arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

عدم تمایل میت رامنی برای فعالیت در کابینه بایدن / بلینکن گزینه وزارت خارجه؟

میت رامنی سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا سه شنبه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران هرگونه احتمال همکاری با کابینه جو بایدن را رد کرده است. رامنی گفت: من در برنامه تیم بایدن برای فعالیت در کابینه قرار ندارم و هیچ پست و موقعیتی را نیز قبول نخواهم کرد. من هیچ برنامه ای ندارم تا بخشی از دولت بایدن باشم. می خواهم در این دوره به عنوان سناتور فعالیت کنم و کسی چه می داند شاید یک دوره دیگر نیز به ایالت بزرگ مان خدمت کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا احتمال قبول پست در کابینه جو بایدن را رد کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، میت رامنی سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا سه شنبه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران هرگونه احتمال همکاری با کابینه جو بایدن را رد کرده است.

بر اساس این گزارش در حالی که برخی رسانه های خبری آمریکا بایدن را پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده اند ولی ترامپ حاضر به پذیرش نتایج انتخابات نشده و در برخی ایالت های مهم و سرنوشت ساز، شکایت های حقوقی مطرح کرده است.

رامنی گفت: من در برنامه تیم بایدن برای فعالیت در کابینه قرار ندارم و هیچ پست و موقعیتی را نیز قبول نخواهم کرد. من هیچ برنامه ای ندارم تا بخشی از دولت بایدن باشم. می خواهم در این دوره به عنوان سناتور فعالیت کنم و کسی چه می داند شاید یک دوره دیگر نیز به ایالت بزرگ مان خدمت کنم.

رامنی در سال 2018 به عنوان سناتور انتخاب شد و این بدان معناست که بار دیگر در سال 2024 میلادی می تواند در رقابت های انتخاباتی شرکت کند.

رامنی در انتخابات ریاست جمهوری 2012 میلادی نامزد حزب جمهوریخواه بود ولی در مقابل باراک اوباما شکست خورد.

در حالی که بایدن برای تشکیل دولت خود در سال آینده آماده می شود، گمانه زنی های زیادی درباره ترکیب دولت وی در رسانه های خبری مطرح شده است.

خبر دیگر اینکه خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که آنتونی بلینکن دیپلمات باسابقه و از متحدان قدیمی جو بایدن احتمالا نقش مهمی به عنوان مقام ارشد در دولت آتی آمریکا ایفا خواهد کرد.

بلینکن با دهه ها تجربه در کنگره، در کاخ سفید و فعالیت به عنوان مرد شماره 2 در وزارت خارجه آمریکا، به نظر می رسد در دولت بایدن به عنوان مشاور امنیت ملی یا یک گزینه جدی برای اداره وزارت خارجه مطرح شود.

بایدن تاکنون درباره نقش بلینکن در دولت بعدی آمریکا صحبت نکرده است. سخنگوی تیم انتقالی بایدن نیز گفت: در شرایط کنونی هنوز هیچ گونه تصمیمات پرسنلی اتخاذ نشده است.

بلینکن طی سال های 2013 تا 2015 به عنوان معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما فعالیت کرده و طی سال های 2015 تا 2017 نیز معاون وزیر خارجه ایالات متحده بوده است.

نظرات بینندگان