arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

این رفتار، حرفه ای نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: فینالیست شدن پرسپولیس در آسیا اتفاق خوبی ست که می‌تواند مرهمی باشد بر زخم‌ها، شکست‌ها و ناکامی‌های فوتبال ایران. اما مواضع عجیب و احساسی وزیر ورزش، معاونین، مشاوران و مدیران وزارتخانه و همچنین فدراسیون نشین‌ها مینی بر حمایت همه جانبه و غیر متعارف از پرسپولیس، تصویری زشت از خود بر جای گذاشته است.

تصور اینکه بخش عمده‌ای از مسئولین ورزش جمع شده، بی تفاوت نسبت به مشکلات و کاستی‌های فراوان موجود در بدنه ورزش ایران، همه٬ هم و غم خود را صرفا برای کسب یک جام بگذارند خیلی آزار دهنده است بخصوص اگر برای رسیدن به این مهم حق سایر تیم‌ها را هم پایمال کنند! این مسائل با روح ورزش همخوانی نداشته و در هیچ فرهنگ حرفه‌ای تعریف نشده است. پرسپولیس یا هر تیم دیگری از هر نقطه دنیا حق دارند برای رسیدن به قله موفقیت تلاش کرده و افتخار آفرین باشند، اما خلاصه کردن همه ورزش مملکت در یک تیم و برای یک جام نوعی توهین آشکار به سایر فعالان عرصه‌ها و رشته‌های دیگر محسوب می‌شود.

در شرق آسیا که هیچ، دیگر عرب‌های حاشیه خلیج فارس هم چنین صف آرایی و خوش رقصی‌هایی برای نتیجه گرفتن باشگاه هایشان نمی‌کنند. آن‌ها از روزی که پا روی عقاید عقب مانده و پوسیده شان گذاشتند به توفیق واقعی رسیدند. آن‌ها رئال مادرید و بارسلونا را دیده اند که سه روز بعد از الکلاسیکو به مصاف بایرن مونیخ و یوونتوس در اروپا می‌روند. اما برخی مسوولین ورزش ما گویی هنوز در گیر و دار بازی‌های کودکانه و محلی خویش مانده و چنان وانمود می‌کند که بردن جام قهرمانی از چنان اهمیتی برخوردار است که هر تصمیم جانبدارانه‌ای را توجیه کند! آن‌ها البته به دنبال بافتن کلاهی برای خود از این نمد هستند. کلاهی که توجیهی شود بر بی کفایتی‌های شان! این گونه است که برخی چسبیده‌ها و بادمجان دور قاب چین‌ها که منافع مادی و معنوی زیادی از کنار نام پرسپولیس برده اند قهرمانی در آسیا را برابر و حتی برتر از بردن جام جهانی و المپیک دانسته و همه ارگان‌ها را موظف و مکلف به حمایت بی، چون و چرا از این تیم بدانند!

لغو بعضی بازی‌های پرسپولیس در لیگ و همچنین تقاضای مضحک و دور از منطق انجام بازی با نساجی در تهران به جای قائمشهر، نه فقط نادیده گرفتن حق این تیم پرطرفدار شمالی که اجحاف به تمام تیم‌های مدعی ست، اما گارد باز وزارتخانه نشین‌ها و سازمان لیگی‌های فوتبال این اجازه را داده تا هر خواسته نا معقولی در این مقطع مطرح شده و بعید نیست مورد اجابت هم قرار گیرد. نه استقلال اجازه دارد میزبانی پیکان را سلب کند و نه پرسپولیس می‌تواند حق نساجی را زیر پا بگذارد.

این حرفه‌ای نیست، حرفه‌ای انگلیسی‌ها هستند که حتی با وجود تداخل بازی‌ها و حضور لیورپول در جام باشگاه‌های جهان، با تقاضای تعویق بازی آن‌ها در جام اتحادیه موافقت نکردند و مجبور شدند با امید هایشان به میدان بروند.

پرسپولیس قطعا با توان و تلاش خود به این مرحله رسیده و نیازی به این رفتار‌های سخیف ندارد. رفتار‌هایی که بیشتر نشان دهنده بیگانگی روسای ورزش با این مقوله است؛ که اگر سر سوزن شناختی از دنیای قهرمانی داشتند این چنین اعتبار و آبروی یک باشگاه بزرگ و مردمی را زیر سوال نمی‌بردند! چنین نمایش ساده انگارانه‌ای از دل دادگی و تعصب آن هم در آخرین ماه‌های دولت تدبیر و امید بیشتر به شوی تبلیغاتی برخی چهره‌های کابینه برای روز‌های مبادا می‌ماند.

نظرات بینندگان