arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹

پومپئو: فرآیند انتقال قدرت در وزارت خارجه آمریکا شروع شد

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که وزارتخانه متبوع وی، فرآیند انتقال قدرت را آغاز کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که وزارتخانه متبوع وی، فرآیند انتقال قدرت را آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم، به دنبال اعلام سازمان خدمات عمومی دولت ترامپ در مورد آغاز عملیات انتقال قدرت به بایدن، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که وزارتخانه متبوع وی فرآیند انتقال قدرت را آغاز کرده است.

وی که با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «امروز عملیات انتقال قدرت را آغاز کردیم و هر کاری که قانون حکم کند، همان را انجام خواهیم داد».

سازمان خدمات عمومی دولت ترامپ دیروز اعلام کرد که روند انتقال قدرت به جو بایدن رئیس جمهور منتخب انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را شروع کرده است.

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا در توییتی با اشاره به ادامه تلاش کمپینش برای پیگیری شکایت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، از رییس سازمان خدمات عمومی دولت آمریکا خواست در راستای منفعت و مصالح آمریکا، طبق پروتکل‌های اولیه انتقال قدرت، اقدامات لازم را انجام دهد.

از سوی دیگر، «رابرات اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا با اعلام اینکه شکایت‌های رئیس‌جمهور کنونی این کشور درباره نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری همچنان در جریان است، تأکید کرد که روند انتقال قدرت زمانی آغاز خواهد شد که دادگاه‌ها به نفع رئیس‌جمهور مستقر رأی ندهند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت‌وگوی خود با فاکس نیوز، در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه آمریکایی درباره دیدار نتانیاهو و بن سلمان در حضور وی در شهر «نئوم» عربستان، طفره رفت.

پامپئو در پاسخ به این سوال که آیا ایران در حال حاضر به دستیابی به سلاح هسته‌ای نزدیک شده است یا خیر، گفت که این موضوع کاملا اشتباه است.

نظرات بینندگان