arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹

نادر انقطاع، دانشمند ایرانی-آمریکایی، برنده جایزه فیزیک اسحاق نیوتن شد

دکتر نادر انقطاع، فیزیکدان ایرانی-آمریکایی به علت تحقیقاتش در زمینه الکترومغناطیس، فراماده و نانوتکنولوژی برنده مدال علمی موسسه فیزیک اسحاق نیوتن سال ۲۰۲۰ شده است. انقطاع پژوهشگر و مدرس فیزیک دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است. او که متولد چهارراه عزیزخان در خیابان حافظ تهران است، در سال ۱۳۵۷ - تنها چند هفته مانده به پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ - در سن ۲۳ سالگی و پس از کسب مدرک لیسانس خود از دانشگاه تهران، ایران را به مقصد آمریکا و تحصیل در دانشگاه تکنولوژی کالیفرنیا ترک کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر نادر انقطاع، فیزیکدان ایرانی-آمریکایی به علت تحقیقاتش در زمینه الکترومغناطیس، فراماده و نانوتکنولوژی برنده مدال علمی موسسه فیزیک اسحاق نیوتن سال ۲۰۲۰ شده است.

موسسه فیزیک بریتانیا در توضیح دستاوردهای علمی آقای انقطاع نوشته تحقیقات او در زمینه فراماده و بر هم‌کنش‌های نور و ماده" ( Light-matter Interactions) موجب نگرش و رویکرد جدیدی در این عرصه فیزیک شده است.

مدال اسحاق نیوتن موسسه فیزیک بریتانیا هر سال به یک فیزیکدان که تحقیقات برجسته او افق این رشته علمی را گسترده‌تر کرده باشد اهدا می‌شود.

نادر انقطاع از دانمشندان شناخته شده رشته نانوتکنولوژی در جهان محسوب می‌شود که توانسته یافته‌های جدیدی را به عرصه الکترومغناطیس در فیزیک عرضه کند. تحقیقات او در زمینه متامواد و نقش نور در نانو تکنولوژی، بر رشته‌های متعددی از نجوم و علوم کامپیوتر گرفته تا پزشکی و فنون ارتباطات تاثیر گذاشته است.

آقای انقطاع پژوهشگر و مدرس فیزیک دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است. او که متولد چهارراه عزیزخان در خیابان حافظ تهران است، در سال ۱۳۵۷ - تنها چند هفته مانده به پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ - در سن ۲۳ سالگی و پس از کسب مدرک لیسانس خود از دانشگاه تهران، ایران را به مقصد آمریکا و تحصیل در دانشگاه تکنولوژی کالیفرنیا ترک کرد.

نظرات بینندگان