arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۸ آذر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تداوم ریزش‌های میلیاردی در بازار خودروهای خارجی
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۲۲:۴۵

رصد بازار خودرو نشان می‌دهد که ریزش‌ قیمت خودروهای خارجی در بازار ادامه داشته و حتی در برخی مدل‌ها به بیش از سه میلیارد تومان نیز رسیده است؛ به اعتقاد کارشناسان به دلیل رکود حاکم و انتظارات شکل گرفته مبنی بر کاهش بیشتر قیمت‌ها، ریزش‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

کمالوندی: عوامل ترور شهید فخری‌زاده و حادثه نطنز یکی است
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۲۲:۴۴

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تغییر در دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نیازمند تصمیم‌گیری در سطوح عالی دانست و تاکید کرد: در ارتباط با بحت دسترسی‌ها این مراقبت را داریم که دسترسی‌ها در حدود تعریف شده و متعارف خودش باشد.

وزارت دفاع: پیکر شهید محسن فخری‌زاده امشب در حرم رضوی طواف داده خواهد شد / مراسم تدفین و تشییع شهید دوشنبه برگزار می شود
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۲۲:۴۴

معاون روابط عمومی و فرهنگی وزارت دفاع گفت: مراسم تدفین و تشییع شهید فخری زاده با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید (روز دوشنبه) برگزار می‌شود. بر اساس تصمیم ستاد بزرگداشت شهید والا مقام محسن فخری زاده پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز برای طواف در مضجع نورانی و مرقد شریف رضوی به مشهد مقدس منتقل خواهد شد و پس از آن به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اعزام و طواف داده می‌شود.

واکنش سخنگوی دولت به ترور شهید فخری زاده: متجاوز تنبیه خواهد شد؛ اما نه در آن زمین بازی که او تعریف می کند
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۳:۴۲

علی ربیعی با انتشار رشته توییتی نوشت: شهادت دکتر محسن فخریزاده دانشمند برجسته کشورمان به ملت ایران، جامعه علمی و خانواده ایشان تبریک و فقدان ایشان را تسلیت عرض می‌کنم. قطعا متجاوز تنبیه خواهد شد، اما نه در زمین بازی که او تعریف کند.

دشمنان تروریست باتوجه به فعل و انفعالات یک ماه اخیر چند هدف را دنبال می کنند: ۱ _ به هم زدن آرامش روانی جامعه؛ ۲ _ ایجاد سردرگمی در استراتژی ایران؛ ۳_ به هم زدن امنیت منطقه؛ ۴ _ به هم خوردن فضای امنیت جهانی باتوجه به تغییرات احتمالی آتی در سیاست های بین‌المللی.

این حق برای ملت ایران باقی است که براساس استراتژی مشخص معطوف به منافع و عزت ملی پاسخی قاطع که تعیین کننده ابعاد، زمان و مکان آن خواهد بود، بدهد.

پیام رهبر معظم انقلاب درپی ترور شهید فخری‌زاده
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۳:۴۱

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پی ترور دانشمند هسته‌ای شهید، دکتر محسن فخری‌زاده پیامی صادر کردند: دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم.

علی مطهری: انتقام از نتانیاهو و قصاص ترامپ را به زمان مناسب موکول کنیم
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۳:۳۹

علی مطهری نوشت: ترور ناجوانمردانه دکتر محسن فخری زاده علاوه بر ضربه زدن به صنعت هسته ای کشور، با هدف کشاندن ایران به درگیری در منطقه در زمان باقی مانده از ریاست ترامپ انجام شد تا راه تفاهم دولت آینده آمریکا با ایران بسته شود. انتقام از نتانیاهو و قصاص ترامپ را به زمان مناسب موکول کنیم.

روحانی: به موقع پاسخ ترور شهید فخری زاده را می‌دهیم
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۳:۳۹

رییس جمهور گفت: همه اتاق‌های فکر و دشمنان ایران بدانند ملت ایران و مسئولان شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند و به موقع پاسخ خواهیم داد.

روحانی گفت: این ترور وحشیانه نشان می‌دهد که دشمنان ما در هفته‌های پراضطرابی هستند، هفته‌هایی که احساس می‌کنند دوران فشار آنها کم می‌شود و شرایط جهانی تغییر می‌کند و برای آنها این چند هفته مهم است که حداکثر استفاده را از این روزها ببرند تا هم بتوانند شرایط نامطمئنی را در منطقه به وجود بیاورند و هم توجهات جهانی از ترور و ارعابی که در مناطق اشغالی این روزها به وجود آورده بودند، به مشکلات و مسائل دیگر معطوف شود.

وی یادآورشد: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. به موقع و مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد.

روحانی افزود: ملت ایران هوشمندتر و حکیم‌تر از آنند که در دام توطئه صهیونیست‌ها بیفتند. آنها در فکر ایجاد یک آشوب و بلوا هستند. بدانند ما دست آنها را از پیش خواندیم و آنها موفق نخواهند شد به اهداف خبیثانه خودشان دست پیدا کنند.

دنبال ایجاد طوفانی هستند که بایدن امکان بازگشت به برجام را نداشته باشد
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۳:۳۸

"لری ویلکرسون" رئیس دفتر وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره عملیات تروریستی امروز و شهادت "محسن فخری زاده"، دانشمند و محقق ایرانی وزارت دفاع گفت: من نمی‌توانم دست کسی جز اسرائیل را در این موضوع ببینم. به همان اندازه، نمی‌توانم هدفی جز برای بستن راه‌های بازگشت دولت بایدن به توافق هسته‌ای ببینم.

رئیس دفتر "کالین پاول" وزیر خارجه اسبق آمریکا با اشاره به اینکه برای ترور شهید فخرزاده چند سناریو نوشته شده است، اظهار کرد: این کار به دنبال تحریک ایران به واکنش و پس از آن واکنش از سوی ایالات متحده است. همین‌طور طراحان آن به دنبال ایجاد طوفانی هستند که رئیس جمهوری جدید آمریکا امکان بازگشت به برجام نداشته باشد.

 

رییس جمهور: به‌زودی ورود به وسایل‌نقیله عمومی فقط با کارت شناسایی امکانپذیر خواهد بود
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۳:۳۶

روحانی گفت: در نظر داریم هرکس بخواهد سوار وسایل نقیله عمومی شود، کارت شناسایی نشان دهد تا از ورود مبتلایان جلوگیری شود و قرارگاه عملیاتی کرونا این مورد را با جدیت پیگیری می‌کند.

نظرات بینندگان