۵۶ درصد
ترامپ ۴۱ درصد
04:44 AM
نتیجه شمارش ۸۶ درصد آرای فلوریدا:
ترامپ ۴۹.۸ درصد
بایدن ۴۹.۱ درصد
04:41 AM
نتیجه شمارش ۱۱ درصد آرای جورجیا:
ترامپ ۵۱ درصد
بایدن ۴۷ درصد

ترامپ پس از پایان رای‌گیری در دو ایالت شرقی: وضعیت ما در سراسر کشور خیلی خوب است
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۳:۲۳

ترامپ پس از پایان رای‌گیری در برخی ایالت‌های شرقی در توئیتی از خوشحالی خود خبر داد. دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: وضعیت ما در سراسر کشور خیلی خوبه، از شما سپاسگزارم.

پایان مهلت رأی‌گیری در ۲ ایالت شرقی آمریکا / پیشتازی ترامپ در ایالت‌ ایندیانا و بایدن در ایالت کنتاکی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۲:۳۸

با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بسته شدن تدریجی مراکز رای گیری در ایالات مختلف، نتایج این ماراتن انتخاباتی که از مدت‌ها پیش به صورت زودهنگام آغاز شده، آشکار می‌شود. ایندیانا و کنتاکی اولین ایالاتی هستند که دقایقی پیش به وقت آمریکا (ساعت ۱۸ سه‌شنبه) کار رای گیری را به پایان بردند.

منابع آمریکایی گزارش دادند که با شمارش بخشی از آرای ایالت ایندیانا، دونالد ترامپ در این ایالت با نتیجه 73.4 درصد به 25 درصد از رقیب خود جو بایدن جلو است.

منابع آمریکایی همچنین اعلام کردند که در ایالت کنتاکی نیز بیش از 6 درصد آرا شمارش شده که 59 درصد آرا متعلق به بایدن بوده است.

همزمان با انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ تظاهرات ضدترامپ مقابل کاخ سفید
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۲:۲۲

همزمان با برگزار پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جمعی ازمخالفان دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و رئیس جمهوری کنونی این کشور درمقابل کاخ سفید دست به تظاهرات زدند. تجمع کنندگان ضمن حمل پلاکاردهایی با مضمون مخالفت با دونالد ترامپ، علیه او شعار دادند. معترضان همچنین یکی از خیابان های نزدیک کاخ سفید را برای مدتی مسدود کردند.

ستاد بایدن: بدون پیروزی در فلوریدا یا پنسیلوانیا هم ما برنده ایم
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۲:۰۶

کمپین بایدن تاکید دارند که برای پیروزی در انتخابات نیازی به آرای ایالت فلوریدا و پنسیلوانیا ندارند. فاکس نیوز نوشت: کمپین بایدن می گوید بدون پیروزی در فلوریدا یا پنسیلوانیا نیز می تواند برنده انتخابات باشد

ترامپ دموکرات‌ها را به ایجاد آشوب متهم کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۱:۴۴

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در روز بر‌گزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش گفت آشوب احتمالی بعد از پیروزی وی در انتخابات در شهر‌های تحت هدایت دموکرات‌ها رخ خواهد داد.

به نوشته وبگاه خبری «نیوزمکس»، ترامپ در خصوص گفت: «این [آشوب] در شهر‌های شیکاگو، نیویورک، پورتلند، اُکلند و جا‌های دیگر [مانند] بالتیمور و به دلیل رهبری ضعیف رخ خواهد داد.»

وی افزود: «طرفداران من قوی هستند اما دوست ندارند این کار را انجام دهند، آنها به کشورمان افتخار می‌کنند و نمی‌خواهند به کشورمان آسیب بزنند.»

رای فرماندار جمهوری خواه ایالت ورمونت به بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۱:۲۴

فیل اسکات، فرماندار جمهوری خواه ایالت ورمونت، بعد از ظهر روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که وی به جو بایدن نامزد حزب دموکرات رای داده است. اسکات، تنها فرماندار جمهوری خواه است که به صورت علنی از کاندیدای حزب رقیب اعلام حمایت کرده است. او گفت: "کشورم برای من اولویت بالاتری نسبت به حزبم دارد"

پلوسی: بایدن رییس جمهور آمریکا می شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۱:۱۵

رییس مجلس نمایندگان آمریکااظهار اطمینان داد که بایدن نامزد دموکرات‌ها در تاریخ ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) به عنوان رییس جمهوری آمریکا منصوب خواهد شد.  پلوسی در ادامه، اما از طرفداران خواست تا صبر پیشه کنند تا تمام آرای شمرده شوند.  وی خطاب به هواداران نامزد دموکرات‌ها گفت: اعتماد به نفس داشته باشید، آرام و صبور باشید، زیرا ما آماده هستیم. اما تا زمانی که همه در سراسر کشور فرصت رأی دادن را نداشته باشند جشن نگیرید. ما نمی‌خواهیم مانع هرگونه رأی گیری شویم، زیرا مردم فکر می‌کنند انتخابات به پایان رسیده است.  

تحقیق اف‌بی‌آی درباره تماس‌های مشکوک انتخاباتی
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۱:۱۲

همزمان با برگزاری پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه‌شنبه سوم نوامبر، پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) ضمن مطرح کردن ادعای تماس‌های تلفنی که مردم را به ماندن در خانه در روز انتخاب دعوت می‌کند، اعلام کرد که در حال بررسی این مسئله است. گوینده این تماس های تلفنی زنی است که می گوید: «سلام. این فقط یک تماس آزمایشی است. وقت ماندن در خانه است. در خانه بمانید تا در امان باشید.» رویترز اضافه می کند که تماس های ناشناس تلفنی مبنی بر تشویق مردم به ماندن در خانه، در تعدادی از ایالت هایی همچون فلوریدا و آیووا که در انتخابات نقش مهمی ایفا می کنند، نیز گزارش شده است.

تازه‌ترین نظرسنجی: بایدن تاکنون به اندازه کل آراء کلینتون در سال ۲۰۱۶، رای کسب کرده
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۰:۴۶

ایندیپندنت نوشت: بنابر نظرسنجی ها بایدن تا حالا به اندازه کل آراء کلینتون در سال 2016، رای کسب کرده است.

بایدن در آراء زود هنگام از رقیب خود پیش افتاده است. هیلاری کلینتون نامزد نامزد دموکرات ها در سال 2016 در مجموع 65.8 میلیون رأی کسب کرد و این در حالی است که بر اساس نظرسنجی ها تا قبل از روز انتخابات، بایدن 64.7 میلیون رأی به دست آورده است.

هنوز چند ساعت تا بسته شدن شعب اخذ رای باقی مانده است، اما در حال حاضر اوضاع برای بایدن مثبت به نظر می رسد.

احتمال پیروزی دموکرات ها در تگزاس
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۰:۲۰

سایت خبری El Paso Matters نوشت: یک مقام حزب دموکرات تگزاس می گوید این حزب معتقد است اگر مشارکت در شهر الپاسو 60٪ افزایش یابد، دموکرات ها در ایالت تگزاس پیروز خواهند شد.

برای چنین افزایشی، مشارکت حدود 70،000 رای دهنده در روز انتخابات مورد نیاز است . تا ساعت 10 صبح 11000 شهروند ال پاسویی رأی داده بوند.

نگرانی معاون بایدن از احتمال آشوب‌های خیابانی / هریس: از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۰:۱۶

«کامالا هریس» معاون جو بایدن نامزد دموکراتها در پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به احتمال آشوب های خیابانی بعد از اعلام نتایج انتخابات هشدار داد و گفت: از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد.

هریس روز سه شنبه و همزمان با برگزاری انتخابات، در فرودگاه دیترویت در جمع خبرنگاران افزود: به مردم آمریکا ایمان داشته باشید من کاملاً اعتقاد دارم که ما - به هر کسی که رای بدهیم - از تمامیت دموکراسی و انتقال صلح آمیز قدرت دفاع خواهیم کرد.

فرماندار اوهایو:‌ ترامپ احتمالا بتواند در این ایالت بر بایدن غلبه کند / فکر می کنم او حتی بتواند آرای بیشتری نسبت به دوره قبل بدست بیاورد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۳:۴۳

همزمان با برگزاری پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از صبح امروز (سه شنبه سوم نوامبر) به وقت محلی آغاز شده، فرماندار ایالت اوهایو پیش‌بینی کرد که ترامپ احتمالا بتواند به زحمت در این ایالت بر بایدن غلبه کند. دی واین افزود: فکر می کنم که ترامپ در مناطق حومه و روستایی اوهایو بهتر عمل خواهد کرد. فرماندار اوهایو تصریح کرد: فکر می کنم ترامپ حتی بتواند آرای بیشتری نسبت به دوره قبل بدست بیاورد.

بایدن: در این انتخابات ریاست‌جمهوری برنده می‌شوم / تا الان بیش از ۱۱۰ میلیون نفر رأی داده‌اند و به بالای ۱۵۰ میلیون نفر می رسد / بخش اعظم رأی‌دهندگان را زنان تشکیل می‌دهند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۳:۴۰

 جو بایدن در جمع هوادارانش در شهر فیلادلفیا گفت: به شما قول می‌دهم در این انتخابات ریاست‌جمهوری برنده می‌شویم. من هر گاه اشتباهی بکنم به آن اذعان خواهم کرد.

