arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۹

توضیحات رییس بیمارستان ابوذر اهواز در خصوص فوت نوزاد ایلامی

دکتر محسن علی سمیر اظهار داشت: یک نوزاد پنجاه روزه ساعت پنج صبح امروز با علائم اولیه تشنج به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل که پس از پذیرش بلافاصله تحت درمان قرار گرفت. رییس بیمارستان ابوذر اهواز افزود: بیمار یاد شده که قبلا به دلیل اختلالات ریوی و تنفسی به دستگاه ونتیلاتور وصل شده بود از همان ابتدای ورود به بیمارستان شرایط وخیمی داشت اما پزشکان این بیمارستان برای زنده نگه داشتن آن تمامی تلاش خود را به کار گرفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس بیمارستان ابوذر اهواز جزییات فوت نوزاد ایلامی که روز گذشته در غسالخانه زنده شد و امروز دوباره فوت کرد را تشریح نمود.

دکتر محسن علی سمیر جمعه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک نوزاد پنجاه روزه ساعت پنج صبح امروز با علائم اولیه تشنج به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل که پس از پذیرش بلافاصله تحت درمان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این نوزاد بیمار که دچار تشنج شده بود با نارسائیها و اختلالات شدید کلیوی، کبدی و گوارشی مواجه بود که یک تیم مجرب از پزشکان فوق تخصص این بیمارستان کار درمان وی را آغاز کردند.

رییس بیمارستان ابوذر اهواز افزود: بیمار یاد شده که قبلا به دلیل اختلالات ریوی و تنفسی به دستگاه ونتیلاتور وصل شده بود از همان ابتدای ورود به بیمارستان شرایط وخیمی داشت اما پزشکان این بیمارستان برای زنده نگه داشتن آن تمامی تلاش خود را به کار گرفتند.

وی گفت: بیمارانی که دچار تشنج می شوند معمولا به دلیل عدم خونرسانی به مغزشان با مشکلات جدی افت فشار خون، از کار افتادن کلیه ها و مختل شدن کبد مواجه می شوند که همین امر بهبودی آنان را بسیار سخت می کند و این نوزاد نیز همه این مشکلات را داشت.

دکتر سمیر اظهار داشت: علی رغم تلاش بی وقفه پزشکان این بیمارستان نوزاد یاد شده در ساعت ۱۵:۳۰ بعد از ظهر امروز فوت کرد.

سیزدهم آذرماه ویدیویی در شبکه های مجازی ایلام منتشر شد که نشان می داد نوزاد ۲ ماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می شود اما هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتر از ایلام، انتقال می‌دهند، مسوول‌ غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می‌شود. پس از حضور اورژانس ، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می شود.

برخی از سایت ها و کانال های خبری استان ایلام از صدور گواهی دفن این نوزاد انتقاد کرده و آن را ناشی از قصور پزشکی دانستند.

دادستان ایلام امروز جمعه در واکنش به این موضوع اعلام کرد که باید تیم ویژه متشکل از دادستانی، بازرسی و نظام پزشکی تشکیل شود تا سریع به موضوع ورود و نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.

دادستانی همهمچنین به دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای روشن شدن ماجرای نوزاد اهل آبدانانی ۴۸ ساعت مهلت داده است.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که فردا پانزدهم آذر با تشکیل کمیسیون تخصصی موضوع را مورد رسیدگی قرار می دهد.

نظرات بینندگان