arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / وکیل مارادونا: درگذشت دیه‌گو یک جنایت احمقانه است / بسته جدید یارانه به چه خانوارهایی تعلق می‌گیرد؟ / پیوستن هنرپیشه هالیوود به تیم انتقالی بایدن / ترامپ: هنوز خیلی مانده تا انتخابات ۲۰۲۰ تمام شود / در صورت لغو تحریم های آمریکا، اقتصاد ایران می‌تواند به رشد ۴.۴ درصد برگردد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / وکیل مارادونا: درگذشت دیه‌گو یک جنایت احمقانه است / بسته جدید یارانه به چه خانوارهایی تعلق می‌گیرد؟ / پیوستن هنرپیشه هالیوود به تیم انتقالی بایدن / ترامپ: هنوز خیلی مانده تا انتخابات ۲۰۲۰ تمام شود / در صورت لغو تحریم های آمریکا، اقتصاد ایران می‌تواند به رشد ۴.۴ درصد برگردد

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

وکیل مارادونا: درگذشت دیه‌گو یک جنایت احمقانه است: ماتیاس مورلا، وکیل دیه‌گو مارادونا در واکنش به درگذشت غیرمنتظره موکلش در سن 60 سالگی به دلیل ایست قلبی، بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد. در بیانیه وی آمده است: «امروز، روز غم و اندوه شدید است. در قلبم احساس از دست دادن دوستی را دارم که مفتخرم تا آخرین روز به او وفادار بودم. مراسم خاکسپاری دیه‌گو باید مراسمی صمیمی و خودمانی باشد».   در ادامه بیانیه مورلا آمده است: «بر اساس چیزی که دادستانی سن‌ایسدرو (شهری در بوینس‌آیرس) گفته، غیرقابل توصیف است که به مدت 12 ساعت هیچ توجهی از جانب پرسنل پزشکی به دیه‌گو نشده و یا کنترلی نسبت به او صورت نگرفته است. آمبولانس هم بیش از نیم ساعت طول کشیده تا برسد، این یک جنایت احمقانه است. این حقیقت نباید نادیده گرفته شود و از شما می‌خواهم تا آخر در این باره تحقیق کنید».

پیوستن هنرپیشه هالیوود به تیم انتقالی بایدن: شارون استون، هنرپیشه مشهور هالیوود تائيد کرد که به تیم انتقال قدرت جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا پیوسته است. این بازیگر آمریکایی که هنرنمایی در فیلم هایی همچون «غریزه اصلی»، «کازینو» و «گل های پرپر» را در کارنامه دارد گفته است که امیدوار است با حضور در عرصه سیاست بتواند «مفیدتر و موثرتر» باشد.

ترامپ: هنوز خیلی مانده تا انتخابات ۲۰۲۰ تمام شود: ترامپ باردیگر در رشته توییت هایی ادعایش در وقوع تقلب در انتخابات را تکرار کرد؛ توییتر هم یادآور شد که ادعاها درباره تقلب در انتخابات مورد مناقشه است. رئیس‌ جمهور آمریکا در پیامی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی مبنی بر اینکه بیشتر جمهوری خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ به ترامپ رای خواهند داد، نوشت: اما هنوز خیلی مانده تا انتخابات ۲۰۲۰ تمام شود.

بسته جدید یارانه به چه خانوارهایی تعلق می‌گیرد؟: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بسته جدید یارانه معیشتی فقط به افرادی که بسته حمایت معیشتی دریافت می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

کارکنان یک شرکت انتخاباتی در آمریکا به مرگ تهدید شدند: شرکت «دومینیون»، فراهم کننده بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برگزاری انتخابات امسال آمریکا در ۲۸ ایالت، اعلام کرد کارکنانش به مرگ تهدید شده‌اند. در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این شرکت منتشر شده نیز آمده است، به‌خاطر تهدیدات مکرر و نگرانی از امنیت کارکنان، از آنان خواسته شده از حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی محافظت کرده و تا حد امکان از منزل کار کنند.

ترامپ: امکان ندارد بایدن ۸۰ میلیون رأی آورده باشد: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیروزپنجشنبه بار دیگر ادعاهای خود درباره تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر را تکرار کرد. ترامپ در توئیتر نوشت: «همین الان جدول‌بندی آرا[ی انتخاباتی] را دیدم. امکان ندارد بایدن ۸۰ میلیون رأی آورده باشد. این یک انتخابات ۱۰۰ درصد تقلبی بود.»

ترامپ: قضات آمریکایی می‌ترسند انتخابات را باطل کنند: ترامپ مدعی شد که به شمار زیادی از کسانی که می‌خواسته‌اند رأی بدهند اطلاعات غلط داده شده و گفته شده که رأی آنها ثبت شده است. او گفت: «موارد بسیار زیادی داشته‌ایم که مردم رفته‌اند که رأی بدهند. یک زن مسن وارد مرکز رأی‌گیری شده و پرسیده "ببخشید کجا می‌توانم رأی بدهم؟" به او گفته‌اند: "شما رأی داده‌اید. رأیتان ثبت شده است." گفته که "نه من رأی ندادم. رأی ندادم." به او گفته‌اند: "نخیر رأی شما ثبت شده." بعد به او یک برگه موقت رأی داده‌اند که اصلاً حساب نمی‌شود. شرم‌آور است که این بلا دارد سر کشورمان می‌آید.»

۴۸۲ تن دیگر با کرونا جان باختند: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۶ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۶۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۳۹ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۶ هزار و ۶۸۹ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

یک نهاد اقتصادی بین‌المللی: در صورت لغو تحریم های آمریکا، اقتصاد ایران می‌تواند به رشد ۴.۴ درصد برگردد: موسسه مالی بین المللی (IIF) گفت: اگر جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، تحریم‌های ایران  را که موجب یک رکود اقتصادی عمیق سه ساله شده است را لغو کند، اقتصاد ایران سال آینده می‌تواند به رشد ۴.۴ درصد برگردد. این موسسه مالی افزود که اگر صادرات نفت افزایش یابد، ایران می‌تواند ذخایر ارزی خود را تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۱۰۹.۴ میلیارد دلار افزایش دهد.

نظرات بینندگان