وی گفت: تعداد رأی‌دهندگان در این انتخابات بیشتر از هر زمان دیگر در تاریخ آمریکا خواهد بود.

این نامزد دموکرات گفت: تا الان بیش از ۱۱۰ میلیون نفر رأی داده‌اند و انتظار می‌رود این رقم به بالای ۱۵۰ میلیون نفر برسد. مشارکت شهروندان بین ۱۸ تا ۳۰ سال بسیار بالا بوده و بخش اعظم رأی‌دهندگان را زنان تشکیل می‌دهند.

تمدید ساعات رأی گیری در ایالت کارولینای شمالی
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۳:۱۵

ان بی سی نیوز گزارش داد: کارولینای شمالی ساعات رأی گیری را در برخی شعب اخذ رای تمدید کرد. این ایالت هیچ نتیجه‌ای از انتخابات را تا ساعت ۸:۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی منتشر نخواهد کرد.

تماس‌های رباتی با شهروندان ایالت میشیگان برای به تعویق انداختن حضور آنها در انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۳:۰۰

مقامات ایالت میشیگان آمریکا اعلام کردند اخیراً افراد ناشناس با استفاده از ربات با تعدادی از شهروندان این ایالت تماس گرفته و به آنها گفته‌اند که در صورت شلوغ بودن مراکز رأی‌گیری در روز انتخابات می‌توانند با یک روز تأخیر در انتخابات شرکت کنند! وی از شهروندان خواست که این تماس‌ها را نادیده بگیرند و در صورت تمایل به شرکت در انتخابات، در وقت تعیین‌شده در مراکز رأی‌گیری حضور یابند.

ستاد انتخاباتی بایدن: می‌توانیم بدون برنده شدن در برخی ایالت‌های کلیدی پیروز شویم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۲:۴۰

«جان او مالی دیلون» از مقام‌های ستاد انتخاباتی جو بایدن به خبرنگاران گفت نامزد حزب دموکرات مسیرهای متعددی برای کسب ۲۷۰ آرای الکترال لازم و پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دارد.

او گفت بایدن بدون پیروز شدن در ایالت‌های خاکستری فلوریدا یا پنسیلوانیا هم می‌تواند در انتخابات پیروز شود. (فلوریدا و پنسیلوانیا در انتخابات سال ۲۰۱۶ به دونالد ترامپ رأی دادند. )

دیلون تصریح کرد ترامپ مسیر سخت‌تری برای غلبه بر برتری بایدن از لحاظ کسب آرای الکترال در ایالت‌ها پیش رو دارد.

ادعای یک سایت نظرسنجی: احتمالاً بایدن برتری خود را در چند ایالت از دست داده / نامزد دموکرات کماکان در کشور پیشتاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۲:۲۴

ایندیپندنت نوشت: وبسایت RealClearPolitics که نظرسنجی ها را گردآوری و تحلیل می کند ادعا کرد احتمالاً بایدن برتری خود در آیووا، جورجیا، كارولینای شمالی و اوهایو را از دست داده است.

بر اساس میانگین نظرسنجی منتشر شده توسط RealClearPolitics ، برتری جو بایدن در چهار حالت اصلی چرخش از بین رفته است.

این سایت ادعا کرد ، در آیووا ، جورجیا ، کارولینای شمالی و اوهایو ، دونالد ترامپ پیشتاز است ولی بایدن همچنان 7/7 درصد در کشور برتری دارد و در ایالت های آریزونا و فلوریدا 0/09 درصد و در پنسیلوانیا 1.2 درصد از رقیب خود پیش است.

ترامپ: نباید اعلام نتیجه انتخابات برای چند روز به تأخیر بیفتد / باخت برایم سخت است / امروز پیروزی بزرگی در تگزاس بدست خواهم آورد / در مقابله با ویروس کرونا دستاوردهای زیادی بدست آوردم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۲:۰۷

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد که پیروزی وی در انتخابات باعث وحدت آمریکا خواهد شد.

وی که در مقر ستاد انتخاباتی خود در شهر آرلینتون در ایالت ویرجینیا صحبت می‌کرد، افزود: «در مقابله با ویروس کرونا دستاوردهای زیادی بدست آوردیم و درمان‌هایی برای این ویروس وجود خواهد داشت.»

ترامپ پیش‌بینی کرد که امروز پیروزی بزرگی در تگزاس بدست خواهد آورد اما تاکید کرد که نتایج انتخابات در پنسیلوانیا و فلوریدا بسیار با اهمیت است.

ارزیابی ستاد بایدن از ۱۰۰ میلیون رای اول: در ایالات رقابتی با هشت درصد اختلاف پیشتازیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۲:۰۲

آکسیوس نوشت: کارزار انتخاباتی جو بایدن گفت پس از تجزیه و تحلیل نزدیک به 100 میلیون برگ رأی زودهنگام، بر این باورند که بایدن در "ایالت های میدان نبرد" حداقل با هشت درصد اختلاف پیشتاز رقابت است.

دستور قاضی فدرال به اداره پست: آراء پستی را سریعا تحویل دهید
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۱:۵۳

نشریه هیل نوشت: قاضی فدرال به اداره پست ایالات متحده دستور داد آراء پستی را سریعا تحویل دهند چرا که ضرب الاجل پذیرش این آراء نزدیک است

سی‌ان‌ان: احتمال عدم شمارش برخی آرای پستی به دلیل افت عملکرد اداره پست
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۱:۱۸

شبکه خبری سی‌ان‌ان به استناد اسناد جدید گزارش داده عملکرد اداره پست آمریکا در انتقال به موقع آرای پستی به مراکز انتخاباتی برای پنجمین روز متوالی کاهش یافته است.

قوانین پنج ایالت (میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، نیوهمپشایر و مین) اجازه شمارش آرایی که بعد از روز انتخابات (سوم نوامبر) به مراکز انتخاباتی می‌رسند را نمی‌دهد.

سی‌ان‌ان می‌گوید افت عملکرد اداره پست در انتقال آرای پستی ممکن است موجب شود برخی از آرای پستی به موقع به دفاتر انتخاباتی نرسند و در نتیجه شمارش نشوند.

معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا: شمارش آرا هرگز در روز انتخابات به پایان نمی رسد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۱:۱۵

کتی بوکوار، معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا به رای دهندگان یادآوری کرد که "شمارش آرا هرگز در روز انتخابات به پایان نمی رسد"وی افزود: اگر ما شمارش آرا را در روز انتخابات متوقف کنیم، همه مردان و زنانی را که به کشور ما خدمت می کنند، کلیه رای دهندگان نظامی و غیرنظامی خارج از کشور که آراء آنها طبق قانون باید تا هفت روز پس از انتخابات پذیرفته شود، از حق رای دادن محروم کرده ایم

سندرز: این انتخابات، تقابل دموکراسی و استبداد است و دموکراسی باید پیروز شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۱:۰۸

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت در پیامی در توئیتر نوشت: این فقط انتخاب بین ترامپ و بایدن نیست. این انتخابات، تقابل دموکراسی و استبداد است و دموکراسی باید پیروز شود. وی در ادامه نوشت: اولین راه برای این کار مشارکت بالا در انتخابات و شکست دادن ترامپ، خطرناک ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است.

ژنرال مارک میلی در نشست خصوصی: نقش ارتش غیرسیاسی است و در انتخابات دخالت نخواهد کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۵۲

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک نشست غیررسانه‌ای و خصوصی با ژنرال‌های ارشد و مجریان تلویزیونی حاضر شده تا به آنها اطمینان دهد، که نقش ارتش غیرسیاسی است و در انتخابات دخالت نخواهد کرد. ژنرال مارک میلی تلاش کرده تا این تصور را از بین ببرد که ارتش در صورت وقوع مناقشه انتخاباتی نقش قضاوتی خواهد داشت و یا تصمیم به برکناری رئیس جمهور از کاخ سفید خواهد گرفت.

بر اساس وب سایت «اکسیوس» مارک میلی در این نشست که به صورت ویدیویی برگزار شده، به حاضران گفته است، ارتش به هیچ عنوان هیچ نقشی در انتقال مسالمت آمیز قدرت نخواهد داشت.

وُکس: دموکرات ها بیشتر از طریق پست و جمهوری خواهان حضوری رای می دهند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۴۴

وُکس نوشت: دموکرات ها بیشتر از طریق پست رای می دهند و جمهوری خواهان بیشتر حضوری رأی می دهند.

اینکه چه کسی امشب در ایالت های اصلی پیشرو خواهد بود، به این بستگی دارد که چه تعداد از آراء پستی و حضوری شمارش شوند

مبتلایان به کرونا هم می‌توانند در انتخابات آمریکا شرکت کنند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۴۳

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده کسانی که کرونا مثبت هستند هم می‌توانند پای صندوق‌های رای حاضر شوند، به شرط آن که تمام موارد لازم را رعایت کنند.

