arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی: اسرائیل پشت ترور فخری‌زاده بود

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به ترور شهید «محسن فخری زاده» پرداخت. این روزنامه آمریکایی در بخشی از گزارش خود نوشت که سه مقام اطلاعاتی گفته‌اند که اسرائیل پشت حمله به این دانشمند ایرانی بوده‌اند. نیویورک تایمز نوشت: «مشخص نیست آمریکا تا چه اندازه پیش از انجام این عملیات از آن مطلع بوده است اما آمریکا و اسرائیل دو متحد نزدیک بوده و پیشینه طولانی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره ایران دارند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه آمریکایی به نقل از سه مقام اطلاعاتی خبر داد که رژیم صهیونیستی پشت حمله به شهید «محسن فخری زاده» بوده است.

به گزارش  فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به ترور شهید «محسن فخری زاده» پرداخت.

این روزنامه آمریکایی در بخشی از گزارش خود نوشت که سه مقام اطلاعاتی گفته‌اند که رژیم صهیونیستی پشت حمله به این دانشمند ایرانی بوده‌اند.

نیویورک تایمز نوشت: «مشخص نیست آمریکا تا چه اندازه پیش از انجام این عملیات از آن مطلع بوده است اما آمریکا و اسرائیل دو متحد نزدیک بوده و پیشینه طولانی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره ایران دارند.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت که کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» اقدام به بازتوییت پیام «یوسی ملمن»، خبرنگار صهیونیست کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در پیامی توییتری به نقش رژیم صهیونیستی در این ترور اشاره کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظرات بینندگان