arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱

وضعیت بازار خودرو پس از تعطيلات نوروز

اگرچه بازار خودروهاي داخلي پس از تعطيلات نوروز با رکود مواجه شده است، اما آن طور که فعالان بازار مي گويند، قيمت ها پس از افتي مقطعي، هم اکنون ثابت مانده و نه بالامي رود و نه پايين مي آيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای اقتصاد نوشت: اگرچه بازار خودروهاي داخلي پس از تعطيلات نوروز با رکود مواجه شده است، اما آن طور که فعالان بازار مي گويند، قيمت ها پس از افتي مقطعي، هم اکنون ثابت مانده و نه بالامي رود و نه پايين مي آيد.

به گفته آنها، بازار خودرو کشور در حال حاضر ثبات پيدا کرده، هر چند که خبري از مشتري نيست. البته ظاهرا اين موضوع مختص روزهاي ابتدايي سال بوده و چندان عجيب به نظر نمي رسد.

اين در شرايطي است که قيمت خودروهاي داخلي و خارجي در واپسين روزهاي سال گذشته به شکلي شديد رشد کرد و برخي خودروها رکورد از خود به جا گذاشتند.

حال به گفته فعالان بازار، قيمت ها در روزهاي ابتدايي سال 91 کاهش داشته اند و اين کاهش در بخش وارداتي ها بيشتر به چشم مي آيد.

با اين حال، هم اکنون منحني قيمت ها ثابت مانده و تغيير خاصي نکرده است. به نظر مي رسد متوقف شدن روند نزولي قيمت ها با موضوع تشديد تحريم خودروسازان بزرگ دنيا عليه ايران در ارتباط است. به هر حال انتشار اخبار مربوط به رفتن خودروسازاني مانند پژو و نيسان و هيوندايي و... از ايران، تاثير رواني خود را بر بازار مي گذارد.
    
چه خبر از بازار؟

 به بازار برويم و ببينيم اوضاع قيمت ها به چه شکل است.

آن طور که فعالان بازار مي گويند، بيشتر خودروهاي وارداتي به کشور، در يکي دو هفته گذشته با افت قيمت روبه رو شده اند، اما در مواردي استثنايي نيز افزايش قيمت وجود داشته است.

به عنوان مثال، لکسوس RX هم اکنون با قيمتي معادل 192 ميليون تومان به فروش مي رسد. اين محصول در چند ماه گذشته روندي صعودي در قيمت داشته و ظاهرا در سال جديد نيز قصد کوتاه آمدن ندارد. RX در مقايسه با اواسط پاييز سال گذشته، حدود 45 ميليون تومان رشد قيمت داشته است.

در بين ديگر محصولات تويوتا، مدل ياريس هم اکنون قيمتي معادل 43 ميليون تومان دارد و اوريون نيز حدود 91 ميليون تومان به فروش مي رسد.

از تويوتا که بگذريم، محصولات هيوندايي نيز با افت قيمت در يکي دو هفته اخير مواجه بوده اند.

در اين بين، هيوندايي IX55 که بالاي 110 ميليون تومان در سال گذشته قيمت داشت، هم اکنون قيمتي برابر با 107 ميليون تومان دارد، که اين موضوع از کاهش قيمت آن حکايت مي کند.

همچنين هيوندايي آزرا مدل 2012 نيز هم اکنون قيمتي برابر با 112 ميليون تومان دارد و جنسيس هم با قيمتي همين حدود خريد و فروش مي شود.

آن طور که فعالان بازار مي گويند، در حال حاضر هيوندايي i30 اتومات 53 ميليون تومان به فروش مي رسد که در مقايسه با اواخر سال گذشته رشد قيمت داشته است.

هم اکنون هيوندايي سوناتا نيز قيمتي 86 ميليون توماني را به خود مي بيند و سانتافه هم 89 ميليون تومان خريد و فروش مي شود.
    
بازار داخلي ها

سري هم به بازار خودروهاي وارداتي بزنيم، بازاري که مانند وارداتي ها با افت قيمت در روزهاي ابتدايي سال جاري روبه رو شد و سپس ثابت ماند.

