arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۷ - ۳۰ آبان ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳۰ آبان ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت استعفا کرد
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۲۲:۵۱

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با ارسال نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به دلیل آنچه مدیریت بسیار غلط و پر نقص پاندمی کرونا از سوی سعید نمکی، اظهارات غیر علمی و ناشی از شتابزدگی وزیر بهداشت در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا، ادعاهای بی اساس وی و سازمان غذا و دارو در خصوص موثر بودن داروهای گیاهی و عدم درک درست ایشان از تحقیق و پژوهش نامید، از سمت خود استعفا کرد.

خبرگزاری فرانسه: دولت افغانستان و طالبان در چارچوب مذاکرات صلح به توافق رسیدند / به زودی بیانیه مشترکی صادر خواهد شد
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۲۲:۵۰

خبرگزاری فرانسه جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت افغانستان و طالبان در مورد چارچوب مذاکرات صلح به توافق رسیده و راه را برای پیشبرد گفت‌وگوها هموار کردند. یکی از رهبران ارشد طالبان در پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت که «پیشرفت‌های کافی» در این باره حاصل شده است و به زودی بیانیه مشترکی صادر خواهد شد.

مقام ارشد وزارت بهداشت خطاب به نمکی: به جای اظهارات بی پایه و اساس کرونا را کنترل کنید
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۲۲:۱۰

در پی اظهارات اخیر وزیر بهداشت که تحقیقات علوم پزشکی ایران را هدف انتقادات تند قرار داده، معاون تحقیقات وزارت بهداشت، سخنان وی را خلاف واقع و فرار رو به جلو در پذیرش مسئولیت دانست. در پاسخ معاون تحقیقات وزیر بهداشت آمده است: پیش از معرکه ساخت واکسن و درس مدیریت بحران کرونا به جهان، به عنوان وزیر بهداشت گزارش دهید که کدام اجتماعات بزرگ ذیل نظر کدام دستگاه‌ها از اجرای کامل مقررات بهداشتی سرپیچی کرده‌اند؟

توقیف یک نفتکش با پرچم پاناما حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس / بازداشت ده خدمه آن
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۲۰:۱۶

یک فروند شناور حامل بیش از ۳۰صد هزار لیتر سوخت قاچاق در راستای ماموریت صیانت از آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس به وسیله "نیروهای ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار نیروی دریای سپاه سپاه پاسداران توقیف شد. شناور مذکور بدون مجوز و دارای ده نفر خدمه است که با هماهنگی های انجام شده با دادستان پارسیان در حال پیگیری اقدامات قانونی این پرونده است.

خطیب جمعه تهران: فشار اقتصادی حاصل نادانی افرادی است که چشم به دشمن دوختند / رفتن به بهشت تحمل می خواهد
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۲۰:۱۵

امام جمعه موقت تهران گفت: این بیکاری و این سرگردانی و این فشار معیشتی، حاصل نادانی بعضی از افرادی است که در اقتصاد باید مراقبت می کردند و چشمشان را به دشمن نمی دوختند و از امکانات داخلی استفاده می کردند.

واکنش علم الهدی به پیروزی بایدن: آنهایی که این را فرصت می دانند، اگر نادان نباشند، خائنند
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۲۰:۱۵

امام جمعه مشهد گفت: آنانی که جریان تحول انتخاباتی آمریکا را فرصت می‌دانند، یا واقعاً نادان و ناآگاه هستند، نه یک نادان و ناآگاه معمولی، نادان و ناآگاهی که جهلشان یک جهل مرکب است و از این‌ها جاهل‌تر وجود ندارد و اگر این نیستند، خائن هستند، خیانت‌کار هستند و در مقام خیانت به ملت، آمدند تحول در انتخابات آمریکا را به‌عنوان فرصت معرفی می‌کنند و سرنوشت و مقدرات این ملت را برای مرتبه دیگر به فسادی بکشند که از این روزی که در فشار اقتصادی هستیم، خیلی بدتر باشد.

جزئیات محدودیت های کرونایی
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۴:۵۶

رئیس کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:
ورود خودروهای شخصی با پلاک تهران به هر یک از شهرهای ایران جریمه دارد؛ هر ۲۴ ساعت، یک میلیون تومان

ورود افراد غیر بومی به شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است؛ افراد ساکن این شهر‌ها هم اجازه ورود به دیگر شهرها را ندارند 

تردد به شهرهای نارنجی در هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار تومان و شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه دارد

۱۶۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر در وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر در وضعیت زرد هستند

تست مثبت ها در سامانه ماسک وزارت بهداشت تحت کنترل هستند؛ در صورت عدم رعایت محدودیت ترددها، ۲۰۰ هزار تومان جریمه به فیش تلفن همراه یا خودرویشان اضافه می شود

 

ادعای نیویورک تایمز: عراقچی به تیم بایدن پیام داده / تیم بایدن: هیچ پیامی از ایران دریافت نکرده ایم
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۴:۵۶

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران پس از انتخابات آمریکا تلاش کرده از طریق واسطه‌هایی این پیام را به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب (به گفته رسانه‌های آمریکایی) منتقل کند که آمریکا قبل از شروع هرگونه مذاکره باید بدون پیش شرط به برجام بازگردد.

نیویورک تایمز به نقل از همین منابع نوشته، ایران مایل به توقف موقت غنی سازی اورانیوم یا کاهش سطح ذخایر اورانیوم خود نیست. این دیپلمات‌ها می‌گویند ایران زمانی به تعهدات کامل خود بازخواهد گشت که آمریکا به تعهدات خود بازگردد.

با این وجود، این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش داده است که تیم جو بایدن هیچ پیامی از طرف ایرانی دریافت نکرده است و گفته‌اند که رسیدگی به این مساله (برجام) فقط بعد از مراسم تحلیف بایدن انجام خواهد شد.

فوت ۴۷۹ نفر در شبانه روز گذشته
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۴:۵۴

بنابر اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت از دیروز تا امروز (۳۰ آبان ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

سیما سادات لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۲۸ هزار و ۳۷۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، مجموع جان باختگان این بیماری را ۴۳ هزار و ۸۹۶ نفر اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون ۵۸۹ هزار و ۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اظهار کرد: ۵۷۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری تا کنون پنج میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۳۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

ادعای معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا رد و بدل شد
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۴:۵۴

تیموتی لیندرکینگ معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خلیج فارس گفت: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا به واسطه برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج(فارس) رد و بدل شد.

این مسئول آمریکایی بدون اشاره به زمان تبادل پیام ها و بدون نام بردن از واسطه ها گفت: امیدواریم که واشنگتن و تهران بر خلاف تماس های غیر مستقیمی که در راستای تبادل زندانیان و دیگر امور از طریق واسطه ها داشتند، به مذاکره مستقیم برسند.

وی بار دیگر بر تمایل دولت ترامپ به مذاکره با ایران تاکید کرد و گفت: این ایران است که تمایل به گفت وگو ندارد و امیدوارم بر اساس شروط و قوانینی که در مورد آن ها توافق نظر داریم به گفت‌وگو برسیم.

گانتس موقتا جانشین نتانیاهو شد
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۱۴:۵۳

طبق اعلام دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، «بنیامین نتانیاهو» قرار است امروز تحت معاینات دستگاه گوارش قرار بگیرد و تا پایان آن، «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم، وظایف او را انجام خواهد داد.

نظرات بینندگان