arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹

پلیس سوئیس: عامل حمله لوگانو وابسته به داعش بوده

پلیس سوئیس روز چهارشنبه اعلام‌کرد زنی که شب گذشته در یک فروشگاه در شهر لوگانو با چاقو به دو زن دیگر حمله‌کرده، هوادار گروه تروریستی داعش‌است. به گزارش ایرنا، جدیدترین اطلاعات اعلام شده از سوی پلیس فدرال سوئیس حاکی است که عامل حمله با چاقو در شب گذشته سابقه حمایت از تروریست های داعش را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس سوئیس روز چهارشنبه اعلام‌کرد زنی که شب گذشته در یک فروشگاه در شهر لوگانو با چاقو به دو زن دیگر حمله‌کرده، هوادار گروه تروریستی داعش‌است.

به گزارش ایرنا، جدیدترین اطلاعات اعلام شده از سوی پلیس فدرال سوئیس حاکی است که عامل حمله با چاقو در شب گذشته سابقه حمایت از تروریست های داعش را دارد.

نشریه «برلینر سایتونگ» امروز (چهارشنبه) به نقل از پلیس سوئیس اعلام کرد که این حمله با چاقو «یک حمله مشکوک با انگیزه تروریستی» بوده است.

در حال حاضر تحقیقات درباره حمله تروریستی شب گذشته در یک فروشگاه بزرگ در کانتون «تیچینو» سوئیس ادامه دارد. مقامات پلیس فدرال می گویند مهاجم دستگیر شده که یک زن ۲۸ ساله است، از شبه نظامیان تروریستی دولت اسلامی (داعش) طرفداری کرده است. چند ساعت پس از حمله عصر سه شنبه «نیکولتا دلا واله» رئیس پلیس سوئیس گفت: «این حمله مرا تعجب نمی کند. چنین اعمالی در هر جای دنیا رخ خواهد داد.»

طبق گفته پلیس این زن ۲۸ ساله سوئیسی در فروشگاه بزرگ نزدیک خانه اش در لوگانو به دو زن حمله کرده که طی آن یک قربانی بشدت زخمی شده و دومی جراحت سطحی برداشته است. طبق یافته های اولیه ، این هوادار داعش گردن یک زن را گرفته و با سلاح سرد خود زن دوم را از ناحیه گردن مجروح کرده است.

گفته می شود مهاجم قبلاً چاقو را از همین مرکز خرید تهیه کرده است. طبق اظهارات شاهدان در رسانه ها وی هنگام حمله فریاد کشیده است که یکی از اعضای گروه تروریستی داعش است. پس از این اقدام، یک زن و شوهر وی را متوقف کردند ، موهای او را کشیدند و تا رسیدن پلیس نگه داشتند.

دادستانی فدرال اکنون تحقیقات را آغاز کرده است. «نورمن گابی» رئیس دولت محلی تیچینو می گوید که این زن دارای رادیکال است و این نشان می دهد که شرایط بسیار جدی است. همچنین ارتباط این حمله با حمله مشابه در ماه سپتامبر (شهریور) که طی آن، یک جوان ۲۹ ساله پرتغالی با ضربات چاقو در یک رستوران کشته شد، در حال بررسی است. گفته می شود مرتکب آن حمله نیز با اسلامگرایان ارتباط داشته است.

از زمان حمله تروریستی اوایل آبان در وین که منجر به کشته شدن چهار نفر شد، پلیس سوئیس در حالت آماده باش است. در پی وقوع این حمله در سوئیس، «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش آن را در توییتر محکوم کرد. او همبستگی خود را با سوئیس ابراز داشت و گفت: ما با هم در برابر تروریسم اسلامگرا در اروپا خواهیم ایستاد و از ارزشهای خود دفاع خواهیم کرد.

نظرات بینندگان