arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹

ونتیلاتور آسیب‌های جدی به گلوی کرونایی‌ها وارد می‌کند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد بیماران مبتلا به موارد شدید کرونا که به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) نیاز پیدا می‌کنند با خطر آسیب‌های جدی و نادر به گلو مواجه می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد بیماران مبتلا به موارد شدید کرونا که به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) نیاز پیدا می‌کنند با خطر آسیب‌های جدی و نادر به گلو مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه که در یکی از بیمارستان‌های ایتالیا انجام شده است، میزان بالایی از این آسیب دیدگی‌ها را در میان بیماران مبتلا به موارد شدید کووید-۱۹ که در اوایل این همه گیری تحت درمان قرار گرفته بودند، نشان داد.

بر اساس نتایج این مطالعه از ۳۰ بیماری که دست کم دو هفته از یک ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) استفاده کرده بودند، دست کم نیمی از آنها از ناحیه نای - یا لوله تنفسی آسیب دیده اند که این آسیب دیدگی ها به طور معمول نادر هستند.

با این وجود کارشناسان متذکر شدند که هنوز میزان شیوع این آسیب دیدگی ها در سایر بیمارستان ها در اوایل این همه گیری مشخص نیست. و این خطر ممکن است اکنون متفاوت شده باشد ، زیرا پزشکان در مورد درمان کووید-۱۹ اطلاعات بیشتری کسب کرده اند.

دکتر «جاکومو فیاکچینی»، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: مدیریت بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در موج دوم کاملاً متفاوت از موج اول است. بطوریکه اکنون تعداد کمی از بیماران به ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) نیاز پیدا می کنند.

ونتیلاتورهای مکانیکی فرایند تنفس را از طریق لوله ای که وارد ریه می شود، برای بیمارانی تامین می کند که به خودی خود نمی توانند نفس بکشند.

اما این لوله گاهی اوقات می تواند فشار زیادی به بافت نای وارد کند و منجر به بروز ضایعات بزرگ یا حتی فیستول ها- اتصالات غیر طبیعی بافت بین نای و مری -شود که بطور معمول یک خطر نادر است.

محققان گفتند: یافته های این مطالعه نکته گسترده ای را برجسته می کند و آن این است که بیمارانی که از عفونت جدی کووید-۱۹ جان سالم بدر می برند، با عوارض و دوره بهبودی طولانی مدتی مواجه می شوند. همچنین، اقامت طولانی مدت در بخش مراقبت های ویژه، به تنهایی می تواند باعث به ابتلا به «سندرم پس از ICU» شود.

محققان همچنین خاطر نشان کردند که بهبودیافتگان موراد شدید کرونا به مشکلات متعددی روبرو می شوند که این مشکلات از ازدست دادن قدرت و توده های عضلانی تا مشکلاتی در رابطه با قدرت حافظه و تفکر و استرس پس از تروما متغیر هستند.

آنان متذکر شدند: بهبودیافتگان کووید-۱۹ ختی ممکن است دیگر زندگی همواری نداشته باشند و زندگی برای آنها دیگر مانند قبل نباشد.

یافته های این مطالعه ماه جاری به صورت آن لاین در نشریه JAMA Otolaryngology Head & Neck Surgery منتشر شد.

ایرنا

نظرات بینندگان