arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹
نیویورک تایمز:

امید ترامپ این است که در اوهایو برنده شود و نتایج در فلوریدا آنقدر نزدیک باشد که بایدن نتواند شب انتخابات اعلام پیروزی کند / در این صورت، ترامپ فرصت مناسبی دارد که بگوید آرای پستی نامعتبر است

ترامپ در سخنرانی خود در یک تجمع انتخاباتی حملات بی اساسی به روند انتخابات کرد. هفته گذشته، وی بدون هیچ مدرک واقعی ادعا کرد که "هر روز، تقلب در آرا انجام می‌شود. " این تنها بخشی از رویه مداوم او در زیر سوال بردن صحت انتخابات است. مشاوران ترامپ گفتند که بهترین امید آن‌ها این است که رئیس جمهور در ایالت اوهایو برنده شود و نتایج در فلوریدا آنقدر به هم نزدیک باشد که بایدن نتواند شب انتخابات اعلام پیروزی کند. این وضعیت به ترامپ فضای مناسبی برای غیر معتبر شمردن آراء پستی شمارش نشده می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفته گذشته به روایت آمار

نیویورک تایمز نوشت: کارزار انتخاباتی بایدن در مرحله آخر رقابت‌های انتخاباتی امسال، بر فضای رسانه‌ای پولی مسلط است. بر اساس گزارش Advertising Analytics (یک شرکت ردیابی تبلیغات)، کمپین بایدن طی هفته گذشته در تلویزیون و رادیو، ۶۲ میلیون دلار هزینه کرده است، در حالی که این رقم برای کمپین انتخاباتی ترامپ فقط حدود ۱۵.۵ میلیون دلار است. این برتری در فیس بوک نیز وجود دارد، جایی که کارزار انتخاباتی بایدن ۹.۹ میلیون دلار در هفته گذشته هزینه کرده است و مبارزات انتخاباتی ترامپ، ۴.۷ میلیون دلار.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: حضور گسترده مردم در محل‌های مشخص شده برای رای گیری زودهنگام و افزایش شدید آراء غیر حضوری طی این هفته، درستی پیشبینی مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو را تایید کرد. در تگزاس که یک ایالت میدان رقابت محسوب می‌شود، از جمعه بیش از ۹ میلیون رأی داده شده است که بیش از کل آراء اخذ شده این ایالت در انتخابات ۲۰۱۶ است.

نظرسنجی‌های منتشر شده در این هفته همچنان نشان دهنده برتری بایدن در سراسر کشور و یک مزیت قدرتمند در بیشتر ایالت‌های مهم میدان نبرد است. نتایج نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج Siena در کارولینای شمالی برتری سه درصدی بایدن را نشان می‌دهد و بر اساس نظرسنجی جداگانه Times / Siena در میشیگان نیز بایدن ۸ درصد از رقیب خود پیش افتاده است.

سرانجام انتخابات ریاست جمهوری که فرایند آن نزدیک به دو سال پیش به طور جدی آغاز شده بود، فرا رسید. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد همانطور که از مراحل آغازین انتخابات به نظر می‌رسید این رقابت‌ها به نوعی رفراندوم ماندن یا رفتن ترامپ است. نکته جدید این است که رأی دهندگان نحوه مدیریت ترامپ در همه گیری کرونا را نیز ارزیابی می‌کنند. دموکرات‌ها معتقدند که آن‌ها شانس بیشتری برای کسب ۲۷۰ رأی الکترال از طریق پیروزی در ایالت‌های غرب میانه، جنوب غربی و حتی ایالت‌های کمربند خورشید (ایالت‌های جنوبی آمریکا که از شرق به غرب آمریکا کشیده شده‌اند)، دارند. کارزار انتخاباتی ترامپ شرایط سخت او برای کسب آراء الکترال را تصدیق می‌کند، اما معتقد است که مشارکت بالا در روز انتخابات می‌تواند همانند سال ۲۰۱۶ به پیروزی ترامپ کمک کند. با این حال، آنچه در روز سه شنبه اتفاق می‌افتد ممکن است آغاز فصل دیگری از این انتخابات باشد و نه به معنای پایان آن.

