arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹

آکسیوس: ترور فخری‌زاده ادامه فشار حداکثری علیه ایران بود / پیش بینی می شود تا برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا، تنش‌ها با تهران تشدید شود

پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی به قلم «باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی، در خصوص ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران، این اقدام را اوج جدیدی در کارزار فشار حداکثری به رهبری دولت ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خوانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پایگاه خبری آمریکایی ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران را اقدام جدیدی در ادامه کارزار فشار حداکثری دولت آمریکا و همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران خوانده است.

به گزارش  فارس، پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی به قلم «باراک راوید» خبرنگار صهیونیست، در خصوص ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی ایران، این اقدام را اوج جدیدی در کارزار فشار حداکثری به رهبری دولت ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خوانده است.

در ادامه این گزارش، نقش شهید فخری زاده برای برنامه هسته‌ای ایران با نقش سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ایران در منطقه مقایسه و گفته شده حذف او اثری مشابه را خواهد داشت.

آکسیوس می‌افزاید: گرچه به گفته مقامات اسرائیلی، بدون فخری‌زاده ادامه برنامه هسته‌ای برای ایران دشوار خواهد بود، اما به نوشته این پایگاه، برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت‌های بزرگی داشته و به یک شخص وابسته نیست.

در ادامه این گزارش آمده است: فخری‌زاده مهارت‌های خاص سازمانی و مدیریتی داشت و در نهاد دفاعی ایران بسیار برجسته بود اما برنامه هسته‌ای ایران پس از مرگ (شهادت) وی ادامه خواهد یافت.

این پایگاه، ترور شهید فخری‌زاده را بخشی از تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای استفاده از فرصت باقی مانده از دولت ترامپ به منظور اعمال فشار بیشتر بر ایران خوانده است.

این گزارش می‌افزاید: دولت ترامپ جاه‌طلبی خود برای دشوارتر کردن مذاکره بایدن با ایران و پیوستن (آمریکا) به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را مخفی نکرده است. تحریم‌ها، عملیات مخفی و تهدید به حمله، بخش‌هایی از این تلاش هستند.

در ادامه، ملاقات سه‌جانبه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هم بخشی از این تلاش برای افزایش فشار بر ایران و ارسال پیام به دولت بایدن خوانده شده است.

در پایان این گزارش، پیش‌بینی شده در روزهای آینده تا بیستم ژانویه و برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا، تنش‌ها با ایران تشدید شود و دولت آینده آمریکا بعد از این اتفاق و اقدامات احتمالی دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، با واقعیت پیچیده‌تری روبرو شود و تعامل آن با تهران دشوارتر شود.

پیشتر روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» هم در گزارشی نوشت که سه مقام اطلاعاتی گفته‌اند که رژیم صهیونیستی پشت حمله به این دانشمند ایرانی بوده است.

نیویورک تایمز نوشت: «مشخص نیست آمریکا تا چه اندازه پیش از انجام این عملیات از آن مطلع بوده است اما آمریکا و اسرائیل دو متحد نزدیک بوده و پیشینه طولانی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره ایران دارند.»

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظرات بینندگان