نوشته بایدن روی دیوار منزلش در دوران کودکی
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۳۵

جو بایدن با حضور در خانه محل زندگی‌اش در دوران کودکی در شهر «اسکرانتون» ایالت پنسیلوانیا روی دیوار یکی از اتاق‌هایش نوشته‌ای را نوشت و امضا کرد. بایدن روی دیوار نوشته است: «از این خانه به کاخ سفید به لطف خداوند. جو بایدن ۱۱-۳-۲۰۲۰»

رای وکیل سابق ترامپ به بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۱۶

نشریه هیل نوشت:‌ مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ گفت به بایدن رأی داده است

ترامپ: ما احساس خیلی خوبی داریم / ما تجمعاتی داریم که قبلاً هیچ کس تاکنون نداشته
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۰:۰۸

به گزارش نشریه هیل؛‌ ترامپ گفت: "ما احساس خیلی خوبی داریم. ما تجمعاتی داریم که قبلاً هیچ کس تاکنون نداشته است. من فکر می کنم که این به رای زیادی تبدیل می شود. خیلی زود خواهیم دید. "

ملانیا ترامپ تک و تنها و بدون ماسک در فلوریدا رای داد!
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۹:۵۴

تصویر بانوی اول، ملانیا ترامپ که شخصاً در پالم بیچ، فلوریدا رای می‌دهد، بسیار پر بیننده شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ شخصاً و تنها در ایالت فلوریدا رای داد. این در حالی است که خود ترامپ چند روز پیش رای خود را به صورت زودهنگام در صندوق انداخت و هم‌اکنون در کاخ سفید در واشنگتن حضور دارد.

الجزیره نوشت: ملانیا ترامپ بدون ماسک زدن در فلوریدا رای خود را به صندوق انداخت. او در پاسخ به این سوال خبرنگاران که چرا هفته گذشته همراه با همسرش رای نداده است، گفت می خواستم امروز رای بدهم.

 
پیشتازی بایدن در ۶ ایالت تعیین‌کننده
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۹:۵۰

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی جو بایدن در شش ایالت تعیین‌کننده که ترامپ هدف قرار داده بود با اختلاف اندکی نسبت به ترامپ اکثریت آرا را در اختیار دارد. آریزونا،فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین این شش ایالت هستند

شمارش آراء در فیلادلفیا آمریکا آغاز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۹:۴۵

خبرگزاری الجزیره گزارش داد: شمارش آرای پُستی در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا در آمریکا هم اکنون آغاز شده است.

بایدن: هدفم بازگرداندن "نجابت" به کاخ سفید است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۹:۱۸

بایدن در زادگاهش اسکرانتون، پنسیلوانیا، یکی از ایالت‌هایی که رمز پیروزی در انتخابات امسال است، در یک رویداد کوچک صحبت کرد و از "بازگرداندن نجابت به کاخ سفید" صحبت کرد. او قبل از عزیمت به پنسیلوانیا درباره‌ احساسش درباره انتخابات، شصت دستش را به نشانه موفقیت نشان داد و گفت: "خوب!" وی پس از آن راهی پنسیلوانیا زادگاهش شد و در جمع حامیانش با بلندگوی دستی گفت: هدفش بازگرداندن "نجابت" به کاخ سفید است.

 

اکونومیست: چرا بایدن باید پیروز شود؟ / او انسان نیکی است که مدنیت و ثبات را به کاخ سفید بازمی‌گرداند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۹:۰۲

نشریه اقتصادی اکونومیست در مقاله‌ای با عنوان "چرا باید باید پیروز شود؟" ، پیروزی نامزد دموکرات‌ها را لازمه بازگشت قانون و ثبات به کاخ سفید بعد از افتضاح های دوره چهار ساله ترامپ دانست. نویسنده نشریه اکونومیست با اشاره به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات دور پیش نوشت: کشوری که دونالد ترامپ را در سال ۲۰۱۶ برگزید ناراضی و دودسته بود. ترامپ اکنون به دنبال پیروزی دوباره در کشوری است که ناراضی‌تر و متفرق‌تر شده است.

جو بایدن داروی معجزه‌آسایی برای درد آمریکایی‌ها نیست اما انسان نیکی است که مدنیت و ثبات را به کاخ سفید بازمی‌گرداند. او آماده است تا کار دشوار و طولانی متحد ساختن کشور چند پاره را آغاز کند.

بزرگترین شرط بندی سیاسی تاریخ: ۵ میلیون دلار روی ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۵۵

دیلی میل گزارش داده که یک تاجر و بانکدار سابق بریتانیایی بزرگترین شرط بندی تاریخ رقابت های سیاسی را روی برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات سراسری این دوره‌ی آمریکا انجام داده است. گفته می‌شود این تاجر بریتانیایی که نامش فاش نشده بعد از صحبت با برخی از اعضای کمپین ترامپ رقم ۵ میلیون دلار، معادل ۳.۹ میلیون پوند روی پیروزی ترامپ شرط بندی کرده است

مشاور امنیت ملی موقت آمریکا: نشانه‌ای دال بر دخالت بازیگران خارجی در انتخابات وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۵۰

«چد وولف»، مشاور امنیت ملی موقت آمریکا گفت که «نشانه‌ای» دال بر این وجود ندارد که بازیگران خارجی توانسته باشند در انتخابات ۲۰۲۰ مداخله کنند. وی در جمع خبرنگاران گفت که مقام‌های رسمی همچنان برای مداخله در انتخابات «در آماده‌باش» قرار دارند.

وکیل ترامپ: دموکرات‌ها بایدن را عزل می‌کنند / آنها می‌توانند ۱۰ روانپزشک را وادار کنند که بگویند او زوال عقل دارد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۴۱

«رودی جولیانی»، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «راشا تودی» درباره «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و برخی مسائل مرتبط با این انتخابات صحبت کرد. جولیانی در این مصاحبه گفت در صورتی که بایدن پیروز این انتخابات شود حزب دموکرات ممکن است او را از منصب ریاست‌جمهوری عزل کند.

وی گفت: «حزب دموکرات برای جو بایدن برنامه‌هایی دارد و هیچ شکی در این نیست. دو مسئله مهم وجود دارد، آنها می‌توانند او را هر زمان که بخواهند از این منصب (ریاست‌جمهوری) اخراج کنند. آنها می‌توانند ۱۰ روانپزشک را وادار کنند که بگویند او زوال عقل دارد.»

زمان اعلام نتایج انتخابات در ایالت های مختلف / آکسیوس: در شب انتخابات یا روز بعد ممکن است نتایج اعلام شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۳۳

آکسیوس نوشت: مسئولان انتخابات در جورجیا و کارولینای شمالی ابراز اطمینان کردند که می توانند در شب انتخابات یا روز بعد نتایج واضح (اما غیرنهایی) انتخابات را اعلام کنند.

ایالت های آریزونا، فلوریدا و تگزاس از ارائه جدول زمانی تخمینی برای اعلام نتایج خودداری کردند، زیرا انتخابات در هریک از شهرستان های این ایالت ها متفاوت است و زمان دریافت آراء پستی دیررس مشخص نیست. البته هر سه ایالت شمارش آراء پستی دریافت شده را آغاز کرده اند.

میشیگان و پنسیلوانیا ممکن است حداقل تا جمعه نتایج انتخابات را اعلام نکنند. 

ترامپ: پس از مناظره دوم به پیشرفت بزرگی دست یافتم / نتایج ما در فلوریدا خوب است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۲۵

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت نتایج ما در فلوریدا خوب است و از حمایت آمریکایی‌های آفریقایی تبار و لاتین تبار برخوردارم. وی در ادامه افزود:‌ در سه هفته اخیر به پیشرفت بزرگی به ویژه پس از مناظره دوم دست یافتیم.

رکوردی دیگر در رای گیری؛ پیشی گرفتن آرای چهار ایالت از آرای کل سال ۲۰۱۶
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۲۴

نشریه هیل نوشت: حداقل در چهار ایالت تعداد آراء اخذ شده قبل از روز انتخابات از میزان کل مشارکت در سال ۲۰۱۶ بیشتر بوده است.

بایدن: امروز می‌توانیم آمریکا را پس بگیریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۱۷

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری با تشویق مردم آمریکا به رای دادن گفت که با هم می‌توان بر بحران‌های کنونی آمریکا فائق آمد. وی در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ما می‌توانیم بر این بحران‌ها فائق آییم. امروز می‌توانیم کشورمان را پس بگیریم. ما می‌توانیم در نبرد برای روح ملت پیروز شویم. همه اینها امروز آغاز می‌شود. بیایید این کار را با هم انجام دهیم.»

هشدار دادستان‌های کل سابق آمریکا نسبت به نپذیرفتن نتیجه انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۱۲

دو دادستان کل پیشین آمریکا نسبت به نپذیرفتن نتیجه انتخابات هشدار دادند.

در یادداشت مشترک این دو نفر برای روزنامه واشنگتن پست نوشته شده: "در حالی که متمم اول قانون اساسی آمریکا حق مردم برای داشتن دیدگاه‌های مختلف را به رسمیت می‌شناسد، اما به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که در صورت نرسیدن به اهداف سیاسی خود، آرامش سایر شهروندان را سلب کنند.... هیچ‌کدام از رهبران سیاسی نباید کاری انجام دهند که منجر به بروز خشونت شود."

