arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹

وزیر جنگ اسرائیل: تل آویو در حال حرکت به سوی انتخاباتی دیگر در ۲۱ مارس است

وزیر جنگ اسرائیل در سخنانی پشت در‌های بسته اعلام کرد که اسرائیل در حال رفتن به سوی انتخاباتی دیگر در روز ۲۱ مارس (۲ فروردین ۱۴۰۰) است. روزنامه اسرائیلی نوشته است:، گانتز گفته که وی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل تمام فرصت‌ها و زمان را داده، اما وی تا کنون همچنان از تصویب بودجه خودداری می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت این رژیم در حال حرکت به سوی انتخاباتی دیگر در تاریخ 21 مارس (2 فروردین) است.

به گزارش فارس، «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفید در سخنانی پشت درهای بسته اعلام کرد که این رژیم در حال رفتن به سوی انتخاباتی دیگر در روز 21 مارس (2 فروردین 1400) است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»،‌ گانتز گفته که وی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم تمام فرصت‌ها و زمان را داده اما وی تا کنون همچنان از تصویب بودجه خودداری می‌کند.

گانتز اضافه کرد که هیچ کلماتی برای توصیف حجم فضاحتی که وجود دارد،‌ نیست و به طور مختصر انتخابات دیگری برگزار خواهد شد.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو و حزب آبی و سفید به رهبری گانتز از زمان تشکیل کابینه ائتلافی در 17 می 2020 اختلافات زیادی داشته‌اند.

مهمترین اختلاف میان این دو حزب اصلی ائتلاف درباره بودجه کابینه است. حزب آبی و سفید، بارها از نخست وزیر و وزارت امور مالی خواسته تا بودجه را که از سال 2019 تا کنون مشخص نشده، تصویب کند اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان از این اقدام خودداری می‌کند.

گانتز پیشتر نیز هشدار داده بود در صورتی که بودجه این رژیم تا پایان ماه دسامبر (اوایل دی ماه) تصویب نشود، برگزاری انتخابات زودهنگام اجتناب ناپذیر است.

همچنین «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چند روز پیش گفته بود در صورتی که تا پایان ماه جاری توافقی درباره بودجه حاصل نشود، حزب آبی و سفید باید برگزاری انتخابات دیگری را به پیش ببرد.

نظرات بینندگان