arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۰ آذر ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کشف یک واکسن موثر برای درمان همزمان ۳ سرطان مرگبار
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۱:۳۳

دانشمندان انگلیسی موفق شدند در آزمایشات خود به واکسنی دست یابند که می‌تواند ۳ سرطان مرگبار را درمان کند. بر این اساس، این واکسن می‌تواند به سیستم ایمنی بدن برای کشف و نابودی سلول‌های سرطانی کمک کند. این واکسن با شناسایی ژن کِی آر‌ ای اس (KRAS) که می‌تواند منجر به جهش سلولی در ریه ها، روده، و پانکراس و ایجاد سرطان در این ۳ اندام شود، می‌تواند درمانی برای هر ۳ نوع سرطان باشد.

نزدیک ‌تر بودن زمین به سیاه‌چاله بزرگ راه شیری در برآورد جدید؛ آیا خطری در کمین است؟
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۱:۳۲

نقشه جدید کهکشان راه شیری که از سوی رصدخانه ملی نجوم ژاپن ایجاد شده است، نشان می‌دهد زمین با سرعت بیشتری در حال حرکت است و از سوی دیگر ۲ هزار سال نوری به سیاه چاله بزرگ در مرکز کهکشان راه شیری نزدیک تر از آن چیزی است که پیش از این تصور می‌شد. رصدخانه ملی نجوم ژاپن اعلام کرد که جای نگرانی نیست، زیرا آخرین اطلاعات نشان نمی‌دهد که زمین «در حال فرورفتن به سمت سیاه‌چاله» باشد. این بدان معنی است که اکنون «مدل بهتری از کهکشان راه شیری» وجود دارد.

مینو محرز: اگر تکنیک شرکت فایزر برای تولید واکسن کرونا جواب دهد، ممکن است بتوان برای ایدز هم واکسن تولید کرد
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۱:۳۱

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: اگر این تکنیکی که شرکت فایزر برای تولید واکسن کرونا دارد، جواب دهد، ممکن است نور امیدی باشد برای جلوگیری از ابتلای انسان به باقی ویروس‌های RNAدار؛ یعنی بتوان با استفاده از این روش برای این بیماری‌ها مثل ایدز هم واکسن تولید کرد.

سردار حاجی‌زاده: دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند، بدانند قطعاً تقاص خواهند داد
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۷:۲۱

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: تروریست‌ها و دشمنان اسلام می‌خواهند حرکت نورانی ملت ایران را متوقف کنند، اما بدانند اگر قرار بود این اتفاق بیفتد در این چهل سال که ۱۷ هزار شهید ترور دادیم این حرکت متوقف می‌شد، اما امروز شاهد ادامه این حرکت ملت ایران هستیم.

وزیر اطلاعات:‌ در حال پیگیری تمام ابعاد پرونده ترور هستیم/سرنخ‌های زیادی بدست آمده
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۷:۲۰

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه به دلیل اینکه این پرونده ترور ابعاد امنیتی دارد نمی‌تواند درباره جزئیات آن سخن بگوید، گفت: همکاران ما سرنخ‌های زیادی را به دست آوردند.

نشست کمیسیون مشترک برجام، ۲۶ آذر در وین
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۷:۲۰

اتحادیه اروپا از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در روز ۲۶ آذرماه در وین و همچنین احتمال برگزاری نشست این کمیسیون در سطح وزرا خبر داد.

شرکت "مُدرنا" واکسن کرونا را ۲ روزه طراحی کرده است
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۷:۱۹

شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی "مدرنا" (Moderna) که چندی پیش اظهار کرد واکسن کروناویروسی که توسعه داده بیش از ۹۰ درصد در جلوگیری افراد به کووید-۱۹ موثر است حال اعلام کرده واکسن مذکور را با کمک فناوری آر ان ای پیام رسان (mRNA) تنها در طی دو روز طراحی کرده است.

شمخانی: سیستم‌های اطلاعاتی کشور احتمال وقوع حادثه علیه شهید فخری زاده و حتی محل احتمالی ترور را پیش بینی کرده بودند
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۷:۱۸

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دستگاه های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که شهید فخری زاده مورد هدف اقدام تروریستی قرار می گیرد و در کدام محل نیز قرار است عملیات آنها انجام شود.

جهانگیری: ایران در فرصت مناسب به ترور شهید فخری زاده پاسخ قاطع و حساب‌شده خواهد داد
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۷:۱۷

معاون اول رییس جمهور گفت: ایران در فرصت مناسب به ترور شهید فخری زاده پاسخ قاطع و حساب‌شده خواهد داد و آمران و عاملان آن را مجازات خواهد کرد.

بیانیه شورای روابط خارجی اروپایی درباره بازگشت دولت بایدن به برجام / کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا برای ثبات منطقه حیاتی است
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۷:۱۷

اعضای ارشد شورای روابط خارجی اروپایی روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ مشترکی از دولت‌های اروپایی خواستند تا با همکاری یکدیگر زمینه بازگشت دولت جو بایدن به برجام را فراهم کنند.

نخستین جلسه دادگاه « پوری حسینی» برگزار شد / نماینده دادستان: ماشین سازی تبریز را به یک اخلالگر ارزی که تا کلاس پنجم سواد دارد واگذار کرده اند
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۷:۱۶

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات «میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی» در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی جواهری آغاز شد.

پیکر شهید فخری‌زاده در امامزاده صالح تهران به خاک سپرده شد
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۷:۱۶

آیین تشییع و اقامه نماز بر پیکر دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» امروز، دوشنبه با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح و خانواده معظم شهید با سخنرانی وزیر دفاع برگزار و پس از آن پیکر پاک ایشان در امامزاده صالح (ع) در تهران آرام گرفت.

واعظی: شهید فخری زاده همزمان با تیم مذاکره‌کننده، از رئیس‌جمهور نشان خدمت گرفت
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۷:۱۵

از نتایج عجیب این عملیات روانی غیرمسئولانه،‌یکی این است که شهید بزرگواری که عضوی از دولت بوده و همزمان با تیم مذاکره‌کننده، به دلیل نقش‌آفرینی در توسعه و بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای، ‌نشان درجه دو خدمت از دست رئیس‌جمهور دریافت کرده است (این مسئله به دلیل ملاحظات امنیتی در آن زمان رسانه‌ای نشد) را مخالف دولت بازنمایی می‌کنند و شهادت مظلومانه او را به برجام ربط می‌دهند.

نظرات بینندگان