انتخاب ۳۵ سناتور، ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و ۱۱ فرماندار هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۰۹

تایم نوشت: آمریکایی‌ها امروز فقط رئیس جمهور بعدی را انتخاب نمی‌کنند بلکه ۳۵ سناتور، ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، ۱۱ فرماندار و تعداد بیشماری از مقامات محلی را نیز بر می‌گزینند.

دعا با همسر و نوه‌ها / جو بایدن صبح روز انتخابات را با رفتن به کلیسا آغاز کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۸:۰۴

جوزف بایدن و همسرش جیل همراه دو نوه خود اندکی پس از ساعت هفت صبح روز سه‌شنبه سوم نوامبر به کلیسای خانوادگی سنت جوزف در ویلمینگتن ایالت دلاور رفتند.

 خبرنگارانی که از صبح زود منتظر بیرون آمدن نامزد دموکرات از خانه بودند، بایدن و جیل را کنار فینگن و ناتالی هنگام ورود به کلیسا دیدند. قرار است او در آخرین تلاش برای ترغیب رای‌دهنده‌های مردد به شهرهای اسکرانتن و فیلادلفیا در ایالت کلیدی و سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا برود و بعد دوباره به خانه بازگردد.

 
 
دموکرات‌ها در صورت پیروزی ترامپ بار دیگر او را استیضاح خواهند کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۳۸

یکی از فعالان دموکراتیک به «بیزینس اینسایدر» گفت در صورت پیروزی ترامپ، دموکرات‌ها یک استیضاح دیگر را در نظر خواهند گرفت.

اما اگر جمهوریخواهان برتری خود را در سنا حفظ کنند به احتمال قریب به یقین از او در مقابل استیضاح محافظت خواهند کرد.

آکسیوس: اگر بایدن از طرف رسانه ها به عنوان برنده اعلام شود، او برخلاف ال گور عقب نخواهد نشست / او بلافاصله شروع به تشکیل دولت خود خواهد کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۲۷

آکسیوس نوشت: مشاوران بایدن می گویند اگر سازمان های خبری بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب اعلام کنند، وی تصمیم دارد خود را به عنوان رهبر جدید به مردم معرفی نماید، حتی اگر ترامپ نتیجه انتخابات را به دادگاه بکشاند.

مشاوران بایدن از انتخابات سال 2000 عبرت لازم را گرفته اند، در آن سال وقتی كه جورج دبلیو بوش خود را پیروز آن انتخابات مناقشه برانگیز اعلام کرد، ال گور عقب نشست و این سبب شد دموكرات ها در حالت دفاعی قرار بگیرند در حالی كه بوش مانند برنده عمل می كرد.

بنابراین اگر بایدن از طرف رسانه ها به عنوان برنده اعلام شود، او شروع به تشکیل دولت خود می کند و مانند یک رییس جمهور عمل خواهد کرد.

ترامپ: با دست کم ۳۰۶ رای الکترال پیروز می شوم / هر زمان از پیروزی خود مطمئن شدم، آن را اعلام می‌کنم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۲۲

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که هر زمان از پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری مطمئن بود آن را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که در چه برهه‌‌ای ممکن است اعلام پیروزی کند گفت: «زمانی که پیروزی از راه برسد، چنین خواهم کرد.»

ترامپ گفت: «اما تنها زمانی دست به این کار خواهم زد که از پیروزی مطمئن باشم. منظورم این است که دلیلی برای بازی کردن وجود ندارد. به نظرم شانس خوبی برای پیروزی قاطع وجود دارد.»

وی همچنین گفت که در انتخابات جاری دستکم ۳۰۶ رای الکترال به دست خواهد آورد.

بایدن 10.9 درصد جلوتر است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۱۸

لس آنجلس تایمز نوشت: بر اساس نظرسنجی USC Daybreak، که به صورت روزانه آپدیت می شود، جو بایدن با 10.9 درصد پیشتاز رقابت است.

بایدن 165 میلیون دلار بیش از ترامپ خرج کرده
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۷:۱۷

خبرنگار بی بی سی نوشت: از امروز صبح تا به حال، کمپین های تبلیغاتی جو بایدن و دونالد ترامپ به طور مشترک یک میلیارد دلار برای انتخابات هزینه کرده اند

بایدن 165 میلیون دلار بیش از ترامپ خرج کرده است.

 

«امریکا، لطفا»
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۶:۴۷

هزاران کاربر توییتر در سراسر جهان با عبارت «امریکا، لطفا» از مردم آمریکا می‌خواهند که در رای گیری سراسری برای انتخاب رییس جمهور این کشور شرکت کنند.

مورخی که از سال 1984 نتیجه همه انتخابات ها را به درستی پیش بینی کرده: ترامپ بازنده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۶:۳۰

هاآرتص نوشت: ترامپ یا بایدن؟ مورخی که از سال 1984 نتیجه همه انتخابات ها را به درستی پیش بینی کرده، می گوید ترامپ بازنده این انتخابات است.

به گزارش «انتخاب»، هاآرتص ادامه داده است:  آلن لیچمن استاد دانشگاه و محقق حوزه تاریخ سیاسی که مدل پیش بینی انتخابات وی از سال 1984 به طور صحیح هر انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را پیش بینی کرده است، به فاکس نیوز گفت بر اساس مدل او، ترامپ تا چند ماه پیش شانس بیشتری برای پیروزی داشت اما همه گیری کرونا و نا آرامی های اخیر نتیجه را تغییر داد.

وی افزود: "پیش بینی من این است كه دونالد ترامپ دور دوم ریاست جمهوری را از دست می دهد و جو بایدن رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد." / انتخاب

«زنان» شکست را به ترامپ تحمیل می کنند؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۶:۲۷

نیویورک تایمز نوشت: اگر ترامپ دوره دوم ریاست جمهوری را از دست بدهد، احتمالاً زنان نقشی اساسی در این شکست دارند.

به گفته مرکز مطالعات زنان و سیاست آمریکا (CAWP)، هیچ نامزد ریاست جمهوری به اندازه جو بایدن از حمایت زنان برخوردار نبوده است.

شکاف جنسیتی در بین رای دهندگان به بالاترین حد خود رسیده است.

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۵:۵۴

الجزیره نوشت: شعب اخذ رأی در ایالت های ویرجینیا، کنِتیکت، ایندیانا، کنتاکی، مِین، نیوجرسی و نیویورک آغاز به کار کردند.

نماس اوباما با افراد حاضر در صف رای از طریق فیس تایم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۵:۵۳

ایندیپندنت نوشت: اوباما از طریق اپلیکیشن فیس تایم با کسانی که در صف های رای دادن هستند تماس می گیرد

رییس جمهور سابق آمریکا به یکی از رای دهندگان در فلوریدا گفت: "این واقعیت که شما در این انتخابات حاضر می شوید تا خواسته خود را بیان کنید مهمترین چیز در طول زندگی من خواهد بود."

 

پیشگویان اسراییلی: ترامپ در یک مبارزه طولانی، مجددا پیروز خواهد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۵:۵۳

فارن پالیسی نوشت: روحانیون و پیشگویان اسراییلی می گویند، ترامپ در پی یک مبارزه طولانی مدت انتخاباتی، مجددا پیروز خواهد شد.

انتظار ترامپ از دادستان در صورت شکست در انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۴:۳۲

ترامپ از چندهفته قبل به مشاوران خود گفته است كه در صورت شکست در انتخابات انتظار دارد با رسیدگی های جدی از سوی دادستان روبرو شود

او نه تنها در مورد تحقیقات موجود، بلكه از احتمال تحقیقات جدید فدرال نگران است.

رویترز: دویچه بانک روابط خود با ترامپ را قطع می کند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۴:۱۸

طبق گفته سه مقام ارشد دویچه بانک آلمان، این بانک به دنبال راه هایی برای پایان دادن به رابطه خود با دونالد ترامپ پس از انتخابات ریاست جمهوری است چرا که از تبلیغات منفی ناشی از ارتباط با ترامپ خسته شده اند. / انتخاب

اعلام کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکایی-آسیایی از بایدن
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۳:۵۱

نشریه هیل نوشت: کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکایی-آسیایی اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری از بایدن حمایت می کند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۳:۳۶

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسماً آغاز شد

رای ۷۱ درصد اقلیت مسلمان آمریکا به بایدن است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۳:۳۴

براساس نظرسنجی کنسولگری مذاهب اسلامی آمریکا (CAIR) که یکی از بزرگترین سازمان های مسلمان غیردولتی کشور محسوب می شود، ۷۱ درصد جمعیت مسلمانان آمریکا در نظر دارند در انتخابات سوم نوامبر (امروز برابر با ۱۳ آبان) به بایدن از حزب دمکرات رأی دهند. در حالی که تنها ۱۸ درصد آنها برای رای دادن نظر به ترامپ دارند. براساس این نظرسنجی ۸۹ درصد مسلمانان راغب به حضور در انتخابات هستند و ۱۱ درصد از آنها به شرکت در این انتخابات تمایل نشان ندادند.

