arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹

جدیدترین آرای مردمی انتخابات آمریکا؛ بایدن ۸۰ میلیون، ترامپ کمتر از ۷۴ میلیون / ترامپ: معتقدم پیروز می‌شویم

در حالی که شمارش آرا در برخی ایالت‌های آمریکا همچنان ادامه دارد، تعداد آرای «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات از ۸۰ میلیون رای فراتر رفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که شمارش آرا در برخی ایالت‌های آمریکا همچنان ادامه دارد، تعداد آرای «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات از ۸۰ میلیون رای فراتر رفته است.

بر اساس آمار پایگاه «کوک پلتیکال ریپورت» بایدن تا کنون ۸۰،۰۳۳،۹۹۶ رای بدست آورده که ۵۱ درصد از کل آرای اخذ شده را شامل می‌شود.

همچنین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید نیز تا کنون ۷۳،۸۷۸،۹۰۷ رای بدست آورده که ۴۷.۱ درصد از کل آرا به شمار می‌آید.

تا کنون نتایج انتخابات در ایالت‌های داکوتای شمالی، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، یوتاه، ورمونت، ویرجینیا و وایومینگ مورد تایید قرار گرفته و نتیجه بقیه ایالت‌ها نیز منتظر تایید است.

سازمان خدمات عمومی آمریکا روز دوشنبه در نامه‌ای که به رویت ای‌بی‌سی‌نیوز رسیده به تیم «جو بایدن» گفته که به نظر می‌رسد که او در انتخابات برنده شده است. «امیل مورفی» رئیس‌ این سازمان به بایدن گفته می‌تواند روند انتقال قدرت را آغاز کند.

دونالد ترامپ دقایقی بعد از انتشار این خبر در توئیتر صحت این موضوع را تأیید کرده بود. او در توئیتر نوشت: «می‌خواهم از امیلی مورفی، رئیس سازمان خدمات عمومی به خاطر فداکاری سرسختانه و وفاداری‌اش به کشورمان تشکر کنم. او مورد آزار، تهدید و سوءاستفاده قرار گرفته است و من نمی‌خواهم شاهد وقوع این اتفاقات برای او، خانواده‌اش و کارکنان سازمان خدمات عمومی باشم. پرونده ما با قدرت ادامه دارد و ما این مبارزه خوب را ادامه می‌دهیم و معتقدم که پیروز می‌شویم. با وجود این، من در راستای منافع کشورم، توصیه کرده‌ام که امیلی و تیم او کارهای لازم در خصوص پروتکل‌های اولیه را انجام دهند و به تیم خودم هم گفته‌ام همین کار را انجام دهند.»

در پی این بیانیه تیم انتقال قدرت جو بایدن اعلام کرد اکنون که «سازمان خدمات عمومی آمریکا» پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید کرده‌، اعضای این تیم طی روزهای آتی با مقام‌های دولت فدرال دیدار خواهند کرد.

نظرات بینندگان