arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۹ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار حسین دهقان: یک درگیری محدود و تاکتیکی می‌تواند به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۷:۲۳

وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی گفت: «یک درگیری محدود و تاکتیکی می‌تواند به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود. قطعاً ایالات متحده، منطقه و جهان تاب ایستادگی در مقابل چنین بحران گسترده و جامعی را نخواهند آورد».

اوباما: ترامپ، چنگیزخان عصر ماست
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۷:۲۲

«جفری گولدبرگ»، خبرنگار مجله «The Atlantic» با باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مورد تحولات جاری جهان به گفت‌وگو نشست. اوباما در این مصاحبه از ادبیاتی عجیب استفاده کرد. او برای توصیف آنچه در ذهن داشت به «چنگیزخان» رجوع کرد. البته روی سخن او با ترامپ و دوران ریاست وی بر کاخ سفید نبود (حداقل به‌طور مستقیم چنین نبود). با این حال، اوباما برای چنگیزخان احترام بیشتری قائل است تا دونالد ترامپ. اوباما با نقبی به گذشته گفت: اگر فکر کنید که دنیای امروز دنیایی تیره و تار است به ۸۰۰ سال پیش و به استپ‌های آسیای مرکزی بروید: «میزان توحش، ویرانگری و فساد را مقایسه کنید. دیوانه می‌شوید این حجم از توحش و فساد را بنگرید. امروز هم اوضاع را ببینید. ما حتی نزدیک به آن هم نیستیم».

واکسن کرونای آکسفورد هم ایمن اعلام شد
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۷:۲۱

داده های آزمایش فاز 2 واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد نشان داده است که این واکسن می تواند یک واکنش ایمنی قوی در افراد در سنین مختلف، به خصوص در افراد سالمند و در معرض خطر ایجاد کند.

فرمانده سپاه: ما را تهدید کنند، نقطه امنی در سیاره زمین نخواهند داشت
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۷:۲۰

فرمانده کل سپاه در آیین الحاق ناو شهید رودکی گفت: اعلام می‌کنیم هم رزم نزدیک دستور کار ما است و هم رزم نزدیک در دور دست و هم نبرد از راه دور که مجموعه کاملی از توانمندی‌های دفاعی ما را شامل می شود.

روسیه: ظریف با دستورکار قره‌باغ و برجام ۵ آذر به مسکو سفر می‌کند
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۷:۲۰

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز ۲۵ ماه نوامبر( ۵ آذر) به مسکو می آید.

مینو محرز: نباید دل بسته واکسن‌های خارجی کرونا باشیم/ تنها واکسن‌های ایرانی برای رهایی از بحران کرونا امیدبخش است
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۶:۱۹

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نباید دل بسته واکسن‌های خارجی کرونا باشیم، واکسن ایرانی در مرحله آزمایش انسانی است و امیدواریم بتوانیم با تولید آن به زودی از بحران کرونا عبور کنیم.

الحاق یک ناو اقیانوس پیما به نیروی دریایی سپاه
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۵:۰۰

آئین الحاق ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی به نیروی دریایی سپاه با حضور سرلشکر سلامی برگزار شد.

تایید رسمی اقدام به خودکشی ۶ دانش آموز در رامهرمز
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۴:۰۸

استاندار خوزستان اخبار منتشر شده درباره خودکشی دانش آموزان را غلوآمیز توصیف کرد و گفت: بر اساس گزارش فرمانداری رامهرمز، در یک سال گذشته در این شهرستان دو مورد خودکشی منجر به فوت و ۶ مورد اقدام به خودکشی در میان دانش‌آموزان اتفاق افتاده است.

امامزاده‌های تهران تا اطلاع بعدی بسته شد
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۴:۰۶

با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، از اول آذرماه مشاغل غیرضروری تعطیل می‌شود که بر اساس اعلام اداره اوقاف استان تهران، امامزاده‌های استان تهران نیز تعطیل خواهد شد.

بر همین اساس، امامزاده‌های استان تهران که با رعایت نکات بهداشتی در ساعاتی مشخص به روی زائران باز بودند، از شنبه تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شود و متولیان آستان‌های مقدس امامزادگان استان تهران اجازه فعالیت ندارند.

امامزاده‌های استان تهران سال گذشته با شیوع کرونا بسته شدند، خادمان امامزاده‌ها و گروه‌های جهادی اما دست از فعالیت برنداشته و برای تولید ماسک و توزیع مواد ضدعفونی و حتی بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اقدام کردند که پس از ماه مبارک رمضان با تصمیم ستاد کرونا، با اعمال محدودیت فعالیت خود را از سرگرفتند.

نظرات بینندگان