در اين بين، پژو 206 تيپ 2 هم اکنون قيمتي برابر با 16 ميليون و 900 هزار تومان دارد و تيپ 6 اين خودرو نيز که اتومات است اکنون 23 ميليون و 600 هزار تومان قيمت دارد. ديگر مدل اتومات 206 که V9 نام دارد و صندوقدار محسوب مي شود نيز در حال حاضر 24 ميليون تومان به فروش مي رسد. مدل V8 نيز قيمت 20 ميليون و 200 هزار تومان را به خود مي بيند.

اين در شرايطي است که 206 در مدل تيپ 5 خود قيمتي معادل 20 ميليون تومان دارد و V20 هم 17 ميليون و 300 هزار تومان به فروش مي رسد.

اما آن طور که نمايشگاهداران خودرو پايتخت مي گويند، در حال حاضر 207 اتومات قيمتي برابر با 27 ميليون تومان دارد و مدل دنده اي اين خودرو نيز 21 ميليون و 500 هزار تومان خريد و فروش مي شود. در بين ديگر محصولات ايران خودرو، سمند SE نيز 14 ميليون و 400 هزار تومان به فروش مي رسد و سمند LX هم 16 ميليون و 200 هزار تومان قيمت دارد.

از بازار پژو پارس و 405 نيز خبر مي رسد که اولي در مدل اتومات خود 24 ميليون تومان خريد و فروش مي شود و دومي نيز 15 ميليون تومان به فروش مي رسد.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر سوزوکي گرند ويتاراي کلاس 5 اتومات 58 ميليون تومان قيمت دارد و کلاس 8 آن نيز 64 ميليون تومان به فروش مي رسد.

اما به سراغ سايپايي ها برويم و خبري از افت و خيز قيمت آنها بگيريم. طبق اخبار رسيده، ريو که ديگر به توليد نمي رسد، افزايش قيمت را تجربه کرده و هم اکنون 15 ميليون و 500 هزار تومان خريد و فروش مي شود و پرايد 111 نيز همچنان در عدد 10 ميليون تومان خود مانده است.

فعالان بازار مي گويند، مگان نيز در مدل دو هزار سي سي و اتومات خود 41 ميليون تومان به فروش مي رسد و نوع 1600 سي سي و E2 آن 36 ميليون تومان خريد و فروش مي شود.

از بازار ماکسيما نيز خبر مي رسد که مدل اتومات آن قيمتي معادل 60 ميليون تومان دارد و نيسان تينا هم 83 ميليون تومان به فروش مي رسد. همچنين تندر-90 نيز در مدل E2 قيمتي برابر با 18 ميليون و 200 هزار تومان دارد و مدل E1 آن هم 16 ميليون تومان خريد و فروش مي شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
1
9
واین است خودرو ملی ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
0
21
ماشالله بر ثبات
تصور كنيد جهاني را كه به دست مديران توانمند ما اداره گردد!!!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
0
11
یک سری به سایت ایران خودرو بزنید و پوستر فروش فروردین و اردیبهشت رو ببینید. خواهید دید که قیمتهای اعلام شده تقریباً نزدیک به بازاره و طبق وعده سازمان حمایت پایین نیومده.
محمد مجیدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
0
2
چیز جالبی پیدا کردم
شرکت هیوندا گارانتی خودروهایش را که طبق قانون واردات 5 سال و حدود 150 هزار کیلومتر بوده از دیروز به 2 سال یا 40 هزار کیلومتر تقلیل داده البته این افت کیفیت همراه با حداقل 10 میلیون تومان افزایش قیمت بوده است
اروم
|
UNITED STATES
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
0
3
به نظر من دولت اصلا تمايلي براي كاهش و يا حتي ثابت ماندن قيمت خودرو نداشته و نداره چون اولا با قيمت بالاتر سود بيشتر نصيب دولت خدوم ميشه دوما چون مردم پول زيادي بابت خودرو(ارابه)ساخت داخل ميپردازن باعث ميشه نقدينگي كمي پايين بياد و به تبع اون تورم زياد نره بالا
نظرات بینندگان