arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۰۲ آذر ۱۳۹۹

شورای انتقالی جنوب یمن، دولت منصور هادی را به لغو آتش‌بس تهدید کرد

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) که مورد حمایت امارات قرار دارد، دولت مستعفی منصور هادی(مورد حمایت ریاض) را تهدید کرد که به آتش‌بس با آن پایان خواهد داد. کمیته ریاستی شورای انتقالی جنوبی امروز در پایان نشست دوره‌ای خود در شهر عدن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت، با قدرت، هیزم به آتش جنگ فرسایشی می‌اندازد که تلفات مالی و انسانی زیادی به بار آورده است تا نقشه‌های خصمانه خود را برای حکومت مجدد بر جنوب یمن و چپاول ثروت‌های آن پیاده کند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» یمن که مورد حمایت امارات قرار دارد، پس از گذشت یک سال از امضای توافق با دولت مستعفی این کشور که هرگز اجرایی نشد، با شدت گرفتن درگیری‌ها در جنوب تهدید به لغو آتش‌بس کرد.

به گزارش فارس، گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) که مورد حمایت امارات قرار دارد، دولت مستعفی منصور هادی(مورد حمایت ریاض) را تهدید کرد که به آتش‌بس با آن پایان خواهد داد

بر اساس گزارش پایگاه خبری عربی۲۱، شورای انتقالی جنوب دولت مستعفی یمن را به ایجاد جنگ فرسایشی طولانی مدت متهم کرد و گفت که صبر در برابر آتش‌بس دیگر ممکن نیست.

کمیته ریاستی شورای انتقالی جنوبی امروز در پایان نشست دوره‌ای خود در شهر عدن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت، با قدرت، هیزم به آتش جنگ فرسایشی می‌اندازد که تلفات مالی و انسانی زیادی به بار آورده است تا نقشه‌های خصمانه خود را برای حکومت مجدد بر جنوب یمن و چپاول ثروت‌های آن پیاده کند.»

توافق ریاض در پنجم نوامبر ۲۰۱۹ تحت نظارت عربستان و با حمایت سازمان ملل برای پایان دادن به تنش میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب به امضا رسید، اما به اجرا درنیامد

کمیته ریاستی شورای انتقالی جنوب با بیان اینکه این شورا و شبه نظامیان آن دیگر تحمل صبر را ندارند،گفت: «دشمنان جنوب به دنبال ناکام گذاشتن توافق ریاض و تبدیل آن به یک جنگ فرسایشی طولانی مدت بودند. بنابراین وقت آن نرسیده است که این توطئه‌ها علیه مسئله ملت جنوب یمن را از بین ببریم»

دولت مستعفی یمن هنوز به این بیانیه شورای انتقالی جنوب پاسخ نداده است؛ اما چند روز پیش این گروه را به تشدید تنش نظامی و سیاسی غیرقابل توجیه متهم کرد.

شدت درگیری‌های نظامی میان نیروهای دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در استان ابین در جنوب این کشور طی روزهای گذشته افزایش داشته است؛ چیزی که نشان دهنده ناکامی کمیته نظارت سعودی برای پایان دادن به این درگیری‌هاست که از یازدهم ماه مه آغاز شده است.

دو طرف دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن، یکدیگر را به اجرا نکردن توافق ریاض متهم می‌کنند دولت مستعفی به اجرای بعد نظامی توافق ریاض متعهد است، اما شورای انتقالی اصرار دارد که بعد سیاسی آن یعنی تشکیل دولت اجرایی شود.

نظرات بینندگان