arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۹

پیشنهاد رئیس جمهور ارمنستان برای تشکیل دولت موقت

رئیس جمهور ارمنستان تاکید کرد که در شرایط موجود این کشور تشکیل دولت موقت و اصلاح قانون اساسی ضروری است. رئیس جمهور ارمنستان بر ضرورت برگزاری همه پرسی مردمی برای تغییر در قانون اساسی کشور قبل از انتخابات عمومی تأکید کرد و گفت: هر سیستم حکومتی چه از نوع ریاست جمهوری و چه مجلس، باید شامل مکانیزم های کنترل و تعادل بین شاخه های قدرت باشد، زیرا ماندن قدرت اخذ تصمیمات مهم در یک دست مجاز نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور ارمنستان تاکید کرد که در شرایط موجود این کشور تشکیل دولت موقت و اصلاح قانون اساسی ضروری است.

به گزارش  شفقنا، به نقل از آرتی عربی، «ارمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان امروز (شنبه) بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور تأکید کرد و خواستار انتخابات جدید و همه پرسی برای تغییر قانون اساسی شد.

سرکیسیان در دیدار با نمایندگان جامعه ارامنه در روسیه در سفر خصوصی خود به روسیه افزود: در هر کشوری که چنین فاجعه بزرگی رخ بدهد ، به برکناری دولتی که عامل آن شده تصمیم گرفته می شود. آخرین انتخابات ۲.۵ سال پیش برگزار شد زمانی که ارمنستان کشوری کاملاً متفاوت بود. اکنون ما در کشور دیگری زندگی می کنیم. یک مسیر متمدنانه وجود دارد یعنی یک دولت موقت وحدت ملی تشکیل دهیم و انتخابات زودهنگام برگزار کنیم.

به گفته وی، دولت وحدت ملی باید برای یک دوره ۶-۱۲ ماهه قبل از انتخابات فعالیت کند و پس از انتخابات یک قدرت سیاسی مسئول تشکیل دولت جدید خواهد شد که با انتخاب رأی دهندگان مأمور انجام آن می شود.

رئیس جمهور ارمنستان بر ضرورت برگزاری همه پرسی مردمی برای تغییر در قانون اساسی کشور قبل از انتخابات عمومی تأکید کرد و گفت: هر سیستم حکومتی چه از نوع ریاست جمهوری و چه مجلس، باید شامل مکانیزم های کنترل و تعادل بین شاخه های قدرت باشد، زیرا ماندن قدرت اخذ تصمیمات مهم در یک دست مجاز نیست.

پس از موافقت نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان با توافق آتش بس نهایی و توقف جنگ در منطقه مورد مناقشه قره باغ با جمهوری آذربایجان و روسیه در ۱۰ نوامبر مردم این کشور به این تصمیم اعتراض و چندین بار تظاهرات کرده و خواستار برکناری او شدند.

نظرات بینندگان