arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹

مرکل: اروپا به توافق تجاری با انگلیس به هر قیمتی نیاز ندارد

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در مذاکرات با لندن درباره برگزیت که به کندی پیش می رود علی رغم کمبود وقت بر لزوم دستیابی به توافقی تجاری تاکید کرده و گفت: ما امیدواریم که همچنان پایان خوبی برای این مذاکرات وجود داشته باشد. مرکل صبح امروز در یک کنفرانس ویدئویی با کمیسیون اروپایی اعضای این اتحادیه و پارلمان اروپا در عین حال تاکید کرد که اتحادیه اروپا به توافقی با لندن به هر قیمتی نیاز ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدر اعظم آلمان با تاکید بر لزوم دستیابی به توافقی تجاری با لندن در مذاکرات برگزیت در عین حال توافق با انگلیس به هر قیمتی را رد کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در مذاکرات با لندن درباره برگزیت که به کندی پیش می رود علی رغم کمبود وقت بر لزوم دستیابی به توافقی تجاری تاکید کرده و گفت: ما امیدواریم که همچنان پایان خوبی برای این مذاکرات وجود داشته باشد.

مرکل صبح امروز در یک کنفرانس ویدئویی با کمیسیون اروپایی اعضای این اتحادیه و پارلمان اروپا در عین حال تاکید کرد که اتحادیه اروپا به توافقی با لندن به هر قیمتی نیاز ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اروپا خواهان توافق است در عین حال گفت: اما در غیر این صورت اقدامات ضروری را انجام خواهیم داد. توافق به نفع همه است.

"سیمون کوونی" وزیر امور خارجه ایرلند هم انتقاد شدیدی به اتلاف وقت لندن در مذاکرات برگزیت وارد کرده و در گفتگویی با بی بی سی گفت: دولت انگلیس می توانست یک دوره گذار طولانی تری داشته باشد اما با این مسئله مخالفت کرد و حالا اتحادیه اروپا را مقصر می داند و این مضحک است.

وی همچنین گفت: من معتقدم دستیابی به توافق ممکن است اما در صورت امکان باید این هفته انجام شود چرا که زمان برای تصویب و آماده سازی آن واقعا در حال اتمام است.

انگلیس در روزهای گذشته مجددا سازش در مذاکرات را از اتحادیه اروپا درخواست کرده است و از بروکسل خواسته حق حاکمیت و استقلال انگلیس را در این توافق مد نظر قرار دهد.

کمیسیون اروپایی هم رسما درباره وضعیت مذاکرات چیزی نمی گوید و "اریک مامر"، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپایی تنها در این باره گفت: ما زمانی در این باره اظهار نظر می کنیم که در نقطه ای قرار گیریم که بتوان نتیجه گیری کرد.

"دیوید مک لیستر"، هماهنگ کننده برگزیت در پارلمان اروپا هم در گفتگویی با "زد دی اف" اظهار داشته است: در روزهای آینده درباره اینکه توافقی حاصل می شود یا نه شفاف سازی خواهد شد. وی درباره نتیجه با احتیاط ابراز خوش بینی کرده و همکاری با اتحادیه اروپا را به نفع انگلیس دانست.

بسیاری از سیاستمداران اروپایی و انگلیسی هفته جاری را در مذاکرات برگزیت بسیار مهم ارزیابی کرده اند.

"جورج یوستیس"، وزیر محیط زیست انگلیس مذاکرات هفته جاری را بسیار مهم ارزیابی کرده و با اشاره به اینکه زمان در حال اتمام است گفت: ما به دستیابی به موفقیت نیاز داریم.

وی تاکید کرد که اگر این هفته همه چیز خوب پیش برود می توان مذاکرات را تمدید کرد.

مذاکره کنندگان ارشد اتحادیه اروپا و انگلیس در حال حاضر در لندن مشغول انجام مذاکرات برای دستیابی به توافق هستند.

شرکت های مختلف در انگلیس و اتحادیه اروپا با نگرانی و دستپاچگی به نتیجه مذاکرات برگزیت چشم دوخته اند.

"یوآخیم لانگ"، مدیر عامل فدراسیون صنایع آلمان (BDI) دستیابی به توافقی تجاری در آخرین لحظات را ضروری دانسته و درغیر این صورت از وقوع فاجعه سخن گفته است.

وی از دلسردی شرکت ها درباره روند فعلی مذاکرات خبر داده است.

اخیرا آلمان و دیگر کشورهای اروپایی با توجه به بن بست ایجاد شده در روند مذاکرات برگزیت و تداوم اختلافات در مسائل کلیدی از کمیسیون اروپایی تسریع روند آماده سازی برای وقوع برگزیت بدون توافق را خواستار شدند.

بر این اساس کشورهای اروپایی اعلام کردند که کمیسیون اروپایی باید علاوه بر اقدامات اضطراری تا به حال اتخاذ شده سریعا پیشنهادهای قانونی برای بخش حمل و نقل را ارائه دهد تا ارتباطات بین انگلیس و اتحادیه اروپا در ابتدای سال 2021 (در صورت وقوع برگزیت بدون توافق) در برابر آشفتگی ها محافظت شود.

زمان برای دستیابی به توافق تجاری با انگلیس به سرعت در حال گذر و کوتاه است چرا که باید پارلمان اروپا و احتمالا همچنین پارلمان های ملی زمان داشته باشند تا قبل از 31 دسامبر سال جاری توافق احتمالی انجام شده را تصویب کنند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم می خواهند قبل از اجرای توافق احتمالی آن را دقیقا مورد بررسی قرار دهند. برای این منظور این توافق باید از طرف بروکسل کاملا مورد برسی قرار گرفته و به 23 زبان رسمی این اتحادیه ترجمه شود.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند؛ اما به گفته مقامات هر دو طرف تا به حال چندین دور مذاکرات در این باره برای دستیابی به یک توافق به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

دوران گذار انگلیس با پایان سال جاری میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.

اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نشود برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب اقتصادی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.

نظرات بینندگان