arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

شکایت انتخاباتی کمپین ترامپ در پنسیلوانیا ناکام ماند

دادگاهی در پنسیلوانیا شکایت کمپین ترامپ که خواستار ابطال میلیون ها رای پستی در این ایالت کلیدی بود را رد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاهی در پنسیلوانیا شکایت کمپین ترامپ که خواستار ابطال میلیون ها رای پستی در این ایالت کلیدی بود را رد کرده است.

قاضی متیو بران گفت که این شکایت، که طی آن کمپین ترامپ مدعی نقض مقررات می شد، "بی ارزش" است.

با این تصمیم راه برای تصدیق پیروزی جو بایدن در این ایالت که صحنه مبارزات شدید انتخاباتی بود همواره می شود. بایدن با اختلاف حدود ۸۰ هزار رای در این ایالت از رقیب خود جلوست.

این تازه ترین شکست برای دونالد ترامپ در دادگاه ها است که سعی داشته نتایج انتخابات سوم نوامبر که در آن شکست خورد را تغییر دهد.

ترامپ تاکنون به شکست اذعان نکرده و ادعاهایی دایر بر تقلب گسترده در انتخابات مطرح کرده است بی آنکه شواهدی محکمه پسند ارائه کند.

در پنسیلوانیا کمپین ترامپ از یک دادگاه فدرال خواسته بود تقریبا هفت میلیون رای را باطل کند که شکست خورد.

اما قاضی متیو بران در حکم خود نوشت که کمپین ترامپ برای پیش بردن این ادعا باید "مجهز به استدلال های قانع کننده حقوقی و براهین محکم دایر بر فساد افسارگسیخته" می بود.

او افزود که کارزار ترامپ در عوض "با ادله سست بنیاد و بی ارزش و اتهامات مبتنی بر حدس و گمان" که "شواهدی دال بر آنها وجود ندارد" به دادگاه آمده است.

او گفت: "در ایالات متحده آمریکا، با این ادله نمی توان رای حتی یک نفر را از او گرفت، چه رسد به این همه آرا در ششمین ایالت پرجمعیت کشور."

به این ترتیب آخرین تلاش عمده کمپین ترامپ برای به تاخیر انداختن تصدیق نتایج در این ایالت - که قرار است دوشنبه انجام شود - برطرف می شود.

شکایت در میشیگان

همزمان مقام های حزب جمهوری خواه در میشیگان از هیات انتخاباتی این ایالت خواسته اند تصدیق نهایی نتایج انتخابات در این ایالت را برای دو هفته معلق کنند.

حزب جمهوری خواه خواستار حسابرسی آرای انتخابات ریاست جمهوری در بزرگترین بخش (کانتی) این ایالت که شهر دیترویت در آن قرار دارد شده است.

با این حال وزارت امور ایالتی میشیگان فورا به این پیشنهاد اعتراض کرد و گفت که تاخیر در تصدیق نتایج براساس قانون مجاز نیست.

شمارش آرا نشان می دهد که جو بایدن برنده انتخابات در این ایالت شده است، اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این موضوع را با ادعای تقلب، که شواهدی برای آن ارائه نکرده، زیر سوال می برد.

هیات انتخاباتی میشیگان، که متشکل از دو عضو دمکرات و دو عضو جمهوری خواه قرار است، قرار است روز دوشنبه برای تصدیق نتیجه انتخابات تشکیل جلسه دهد.

تاخیر در تصدیق نتایج باید به امضای وزیر امور ایالتی میشیگان و بعد فرماندار ایالت برسد. هر دو مقام دمکرات هستند و بعید است بدون وجود دلایل قوی چنین کنند.

وزارت امور ایالتی میشیگان ادعاهای تقلب گسترده که ترامپ و جمهوری خواهان در سطح محلی تکرار می کنند را "کاملا بی اساس" خوانده است.

ترامپ در اقدامی غیرعادی روز جمعه دو رهبر جمهوری خواه مجلس ایالتی میشیگان را به کاخ سفید دعوت کرد، و گزارش می شود به آنها فشار آورد پیروزی بایدن در این ایالت را نادیده بگیرند.

کاخ سفید پیشتر گفت که این دیدار فقط بخشی از دیدارهای عادی رئیس جمهور با قانونگذاران سراسر کشور بود. این درحالی است که رئیس جمهور آمریکا از زمان انتخابات ملاقات های خیلی کمی داشته است.

این دو قانونگذار ارشد جمهوری خواه در میشیگان بعد از دیدار با ترامپ قول دادند "فرآیند عادی" تایید نتایج آرا را دنبال کنند و گفتند هیچ شواهدی برای تغییر نتیجه مشاهده نکرده اند.

با این حال حزب جمهوری خواه میشیگان روز شنبه در نامه ای به دولت ایالتی خواستار حسابرسی کامل آرا در بخش "وِین" شد، منطقه ای که حاوی شهر دیترویت با اکثریت سیاهپوست که به دمکرات ها رای می دهند می شود.

این نامه را رونا مک دانیل رئیس کمیته ملی حزب جمهوری خواه و لورا کاکس رهبر حزب جمهوری خواه میشیگان امضا کرده اند و در آن از "نقض مقررات" در بخش وِین سخن به میان آورده اند، ادعایی که شواهدی برای آن ارائه نشده.

تاکنون اکثریت قریب به اتفاق ده ها شکایتی که کمپین انتخاباتی ترامپ یا حزب جمهوری خواه علیه نتایج در دادگاه ها مطرح کرده شکست خورده اند.

منبع: بی بی سی

نظرات بینندگان