arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹

عراق: بغداد، تهران، مسکو و دمشق اطلاعات امنیتی را مبادله می کنند

فرماندهی ستاد مشترک ارتش عراق امروز بر نقش موثر و دستاوردهای موفقیت آمیز کمیته چهارجانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی بین این کشور ، ایران ،روسیه و سوریه تاکید کرد. سرلشکر الخفاجی گفت: کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی با عضویت عراق، ایران، روسیه و سوریه مستقر در وزارت دفاع عراق تحت امر یک افسر عالی رتبه این وزارتخانه، در تبادل داده‌ای اطلاعاتی درباره تحرکات تروریست‌ها و از بین بردن آنها بسیار مهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندهی ستاد مشترک ارتش عراق امروز بر نقش موثر و دستاوردهای موفقیت آمیز کمیته چهارجانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی بین این کشور ، ایران ،روسیه و سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی ستاد مشترک ارتش عراق امروز بر اهمیت کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی در وحدت عمل برای نابودی گروه‌های ترویستی تاکید کرد.

سرلشکر الخفاجی گفت: کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی با عضویت عراق، ایران، روسیه و سوریه مستقر در وزارت دفاع عراق تحت امر یک افسر عالی رتبه این وزارتخانه، در تبادل داده‌ای اطلاعاتی درباره تحرکات تروریست‌ها و از بین بردن آنها بسیار مهم است.

وی افزود: افسران عراقی، ایرانی، روس و سوری در کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی مستقر هستند و این کمیته عملیات‌های موفقیت آمیزی در دستگیری تروریست‌ها و خنثی سازی عملیات‌های تروریستی قبل از اجرای آن داشته است.

سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق که با خبرگزاری دولتی عراق گفت وگو می‌کرد، افزود: هدف از این کمیته، هماهنگی امنیتی بین این کشور و فعالیت در قالب یک سیستم مشارکتی برای مبارزه با گروه های تروریستی و تبادل اطلاعات درباره آنها است.

کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی با ایران، روسیه و سوریه همکاری با هدف تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی این کشورها و نماینده عراق در بغداد راه‌اندازی شده است.

تبادل اطلاعات به ویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس گروه تروریستی «داعش» و تکفیری‌ها در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و موفق‌ترین کارکردهای این مرکز بوده است.

نظرات بینندگان