arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹

ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای، در آبسرد دماوند / وزارت دفاع شهادت او را تایید کرد

محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت. روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای-موشکی در آبسرد دماوند

فارس اعلام کرد محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

به گزارش انتخاب، ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد.

شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است. 

بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند.

مشاهدات خبرنگاران دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را  تأیید می‌کند.

نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی 2 سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

جزئیاتی از نحوه ی ترور

شبکه خبر گزارش داد: گفته های برخی از حاضرین در نزدیکی محل ترور در آبسرد دماوند؛ ساعتی قبل از غروب، صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شنیده شد و بلافاصله صدای رگبار شلیک به گوش رسید. یک خودرو هدف این حمله بود. سه یا چهار تن در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده‎اند. یک خبرنگار از مشاهده دستکم دو جسد خون آلود در درمانگاه آبسرد خبر داده است.

وزارت دفاع خبر شهادت را تایید کرد

یک منبع آگاه گفت :«محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای کشورمان پس از واقعه ترور بعد از ظهر امروز به بیمارستان منتقل شده و هم‌اکنون در اتاق عمل است. تلاش پزشکان برای مداوای ایشان و یکی از همراهانشان هنوز ادامه دارد.

روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل شد

در این بیانیه آمده است: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.

یک منبع خبری درباره چگونگی شهادت فخری زاده نوشت:  این عملیات ترور ساعت ۱۴:۳۰ امروز انجام شده است. در این اقدام تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیر اندازی رگباری کرده که در پی آن یکی از محافظان شهید فخری‌زاده ۴ تیر خورده و آقای محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان شهید شد.

هچنین گفته شده در جریان این ترور خانواده این شهید نیز مجروح شده اند.

 

نظرات بینندگان