اوباما ترامپ را "دیکتاتوری بی ارزش" نامید
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۳:۰۲

باراک اوباما در واکنش به گزارش هایی مبنی بر اینکه ترامپ به محض پایان رای گیری و قبل از شمارش همه آراء، اعلام پیروزی زودهنگام خواهد کرد گفت: "او در چهار سال گذشته دیکتاتورها را در آغوش گرفته و اکنون، ظاهراً می گوید که ممکن است قبل از شمردن همه آراء اعلام پیروزی کند.  این چیزی نیست که شما بخواهید بشنوید، این کاری نیست که رهبر یک دموکراسی انجام می دهد.  این کاری است که یک دیکتاتور بی ارزش انجام می دهد. اگر کسی به دموکراسی اعتقاد داشته باشد، باید شمارش همه آراء را مطالبه کند."

توییتر: فقط ۷ رسانه مجازند نام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کنند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۲:۵۶

طبق بیانیه توییتر، برای اعلام رسمی نام برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها به ۷ رسانه ABC News، خبرگزاری AP، CNN، CBS News، «Decision Desk HQ»، Fox News و NBC News می‌توان اعتماد کرد. اگر خبرنگار یا هر کاربری در توییتر بدون استناد به یکی از منابع هفتگانه تایید شده، نتیجه انتخابات را توییت کند، ممکن است توییت او حذف یا نشر نشود. توییتر برای آن توییت پوستری نشر خواهد کرد که بر آن نوشته شده: «منابع رسمی هنوز نام برنده را اعلام نکرده‌اند»، بنابرین ذکر نام برنده به مرکز اطلاعات انتخابات در شبکه توییتر محول شده است.

دومین نتیجه رسمی انتخابات آمریکا / ترامپ در روستایی کوچک در نیوهمپشایر ۱۶ بر ۵ پیروز شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۲:۱۷

در «میلسفیلد» نیوهمپشایر، صندوق‌های رای در اولین دقایق بامداد امروز باز شد. براساس آن، ترامپ در آنجا با ۱۶ رای به پیروزی رسید و بایدن پنج رای به دست آورد.

قوانین انتخاباتی در نیوهمپشایر به مناطقی با کمتر از ۱۰۰ سکنه اجازه می‌دهد تا حوزه‌های اخذ رای را نیمه شب باز کنند و بعد از آنکه همه رای‌دهندگان ثبت نامی رای دادند، شعب را ببندند.

سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۱:۲۰

سخنان امروز رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات آمریکا به شرح زیر است: سیاست ما در قبال آمریکا مشخص است و با رفت و آمد اشخاص تغییری نمی‌کند. اینکه چه کسی برود و بیاید برای ما فرقی نمی‌کند. بله، حتماً با آمدن افراد تغییراتی ایجاد می‌شود اما این تغییرات به ما ربطی ندارد و کاری به آن نداریم.

قطع نظر از اینکه چه کسی در آمریکا انتخاب می‌شود، باید به این توجه کرد که رژیم آمریکا به شدت دچار انحطاط مدنی، اجتماعی و سیاسی و اخلاقی است. این را من به عنوان تحلیل نمی‌گویم، خود آمریکایی‌ها در کتاب‌هایی که در آنجا منتشر کردند، می‌گویند.

وقتی که کار یک رژیم به اینجا رسید، دیگر چندان عمر طولانی نخواهد داشت. برخی که سرکار بیایند ممکن است دیرتر موجب نابودی آن شوند و برخی دیگر این روند را تسریع بخشند.

ترامپ: اگر شمارش آرای پستی تا چند روز بعد از روز رای گیری ادامه یابد، تقلب حتمی است
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۰:۳۱

دونالد ترامپ باز هم به آرای پستی حمله کرد. وی که در پنسیلوانیا- یکی از ۵ ایالت کلیدی در انتخابات آمریکا- سخنرانی می‌کرد مسئولان این ایالت را تهدید کرد اگر شمارش آرای پستی سه روز بعد از روز انتخابات – سه‌شنبه- هم ادامه پیدا کند، دادگاه عالی را وارد میدان خواهد کرد چون حتماً تقلب صورت گرفته است.

ایالت‌های آمریکا با گارد ملی خود را برای ناآرامی‌های پس از انتخابات آماده کرده‌اند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۰:۲۵

در سراسر آمریکا، فرمانداران از گارد ملی خواسته‌اند تا در صورت ناآرامی و اعتراضات پیرامون انتخابات برای استقرار آماده باشند. به همین خاطر هزاران نیرو به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به نوشته روزنامه میلیتری تایمز، "چارلی بیکر"، فرماندار ماساچوست یک هزار تن از اعضای گارد ملی را به حالت آماده‌باش درآورده است.

"کیت براون"، فرماندار اورگان از امروز (سه‌شنبه) ساعت ۱۷ به وقت محلی به مدت ۲۴ ساعت وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و گارد ملی را به حالت آماده‌باش درآورده است.

بایدن به ترامپ: زمان آن رسیده که چمدانت را ببندی و به خانه بروی
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۱۰:۲۴

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در توئیتی با ابراز امیدواری به پیروزی خود مقابل ترامپ نوشت: «بیایید فردا یک پیام واضح به دونالد ترامپ بفرستیم: زمان آن رسیده که چمدانت را ببندی و به خانه بروی».

رئیس مجلس نمایندگان: در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات، آماده تصمیم‌گیری هستیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۹:۵۷

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به رادیو ملی آمریکا گفت در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات این کشور، کنگره آماده تصمیم‌گیری است. پلوسی گفت: ما می‌دانیم قانون چیست و متوجه نقش برجسته کنگره و بخصوص مجلس نمایندگان وقتی مسئله شمارش آراست، هستیم.

رئیس دموکرات مجلس در همین خصوص افزود: ما آماده هستیم. آمادگی داریم. ما خیلی وقت است که آماده‌ایم به خاطر این که شاهد بی‌مسئولیتی رئیس‌جمهور بوده‌ایم، بی‌احترامی او به قانون اساسی، به دموکراسی ما و به صحت انتخابات ما. بنابراین ما برای (مقابله با اقدامات) او آماده هستیم.

آمار نهایی آرای «پیش از موعد» انتخابات آمریکا: ۹۸ میلیون رای
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۹:۲۲

براساس گزارش "پروژه انتخابات آمریکا" در دانشگاه فلوریدا، ۹۸ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۹۷ آمریکایی تا روز دوشنبه آرای خود را به صندوق‌های رای انداخته‌ یا در انتخابات پستی شرکت کرده‌اند؛ آماری که حکایت از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات دوران معاصر آمریکا دارد.

این تعداد بی‌سابقه برابر با ۶۹ درصد از کل تعداد رای‌دهندگان در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که میزان مشارکت در انتخابات ۲۰۲۰ به راحتی از ۱۳۸ میلیون تنی که در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی شرکت کردند، خواهد گذشت. در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی تنها ۴۷ میلیون رای پیش از روز انتخابات اخذ شده بود.

۵ سناریوی احتمالی در صورت شکست ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۹:۱۷

اما اگر بایدن، نامزد دموکرات‌ها پیروز شود روز پس از انتخابات آمریکا با چه سناریوهایی احتمالی روبرو خواهد بود؟

نخستین سناریو: ترامپ شکست را می‌پذیرد

دومین سناریو: دخالت کاخ سفید در شمارش آرا

سومین سناریو: اختلاف بین رای‌دهندگان و مجمع گزینندگان

چهارمین سناریو: ترامپ شکست را قبول نمی‌کند

سناریوی پنجم: خودداری ترامپ از ترک کاخ سفید

نخستین شمارش آرا
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۸:۵۲

نتیجه انتخابات در روستای کوچک «دیک ویل ناچ»: ۵ نفر شرکت کردند؛ هر ۵ رای به بایدن

بایدن: احساس پیروزی دارم
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۸:۴۸

نامزد دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آخرین نطق تبلیغاتی خود در پیتسبورگ، جایی که نخستین برنامه انتخاباتی خود را در آوریل ۲۰۱۹ از همین شهر آغاز کرد، گفت احساس می‌کنم فردا برای یک پیروزی بزرگ گرد هم خواهیم آمد.

وی با بیان اینکه "پیام من ساده است"، ادامه داد: قدرت تغییر در این کشور در دستان شما است، تلاش‌های دونالد ترامپ برای من اهمیت ندارد، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رای دادن مردم این کشور شود. تمام.

وی تاکید کرد: ای مردم، هر کسی می‌داند که دونالد ترامپ کیست. بیایید به آنها نشان دهیم ما چه کسانی هستیم. ما امید را بر ترس، اتحاد را بر تفرقه، علم را بر تخیل و حقیقت را بر دروغ، دروغ پس از دروغ انتخاب می‌کنیم. بیایید عزت و نجابت را به کاخ سفید برگردانیم.

تلاش جمهوری‌خواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رأی ناکام ماند
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۱:۱۱

 یک قاضی فدرال در آمریکا تلاش جمهوری‌خواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رأی را که به دلیل کرونا به روشی جدید اخذ شده بودند ناکام گذاشت.

