arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱

آیت الله مهدوی کنی: وزیر ارشاد به من گفت، مي خواهيم با آوردن برخي فاسدها از افسد جلوگيري كنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آيت الله مهدوي كني در يكي از جلسات درس اخلاق خود پيش از سال 91 در مسجد دانشگاه امام صادق(ع)، با انتقاد شديد از برخي فيلم ها و برنامه هاي سينما و تلويزيون، تاكيد كرد: واقعا علما از برخي جشنواره ها ناراحتند.

رئيس جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه "به كساني جايزه مي دهند كه خيلي شايستگي اين جايزه ها را ندارند"، افزود: حالا جلويشان را نمي گيريد هيچي! جايزه هم به آنان مي دهيد؟!

آيت الله مهدوي كني در ادامه با انتقاد از برخي برنامه هاي نامطلوب صدا و سيما، در پاسخ به يك شبهه تبليغاتي تصريح كرد: به دليل اينكه رئيس راديو و تلويزيون منصوب مقام معظم رهبري است، گاهي به ايشون هم عرض مي كنيم؛ مي گويند آقا اعتراض كنيد. ايشان مي گويند اينطور نيست كه زير نظر من است همه اش درست است، من كه به همه چيز آن اشراف ندارم و اينكه بالاي سر هر برنامه اي بروم ببينم چكار مي كنند.

وي در تكميل اين موضوع افزود: برنامه سازان هم كه از عالم بالا نازل نمي شوند، همين آدم ها هستند ديگر. همين شماها هستيد كه مي رويد در تلويزيون. بعد خراب مي كنيد! (خنده حضار)

آيت الله مهدوي كني در ادامه با بيان توجيه يكي از وزراي پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي در دادن مجوز به برخي فيلم هاي مبتذل، عنوان كرد: وقتي آقاي .... وزير بود مي گفت مي خواهيم با آوردن برخي فاسدها از افسد جلوگيري كنيم. من به وي گفتم شما كه مي گوييد پخش اين فيلمها دفع افسد به فاسد است، شما را به خدا مي تواني در روز قيامت شهادت بدهيد كه خدايا من ده تا فيلم آوردم كه فاسد بود اما جلوي ده تا فيلم افسد را گرفتم؟

واقعا شهادت  مي تواني بدهي كه اين ده تا فيلم را آوردي و افسدها را، بدترها را جلويش را گرفتي؟ گفت "نمي توانم بگويم. بيني و بين الله نمي توانم همچين شهادتي بدهم!"

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه شما جوانان بايد طوري خود را بسازيد كه جمهوري اسلامي را هم نمونه و الگو كنيد، اظهار داشت: همه ما اهل علم و فكر هستيم. آدمي نيستيم كه بگوييم كنار و گوشه بايد بنشينيم و بگوييم كاري نبايد كرد. اصلا دانشگاه را درست كرديم براي همين كه تربيت كنيم افرادي را كه به درد كار و فعاليت بخورند.

نظرات بینندگان