arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹

تردید قاضی آمریکایی برای ابطال ۱۲۷ هزار رأی در ایالت تگزاس: جمهوری‌خواهان باید شواهد قانع‌کننده‌ای برای اثبات ادعای خود ارائه کنند

«اندرو هانن» از قضات فدرال ایالت تگزاس روز دوشنبه در خصوص درخواست جمهوری‌خواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رأی اخذ شده در منطقه «هریس کانتی» که گفته می‌شود متمایل به دموکرات‌ها است، اعلام کرد شاکیان این پرونده «کار سختی» برای قانع کردن وی دارند و باید شواهد بیشتری برای اثبات ادعاهایشان علیه مسئولان برگزاری انتخابات در هریس کانتی ارائه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک قاضی فدرال در ایالت تگزاس اعلام کرد که جمهوری‌خواهان باید شواهد قانع‌کننده‌ای برای اثبات ادعای خود مبنی بر باطل بودن ۱۲۷ هزار رأی اخذ شده در یکی از مناطق متمایل به دموکرات‌ها در این ایالت ارائه کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، «اندرو هانن» از قضات فدرال ایالت تگزاس روز دوشنبه در خصوص درخواست جمهوری‌خواهان برای ابطال 127 هزار رأی اخذ شده در منطقه «هریس کانتی» که گفته می‌شود متمایل به دموکرات‌ها است، اعلام کرد شاکیان این پرونده «کار سختی» برای قانع کردن وی دارند و باید شواهد بیشتری برای اثبات ادعاهایشان علیه مسئولان برگزاری انتخابات در هریس کانتی ارائه کنند.

این قاضی فدرال تأکید کرد که شاکیان باید نشان دهند که «کریس کالینز» مسئول برگزاری انتخابات در منطقه هریس کانتی که به رأی‌دهندگان اجازه داده است که به‌صورت سواره (drive-through) در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کنند، برای این کار «انگیزه شوم» داشته است.

این شکایت روز چهارشنبه از سوی تنی چند از جمهوری‌خواهان ایالت تگزاس از جمله «استیو تاث» نماینده این ایالت در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شد.

روز گذشته دادگاه عالی ایالت تگزاس شکایتی را که از سوی همین افراد علیه مسئولان برگزاری انتخابات در منطقه هریس کانتی مطرح شده بود، رد کرد.

منطقه هریس کانتی در جنوب ایالت تگزاس با 4.7 میلیون نفر (یک‌ششم جمعیت ایالت) یکی از مناطق تأثیرگذار ایالت تگزاس در انتخبات به شمار می‌رود.

ایالت تگزاس که دومین ایالت پرجمعیت آمریکاست، به‌طور سنتی یک ایالت جمهوری‌خواه محسوب می‌شود اما برخی نظرسنجی‌ها حکایت از این دارند که جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری شانس بیشتری برای پیروزی در ایالت تگزاس و در اختیار گرفتن 38 رأی الکترال این ایالت دارد؛ اتفاقی که اگر رخ دهد احتمالاً به معنای شکست ترامپ در انتخابات آمریکا خواهد بود.

فرمانداری ایالت تگزاس روز جمعه اعلام کرد تا صبح همان روز به وقت محلی بالغ بر 9 میلیون نفر از شهروندان این ایالت به صورت حضوری یا پستی در رأی‌گیری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که روز سه‌شنبه سوم نوامبر (13 آبان) برگزار می‌شود، شرکت کرده‌اند که این رقم بالاتر از کل آرای اخذ شده در این ایالت در انتخابات ریاست جمهوری گذشته است.

نظرات بینندگان