حزب جمهوری‌خواه در شکایتی مدعی شده بود اقدام برخی از شهروندان در دادن رأی بدون خروج از خودرو و حضور در داخل ساختمان محل رأی‌گیری غیرقانونی بوده و این آرا باید باطل شوند.

یک قاضی فدرال در ایالت تگزاس این شکایت حزب جمهوری‌خواه را رد کرد و تلاش آنها برای ابطال آرا را ناکام گذاشت.

 تبلیغات انتخاباتی ترامپ در روز انتخابات صفحه اصلی یوتیوب را به دست می گیرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۰:۴۰

بلومبرگ نوشت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و در روز انتخابات، صفحه اصلی یوتیوب قرار است فقط به نفع یک نامزد تبلیغ کند: دونالد ترامپ.

کمپین انتخاباتی ترامپ اوایل نوامبر فضای تبلیغاتی بالای وب سایت ویدیویی پربازدید کشور را خریداری کرد. این توافق تضمین می کند که ترامپ در روزهایی که رأی دهندگان در سراسر کشور آماده می شوند تا در 3 نوامبر به پای صندوق های اخذ رای بروند، تبلیغ خواهد شد.

یوتیوب، به صاحبان تبلیغات اجازه می دهد تا براساس عوامل مختلفی کاربران را هدف قرار دهند، البته اخیراً این گزینه ها را برای محتوای سیاسی محدود کرده است.

مدیران یوتیوب از اظهار نظر در مورد این قرارداد امتناع ورزیدند اما گفتند که خرید تبلیغات اصلی برای تبلیغ کنندگان سیاسی امری عادی است

ترامپ: اگر واکسن[کرونا] می خواهید، به من رای دهید
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۳:۴۸

نشریه هیل نوشت: ترامپ می گوید اگر واکسن[کرونا] می خواهید، به من رای دهید

مسدود کردن جاده ها با خودروهایی با پرچم تبلیغاتی ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۳:۱۶

نیویورک تایمز نوشت: خودروها و کامیون هایی که پرچم های تبلیغاتی کمپین ترامپ بر روی آن ها نصب شده با مسدود کردن جاده ها در ایالت های مختلف تنش ها را در روزهای منتهی به انتخابات افزایش می دهند.

یکی از مقام‌های ستاد بایدن: ترامپ شب انتخابات برنده اعلام نمی‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۳:۱۰

 آکسیوس گزارش داد:کارزار انتخاباتی بایدن برای یک شب انتخابات طولانی آماده می شود و به کل کشور و رسانه ها هشدار می دهد که قبل از شمارش همه آراء، هرگونه اعلام پیروزی از سوی ترامپ را نادیده بگیرند.

یکی از مقامات ستاد انتخاباتی «جو بایدن» نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده قادر به اعلام پیروزی خود نخواهد بود.

«جی او مالی دیلون» مدیر ستاد انتخابات جو بایدن در این زمینه گفت: «تحت هیچ سناریویی، دونالد ترامپ در شب برنده انتخابات اعلام نخواهد شد.»

ترامپ به دنبال لغو شمارش آراء پستی دیررس در پنسیلوانیا 
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۲:۵۷

آسوشیتد پرس نوشت: اشاره های ترامپ و کارزار انتخاباتی او نشان می دهد که آنها یک استراتژی حقوقی تهاجمی را دنبال خواهند کرد تا در پنسیلوانیا از شمارش آراء پستی دریافت شده در سه روز پس از انتخابات جلوگیری کنند. این دعوای حقوقی می تواند به دیوان عالی کشور کشیده شود، به ویژه اگر این آرا در این ایالت مهم میدان رقابت، تعیین کننده نتیجه نهایی باشند.

دادگاه عالی پنسیلوانیا اجازه داده است دریافت و شمارش آراء پستی تا 3 روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر ادامه یابد و دیوان عالی ایالات متحده این حکم را تایید و با درخواست لغو آن که توسط جمهوری خواهان مطرح شده بود، مخالفت کرد، اما چندین قاضی محافظه کار اظهار داشتند که پس از انتخابات می توانند مجدداً موضوع را بررسی کنند.

تهدید ترامپ برای اقدام حقوقی در حالی صورت می گیرد که وی در طی روزهای پایانی کارزار انتخاباتی خود در کل کشور و با اختلافی اندک در ایالت های مهم میدان نبرد از رقیب دموکرات جو بایدن عقب است.

تردید قاضی آمریکایی برای ابطال ۱۲۷ هزار رأی در ایالت تگزاس
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۲:۵۲

«اندرو هانن» از قضات فدرال ایالت تگزاس روز دوشنبه در خصوص درخواست جمهوری‌خواهان برای ابطال 127 هزار رأی اخذ شده در منطقه «هریس کانتی» که گفته می‌شود متمایل به دموکرات‌ها است، اعلام کرد شاکیان این پرونده «کار سختی» برای قانع کردن وی دارند و باید شواهد بیشتری برای اثبات ادعاهایشان علیه مسئولان برگزاری انتخابات در هریس کانتی ارائه کنند.

این قاضی فدرال تأکید کرد که شاکیان باید نشان دهند که «کریس کالینز» مسئول برگزاری انتخابات در منطقه هریس کانتی که به رأی‌دهندگان اجازه داده است که به‌صورت سواره (drive-through) در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند، برای این کار «انگیزه شوم» داشته است.

یک قاضی توقف شمارش آراء زودهنگام در شهرستان کلارک را رد کرد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۲:۰۵

سی ان ان نوشت: یک قاضی ایالت نوادا، دادخواست حزب جمهوری خواه برای متوقف کردن شمارش آراء زودهنگام شهرستان کلارک ( از جمله لاس وگاس) را رد کرد.

جو بایدن در واکنش به اخراج فائوچی از سوی ترامپ: من ایده بهتری دارم / ما رئیس جمهور را اخراج می کنیم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۱:۴۴

«جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور روز دوشنبه در یک تجمع انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد که بهترین راه برای جلوگیری از اخراج «آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا توسط دونالد ترامپ این است که ترامپ در انتخابات فردا از قدرت برکنار شود.

بایدن در واکنش به تهدیدات اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اخراج «آنتونی فائوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد: من یک ایده بهتر دارم: من را انتخاب کنید تا دکتر فائوچی را در سمتش حفظ کنم و همه با هم ترامپ را اخراج کنیم!

یک استاد علوم سیاسی و از نزدیکان بن زاید: ‌اگر کشورهای عربی در انتخابات آمریکا حق رای داشتند به ترامپ رای می دادند
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۱:۱۸

یک استاد علوم سیاسی و از نزدیکان محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، به طرفداری از ترامپ پرداخت.

عبدالخالق عبدالله، استاد علوم سیاسی و از نزدیکان محمد بن زاید در توئیتی در طرفداری از ترامپ نوشت: اگر شش کشور عربی حوزه خلیج {فارس} در انتخابات فردا در آمریکا حق رای داشتند، احتمالاً بیشتر به ترامپ رأی می دادند

ترامپ: وضعیت خوبی برای پیروزی در انتخابات دارم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۱:۱۱

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با رد نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی گفت که وضعیت خوبی برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد.

 المیادین: ثبت یک رکورد جدید در انتخابات آمریکا / تعداد آراء زودهنگام، معادل 69 درصد کل مشارکت در انتخابات 4 سال پیش
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۰:۴۹

المیادین نوشت: براساس گزارش پروژه انتخاباتی دانشگاه فلوریدا، بیش از 95 میلیون آمریکایی تا دوشنبه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند. این میزان استقبال از انتخابات که معادل 69 درصد کل مشارکت در انتخابات 2016 است آن هم یک روز قبل از رای گیری رسمی، راه را برای ثبت بیشترین مشارکت در انتخابات آمریکا در تاریخ معاصر، هموار می کند.

در این انتخابات رکوردهای زیادی زیادی شکسته می شود از میزان مشارکت گرفته تا هزینه های تبلیغاتی و موارد دیگ

نیویورک تایمز: پیروزی بایدن در فلوریدا در دستان سیاه پوستان
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۰:۲۲

نیویورک تایمز نوشت: پیروزی جو بایدن در فلوریدا ممکن است به این مسئله بستگی داشته باشد که آیا او می تواند کاهش مشارکت سیاه پوستان در انتخابات را که از 2012 تا 2016 اتفاق افتاده است، تغییر دهد یا نه. مشارکت پایین سیاه پوستان در انتخابات 4 سال قبل به ترامپ کمک کرد تا تنها با یک درصد اختلاف در این ایالت پیروز شود

هشدار توییتر به نامزدهای انتخاباتی آمریکا درباره ادعای پیروزی پیش از موعد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۰:۱۱

جروزالم پست نوشت: توییتر روز دوشنبه طرحی را اعلام کرد که بر اساس آن بر روی توییت های کاندیداهای انتخابات ایالات متحده و کمپین های انتخاباتی که پیش از اعلام نتایج رسمی ادعای پیروزی زود هنگام کنند، برچسب هشدار خواهد زد.

توییتر اعلام کرده اولویتش پوشش انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست و البته ممکن است اطلاعات گمراه کننده قابل توجهی در توییت‌ها وجود داشته باشد.

