arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۴۵۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

نماینده ایران رئیس هیئت عامل اوپک شد

آقای امیرحسین زمانی‌نیا، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک، به‌عنوان رئیس هیئت عامل این سازمان در سال ۲۰۲۱ برگزیده شد. هیئت عامل، رکن اجرایی اوپک است و عمده وظایف آن هدایت اداره امور سازمان و اجرای تصمیم‌های نشست، بررسی و گرفتن تصمیم درباره گزارش‌های ارائه‌شده از سوی دبیرکل، ارائه گزارش‌ها و توصیه‌ها به نشست وزارتی درباره امور، تنظیم بودجه سازمان برای هر سال تقویمی و تقدیم آن به نشست وزیران برای تصویب و ... است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ایران در اوپک، رئیس هیئت عامل این سازمان در سال ۲۰۲۱ شد.

به گزارش  صدا وسیما؛ آقای امیرحسین زمانی‌نیا، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک، به‌عنوان رئیس هیئت عامل این سازمان در سال ۲۰۲۱ برگزیده شد.

هیئت عامل، رکن اجرایی اوپک است و عمده وظایف آن هدایت اداره امور سازمان و اجرای تصمیم‌های نشست، بررسی و گرفتن تصمیم درباره گزارش‌های ارائه‌شده از سوی دبیرکل، ارائه گزارش‌ها و توصیه‌ها به نشست وزارتی درباره امور، تنظیم بودجه سازمان برای هر سال تقویمی و تقدیم آن به نشست وزیران برای تصویب و ... است.

یکصدوهشتادمین نشست عادی اوپک آغاز شد
یکصدوهشتادمین نشست سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش با حضور وزیران نفت و انرژی این سازمان از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که اعضای کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک – غیراوپک (JMMC) در نشست شامگاه یکشنبه (نهم آذرماه) نتوانستند درباره سیاست‌های تولید اوپک پلاس به اجماع برسند.

قیمت نفت خام برنت که هفته گذشته به دنبال انتشار خبر‌های ساخت واکسن‌های ویروس کرونا از مرز ۴۸ دلار برای هر بشکه گذشته بود، در پی به اجماع نرسیدن نشست دیشب ساعاتی پیش از آغاز نشست وزیران نفت و انرژی اوپک با کاهش همراه شد.

اوپک در نشست امروز با خواسته امارات برای افزایش سهمیه، درخواست نیجریه برای قرار گرفتن میدان آگبامی در طبقه‌بندی میعانات گازی و تغییر مرجع نفت خام این کشور و همچنین چالش متعهد نبودن کشور‌هایی مانند عراق و نیجریه در کنار افزایش تولید روزانه نفت لیبی به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه روبه‌روست.

تمدید توافق کنونی اوپک (۷ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه) برای یک دوره سه ماهه یا افزایش تدریجی تولید، از مهم‌ترین سناریو‌های اوپک و متحدانش در نشست‌های پیش روست.

نظرات بینندگان