arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹

خطیب زاده: اطلاعات مقامات سوئدی در خصوص وضعیت «جلالی» ناقص و غلط است

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) در اظهاراتی با اشاره به توئیت خانم «آنه لینده» وزیر خارجه سوئد که امشب پس از تماس تلفنی وزرای امور خارجه دو کشور منتشر شد، عنوان کرد: متاسفانه اطلاعات مقامات سوئدی در خصوص وضعیت آقای جلالی که به خاطر جرایم امنیتی در زندان به سر می‌برد، ناقص و غلط است. همانطور که ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو برای خانم لینده توضیح داد، قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و هرگونه دخالت در صدور یا اجرای احکام قضایی مردود و غیرقابل پذیرش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توئیت وزیر خارجه سوئد پس از گفت‌وگوی تلفنی‌اش با ظریف گفت: اطلاعات مقامات سوئدی در خصوص وضعیت «جلالی» که به خاطر جرایم امنیتی در زندان است، ناقص و غلط است.

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) در اظهاراتی با اشاره به توئیت خانم «آنه لینده» وزیر خارجه سوئد که امشب پس از تماس تلفنی وزرای امور خارجه دو کشور منتشر شد، عنوان کرد: متاسفانه اطلاعات مقامات سوئدی در خصوص وضعیت آقای جلالی که به خاطر جرایم امنیتی در زندان به سر می‌برد، ناقص و غلط است.

وی افزود: همانطور که ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو برای خانم لینده توضیح داد، قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و هرگونه دخالت در صدور یا اجرای احکام قضایی مردود و غیرقابل پذیرش است.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «آنه لینده» وزیر خارجه سوئد عصر امروز (سه‌شنبه) در تماسی تلفنی، آخرین تحولات بین‌المللی، موضوعات مربوط به برجام، روابط دوجانبه و کنسولی بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ظریف در این تماس با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی و غیرعادلانه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، از ناتوانی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات خود در برجام انتقاد کرد و به وزیر امور خارجه سوئد توصیه کرد که استقلال و حاکمیت خود را قربانی سیاست‌های زورگویانه و ظالمانه آمریکا نکنند.

نظرات بینندگان