۳ یافته جدید در آخرین نظرسنجی ان‌بی‌سی-وال‌استریت‌ژورنال / رقابت میان ترامپ و بایدن در ایالت‌های خاکستری اصلی بسیار تنگاتنگ است
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۰:۰۳

آخرین نظرسنجی مشترک شبکه خبری «ان‌بی‌سی» و روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ که در سطح کشوری انجام شده به سه یافته اصلی دست پیدا کرده است. اول، رقابت میان «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» روند نسبتاً ثابتی داشته است. دوم، هنگامی که یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور مستقر باشد تحلیل داده‌ها روند دشوارتری دارد. سوم، رقابت میان ترامپ و بایدن در ایالت‌های خاکستری اصلی که سرنوشت انتخابات اکثراً در آنها تعیین می‌شود بسیار تنگاتنگ‌تر است.

در ۱۲ ایالت خاکستری که رقابتی‌ترند (ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، مین، میشیگان، مینه‌سوتا، نوادا، نیوهمپاشیر، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین) بایدن مجموعاً ۵ درصد از ترامپ جلوتر است. این نتیجه بر اساس مصاحبه ان‌بی‌سی و وال‌استریت‌ژورنال با ۸۰۰ رأی‌دهنده جدید در این ایالت‌ها به دست آمده است.

 

فاکس نیوز به نقل از منبع مطلع انتظامی: اطراف کاخ سفید فنس کشی خواهد شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۹:۴۸

یک منبع مطلع انتظامی روز دوشنبه به فاکس نیوز گفت، با شروع انتخابات در این هفته، فنس هایی در اطراف کاخ سفید نصب خواهد شد.

در حین ناآرامی های پس از قتل جورج فلوید، نیز حصارکشی مشابهی اطراف کاخ سفید انجام شد. این نرده ها 2 تا 3 متر ارتفاع داشتند

بایدن: به پیروزی خود مطمئن هستم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۹:۴۰

جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا در توییتر نوشت: رئیس جمهوری کشور ما در عمل به اساسی‌ترین وظیفه‌اش در قبال این ملت شکست خورده است: محافظت از ما. این غیرقابل بخشش است. نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین گفت، به پیروزی خود مطمئن است. او در ادامه گفت: من این کمپین را با گفتن اینکه ما در حال جنگیدن برای روح این ملت هستیم شروع کردم و امروز حتی به آن عمیق‌تر باور دارم. اما اشتباه نکنید. این جنگی است که در آن می‌توانیم پیروز شویم و پیروز خواهیم شد.

فرماندار پنسیلوانیا: مشخص شدن نتایج انتخابات ممکن است "چند روز" طول بکشد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۹:۲۰

نشریه خبری هیل نوشت: فرماندار پنسیلوانیا طی یک اطلاعیه جدید هشدار داد مشخص شدن نتایج انتخابات ممکن است "چند روز" طول بکشد.

 کتی بوکوار معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا نیز با بیان این اظهارات گفته است: تاکنون بیش از 2.4 میلیون نفر در این ایالت در رای گیری پستی شرکت کرده‌اند و پیش بینی من این است که تعداد آرا پستی نسبت به 2016 میلادی 10 برابر بیشتر خواهد بود، بنابر این زمان بیشتری برای شمارش کل آرا لازم است.

ترامپ: به محض پایان انتخابات، وکلایم را به "ایالت های چرخشی" می فرستم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۹:۰۷

واشنگتن پست نوشت: جمهوری خواهان در ایالت های چرخشی، در حال آماده کردن دعواهای حقوقی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات هستند.  ترامپ روز یکشنبه اظهار داشت که وی قصد دارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری را به سرعت به دادگاه ها بکشاند.

حامیان ترامپ سه‌شنبه شب در کاخ سفید تجمع می‌کنند
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۸:۵۳

سخنگوی کاخ سفید با اعلام اینکه دونالد ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، از تجمع هواداران وی در کاخ سفید در شب انتخابات (فردا شب به وقت محلی) خبر داد.

«کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در مصاحبه‌ای تأیید کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد سه‌شنبه شب مراسمی را با حضور هوادارانش در کاخ سفید برگزار کند.

سخنگوی کاخ سفید که با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفتگو می‌کرد، در خصوص تجمع هواداران ترامپ در کاخ سفید گفت: ما در کنار هم خواهیم بود. ما آنجا در کاخ سفید در واشنگتن دی‌سی حضور خواهیم یافت. رئیس‌جمهور [ترامپ] برای دومین دوره پیروز شده است.

گزارش رسانه بحرینی از نگاه متفاوت حاکمان عرب حاشیه خلیج فارس به انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۸:۵۱

پایگاه خبری مرآة البحرین در گزارشی نوشت:روز سه شنبه هفته جاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که این بار سرنوشت ساز به نظر می رسد برگزار می شود. همانند همه انتخابات های گذشته در آمریکا ، دولت های عربی حاشیه خلیج فارس با استفاده از لابی ها، کمک های مالی غیر مستقیم و بازوهای رسانه ای خود تلاش دارند که از یک نامزد خاص حمایت کنند تا در صورت پیروزی همین نامزد در چهار سال آینده حمایت های وی از سیاست هایشان را به همراه داشته باشند.

اما اختلافات شدید در بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سه نگاه و جریان مختلف را ایجاد کرده است: حامیان تداوم حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، حامیان پیروزی بایدن در انتخابات و جریان بی طرف با ترجیح پیروزی بایدن

آمادگی پلیس کالیفرنیا برای ناآرامی‌ احتمالی پساانتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۸:۰۰

در حالی که نگرانی‌ مقامات آمریکایی از وقوع ناآرامی بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور افزایش یافته است، اداره کلانتری بخش «اورنج» ایالت کالیفرنیا گفته برای هر‌گونه اعتراض و ناآرامی‌ احتمالی آماده است. سخنگوی این اداره کلانتری در کالیفرنیا گفته اداره آنان مرکز عملیات خود برای کنترل ناآرامی‌های احتمالی بعد از انتخابات را فعال خواهد کرد. یکی از کلانتر‌های این اداره در خصوص انتخابات امسال آمریکا گفته: «روشن است که در این فصل انتخاباتی شور و اشتیاق زیاد است.»

وی افزود: «آزادی بیان مسالمت‌آمیز همیشه مورد حمایت قرار می‌گیرد، اما اقداماتی که حق رأی هر فردی را محدود کند یا باعث خشونت و تباهی شود به سرعت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.»

نظرسنجی ها: بایدن در ایالت های چرخشی پیشتاز است
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۷:۴۷

نظرسنجی های آمریکایی حاکی از این است که «جو بایدن» نامزد دموکرات ریاست جمهوری، در ایالت های چرخشی، از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پیشتاز است و این می تواند با اختلاف زیاد اکثریت آراء را برای وی تضمین کند.

سایت «The Hil» در گزارشی نوشت: بایدن در شش نظرسنجی از رای دهندگان در «میشگان » که در پایان هفته منتشر شده است، پیشتاز است و در چهار مورد آنها بیش از ۵۰% است. همچنین بایدن در تمام پنج نظرسنجی از رای دهندگان در ایالت «ویسکانسین» با اختلاف ۳ تا ۱۱ نقطه پیشتاز است.

دستور قاضی آمریکایی برای تسریع در تحویل آرای پستی
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۷:۳۷

یک قاضی آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) به شرکت پست این کشور دستور داد اقدامات و تلاش برای تسریع در رساندن آرای غیرحضوری به مراکز شمارش تشدید شود.

سفیر آمریکا در اسرائیل: پیروزی ترامپ خاورمیانه را برای ۱۰۰ سال آینده تغییر می‌دهد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۷:۳۶

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد، اگر ترامپ برای دومین دور متوالی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود منطقه خاورمیانه را برای یک قرن آینده تغییر خواهد داد.

تظاهرات مردم مکزیک در مرز با آمریکا علیه دونالد ترامپ
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۷:۳۴

به گزارش اسپوتنیک، ده‌ها تن از مردم شهر تیخوانای مکزیک علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا دست به تظاهرات زدند. 

معترضان در برابر حصار جداکننده مرز مکزیک با آمریکا دست به تظاهرات زده و عروسکی از رئیس‌جمهوری ایالات متحده را آتش زدند. 

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین از آمریکایی‌ها خواستند تا در انتخابات پیش رو به «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات، رای بدهند. 

تلاش حامیان ترامپ برای اخلال در یکی از مراکز رأی‌گیری کالیفرنیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۵۵

هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا عصر یکشنبه به وقت محلی تلاش کردند مانع از ورود شهروندان به یکی از مراکز رأی‌گیری در ایالت کالیفرنیا شوند.

کاروان بزرگی از خودروهای حامل هواداران ترامپ، جاده منتهی به یکی از مراکز رأی‌‌گیری در منطقه «تِمِکولا» را بستند و شهروندان ناچار شدند با پلیس تماس بگیرند.

این افراد که از طریق پیام‌رسان توییتر این تجمع را ترتیب داده بودند، با وانت‌ها و خودروهای شاسی‌بلندی که پرچم کارزار ترامپ روی آن‌ها نصب شده بود در محل حاضر شدند.

