arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

ارتش آمریکا آماده توزیع میلیون‌ها واحد واکسن کرونا می‌شود

ژنرال گوستاو پرنا فرمانده عملیات واکنش سریع ارتش آمریکا به شبکه ای بی سی نیوز گفت که ارتش آماده توزیع حدود ۴۰ میلیون واحد (دوز) واکسن کرونا به محض تائید آن در نهادهای نظارتی دارویی و درمانی ایالات متحده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت های داروسازی فایزر و بیوان تک اعلام کرده اند که واکسن ویروس کرونا با نام "بی ان تی ۱۶۲ بی ۲" را برای دریافت تائید فوری در اختیار سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) قرار داده اند. در پی صدور این تائیدیه، سازمان مبارزه و جلوگیری از بیماری ها (سی دی سی) در باره کاربرد این واکسن ها تصمیم گیری خواهد کرد و شهروندان آمریکا با اولویت افراد پرخطر تا میانه یا پایان ماه  آینده میلادی (دسامبر) به آن دسترسی خواهند یافت.

این واکسن ویروس کرونا نخستین موردی است که درخواست تائیدیه از نهادهای نظارتی و مقرراتی دارویی و درمانی آمریکا را کرده است.

این شرکت های داروسازی ادعا کرده اند که میزان تاثیر این واکسن در جلوگیری از ابتلای بزرگسالان به ویروس کرونا شامل کهنسالان، ۹۵ درصد بوده و تاکنون گزارشی از نگرانی های ایمنی و عوارض منفی جانبی آن دریافت نشده است.

مرحله سوم آزمایش بالینی فایزر از ۲۷ ژوئیه(تیر- مرداد) با مشارکت ۴۳ هزار داوطلب در آمریکا آغاز شد. به گفته فایزر، حدود ۳۰ درصد از جمعیت آزمون این واکسن در آمریکا دارای زمینه های نژادی یا قومیتی متفاوت و حدود ۴۵ درصد آنان در سنین ۵۶ تا ۸۵ سالگی بوده اند.

شرکت داروسازی مدرنا نیز در همین ماه (نوامبر) درخواست تائید سازمان غذا و داروی آمریکا را برای واکسن ساخت خود با تاثیر ۹۴.۵ درصدی کرده است.

انتظار می رود سازمان غذا و دارو در تاریخ ۱۰ دسامبر در باره تائید این واکسن ها، تصمیم گیری کند و در پی آن بلافاصله توزیع آنها در ایالت های آمریکا آغاز خواهد شد. پیش بینی می شود نخستین گروه های دریافت کننده این واکسن، کارکنان بخش درمانی و بخش هایی مانند پلیس و همچنین کهنسالان و افراد دارای نقص ایمنی باشند.

نظرات بینندگان