arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹

۴۵۷ فوتی و ۱۱ هزار و ۵۱۷ ابتلای جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۱ هزار و ۵۱۷ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه طی این مدت ۴۵۷ تن نیز جان باختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۱ هزار و ۵۱۷ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه طی این مدت ۴۵۷ تن نیز جان باختند.

 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز( ۲۲ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۵۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۱۴۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۲۶ هزار و ۵۸۵ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۰ هزار و ۱۲۱ نفر رسید.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۴۱ هزار و ۵۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: ۵۶۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تا کنون پنج میلیون و ۳۸۴ هزار و ۹۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اظهارکرد: پس از گذشت هشت ماه و نیم از شیوع ویروس کرونا در کشور اصلی‌ترین روش برای مقابله با این بیماری در همه کشورها پیشگیری و رعایت بهداشت عمومی است. در حال حاضر در هیچ کشوری داروی قطعی یا واکسن با ایمنی تایید شده برای این بیماری وجود ندارد بنابراین بهترین راه مقابله با آن رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و خودداری از حضور در فضای بسته به مدت طولانی در جمع افراد است.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های پیچیده مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ در همه کشورها مربوط به مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، تصریح کرد: هرچه مردم و مسئولان اقدام و عمل به‌موقع و پیشگیرانه انجام دهند در برابر بیماری کووید ۱۹ موفق‌تر خواهیم بود و هرچه همراهی کمتر باشد آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این ماه‌ها تحت شعاع ویروس کرونا بوده است اما چاره‌ای جز ایجاد محدودیت‌ها و شناسایی به‌موقع بیماران و رهگیری افرادی که با بیمار تماس نزدیک داشتند، نداریم. بارها طی ماه‌های اخیر بر حمایت و مراقبت بیشتر از سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای تاکید شده است و به‌خصوص از جوان‌ترها خواسته‌ایم که در مراودات اجتماعی خود دقت نظر بیشتری داشته باشند تا باعث انتقال ویروس کرونا به منازل و ابتلای سالمندان و سایر افراد خانواده خود نشوند.

لاری در پایان گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر و همکاری مناسب‌تر مردم و مسئولان در مبارزه با بیماری کووید - ۱۹ موفق‌تر عمل کنیم.

نظرات بینندگان