arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹

شاخص کل بورس، امروز ۴ آذر ۹۹

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۱۸هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۶هزار واحد قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۱۸هزار واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۶هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه 22میلیارد و 883میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 19هزار و 836میلیارد تومان در یک میلیون و 356 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 18هزار و 597واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 356هزار و 944واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایرن و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، بانک تجارت و بانک ملت با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 195میلیون ورقه به‌ارزش 8هزار و 245میلیارد تومان در 748هزارنوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 28واحد رشد کرد و در ارتفاع 16هزار و 698واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس فولاد هرمزگان جنوب بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان