arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

علامت‌هایی که نشان می‌دهند سلامتی شما در خطر است (قسمت ششم)

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترس‌های سلامتی به خصوص هنگامی که به طور غیر منتظره‌ای از راه برسند واقعاً ناراحت کننده هستند. به همین دلیل است که، هر زمان که تغییرات عمده‌ای در سلامتی جسمی خود مشاهده کردید، گرفتن نظر یک متخصص هوشمندانه است.

 

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، برخی نشانه‌ها در بدن انسان‌ها وجود دارند که می‌توانند به آن‌ها درباره خطرات جدی هشدار دهند. توجه به این نشانه‌ها می‌تواند برای حفظ سلامتی بسیار مهم باشد:

علامت

گم کردن وسایل

طبیعتاً همه ما هر از گاهی کلید‌های خود را گم می‌کنیم. اما اگر به طور مرتب وسایل روزمره را گم می‌کنید، ممکن است بخواهید دلیل اصلی آن را بررسی کنید. این ویژگی می‌تواند یکی از علائم بیماری آلزایمر باشد. به همین ترتیب، وقتی اشیاپئ را پیدا می‌کنید، ممکن است در مکان‌های عجیب و غریب یا غیر منتظره‌ای باشند و باید به پزشک مراجعه کنید.

وزن

افزایش وزن بدون دلیل

آیا بدون دلیل واضحی وزن اضافه کرده اید؟ اگر رژیم و سبک زندگی شما ثابت مانده است، اما مقداری وزن اضافه کرده اید، شاید بخواهید دلیل آن را بررسی کنید. شرایط زیادی وجود دارد که این مشکل را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، افزایش وزن غیر قابل توضیح می‌تواند از علائم کیست تخمدان در زنان باشد.

بلعیدن

در بلعیدن غذا مشکل دارید

آیا سخت است که غذای مورد علاقه خود را قورت دهید؟ مشکل در بلع، علائم اصلی سرطان مری است. ممکن است متوجه شوید که مجبورید غذای خود را بیش از حد معمول بجوید یا هنگام غذا خوردن مشکل دارید. اگرچه ممکن است دلایل اساسی دیگری نیز برای این مشکل وجود داشته باشد، ارزش آن را دارد که با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

قوز
نمی‌توانید صاف بایستد

آیا بیش از حد معمول قوز می‌کنید؟ عدم صاف ایستادن می‌تواند نشانه هشدار اولیه بیماری پارکینسون باشد. خم شدن به سمت جلو یا خم شدن هنگام راه رفتن یا ایستادن می‌تواند یک مشکل جدی باشد. البته مواردی مانند سفتی عضلات و مشکلات مفصلی نیز ممکن است در این موضوع مقصر باشد.

نظرات بینندگان