arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹

کرملین: خروج آمریکا از پیمان «آسمان های باز» تاسف‌آور است

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز را تاسف آور خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا  پسکوف روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: با خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز این قرارداد قابلیت خود را ازدست می دهد. در این رابطه ما متاسفیم.

وی افزود: ما بر این باوریم که این پیمان، حلقه بسیار مهمی در امر تحکیم اعتماد متقابل و در عرصه کنترل تسلیحات و برخی عرصه های دیگر است.  

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: طرف روسی از ابتدای اعلام خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز تصریح کرد که چنین اقدامی پیامدهای منفی به همراه خواهد داشت.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور روز یکشنبه بطور رسمی اعلام کردند که آمریکا دیگر عضو پیمان آسمان های باز نیست.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیروز گفت که آمریکا با خروج از پیمان آسمان های باز، امنیت بیشتری خواهد داشت.  

 معاهده آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین ۳۴ کشور جهان است که سال ۲۰۰۲میلادی به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط می‌یابد.  این پیمان، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است

 روسیه در انتظار اعلام رسمی نتایج انتخابات آمریکا خواهد بود

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: پیش از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به جو بایدن تبریک بگوید باید منتظر باشیم تا پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نتایج شکایت به دادگاه ها به صورت رسمی اعلام شود.

 پسکوف افزود: باید رئیس جمهور منتخب در آمریکا اعلام شود. رئیس جمهوری کنونی باید نتایج انتخابات ریاست جمهوری را بپذیرد و نتایج همه شکایت ها به دادگاه ها در مورد نتایج انتخابات باید اعلام شود.  

وی ادامه داد: تنها پس از آن می توان نتایج انتخابات را جمع گیری کرد و بدیهی است که تاکنون این امر رخ نداده است.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی خاطرنشان کرد که روسیه با احترام در مورد ترامپ رئیس جمهور کنونی و جو بایدن رفتار می کند و در اینجا هیچ مساله ای برای روسیه وجود ندارد.  

 رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که کشورش در تبریک گفتن به نامزد برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عجله نمی کند و تبریک گفتن به شخص برنده پس از حل و فصل همه مسائل حقوقی در انتخابات ممکن خواهد بود. آنچه که مربوط به تبریک گفتن دیگر کشورها می شود این موضوع به خود آنها مربوط می شود و همه سیاستمداران باتجربه هستند.

وی این را نیز گفت که دولت روسیه آماده است تا با هر شخصی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود همکاری کند.

نظرات بینندگان