علیرغم تمام تلاش‌های دو طرف در مرحله آخر رقابت‌های انتخاباتی، هر دو رقیب در حال آماده شدن برای یک نبرد حقوقی طولانی مدت هستند. ترامپ با القا اینکه دیوان عالی که هم اکنون سه قاضی منتخب او در آن حضور دارند، ممکن است در امور مربوط به انتخابات از او حمایت کند، در متشنج کردن جو سهیم بوده است.

سه شنبه سوم نوامبر واقعیت و افسانه را از هم متمایز خواهد کرد. همچنین به سوالی که چهار سال بر فضای سیاسی تسلط داشته است پاسخ خواهد داد: آیا انتخاب ترامپ در سال ۲۰۱۶ طوفانی انتخاباتی بود یا نشانه‌ای از یک تردستی سیاسی که دوباره آماده به شگفتی واداشتن همگان است؟

پیام پایانی ترامپ: هانتر بایدن و ویروس کرونا
ترامپ، که معمولا به سخنرانی از پیش آماده شده پایبند نیست، در هفته‌های آخر تبلیغات پیام پایانی مشخصی را به رای دهندگان ارائه نکرده است. در عوض، سخنرانی‌های متلاطم و بی سر و ته او بیشتر شبیه یک بشقاب است که از هرچیزی، کمی درآن قرار داده باشند.

ویروس کرونا، ویروس دروغین!
پیام اصلی وی به طرفدارانش این است که چشم و گوش خود را نادیده بگیرند و به او اعتماد کنند که می‌گوید بدترین بیماری همه گیر جهان پایان یافته است و اینکه ویروسی که منجر به مرگ ۲۳۰۰۰۰ آمریکایی شده، در واقع اصلا کشنده نیست. آقای ترامپ هفته گذشته در تجمع انتخاباتی در شهر اوما‌ها در ایالت نبراسکا از کثرت اخبار درباره کرونا گلایه کرد و گفت: "من قبلا مبتلا شدم و الآن اینجا هستم، درست است؟ " انتقاد از وسواس رسانه‌ها در مورد ویروس کرونا نیز اعتراف به این مسئله است که او نتوانسته است مشکلات مربوط به همه گیری کرونا ر. پشت سر بگذارد، یا همانطور که در گذشته می‌توانست رسانه‌ها رو طوری منحرف کند که جلوی پوشش خبری آن را بگیرد.

آنچه او می‌خواهد در مورد آن صحبت کند هانتر بایدن است.

کمپین انتخاباتی ترامپ همیشه امیدوار بود که بتواند بایدن و خانواده اش را فاسد توصیف کند، همان شیوه‌ای که چهار سال پیش با هیلاری کلینتون انجام دادند. اما این ماجرا هنوز رها نشده است و آقای ترامپ غالباً شکایت می‌کند که نمی‌تواند "رسانه‌های اصلی" را وادار کند گزارش غیر مستند روزنامه نیویورک پست که بر اساس اطلاعات تایید نشده منتشر شده بود را پوشش دهند. او همچنین قبول نمی‌کند که صحبت درباره این موضوع برای او فایده‌ای ندارد و توصیه‌های جمهوری خواهان برای عدم تمرکز بر آن را نیز نادیده می‌گیرد. او روز پنجشنبه در یک تجمع درشهر تامپا در ایالت فلوریدا گفت: "همه متخصصان با من تماس می‌گیرند، درست است، کسانی که شش، هفت، هشت بار برای ریاست جمهوری نامزد شده اند، ولی هرگز از دور اول عبور نکرده اند، به من می‌گویند آقا، شما نباید در مورد هانتر صحبت کنید... شما نباید در مورد بایدن چیز‌های بدی بگویید، زیرا هیچ کس اهمیتی نمی‌دهد. اما من با نظر آن‌ها مخالفم. می‌دانید، شاید به همین دلیل من اینجا هستم و آن‌ها نیستند."

