arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۹

زمان برگزاری انتخابات آلمان اعلام شد / جانشین مرکل پاییز سال آینده مشخص می‌شود

«مارتینا فیتز» سخنگوی دولت فدرال آلمان روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که اعضای کابینه آنگلا مرکل امروز به اتفاق آرا برگزاری انتخابات سراسری آلمان در روز یکشنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ [چهارم مهرماه ۱۴۰۰] را تصویب کرده‌اند. سخنگوی دولت فدرال آلمان اعلام کرد که تاریخ مصوب کابینه برای برگزاری انتخابات به رئیس‌جمهور آلمان «فرانک والتر اشتاین‌مایر» ارائه خواهد شد و پس از تأیید وی رسمیت خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت فدرال آلمان اعلام کرد اعضای کابینه این کشور با برگزاری انتخابات سراسری در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ موافقت کرده‌اند.

به گزارش  تسنیم به نقل از یورونیوز، «مارتینا فیتز» سخنگوی دولت فدرال آلمان روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که اعضای کابینه آنگلا مرکل امروز به اتفاق آرا برگزاری انتخابات سراسری آلمان در روز یکشنبه 26 سپتامبر 2021 [چهارم مهرماه 1400] را تصویب کرده‌اند.

سخنگوی دولت فدرال آلمان اعلام کرد که تاریخ مصوب کابینه برای برگزاری انتخابات به رئیس‌جمهور آلمان «فرانک والتر اشتاین‌مایر» ارائه خواهد شد و پس از تأیید وی رسمیت خواهد یافت.

آنگلا مرکل اعلام کرده است که پس از 16 سال حضور در جایگاه صدراعظمی آلمان قصد دارد از سیاست کناره‌گیری کند.

با قطعی شدن کناره‌گیری مرکل از قدرت، رقابت شدیدی برای در اختیار گرفتن کرسی صدراعظمی آلمان در بین هم‌حزبی‌های وی (اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان) در گرفته است.

قرار است اواسط ژانویه سال آینده (اواخر دی‌ماه امسال) رأی‌گیری نهایی برای معرفی نامزد اصلی حزب دموکرات مسیحی آلمان برای تصدی سمت صدراعظمی برگزار شود.

از طرفی دیگر احزاب آلمانی نیز امیدوارند که با کنار رفتن آنگلا مرکل از قدرت، شانس بیشتری برای در اختیار گرفتن جایگاه صدراعظمی در قالب ائتلاف با احزاب دیگر داشته باشند.

نظرات بینندگان