arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹

باخ: بی‌شک المپیک توکیو با تعداد معقولی تماشاگر برگزار خواهد شد

رییس کمیته بین المللی المپیک نه تنها اطمینان دارد که المپیک توکیو در تابستان ۲۰۲۱ برگزار می شود بلکه هواداران نیز خواهند توانست به طور زنده بازی ها را از نزدیک  در ورزشگاه ها تماشا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آسوشیتدپرس به نقل از «توماس باخ» نوشت: باتوجه به رویدادهای مختلف آزمایشی که در ژاپن انجام شده است، فکر می‌کنم می‌توانیم بیشتر و بیشتر اطمینان داشته باشیم که از تعداد معقولی تماشاگر در ورزشگاه‌های المپیک میزبانی کنیم.

اطمینان اخیر رییس کمیته بین المللی المپیک بدنبال اخبار جدید شرکت داروسازی فایزر آمریکا ابراز شده است؛ شرکتی که به‌تازگی از نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای ساخت خود و موفقیت ۹۰ درصدی آن، خبر داده است.

علاوه بر این، آنچه به طور بدیهی به این ابراز اطمینان کمک کرده، میزبانی توکیو از رقابت‌های ژیمناستیک بین المللی است که در آخر هفته گذشته برگزار شد و به نوعی نمونه آزمایشی چگونگی رویکرد ژاپن به ورزش‌های المپیک در روزگار شیوع کووید-۱۹ بود.

درحقیقت باخ به اندازه‌ای اطمینان دارد که در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال لغو دوباره المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ وجود دارد یا خیر، قاطعانه به یک کلمه «نه» اکتفا کرد.

با این حال باخ تاکید کرد: نخستین موج واکسیناسیون، باید برای افراد محتاج، گروه‌های سنی پرخطر، پرستاران، کادر پزشکی و همه افرادی که جوامع ما را زنده نگه می‌دارند، اختصاص یابد.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷خردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان