arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۹

هشدار جمهوری‌خواهان به بازی خطرناک ترامپ: شهروندان نمی‌توانند اجازه دهند اقدامات بی‌پروای او ادامه یابد

نزدیک به ۲ هفته دیگر تا انتخاب اعضای الکترال برای حضور در نشست برگزینندگان در ۱۴ دسامبر نمانده است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در رقابت ریاست جمهوری آمریکا، مایک شیرکی رهبر اکثریت سنای ایالتی میشیگان را به کاخ سفید دعوت کرد تا پیروزی جو بایدن رقیب دموکرات خود را در این ایالت به چالش اندازد. اما این اقدام با واکنش‌های مختلفی روبرو شد که باب بائر وکیل بایدن یکی از آنها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنامه دونالد ترامپ رئیس جمهوری بازنده انتخابات برای دور زدن آرای مردمی به ویژه در ایالت‌های کلیدی با واکنش‌های متعددی حتی از جمهوری‌خواهان مواجه شد.

به گزارش ایرنا، نزدیک به ۲ هفته دیگر تا انتخاب اعضای الکترال برای حضور در نشست برگزینندگان در ۱۴ دسامبر نمانده است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در رقابت ریاست جمهوری آمریکا، مایک شیرکی رهبر اکثریت سنای ایالتی میشیگان را به کاخ سفید دعوت کرد تا پیروزی جو بایدن رقیب دموکرات خود را در این ایالت به چالش اندازد.

اما این اقدام با واکنش‌های مختلفی روبرو شد که باب بائر وکیل بایدن یکی از آنها است.

بائر گفت: هیچ قانونگذار ایالتی در تاریخ کشور ما هرگز کاری را که دونالد ترامپ خواستار انجام آن در مجلس ایالت میشیگان شده است، یعنی نادیده گرفتن نتایج انتخابات رای مردم و کنترل بر رای‌دهندگان، انجام نداده است.

وی افزود: آسیب جدی است و هیچ شانسی برای آنکه ترامپ بتواند موفق شود، وجود ندارد. کارزار انتخاباتی ترامپ و متحدانش تاکنون ۲۸ دادخواست پیاپی را در ۱۷ روز پس از موعد انتخابات باخته‌اند.

وکیل بایدن می‌گوید وکلای ترامپ هر روز به دادگاه می‌روند.

بائر خاطرنشان کرد: نه تنها ستاد انتخاباتی ترامپ در حال باختن در پرونده های قضایی است، بلکه آنها وکلای خود را نیز از دست می‌دهند.

باب کورکر سناتور سابق جمهوری‌خواه که رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هم بوده است، به روند انتخاباتی فعلی و عملکرد ترامپ نیز واکنش نشان داد و گفت: در حالیکه رئیس جمهوری حق چالش‌های قانونی را دارد، شهروندان مسئولیت‌پذیر نمی‌توانند اجازه دهند اقدامات بی‌پروای او و تیم حقوقی‌اش ادامه یابد.

وی تاکید کرد: جمهوری‌خواهان متعهد هستند این موضوع را که از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین عوامفریبی و اظهارات دروغین را به چالش بکشند.

ترامپ در حالی در تلاش است تا با استفاده از مشروعیت زدایی از انتخابات به ویژه در ایالت‌های کلیدی که اکثریت مجلس آن را جمهوری‌خواهان در اختیار دارند، منتخبان برگزیننده را از حامیان خود انتخاب کند تا به این ترتیب در نشست ماه دسامبر، پیروز میدان شود.

با این وجود، برد رافنسپرگر دستیار فرماندار جورجیا در امور ایالتی که یکی از مقامات جمهوری‌خواه در این ایالت کلیدی است روز جمعه درباره نتایج شمارش دستی آرای این ایالت، گفت: اعداد دروغ نمی‌گویند. من به عنوان دستیار امور ایالتی معتقدم که اعدادی که امروز ارائه کرده‌ایم صحیح است. این اعداد حکم مردمی و نه تصمیم دفتر دستیار، دادگاه‌ها یا دو ستاد انتخاباتی است.

بایدن در این ایالت جمهوری‌خواه به پیروزی رسید.

در حال حاضر نامزد حزب دموکرات با کسب ۳۰۶ رای الکترال در برابر ۲۳۲ رای الکترال ترامپ به پیروزی رسیده است.

نظرات بینندگان