arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

تردد بین‌شهری خودروهای شخصی در مازندران فقط با برچسب مجاز است

قائم مقام ستاد مقابله با کرونا مازندران با اعلام اینکه برچسب‌های تردد به میزان درخواست در اختیار تمامی دستگاه‌ها و نهادها توزیع شده است ، گفت : رفت‌وآمد بین شهری تمامی خودروهای شخصی از امروز یکشنبه با برچسب تردد مجاز خواهدبود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قائم مقام ستاد مقابله با کرونا مازندران با اعلام اینکه برچسب‌های تردد به میزان درخواست در اختیار تمامی دستگاه‌ها و نهادها توزیع شده است ، گفت : رفت‌وآمد بین شهری تمامی خودروهای شخصی از امروز یکشنبه با برچسب تردد مجاز خواهدبود.

حسین حسن نژاد  افزود : به اندازه درخواست و سفارش نهادها و دستگاه های دولتی و خصوصی برچسب تردد صادر و تحویل شده است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تاکید کرد: همچنین آن دسته از خودروهای شخصی که فاقد برچسب تردد هستند ولی تردد بین شهری آنها ضروری است باید دارای نامه از فرمانداری های مبدای حرکت باشند.

وی گفت : در صورتی که خودروی دارای برچسب یا نامه کتبی برای تردد به وسیله دوربین های پایش تصویری شهری یا جاده ای غیرمجاز شناخته شده و جریمه شود ، مالکان آن پس از اتمام طرح محدودیت های کرونایی می توانند با در دست داشتن برچسب تردد به مراکز خدماتی پلیس راهور مراجعه و نسبت به حذف جریمه اقدام کنند.

حسن نژاد درباره کارگران غیربومی که از استان های همجوار یا شهرهای مختلف مازندران مجبور به تردد بین شهری هستند هم گفت : لازم است این افراد در این ایام از حمل و نقل عمومی برای تردد بین شهری استفاده کنند و با خودروی شخصی وارد شهرهای دیگر نشوند.

همکاری مردم در حد انتظار بود

قائم مقام ستاد مقابله با ویروس کرونا مازندران میزان همکاری مردم و رعایت محدودیت های کرونایی در ۲۴ روز نخست اجرای طرح را رضایتبخش توصیف کرد و گفت : با این که برخی از شهروندان با شرایط جدید آشنایی نداشتند ولی همکاری در حدانتظار بود.

معاون سیاسی استاندار مازندران افزود : تقریبا تردد در تمامی شهرهای مازندردان و حتی روستاها از ساعت ۲۱ شب گذشته به کمترین میزان خود رسید که تا کنون سابقه نداشت و این مساله نشان دهنده همکاری بالای مردم است.

حسن نژاد تاکید کرد : از عوامل اجرایی و مردم می خواهیم که تا آخرین روز اجرای محدودیت‌ها با جدیت به تمامی پروتکل‌ها پایبند باشند تا بتوانیم به بهترین نحو شیوع ویروس کرونا را مدیریت کنیم.

وی همچنین عدم تمدید طرح را به میزان همکاری و خروجی اجرای دو هفته ای آن وابسته دانست و گفت : در صورت عدم رعایت و تمدید طرح بار آسیب اقتصادی آن سنگین‌تر خواهد شد و به همین منظور لازم است که همه در رعایت حداکثری محدودیت ها همکاری داشته باشند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها که از روز شنبه آغاز شد شامل منع تردد خودروهای غیربومی در شهرهای قرمز و ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد است. همچنین برای دو هفته فعالیت تمامی صنوف و مشاغل به استثنای سطح یک در مناطق دارای وضعیت قرمز کرونایی تعطیل است.

این طرح که به منظور جلوگیری از هه گیری ویروس کرونا در فصل سرما در نظر گرفته شد تا ۱۴ آذرماه ادامه خواهد داشت.

مازندران از استان های نخست کشور است که درگیر ویروس کرونا شد. این استان از ۳۰ بهمن سال گذشته نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و از آن زمان تاکنون موج را پشت سر گذاشت.

در حال حاضر سه شهرستان ساری ، آمل و بهشهر در شرق مازندران وضعیت قرمز کرونایی دارند و باقی ۱۹ شهرستان نیز در شرایط نارنجی به سر می برند.

در حال حاضر بیش از ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های سراسر استان بستری هستند که حدود ۲۰ درصد آنان با شرایط وخیم در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

ایرنا

نظرات بینندگان