arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۹

سخنگوی طالبان: مفاد مذاکرات صلح، بین دولت افغانستان و ما نهایی و تکمیل شده ‌است

سخنگوی طالبان در دوحه روز شنبه اعلام کرد که مفاد و دستور جلسه مذاکرات صلح، میان هیات‌های جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان که پانزدهم ماه نوامبر (۲۵ آبان) تنظیم شد، نهایی و تکمیل شده ‌است. محمد نعیم در پیام توییتری نوشت: دستورجلسه مذاکرات صلح بیست و یک ماده دارد و با کشور میزبان مذاکرات صلح (قطر) نیز به اشتراک گذاشته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی طالبان در دوحه روز شنبه اعلام کرد که مفاد و دستور جلسه مذاکرات صلح، میان هیات‌های جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان که پانزدهم ماه نوامبر (۲۵ آبان) تنظیم شد، نهایی و تکمیل شده ‌است.

به گزارش ایرنا، محمد نعیم در پیام توییتری نوشت: دستورجلسه مذاکرات صلح بیست و یک ماده دارد و با کشور میزبان مذاکرات صلح (قطر) نیز به اشتراک گذاشته شده است.

نادر نادری عضو هیات مذاکره جمهوری اسلامی افغانستان نیز می‌گوید که هیات‌های مذاکره کننده در دوحه «صرفاً در مورد ۲۱ ماده دستور جلسه مذاکرات، به استثنای مقدمه آن در اصول به توافق رسیدند.

نادری در پیام توییتری نوشت: از آن‌جایی‌که متن مقدمه این دستورجلسه به شفافیت و بحث بیشتر نیاز دارد، تصمیم گرفته شده که دستورجلسه در نشست عمومی ارایه گردد و تنها بعد از تصویب هر دو هیئت در جلسه نهایی مطرح شود.

وی افزود: هیات مذاکرات صلح جمهوری اسلامی افغانستان شفافیت رسمی خود را در مورد عناصر مقدمه به طرف مقابل اعلام کرده است.

در هفته گذشته شبکه طلوع‌نیوز گزارش داد که هیات‌های دو طرف به توافق‌هایی در این راستا دست یافته‌اند و معصوم ستانکزی رییس هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و سلام رحیمی مشاور رییس‌جمهوری به کابل سفر کرده تا دربارۀ توافق‌های بدست آمده با اشرف غنی گفت و گو کنند.

این در حالی است که صدیق صدیقی سخن‌وی ریاست جمهوری افغانستان این گزارش‌ها را رد کرد و گفت که هیچ پیشرفتی در روند صلح دوحه صورت نگرفته‌ است.

مذاکرات میان هیات های کابل و طالبان در حدود دو مااه و نیم پیش در دوحه پایتخت قطر آغاز شد.

این مذاکرات پس از یک ماه و نیم به بن‌بست کشیده شده است.

نظرات بینندگان