تعداد شرکت‌کنندگان در این تجمع به بیش از چهار هزار نفر رسید و نهایتاً همگی آن‌ها به مجموعه ورزشی «رونالد ریگان» نقل مکان کردند.

زمان‌بندی رای‌گیری، شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۵۱

ساعت باز شدن و بسته شدن حوزه‌های رای‌گیری از ایالتی به ایالت دیگر و در برخی موارد بر اساس شهر یا بخش (کانتی) متفاوت است.

برخی از ایالت‌ها به افرادی که هنگام بسته شدن حوزه رای‌گیری هنوز در صف ایستاده‌اند، اجازه رای‌دادن می‌دهند و برخی دیگر نه.

اغلب حوزه‌های رای‌گیری در ایالت‌ها در ساعت ۶ صبح سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا (۱/۵ بعدازظهر سه‌شنبه به وقت تهران)  باز می‌شوند و  اغلب حوزه‌ها در ایالت‌ها تا ساعت ۱۱ شب روز سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا (۴.۵ صبح روز چهارشنبه به وقت تهران) بسته می‌شوند.

سحرخیزان در ایالت ورمونت در شرق آمریکا از ساعت ۵ صبح می‌توانند رای دهند. حوزه‌ها در برخی از نقاط ایالت‌های غربی آلاسکا و هاوایی  ساعت یک صبح روز چهارشنبه بسته می‌شوند.

آسیب شناسی رفتاری ترامپ؛ از کوچک شمردن تا انکار کرونا
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۳۹

نشریه آتلانتیک در گزارشی با آسیب شناسی رفتاری دونالد ترامپ نوشت: وی که کشورش رتبه نخست میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را دارد و در آغاز همه گیری، این بیماری را کم اهمیت جلوه می‌داد حالا وارد مرحله انکار آن شده و کرونا را تئوری توطئه می‌داند.

نیویورکر: ترامپ در داخل یا خارج از کاخ سفید همچنان منبع آشوب است
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۲۷

نیویورکر با تشریح رسوایی واترگیت که در نهایت به استعفای نیکسون منجر شد نوشت: به دنبال این رسوایی بیست و نه نفر از افراد نزدیک به دولت او محکوم شدند و تعدادی از مشاوران ارشدش از جمله دادستان وقت به زندان رفتند اما خود نیکسون از پیگرد قضایی جان سالم به در برد و جرلد فورد جانشین نیکسون سپتامبر ۱۹۷۴میلادی وی را عفو کرد.

تاکنون هیچ رئیس جمهوری در آمریکا با اتهامات جنایی متهم مواجه نبوده است اما در حالی که ترامپ برای حفظ کاخ سفید دست و پنجه نرم می کند او و اطرافیانش مطمئنا می دانند که اگر در انتخابات شکست بخورند مصونیتی که در دوران ریاست جمهوری اش از آن برخوردار بوده از بین خواهد رفت.

با توجه به ده ها تحقیقات و شکایتی که علیه او مطرح شده ممکن است در وضعیت خطرناک تری نسبت به آنچه که نیکسون با آن مواجه بود قرار داشته باشد.

احتمال تصفیه در تیم ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۲۵

پایگاه اینترنتی پولیتیکو به نقل از منابع آگاه عنوان کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاوران ارشدش در حال بررسی تغییرهای فراوان در تیم او در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. 

بنا به اظهارات این منابع که نخواستند نام‌شان فاش شود، این تغییر به‌مثابه نوعی پاکسازی کسانی تلقی می‌شود که با دیدگاه‌های ترامپ و سیاست‌گذاری‌هایش مخالف بوده و در آن تردید کرده‌اند. 

یک منبع آگاه دیگر نیز گفت که پیش از این هم قدرت بسیار متمرکز بر ترامپ و تیم محدودش در کاخ سفید بوده است. 

این منابع گفتند که حلقه اصلی تیم ترامپ تغییری نخواهد کرد اما بسیاری در این میان کنار گذاشته خواهند شد. 

واکنش ترامپ به درخواست هوادارانش برای اخراج فائوچی: بگذارید تا بعد از انتخابات صبر کنم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۳۰

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی در تجمع انتخاباتی خود که مثل همیشه پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت نشده بود، گفت کمی بعد از انتخابات «آنتونی فائوچی» از اعضای ارشد کارگروه مقابله با کرونا را اخراج می‌کند.

غروب یکشنبه به وقت آمریکا، ترامپ در سخنانی از پوشش رسانه‌ها از همه‌گیری کرونا انتقاد کرد و گفت بعد از انتخابات روز سه‌شنبه دیگر زیاد در این خصوص نخواهید شنید. به محض گفتن این سخنان، طرفداران ترامپ که بیشتر آن‌ها ماسک نزده بودند، با صدای بلند شعار «فائوچی را اخراج کن» سر دادند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، ترامپ هنگام شعار دادن آن‌ها ساکت ماند و بعد از آن رو به جمعیت گفت: به کسی (چیزی) نگویید، اما بگذارید تا کمی بعد از انتخابات صبر کنم...از توصیه شما ممنونم.

کاخ سفید از امروز در یک حصار بلند محصور می‌شود
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۹

خبرنگار شبکه خبری ان بی سی به نقل از یک مقام ارشد انتظامی گفت از دوشنبه کاخ سفید تحت تدابیر شدید امنیتی قرار می‌گیرد. همچنین به گفته مقامات پلیس مترو، ۲۵۰ نفر از نیروهای گارد ملی نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

ترامپ: ممکن است تقلب گسترده‌ای در انتخابات رخ دهد/ پیروزی زودهنگام اعلام نمی‌کنم
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۹

رئیس جمهور آمریکا یکشنبه این ادعا را رد کرد که او قصد اعلام پیروزی زودهنگام در انتخابات را دارد. ترامپ در عین حال گفت: جمهوریخواهان چالش های حقوقی و قانونی را برای جلوگیری از شمارش آرا پستی پس از روز انتخابات آغاز خواهند کرد و مانع از شمارش آرا پستی در روز پس از انتخابات خواهند شد.

واکنش بایدن به احتمال اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ: نمی‌گذاریم ترامپ انتخابات را بدزدد
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۸

بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به خبر اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ، گفت: رئیس جمهوری قرار نیست این انتخابات را بدزدد. اگرچه ترامپ خبر پیروزی زودهنگام را در شارلوت کارولینای شمالی تکذیب کرد اما نسبت به شمارش آرای تاخیری به عنوان یک فاجعه یاد کرد و گفت کارزار مبارزاتی وی قصد دارد با این مساله مبارزه کند. به محض پایان انتخابات ، ما با وکلای خود در تعامل خواهیم بود.

علی مطهری: بایدن پیروز شود، تندروها در ایران رأی نمی‌آورند
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۷

علی مطهری گفت: اگر ترامپ انتخاب شود و همین راهش را دنبال کند و مشکلات ما هم پا‌برجا باشد، فضای سرد سیاسی ادامه می‌یابد و کاهش چشمگیر حضور مردم در انتخابات مجلس تکرار می‌شود. بخشی از مردم به این نتیجه رسیده‌اند که انتخاب ما تأثیری بر وضعیت کنونی ندارد و به همین دلیل مشارکت پایین خواهد بود؛ اما اگر بایدن پیروز شود، فکر می‌کنم با توجه به اینکه گشایش هرچند اندکی در وضع اقتصادی ایجاد می‌شود و حداقل شرایط سخت‌تر نمی‌شود و مقداری تأثیر برجام احساس خواهد شد، مردم به بهبود وضع معیشت خود امیدوار می‌شوند و مشارکت بیشتری در انتخابات سال آینده خواهند داشت و اگر مشارکت بالا باشد و قشر خاکستری وارد انتخابات بشوند، طبعا تندروها رأی نمی‌آورند و فرد معتدلی رأی می‌آورد. البته ما نباید مسیر کلی خود را متأثر از انتخابات آمریکا بدانیم؛ اما به هر حال انتخابات این کشور بر همه دنیا و به‌خصوص ایران تأثیر می‌گذارد.

حمایت ترامپ از مزاحمان اتوبوس بایدن / طرفداران بایدن در ویرجینیا بنرهای ترامپ را به آتش کشیدند
۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۳:۲۶

رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود در واکنش به بیانیه اف بی آی که گفته است درباره حادثه مزاحمت برای اتوبوس تبلیغاتی حامل جو بایدن تحقیق می‌کند، نوشت: به نظر من، این میهن پرستان هیچ کار اشتباهی نکردند.

در همین حال، "جو بایدن"، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ایجاد مزاحمت طرفداران دونالد ترامپ برای یکی از اتوبوس‌های ستاد انتخاباتی خود در بزرگراهی در تگزاس انتقاد کرد. بایدن خطاب به حامیان خود در فیلادلفیا گفت: "ما هرگز چنین چیزی ندیده ایم -- حداقل ما هرگز رئیس جمهوری نداشته ایم که فکر کند این کار خوبی است".

از سوی دیگر ، طرفداران بایدن هم در منطقه ریچموند ایالت ویرجینیا پرچم‌ها و بنرهای ترامپ را به آتش کشیدند.

 

نظرات بینندگان