حمله به انتخابات
ترامپ در سخنرانی خود در یک تجمع انتخاباتی حملات بی اساسی به روند انتخابات کرد. هفته گذشته، وی بدون هیچ مدرک واقعی ادعا کرد که "هر روز، تقلب در آرا انجام می‌شود. " این تنها بخشی از رویه مداوم او در زیر سوال بردن صحت انتخابات است. مشاوران ترامپ گفتند که بهترین امید آن‌ها این است که رئیس جمهور در ایالت اوهایو برنده شود و نتایج در فلوریدا آنقدر به هم نزدیک باشد که بایدن نتواند شب انتخابات اعلام پیروزی کند. این وضعیت به ترامپ فضای مناسبی برای غیر معتبر شمردن آراء پستی شمارش نشده می‌دهد.

پیام پایانی بایدن: می‌خواهید ترامپ را بشناسید، مدیریتش در همه گیری کرونا را ببینید
کارزار انتخاباتی بایدن بر این باور است که در آخرین مرحله تبلیغات انتخاباتی باید بر مدیریت ترامپ در همه گیری کرونا تمرکز کند، چرا که هر چیزی از ترامپ و دولتش از نظر رای دهندگان ناپسند است را می‌توان در نحوه مدیریت او طی همه گیری کرونا دید. بایدن برنامه سفر خود را به ایالاتی مانند آیووا، جورجیا و میشیگان افزایش داده است.

کمپین بایدن چندین فاکتور دارد که در روز انتخابات مورد بررسی قرار می‌دهد تا قضاوت کند آیا پپیروز شده اند یا کمپین برای مدت طولانی تری درگیر است.

اولین نشانه از شکست نهایی کلینتون در سال ۲۰۱۶، مشارکت پایین رای دهندگان دموکرات در انتخابات بود. برای بایدن، این اولین چیزی است که کارزار انتخابی او به دنبال تغییر آن است. ایالت‌های میدان نبرد مانند کارولینای شمالی و فلوریدا اولین آزمون‌های بزرگ در ۳ نوامبر خواهند بود، زیرا انتظار می‌رود آراء نسبتاً سریع شمارش شود. در این ایالت ها، به دنبال میزان مشارکت در میان رای دهندگان سیاه پوست باشید این می‌تواند معیار خوبی برای سنجش میزان مشارکت دموکرات‌ها در روز انتخابات باشد.

بایدن مسیر‌های مختلفی برای پیروزی دارد و هر دو کمپین آن را می‌دانند. سناریوی رویایی شامل پیروزی‌های زودهنگام در فلوریدا و کارولینای شمالی است، که منجر به مسدود کردن راه ترامپ برای کسب ۲۷۰ رای الکترال می‌شود.

سناریوی دوم این است که پیروزی بایدن در شب انتخابات در جورجیا و آریزونا که از ایالت‌های میدان نبرد هستند اعلام شود، جایی که بایدن می‌تواند رای‌های الکترالی را به دست آورد که ترامپ در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب آن‌ها شده بود.

بدترین سناریو این است همه راه‌های دیگر شکست بخورد، در این صورت باز هم بایدن با پیروزی در ایالت‌های غرب میانه می‌تواند برنده انتخابات باشد. ایالت‌های میشیگان و پنسیلوانیا گفته اند که شمارش آراء چند روز طول می‌کشد.

حزب سازی
ممکن است سه شنبه سوم نوامبر نه تنها روز پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، بلکه آغاز موجی از قدرت گرفتن دموکرات هادر سراسر کشور باشد. در هفته گذشته، بایدن به ایالاتی مانند آیووا و جورجیا گرایش پیدا کرده است که برای دموکرات‌هایی که می‌خواهند کنترل سنا را بدست آورند بسیار مهم است. اگر بایدن پیروز شود و اکثریت کنگره نیز به دموکرات‌ها برسد، حزب دموکرات کاملا در اختیار او قرار خواهد گرفت، حتی اگر با اختلافات شدید ایدئولوژیک دست و پنجه نرم کند. این همچنین به دموکرات‌ها فرصتی می‌دهد تا حضور کمرنگ چندین ساله خود در مجالس قانونگذاری ایالت‌ها را نیز جبران کنند. این‌ها همه برای دموکرات‌ها و بایدن روی میز است و به زودی مشخص خواهد شد که آیا آن‌ها از این فرصت استفاده کردند یا نه.

نظرات بینندگان