arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۹ آذر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش مسکو به تصمیم اخیر مجلس درباره همکاری با آژانس: احساسات همیشه به یافتن تصمیم درست یاری نمی کند / پروتکل الحاقی پاسخگوی منافع همه از جمله تهران است
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۲۲:۱۴

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس در حساب توییتر خود نوشت: نمایندگان پارلمان جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با قتل دانشمند ایرانی، خواستار تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و محدودیت فعالیت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران شدند. انگیزه مشخص است، اما احساسات همیشه به یافتن تصمیم درست یاری نمی کنند. پروتکل الحاقی پاسخگوی منافع همه از جمله تهران است.

انتقاد مشاور روحانی از صحبت های خضریان در مجلس: برخی اعضای خود همه‌چیز پندار پارلمان چه اصراری دارند که حتماً تذکر جدی دریافت کنند؟
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۲۲:۱۴

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، با انتقاد شدید از صحبت های خضریان در مجلس در توئیتی نوشت: چه اصراری دارند برخی اعضای خود همه‌چیز پندار پارلمان که در این ایام کرونایی هم حتماً تذکر جدی دریافت کنند؟

نماینده مجلس: خروج ایران از پروتکل الحاقی در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۲۲:۱۳

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که طبق اصلاح طرح اقدام راهبری برای لغو تحریم ها در صورت عدم عمل طرف های اروپایی به تعهدهای برجامی، این کمیسیون مصوب کرد که جمهوری اسلامی ظرف ۲ ماه آینده از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خارج شود.

احتمال تولید واکسن روسیِ کرونا در هند از اوایل ۲۰۲۱
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۸

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که احتمالا تولید واکسن «اسپوتنیک V» ساخت این کشور از اوایل ۲۰۲۱ میلادی در هند آغاز خواهد شد.

همتی: ‌تورم انتظاری رو به کاهش است
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۷

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به کاهش انتظارات تورمی در هفته‌های اخیر اعلام کرد: بانک مرکزی ضمن تقویت اقدامات و جدیت برای ایجاد تعادل در بازار ارز، ازکلیه ابزارهای پولی در دسترس خود، در نیل به تورم هدف گذاری شده استفاده خواهد کرد.

نماینده آبادان: تمامی نیروهای ارشد منطقه آزاد اروند با قرار وثیقه آزاد هستند
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۷

نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه مسئولانی که به تذکرات نمایندگان در مورد رفع مشکلات کشور بی‌توجهی کرده و عمل نمی‌کنند در صورت ورود مجلس از نظر قانونی متخلف هستند، گفت: اظهاراتم در نطق میان دستور واقعیت محض است زیرا در حال حاضر تمامی نیروهای ارشد منطقه آزاد اروند با قرار وثیقه آزاد هستند.

قالیباف: به برکت خون ⁧شهید فخری‌زاده⁩، قفل‌هایی که به صنعت هسته‌ای زده شده بود باز خواهد شد
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۶

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به برکت خون ⁧شهید فخری‌زاده⁩ قفل‌هایی که به صنعت هسته‌ای زده شده بود باز خواهد شد.

طرح مجلس برای لغو اجرای پروتکل الحاقی
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۵

عضو هیأت رئیسه مجلس از طرح نمایندگان برای لغو اجرای پروتکل الحاقی در رابطه با بازرسی‌ بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای کشورمان خبر داد.

تصویب دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کردند. علی خضریان در جریان درخواست بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت که اگر این طرح تصویب شود خروج از پروتکل‌ الحاقی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فوت ۳۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته / شمار فوتی‌ها به زیر ۴۰۰ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۵

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

گزینه مشاور امنیت ملی بایدن: اگر ایران به تعهداتش بازگردد، بایدن نیز همین کار را انجام می دهد
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۴

گزینه مشاور امنیت ملی «جو بایدن» می‌گوید اگر ایران به تعهداتش بازگردد و با حسن نیت، آماده انجام مذاکرات بعدی باشد بایدن نیز آماده است همان کار را انجام دهد.

جواد لاریجانی: روحانی غل و زنجیر برجام بر دست و پای دانشمندان مملکت را باز کند
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۳

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: روحانی باید باقیات الصالحاتی را بگذارد و این غل و زنجیری که به اسم برجام بر دست و پای محققان و دانشمندان هسته‌ای ما گذشته شده است را باز کند.

فدراسیون جودو: حامد اصغری، محافظ محسن فخری زاده که در کنار او به شهادت رسید، جودوکار بود
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۲۲

سایت فدراسیون جودو نوشت: حامد اصغری، محافظ جوان محسن فخری زاده ، دانشمند برجسته صنایع دفاعی کشور، که در تاریخ هفتم آذرماه در کنار او با حمله مهاجمان تروریستی به شهادت رسید، از ورزشکاران رشته جودو بود.

نظرات بینندگان