arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹

زالی: تردد درون شهری تهران بیش از ۵۹ درصد کاهش یافت

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت تردد درون شهری در ۲۴ ساعت گذشته گفت: میانگین تقلیل تردد درون شهری براساس آمار پلیس راهور بیش از ۵۹ درصد در ساعات روز و ۷۰ درصد در ساعات ۲۱ تا ۴ صبح بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علیرضا زالی روز سه شنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه ستاد ملی کرونا و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران شمال تقلیل پیدا کرد و در اتوبان تهران - قم و مواصلات جنوبی شهر تهران این میزان به ۷۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: هرچه از روز شنبه (اولین روز اعمال محدودیت) جلوتر می رویم با کمک و تلاش نیروی انتظامی نظارت های مناسب تر و پیوسته بر نحوه اجزای این محدودیت ها اعمال می شود و شرایط مطلوب تری را مشاهده می کنیم.  

زالی بیان داشت: ۹۰ تیم علاوه بر ۱۵۰ تیم قبلی با محوریت نیروی انتظامی در تهران بر این محدودیت ها نظارت می کنند.

وی تاکید کرد: الان خیلی زود است که تاثیر تغییرات آماری را با اعمال محدودیت ها بیان کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: هر گونه تغییری در مرگ و میر براثر هرگونه مداخلات مدنی و اجتماعی در برای کاهش یا افزایش مرگ و میر بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان می برد.

وی بیان داشت: این زمان در مورد تغییرات تعداد بستری ها به حدود ۳ هفته می رسد و در مورد مراجعان سرپایی هم بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان خواهد برد.

زالی بیان داشت: اولین شاخصی که تغییر خواهد کرد کاهش میزان مراجعات سرپایی خواهد بود.

وی افزود: بررسی اپیدمیولوژیک نشان می دهد کارهایی که در حوزه محله محوری، بیماریابی و تقلیل آثار منطقه ای این بیماری زودتر از ۴۰ روز محقق نخواهد شد، بنابراین با متانت، صبوری و شکیبایی باید به تغییر روند نگاه کرد.

اعمال محدودیت‌های کرونایی هفته‌های اخیر تهران در حالی ادامه دارد که با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته در این استان اجرا و محدودیت‌هایی با هدف به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» اعمال می شود. معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که‌ تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذرماه ممنوع است.

نظرات بینندگان