arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

شاخص کل بورس، امروز ۳ آذر ۹۹ / رشد ۱۶ هزار واحدی

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۶هزارواحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاخص کل بورس، امروز ۳ آذر ۹۹ / رشد ۱۶ هزار واحدی

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۶هزارواحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۱۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۶ هزار و ۶۹۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۳۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفان، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۳۶۴ واحد، کل (هم‌وزن) ۴۹۲۳ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۲۲۴ واحد، آزاد شناور ۲۴۳۷۹ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم ۱۷۷۳۷ و ۱۲۸۷۷ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۳ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان در ۶۶۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۰۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶ هزار و ۶۸۲ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، تولید برق ماهتاب کهنوج و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان