arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

تلاش برای نجات خانه خالق «ارباب حلقه‌ها»

کارزار جمع‌آوری شش میلیون دلار برای خرید خانه «جی.آر.آر. تالکین» نویسنده معروف بریتانیایی و تبدیل آن به موزه آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارزار جمع‌آوری شش میلیون دلار برای خرید خانه «جی.آر.آر. تالکین» نویسنده معروف بریتانیایی و تبدیل آن به موزه آغاز شد.

تلاش‌ها برای نجات خانه متعلق به «جی. آر.آر. تالکین» در آکسفورد و جایی که او مهم‌ترین رمان‌هایش را در آن‌جا خلق کرده آغاز شده و «یان مک کلین» و «مارتین فریمن» دو بازیگر فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» نیز حمایت خود را از کارزار جمع‌آوری شش میلیون دلار برای خرید این خانه و تبدیل آن به موزه اعلام کرده‌اند.

«تالکین» در سال ۱۹۳۰ به همراه خانواده‌اش به این خانه در جاده نورثمور آکسفورد نقل مکان و برای مدت ۱۷سال در آن‌جا زندگی کردند. در این دوره «تالکین» پروفسور ادبیات انگلیسی در دانشگاه بود. او در این خانه مهم‌ترین آثارش یعنی رمان‌های معروف «هابیت» و «ارباب حلقه‌ها» را نوشت.

«جولیا گلدینگ» نویسنده انگلیسی کارزار شش میلیون دلار برای خرید خانه «جی.آر.آر. تالکین» را ایجاد کرده تا پیش از حراج خانه آن را نجات دهد و آن را به یک مرکز ادبی و موزه تبدیل کند. این اقدام با حمایت «یان مک کلین»، «مارتین فریمن» و «جان ریس دیویس»، بازیگران فیلم‌های سینمایی اقتباس‌شده از آثار «تالکین» همراه شده است.

قرار است این خانه که هفت اتاق خواب دارد پس از خرید مشابه زمان زندگی «تالکین» در آن بازسازی شود.

مجموعه فیلم‌های بلند اقتباس‌شده از رمان‌های «تالکین» ‌که کارگردانی آن را «‌پیتر جکسون» بر عهده داشته در مجموع حدود شش میلیارد دلار در جهان فروخت و ۱۷ جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم بلند را از آن خود کرد.

ایسنا 

نظرات بینندگان