arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

ترامپ: نتیجه انتخابات هفته آینده مشخص می‌شود / من برنده هستم!

رئیس‌جمهور آمریکا گفته نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از هفته آینده مشخص خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی جدید در توئیتر مدعی شده که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هفته آینده مشخص خواهند شد.

به گزارش فارس، ترامپ در توئیتر نوشت: «داریم به پیشرفت‌های عظیمی می‌رسیم. مشخص شدن نتایج از هفته آینده شروع می‌شود. دوباره آمریکا را باعظمت کنیم.»

او در پیامی دیگر، چند ثانیه بعد نوشته است: «برنده می‌شویم.»

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد. برآورد آسوشیتدپرس تا این لحظه حاکی است «جو بایدن» ۲۹۰ رأی الکترال و ترامپ ۲۱۴ رأی الکترال کسب کرده‌اند.

برخی رسانه‌های دیگر مانند «سی‌ان‌ان» هنوز ۱۱ رأی الکترال ایالت «آریزونا» را به بایدن اختصاص نداده‌اند و بر همین اساس آرای الکترال بایدن را ۲۷۹ رأی اعلام کرده‌اند.

آسوشیتدپرس هنوز برآورد نهایی خود از پیروز انتخابات در ایالت‌های «جورجیا» (۱۶ رأی الکترال)، «کارولینای شمالی» (۱۵ رأی الکترال) و «آلاسکا» (۳ رأی الکترال) را اعلام نکرده است.

در ایالت جورجیا بر اساس شمارش ۹۹ درصد آرا، جو بایدن با ۰.۲ درصد اختلاف از ترامپ پیش افتاده است. در ایالت کارولینای شمالی با شمارش ۹۹ درصد آرا ترامپ تقریباً ۱.۵ درصد از بایدن پیشی گرفته است. در آلاسکا هم ۵۸ درصد آرا شمارش شده و نتیجه با ۶۲.۳% در برابر ۳۳.۶% به نفع دونالد ترامپ است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

نظرات بینندگان