arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹

ریابکوف: امیدی به بهبودی روابط روسیه و آمریکا نیست

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که صرف نظر از اینکه چه کسی در ماه ژانویه(بهمن) رئیس کاخ سفید خواهد شد دلیلی برای امیدواری به بهبودی روابط روسیه و آمریکا وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ریابکوف روز سه شنبه در جلسه هیات مدیره آکادمی علوم روسیه گفت: متاسفانه باتوجه به ویژگی های نگاه به روسیه در آمریکا، در سال های اخیر پیشرفتی در روابط دو کشور بدست نیامده است.  

وی افزود: در بسیاری عرصه ها در روابط روسیه و آمریکا شاهد عقب گرد در مناسبات دوجانبه بودیم و شاهد تلاش واشنگتن برای تخریب روابط دو کشور بودیم که مجبور خواهیم بود به آن رسیدگی کنیم.  

ریابکوف خاطرنشان کرد که در روابط روسیه و آمریکا باید عوامل مضر و زیانبخش را زدود. ما متاسفانه باید برنامه زدودن این موارد بیفایده دذر روابط دوجانبه اجرا کنیم. این زباله ها در روابط دوجانبه با آمریکا را باید پاک کرد.   

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، هر شخصی که پس از روز ۲۰ ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ (روز تحلیف ریاست جمهوری آمریکا) ریاست کاخ سفید را برعهده گیرد، دلیلی برای امید داشتن به توسعه روابط روسیه و آمریکا نمی بینم. حداقل در دورنمای میان مدت چنین دلیلی برای امیدواری وجود ندارد.  

وی ادامه داد: این به آن معنی نیست که روابط روسیه و آمریکا نا امیدکننده است.  

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مورد روابط روسیه و آمریکا اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن آنقدر بد شده است که بدتر از این ممکن نیست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، پوتین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «روسیه ۱» در واکنش به این سوال که آیا این رویکرد روسیه که تا اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری به جو بایدن تبریک نمی گوید روابط روسیه و آمریکا را بد نمی کند، اظهار کرد: روابط بد شده را نمی توان بد و بیشتر تخریب کرد.  

وی خاطرنشان کرد که روابط روسیه و آمریکا در شرایط کنونی در وضعیت بدی قرار دارند و بدتر شدن این روابط ناممکن است.

پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات ها، چهار روز پس از انتخابات ۷ نوامبر(۱۳آبان) اعلام شد. در همان روز پس از شمارش بیشترین آرا، وی توانست ۲۷۳ رأی الکترال از رای دهندگان بدست آورد و این آرا راه را برای او به کاخ سفید هموار کرد.

  روابط روسیه و آمریکا از سال ۲۰۱۴ که دولت نسبتا طرفدار کرملین در اوکراین سرنگون و دولت غرب گرا سر کار آمد تیره شده است و واشنگتن بیش از ۹۰ بسته تحریمی در مورد مسکو و اتباع روسی وضع کرده است.

نظرات بینندگان