arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹

رای‌الیوم: گروه ترور فخری‌زاده مرتبط با سیا و موساد است

روزنامه رأی‌الیوم در واکنش به شهادت محسن فخری‌زاده در مقاله‌ای نوشت که گروه ترور دانشمند هسته‌ای ایران مرتبط با سیا و موساد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه رأی‌الیوم در واکنش به شهادت محسن فخری‌زاده در مقاله‌ای نوشت که گروه ترور دانشمند هسته‌ای ایران مرتبط با سیا و موساد است.

به گزارش تسنیم ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران بلافاصله پس از انتشار خبر آن بازتاب زیادی در رسانه‌های سراسر جهان و به‌ویژه رسانه‌های عربی داشت، در همین زمینه روزنامه رأی الیوم در مقاله‌ای نوشت که گروه ترور این دانشمند هسته‌ای ایران عمدتاً به بیش از یک دستگاه اطلاعاتی وابسته است که در رأس آنها سیا و موساد قرار دارد؛ به این معنا که این اتفاق یک عملیات مشترک و پیچیده است که به برنامه‌ریزی و جمع‌آوری اطلاعات و فناوری بالا، سیستم‌های نظارتی، اتاق هماهنگی و پیگیری منظم و ارتباطات با تجربه بالا نیاز دارد.

رأی‌الیوم افزود: مطمئناً رژیم صهیونیستی با مشارکت اطلاعات آمریکا تصمیم به ترور محسن فخری‌زاده جهت ضربه زدن به تلاش‌های ایران در زمینه دفاع موشکی و توسعه تحقیقات علمی نظامی و برنامه هسته‌ای این کشور گرفته بود و در طرف مقابل به‌نظر می‌رسد که ایران در جهت‌های مختلف به این جنایت واکنش نشان دهد.

رأی الیوم اضافه کرد: درباره واکنش و انتقام ایران در زمینه ترور دانشمند هسته‌ای خود باید بگویم که تجربه ایران در این زمینه در دهه‌های گذشته نشان می‌دهد که ایرانی‌ها در چنین شرایطی واکنش‌های احساسی و شتاب‌زده ندارند.

شبکه خبری الجزیره نیز در این راستا گزارش داد که ایران با ارسال نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که شاخص‌های بارزی درباره مسئولیت رژیم صهیونیستی در ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران وجود دارد.

الجزیره نوشت: تهران درباره آنچه اقدامات بی‌پروا از جانب ایالات متحده و اسرائیل توصیف کرده به‌ویژه در دوره باقی‌مانده «دونالد ترامپ» در منصب ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده است. ایران همچنین تأکید کرد که به حقوق خود در اتخاذ همه اقدامات ضروری جهت دفاع از ملت و منافع خود پایبند است.

پایگاه خبری شبکه الجزیره اعلام کرد که وزارت خارجه ایران به‌شدت عملیات ترور دانشمند هسته‌ای خود را محکوم کرده است و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران با محکومیت این اقدام گفت که شاخص‌های مهم و بارزی از نقش رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند ایرانی وجود دارد. وی همچنین از کشورهای اروپایی خواست این جنایت را که تروریسم دولتی محسوب می‌شود محکوم کنند.

الجزیره در ادامه به شرح جزئیات عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده پرداخته به‌نقل از نیویورک تایمز نوشت که این دانشمند ایرانی از مدتها قبل هدف موساد بوده است.

بعدازظهر روز گذشته (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودروی حامل محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری‌زاده به‌شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل گردید.

متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و این دانشمند ایرانی پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید فخری‌زاده به‌عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست 500نفره قدرتمندترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی نام برده شده است.

نظرات بینندگان