arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت‌الله هاشمی؛ ۱۸ آبان ۱۳۷۶: نقدی [فرمانده حفاظت اطلاعات ناجا] گزارشی به منظور توجیه اقدامات افراطی داد؛ معتقد است هدف شهرداری خلق طبقه مرفه بوده

خاطرات آیت الله هاشمی: شام میهمان رهبری بودم. درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام، سفر عُمره من، مسئله آقای آذری [قمی] و تحرکات ضدرهبری و ضدولایت‌فقیه، انتخابات خبرگان و گزارش‌های نادرست آقای [محمدرضا] نقدی و تندروی‌های رسانه‌های منتقد به ایشان صحبت‌کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۵ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است

 

آقای [محمدرضا] نقدی، [فرمانده حفاظت اطلاعات] از ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. گزارشی از نتایج تحقیقات در مورد تخلفات شهرداری تهران داد؛ به منظور توجیه اقدامات افراطی‌که اثر بسیار منفی دارد. معتقد است که هدف شهردار، آوردن فرهنگ غربی و تضعیف فرهنگ انقلاب و خلق طبقه مرفه جدید بوده؛ با این دید، بسیاری از خدمات را منفی می‌بیند و پرونده‌سازی‌کرده است.
از اینکه نام افراد و اظهارات نادرست بعضی از متهمین شهرداری علیه شخصیت‌های دیگر را در گزارش‌ها آورده‌اند، عذرخواهی‌کرد و گفت، آن‌ها برای اینکه شریک جرم برای خودشان پیدا کنند، اسم بزرگان و مسئولان را آورده‌اند و معلوم است که خلاف گفته‌اند؛ منجمله اسم [حسن] روحانی، [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [سیدمحمد] خاتمی، [علی‌اکبر] ولایتی و [علی] فلاحیان و... نصیحتش‌کردم که افراط‌کاری نکند و بدرفتاری با متهمان نکند و خدمات ارزشمند آنها را ببیند و عیوب را بزرگ نکند.
آقای [احمد] زمانیان، نماینده سابق نهاوند آمد. مسئول مرکز تحقیقات [و پژوهش‌های] قوه قضاییه است. از ضعف آقای [محمد] یزدی، [رئیس قوه قضاییه] و نابسامانی دستگاه قضایی و به خصوص زندانی‌ها گفت. آقای [مرتضی] محمدخان، [رئیس‌کل گمرک] آمد. از برخورد نادرست دیوان محاسبات شکایت داشت و از ضعف عملکرد [آقای حسین نمازی]، وزیر جدید [امور اقتصادی و] دارایی‌گفت و از ناتمام ماندن برنامه سازندگی اظهار نگرانی‌کرد.
عصر دکتر [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد و برای مقابله با مزاحمت‌های وزارت علوم نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی استمدادکرد. آقای وکیلی آمد و گزارشی از چشم انداز آب برای سال ۱۴۰۰ از زمان مسئولیت خودش آورد و از حذف اعتبارات پنجاه سد جدید انتقاد داشت و از احتمال آماده نشدن ساختمان اجلاس سران [سازمان کنفرانس] اسلامی، اظهار نگرانی‌کرد.
[اعضای هیئت مدیره] انجمن تحقیقات اقتصاد انرژی آمدند و برای همکاری با مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارآمادگی‌کردند. شام میهمان رهبری بودم. درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام، سفر عُمره من، مسئله آقای آذری [قمی] و تحرکات ضدرهبری و ضدولایت‌فقیه، انتخابات خبرگان و گزارش‌های نادرست آقای [محمدرضا] نقدی و تندروی‌های رسانه‌های منتقد به ایشان صحبت‌کردیم.

نظرات بینندگان